Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Twinski
06-11-2024 om 15:18
Poezie schreef op 06-11-2024 om 14:40:
[..]
Schuif jij je huis dan maar uit om plaats te maken voor statushouders, gezien jij je graag schaart onder diezelfde gastvrijheid.
Je maakt het nogal persoonlijk, onderschrijf jij dan niet de deugd van gastvrijheid? Moeten enkel gastvrije mensen nu hun huis opgegeven voor huisvesting van anderen? Ik zou eerder ongastvrije mensen verblijden met een statushouder. Om wat te oefenen met gastvrijheid.
Ik woon overigens in een koophuis (waar je ook al zo jaloers op was meen ik mij te herinneren). Voor een paar ton mag de gemeente mij uitkopen voor een opvangplek. Ga ik wel rentenieren in Spanje. Maar het is wel een klein en ook brak huis. Kluservaring is wel aan te raden.
Nicole123
06-11-2024 om 15:59
Daglichtlamp schreef op 06-11-2024 om 13:35:
Gezinsmigranten komen natuurlijk deels ook volgend aan studie- en arbeidsmigranten.
Klopt. Het is een valse voorstelling van zaken om gezinsmigranten bij asielzoekers op te tellen. Het is een heel diverse groep en slechts een kleine minderheid is een nareiziger van een asielzoeker. Niet oké als mensen die zo prat gaan op de cijfers en anderen betichten van ze verkeerd weergeven zelf met dit soort misinformatie komen.
15% van de gezinsmigranten komt uit landen waar ook veel asielmigranten vandaan komen. Verder komen zij van over de hele wereld. (...) Gezinsmigranten zijn een meer diverse groep dan statushouders. Zij komen vaker uit meer ontwikkelde landen. (...) 10% van de gezinsmigranten die sinds 2014 in Nederland woont, zit eind 2021 in de bijstand. (...) Gezinsmigranten mogen alleen naar Nederland komen als hun in Nederland wonende partner aan bepaalde inkomenseisen voldoet. Dat inkomen moet voldoende hoog zijn en een bepaalde duur hebben.
Fleurtje_5
06-11-2024 om 17:03
Twinski schreef op 06-11-2024 om 14:21:
[..]
Mooi, die Limburgse gastvrijheid van Timmermans. Daar kun je een voorbeeld aan nemen. Dat noem ik bepaald geen blèren.
Hij heeft wel makkelijk praten met twee woningen en zal er geen boterham minder om eten. Een miljoenen villa in Brussel waar 17 kamers en meerdere badkamers in zitten.
En hij is eigenaar van een groot karakteristieke huis uit 1910 (volgens de krant met een hoog energieverbruik) net buiten hartje Maastricht, met elf kamers en twee kelders plus een tuin van 2.000 m2.
Misschien heeft hij nog wat kamers vrij voor mensen uit Ter Apel?
Zijn jaarlijks inkomen is heel riant (toeslag voor verblijf in buitenland, huishoudelijke toeslag, ontheemdingstoelage, representatiekosten ) alles bij elkaar een flinke plons geld. Plus kindertoeslagen.
En samen met Diederik Samson vliegt hij 'volgens insiders' in een prive jet. Of dat waar is weet ik niet. Lijkt me niet zo goed voor het milieu.
felija
06-11-2024 om 17:11
Daglichtlamp schreef op 06-11-2024 om 14:32:
[..]
Ik ga deze discussie niet opnieuw met je voeren, maar je weet best dat je dit nu uit de context haalt.
Nogal! Maar daar is ze inderdaad al meerdere malen op gewezen.
felija
06-11-2024 om 17:11
Fleurtje_5 schreef op 06-11-2024 om 17:03:
[..]
Hij heeft wel makkelijk praten met twee woningen en zal er geen boterham minder om eten. Een miljoenen villa in Brussel waar 17 kamers en meerdere badkamers in zitten.En hij is eigenaar van een groot karakteristieke huis uit 1910 (volgens de krant met een hoog energieverbruik) net buiten hartje Maastricht, met elf kamers en twee kelders plus een tuin van 2.000 m2.
Misschien heeft hij nog wat kamers vrij voor mensen uit Ter Apel?
Zijn jaarlijks inkomen is heel riant (toeslag voor verblijf in buitenland, huishoudelijke toeslag, ontheemdingstoelage, representatiekosten ) alles bij elkaar een flinke plons geld. Plus kindertoeslagen.
En samen met Diederik Samson vliegt hij 'volgens insiders' in een prive jet. Of dat waar is weet ik niet. Lijkt me niet zo goed voor het milieu.
Ben jij privédetective?
felija
06-11-2024 om 17:21
Ik zou juist veel meer willen inzetten op het verminderen van het aantal arbeidsmigranten voor de laagbetaalde banen, vooral diegenen die hier onder valse voorwendselen via louche uitzendburaus worden binnengehaald, schandalig hoe er met die mensen wordt omgegaan.
Zij drukken ook op onze woningmarkt en maken gebruik van onze sociale voorzieningen en dat neem ik ze niet kwalijk overigens, als gastland ben je verplicht goed voor je mensen te zorgen als je ze zelf hier naartoe hebt gelokt, echter gebeurt dat niet:
https://pointer.kro-ncrv.nl/de-schimmige-wereld-achter-arbeidsmigratie
https://www.legerdesheils.nl/artikel/eu-arbeidsmigranten-sterven-opvang-zorg
Poezie
06-11-2024 om 17:24
Twinski schreef op 06-11-2024 om 15:18:
[..]
Je maakt het nogal persoonlijk, onderschrijf jij dan niet de deugd van gastvrijheid? Moeten enkel gastvrije mensen nu hun huis opgegeven voor huisvesting van anderen? Ik zou eerder ongastvrije mensen verblijden met een statushouder. Om wat te oefenen met gastvrijheid.Ik woon overigens in een koophuis (waar je ook al zo jaloers op was meen ik mij te herinneren). Voor een paar ton mag de gemeente mij uitkopen voor een opvangplek. Ga ik wel rentenieren in Spanje. Maar het is wel een klein en ook brak huis. Kluservaring is wel aan te raden.
Jij vangt daklozen op? Helemaal top!
Twinski
06-11-2024 om 17:26
Poezie schreef op 06-11-2024 om 17:24:
[..]
Jij vangt daklozen op? Helemaal top!
Uiteraard. En ook nog circusdieren in de tuin.
Poezie
06-11-2024 om 17:28
Twinski schreef op 06-11-2024 om 17:26:
[..]
Uiteraard. En ook nog circusdieren in de tuin.
Je bent geweldig. Nu nog wat arbeidsmigranten in je huis opnemen die bouwvakker zijn en je zit helemaal gebeiteld.
Twinski
06-11-2024 om 17:29
Poezie schreef op 06-11-2024 om 17:28:
[..]
Je bent geweldig. Nu nog wat arbeidsmigranten in je huis opnemen die bouwvakker zijn en je zit helemaal gebeiteld.
Dank je, maar ik klus liever zelf.
Poezie
06-11-2024 om 17:30
Lekker makkelijk trouwens, om over de verdeling van sociale huurwoningen een dergelijke mening te hebben als je zelf een koophuis hebt.
Daglichtlamp
06-11-2024 om 17:41
felija schreef op 06-11-2024 om 17:11:
[..]
Ben jij privédetective?
Niet zo'n hele goede in dat geval. Ze loopt ruim een jaar achter.
Poezenmeisje
06-11-2024 om 17:45
felija schreef op 06-11-2024 om 17:11:
[..]
Ben jij privédetective?
Dat is algemene en gratis toegankelijke kennis. Waarom zou je daar detective voor spelen?
Googel maar gewoon op "huis frans timmermans".
Daglichtlamp
06-11-2024 om 18:59
Poezenmeisje schreef op 06-11-2024 om 17:45:
[..]
Dat is algemene en gratis toegankelijke kennis. Waarom zou je daar detective voor spelen?
Googel maar gewoon op "huis frans timmermans".
Compleet off topic hier natuurlijk. Wat we alleen zeker weten is dat de woning in Heerlen inderdaad vijf jaar geleden eigendom van Timmermans was. Het huis in België is waarschijnlijk een huurhuis, geen eigendom (en daar zal hij op dit moment ook niet meer wonen, aangezien zijn baan nu in Nederland is).
Yumi
06-11-2024 om 19:14
Verrassing, het COA heeft 139 vluchtelingen geplaatst in 2 vakantieparken zonder de Gemeente in te lichten.
Het blijkt om nareizigers te gaan die zijn gekoppeld aan een andere Gemeente.
Gemeente verrast door groep vluchtelingen: ‘Vergeten in te lichten’
Burgemeester Mark Slinkman, die dinsdagochtend zelf ging kijken bij De Oude Molen, zag dat daar geen contactpersoon aanwezig was om toezicht te houden of de mensen wegwijs te maken. De gemeente noemt dat ’zorgelijk.’
'Pas op voor mensenhandel'
Slinkman zegt dat ‘gewaakt moet worden voor mensenhandel als kwetsbare groepen in onoverzichtelijke situaties buiten beeld van de instanties raken.’ De gemeente heeft inmiddels bij het COA aangegeven het belangrijk te vinden dat medische en psychosociale zorg toegankelijk is.De 139 nareizigers blijken gekoppeld te zijn aan andere gemeenten. Dat betekent dat ze eigenlijk daar woonruimte zouden moeten krijgen. De gemeente Berg en Dal benadert deze gemeenten om te horen of zij een woning hebben voor ‘hun’ statushouders.
Burgemeester bezorgd over de honderd kinderen
Burgemeester Slinkman is met name bezorgd over de gezondheid en het onderwijs van de honderd minderjarige kinderen die op de twee vakantieparken verblijven: “Als er geen uitzicht is op huisvesting op korte termijn in de koppelgemeente, betekent dat ook dat deze kinderen langdurig geen onderwijs krijgen.’De burgemeester heeft de commissaris van de Koning geïnformeerd en zal de gemeenteraad op de hoogte houden. Het is op dit moment niet duidelijk of sprake is van kortdurende huur om een noodsituatie te overbruggen, of dat bij het COA/Rode Kruis het plan bestaat om gedurende een langere periode vakantiewoningen in te zetten voor nareizende statushouders.
Vorig jaar ging het ook al mis
Het is niet de eerste keer dat de gemeente Berg en Dal verrast wordt door het COA met de opvang van vluchtelingen. Eind vorig jaar werden vlak voor het weekeinde twintig statushouders geplaatst in een hotel in Berg en Dal. Die mensen moesten toen de maandag daarop weg van burgemeester Slinkman.
Gemeente verrast door groep vluchtelingen: ‘Vergeten in te lichten’ - Omroep Gelderland