Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Twinski schreef op 05-11-2024 om 22:28:

[..]

Bijna akkoord , maar het is geen gelijke situatie. De nieuwkomers hebben namelijk helemaal geen huidige woning en schrijven zich pas na de statusverklaring in op de wachtlijst. Dat gelijke speelveld is er gewoon niet. Er is ook geen historische binding met een gemeente.

Dat alles betekent echter niet dat je hen maar steeds voorrang moet geven op een woning. Hun situatie is ook niet de schuld van de inwoners hier die hier ook een normaal leven en toekomst op willen bouwen. Het is nog altijd Nederland en de inwoners hier moeten niet achtergesteld worden. Dat vind ik echt de omgekeerde wereld. 

Twinski schreef op 05-11-2024 om 22:57:

[..]

Jamner voor jou, maar de schuld ligt niet bij de immigranten. En ook jij maakt de fout om het leven 'on hold' bij de verkeerde te leggen. Dat is toch echt de woningmarkt. En ik neem die mensen het wel kwalijk. Ze zijn bekrompen en reageren het af op de verkeerde.

Ik leg vgm helemaal nergens de schuld bij migranten? Ik zeg alleen dat er iets gedaan moet worden aan de instroom op alle vormen van migratie. Ik zeg juist in mijn eerste zin dat de politiek de schuldige is?

Bekrompen? Omdat ze achteraan in de rij moeten staan voor een woning en het niet eerlijk vinden dat statushouders voorrang krijgen? Daar ben ik het niet mee eens want dat is wel wat er gebeurd is, en dat hoort niet.

De politiek moet voorrang geven aan woningbouw. Door het versneld afgeven van vergunningen, de mogelijkheden op bezwaren inperken, bestemmingsplannen wijzigen en dan even stikstof in de buurt van woningbouwprojecten laten voor wat het is. Je kunt niet alles hebben, ergens zal er ingeschakeld moeten worden.

En dan heb ik het nog niet eens over de personeelstekorten in de bouw, de problemen met het elektriciteitsnet en de aansluitingen van nieuwe woningen. 

Dan is er toch maar 1 oplossing momenteel? En dat is even een beperking op migratie tot bovenstaande op orde is. En daarna strengere eisen op migratie. (In alle vormen)

Jorni schreef op 05-11-2024 om 23:05:

[..]

Dat alles betekent echter niet dat je hen maar steeds voorrang moet geven op een woning. Hun situatie is ook niet de schuld van de inwoners hier die hier ook een normaal leven en toekomst op willen bouwen. Het is nog altijd Nederland en de inwoners hier moeten niet achtergesteld worden. Dat vind ik echt de omgekeerde wereld.

Nederlanders worden niet achtergesteld ten opzichte van 'hun'. Dat is kul.

Twinski schreef op 05-11-2024 om 23:09:

[..]

Nederlanders worden niet achtergesteld ten opzichte van 'hun'. Dat is kul.

Je mag dat kul vinden en ik mag daar anders overdenken.

Miraval schreef op 05-11-2024 om 23:05:

[..]

Ik leg vgm helemaal nergens de schuld bij migranten? Ik zeg alleen dat er iets gedaan moet worden aan de instroom op alle vormen van migratie. Ik zeg juist in mijn eerste zin dat de politiek de schuldige is?

Bekrompen? Omdat ze achteraan in de rij moeten staan voor een woning en het niet eerlijk vinden dat statushouders voorrang krijgen? Daar ben ik het niet mee eens want dat is wel wat er gebeurd is, en dat hoort niet.

De politiek moet voorrang geven aan woningbouw. Door het versneld afgeven van vergunningen, de mogelijkheden op bezwaren inperken, bestemmingsplannen wijzigen en dan even stikstof in de buurt van woningbouwprojecten laten voor wat het is. Je kunt niet alles hebben, ergens zal er ingeschakeld moeten worden.

En dan heb ik het nog niet eens over de personeelstekorten in de bouw, de problemen met het elektriciteitsnet en de aansluitingen van nieuwe woningen.

Dan is er toch maar 1 oplossing momenteel? En dat is even een beperking op migratie tot bovenstaande op orde is. En daarna strengere eisen op migratie. (In alle vormen)

Ja. Het is bekrompen omdat ze werkelijk geloven dat ze achtergesteld worden tov anderen en ze meer rechten denken te hebben. Het is ook een zondebokredenering terwijl het gewoon een situationeel probleem is van de woningvoorraad. En keer op keer keert men terug naar de zondebok ipv de woningbouw. 

Twinski schreef op 05-11-2024 om 23:22:

[..]

Ja. Het is bekrompen omdat ze werkelijk geloven dat ze achtergesteld worden tov anderen en ze meer rechten denken te hebben. Het is ook een zondebokredenering terwijl het gewoon een situationeel probleem is van de woningvoorraad. En keer op keer keert men terug naar de zondebok ipv de woningbouw.

Ze vragen niet om meer rechten maar om gelijke rechten. Gewoon geen voorrang meer voor statushouders. 

Dat laatste heb ik verder verduidelijkt in mijn post. Jammer dat je daar niet op ingaat. 

Yumi schreef op 05-11-2024 om 23:16:

[..]

Je mag dat kul vinden en ik mag daar anders overdenken.

Dag mag inderdaad, als je je daar prettig bij voelt.

Miraval schreef op 05-11-2024 om 23:25:

[..]

Ze vragen niet om meer rechten maar om gelijke rechten. Gewoon geen voorrang meer voor statushouders.

Dat laatste heb ik verder verduidelijkt in mijn post. Jammer dat je daar niet op ingaat.

Daar ben ik al eerder op ingegaan. Maar daar lees je waarschijnlijk weer overheen. Er is geen gelijke situatie. Jammer dat je dit feit naast je blijft neerleggen 

- er is geen inschrijving op WoningNet 

- er is geen woning door oorlogsgeweld 

- er is geen gemeentebinding

- er is geen benadeling van andere inwoners. 

- en men heeft allebei evenveel last van de woningvoorraad. 

Je verduidelijkt niets. Het zijn wat open deuren, meer niet.Ongelijke situaties gelijk behandelen is ook niet hetzelfde als gelijke situaties ongelijk behandelen. Dat is waarom gelijke rechten ook gelijk speelveld en een gelijke achtergrond nodig hebben voor een eerlijke vergelijking. En die gaat mank door herhaaldelijke zondebokretoriek van de valse tegenstellingen.

Twinski schreef op 05-11-2024 om 23:37:

[..]

Daar ben ik al eerder op ingegaan. Maar daar lees je waarschijnlijk weer overheen. Er is geen gelijke situatie. Jammer dat je dit feit naast je blijft neerleggen

Je verduidelijkt niets. Het zijn wat open deuren, meer niet.

Er is wel degelijk benadeling van andere inwoners in sommige gevallen. Jammer dat jij dat gewoon niet wil zien of erkennen. 

En ik had het over de oplossing voor het woningprobleem. Want zolang er structureel te weinig huizen gebouwd worden om allerlei redenen blijft dit probleem zich opstapelen ongeacht hoeveel kleinschalige AZC's je opent. Dan wordt het dus voor eigen inwoners steeds moeilijker om in aanmerking te komen voor sociale huurwoningen. Koopwoningen zijn te duur voor heel veel mensen en vrije sector huurwoningen verminderen door de nieuwe huurwet. Maar hey, eigen inwoners moeten niet zeuren op hun zolderkamer bij moeders, dat is bekrompen gedrag. 

Twinski schreef op 05-11-2024 om 23:37:

[..]

Je verduidelijkt niets. Het zijn wat open deuren, meer niet.Ongelijke situaties gelijk behandelen is ook niet hetzelfde als gelijke situaties ongelijk behandelen. Dat is waarom gelijke rechten ook gelijk speelveld en een gelijke achtergrond nodig hebben voor een eerlijke vergelijking. En die gaat mank door herhaaldelijke zondebokretoriek van de valse tegenstellingen.

Wat heb je aan je jarenlange inschrijving op woningnet als anderen alsmaar voorrang op jou krijgen? 

Miraval schreef op 05-11-2024 om 23:42:

[..]

Er is wel degelijk benadeling van andere inwoners in sommige gevallen. Jammer dat jij dat gewoon niet wil zien of erkennen.

En ik had het over de oplossing voor het woningprobleem. Want zolang er structureel te weinig huizen gebouwd worden om allerlei redenen blijft dit probleem zich opstapelen ongeacht hoeveel kleinschalige AZC's je opent. Dan wordt het dus voor eigen inwoners steeds moeilijker om in aanmerking te komen voor sociale huurwoningen. Koopwoningen zijn te duur voor heel veel mensen en vrije sector huurwoningen verminderen door de nieuwe huurwet. Maar hey, eigen inwoners moeten niet zeuren op hun zolderkamer bij moeders, dat is bekrompen gedrag.

Jammer? Als je niet kunt overtuigen kun je het zo proberen idd. Met 'je gaat het pas zien als je het doorhebt'. Nogal aanmatigend, alsof jij wel zicht hebt wat anderen niet hebben. Dat kan idd, maar ik haal het niet uit je bijdragen.

Je gaat zelf totaal niet in op mijn punten maar poneert zogenaamd een 'feit' dat helemaal geen voldongen feit is. En je laatste zin is pure emospeech. Zeer teleurstellend. 

Poezie schreef op 05-11-2024 om 23:50:

[..]

Wat heb je aan je jarenlange inschrijving op woningnet als anderen alsmaar voorrang op jou krijgen?

Niet veel. Maar jaloers zijn op de verkeerde gaat je niet verder helpen waarschijnlijk.

Twinski schreef op 05-11-2024 om 23:56:

[..]

Niet veel. Maar jaloers zijn op de verkeerde gaat je niet verder helpen waarschijnlijk.

Jammer dat je het jaloezie noemt, ik denk dat geen enkele woningzoekende zou willen ruilen met een statushouder, maar enkel graag op een normale leeftijd zelfstandige woonruimte wil in plaats van afhankelijk te blijven van ouders.

Twinski schreef op 05-11-2024 om 23:53:

[..]

Jammer? Als je niet kunt overtuigen kun je het zo proberen idd. Met je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Je gaat zelf niet in op mijn punten maar poneert zogenaamd een 'feit' dat helemaal geen voldongen feit is. En je laatste zin is pure emospeech. Zeer teleurstellend.

10% van de huurwoningen gaat met voorrang naar sattaushouders. Dus sommigen (wat ik dus ook precies zo zei) zijn wel degelijk de dupe van die voorrangsregeling. Dat is gewoon een feit. 

Feit is ook dat het woningtekort stijgt voornamelijk door migratie.

https://www.ad.nl/politiek/woningtekort-stijgt-vooral-door-hogere-migratie~a128e0bb/#:~:text=%C2%A9%20ANP-,Woningtekort%20stijgt%20vooral%20door%20hogere%20migratie,de%20Tweede%20Kamer%20heeft%20gestuurd.

En mijn laatste zin is gewoon een opsomming van de feiten wanneer de woningbouw achterblijft en de bevolking blijft groeien. Want statushouders moeten nu eenmaal een woning krijgen (dat is bij wet geregeld) en als er meer migranten komen, minder woningen vrijkomen of gebouwd worden dan nodig zijn, dan zijn toch onze eigen inwoners hier de dupe van? Dan nog wijs ik niet naar migranten als schuldigen, dat is nog altijd de politiek, maar de groei van de bevolking icm het aanhoudende tekort aan woningen maakt het ook weer niet zo dat migratie geen invloed heeft op het woningtekort. Want dat heeft het dus wel. 

Poezie schreef op 06-11-2024 om 00:01:

[..]

Jammer dat je het jaloezie noemt, ik denk dat geen enkele woningzoekende zou willen ruilen met een statushouder, maar enkel graag op een normale leeftijd zelfstandige woonruimte wil in plaats van afhankelijk te blijven van ouders.

Ook jij nu jammer? Je legt zelf die boodschap zo neer in je oorspronkelijke post.('alsmaar voorrang') Fijn dat je die 2 toch kunt loskoppelen van elkaar. Ik gun iedereen overigens woonruimte. Het is voor velen lastig nu.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.