Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Fleurtje_5 schreef op 24-10-2024 om 11:11:

[..]

Ik las in onze krant:

"Dit kabinet wilde al het strengste asielbeleid ooit, maar dat wordt zelfs nog wat aangescherpt".

Dan is er nu sprake van het allerstrengste asielbeleid. Totdat dat dan weer vervangen wordt voor het aller- allerstrengste asielbeleid.

felija schreef op 24-10-2024 om 11:36:

[..]

Ik reageer gewoon op wat hij zelf heeft gezegd, toen hem werd gevraagd of afstappen van de noodwet een optie was: "Nee, ik heb niet de ruggengraat van een banaan."

Dus ja, wel degelijk voor de zoveelste keer kiezersbedrog, zeggen dat iets absoluut niet gaat gebeuren en vervolgens gebeurt het wel.

Het ontgaat veel mensen blijkbaar dat je niet zomaar dingen moet gaan roepen die je helemaal niet waar kunt maken, kiezers rekenen erop dat wat je belooft, ook doet, anders moet je het niet beloven. Heel simpel.

En de andere premier stond bekend om zijn 'geloofwaardigheid' waar kiezers geen probleem mee hadden? Hij werd wel de langst zittende premier.

Fleurtje_5 schreef op 24-10-2024 om 12:36:

[..]

En de andere premier stond bekend om zijn 'geloofwaardigheid' waar kiezers geen probleem mee hadden? Hij werd wel de langst zittende premier.

En als antwoord daarop gaat men stemmen op iemand die nòg ongeloofwaardiger is en zelfs buiten het parlement om beslissingen wil nemen die indruisen tegen de rechtstatelijkheid. Allerlei dingen belooft, maar niets kan waarmaken. Van de regen in de drup zogezegd.

Fleurtje_5 schreef op 24-10-2024 om 12:36:

[..]

Kun je stoppen met doen alsof mensen die niet blij zijn met de huidige zeer rechtse regering wèl blij waren met de vorige rechtse premier?

Daglichtlamp schreef op 24-10-2024 om 14:12:

[..]

Kun je stoppen met doen alsof mensen die niet blij zijn met de huidige zeer rechtse regering wèl blij waren met de vorige rechtse premier?

Ik schrijf niet dat mensen er blij mee waren of niet blij mee waren, en ook niet of de mensen nu blij zouden zijn, maar gaf antwoord op dit:

Het ontgaat veel mensen blijkbaar dat je niet zomaar dingen moet gaan roepen die je helemaal niet waar kunt maken, kiezers rekenen erop dat wat je belooft, ook doet, anders moet je het niet beloven. Heel simpel.

De vorige premier heeft er wel 'het langst van allemaal' gezeten, of de mensen er blij mee waren of niet. Of Wilders 'een kromme ruggengraat' heeft of niet. Heel simpel.

Fleurtje_5 schreef op 24-10-2024 om 14:49:

[..]

Ik schrijf niet dat mensen er blij mee waren of niet blij mee waren, en ook niet of de mensen nu blij zouden zijn, maar gaf antwoord op dit:

De vorige premier heeft er wel 'het langst van allemaal' gezeten, of de mensen er blij mee waren of niet. Of Wilders 'een kromme ruggengraat' heeft of niet. Heel simpel.

Kiezers hebben dus al uitgebreid kennis kunnen maken met iemand die ook al veel beloofde en het niet altijd waar maakte en in plaats van daarom te stemmen op een integere politicus, ging een kwart van de bevolking stemmen op iemand van wie men na twintig jaar politieke ervaring kon weten dat het niet bepaald een vooruitgang zou zijn, integendeel, iemand die nog veel harder roept en niets waar maakt. Toch de ruggengraat van een banaan.

Zij  kiezers rekenen op hem, hebben hun hoop op hem gevestigd, omdat hij allemaal mooie dingen beloofde, maar er komt niks van terecht. En dat vind jij geen kiezersbedrog?

Poezenmeisje

Poezenmeisje

24-10-2024 om 17:52 Topicstarter

Ik denk niet dat streng, strenger, strengst de oplossing zal zijn. 

Als er eens werd begonnen bij het handhaven van de huidige regels... En geen gejengel bij het vliegtuig maar gewoon erin, voor mijn part in een bagagekrat, en uitzetten.

Poezenmeisje schreef op 24-10-2024 om 17:52:

Ik denk niet dat streng, strenger, strengst de oplossing zal zijn.

Als er eens werd begonnen bij het handhaven van de huidige regels... En geen gejengel bij het vliegtuig maar gewoon erin, voor mijn part in een bagagekrat, en uitzetten.

Het probleem zit hem ook niet bij het gedwongen uitzetten, dan kan nu ook al gewoon. Het probleem zit hem er vaak in dat landen vaak hun burgers niet gedwongen terug willen.

Daglichtlamp schreef op 24-10-2024 om 18:07:

[..]

Het probleem zit hem ook niet bij het gedwongen uitzetten, dan kan nu ook al gewoon. Het probleem zit hem er vaak in dat landen vaak hun burgers niet gedwongen terug willen.

Daarom vind ik de grenscontrole een goed idee. 

Vroeger moest je bij de douane de kofferbak openen zodat de douanier kon zien dat je geen doos sigarettensloffen in je kofferbak had liggen. Dan kan men nu in deze tijd ook controleren wie er het land binnen wil komen.

Fleurtje_5 schreef op 24-10-2024 om 18:58:

[..]

Daarom vind ik de grenscontrole een goed idee.

Vroeger moest je bij de douane de kofferbak openen zodat de douanier kon zien dat je geen doos sigarettensloffen in je kofferbak had liggen. Dan kan men nu in deze tijd ook controleren wie er het land binnen wil komen.

Ik vraag me altijd af hoe oud je bent, ja in onze jeugd was er nog douane, maar de kans dat je als je de Belgische of Duitse grens over ging dat je daadwerkelijk de kofferbak open moest doen was toen ook al heel klein.

Voor asielzoekers helpt dit trouwens niet, die mogen gewoon asiel aanvragen. Dan kan vervolgens wel gecontroleerd worden of ze dat ook al elders gedaan hebben, maar dat kan nu ook al, daar heb je die grenscontrole niet voor nodig. Veel mensen interpreteren de Dublinregels niet goed, deze betekenen niet dat je asielzoekers terug kunt sturen naar het land waar ze waren voordat ze Nederland binnenkwamen, maar dat je ze terug mag sturen naar het land waar ze de EU binnen kwamen. Maar omdat ze daar vaak niet geregistreerd worden, is dat vaak niet aan te tonen.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

24-10-2024 om 19:48 Topicstarter

Van Andorra naar Spanje was de laatste keer kofferbak controleren. Geen idee hoe lang geleden.

Als ik vanuit Nederland naar Duitsland toe een fuik inreed (na de invoering van Schengen) mocht ik altijd direct doorrijden. 

Een Citroën BX is misschien een niet erg verdachte auto?

Poezenmeisje schreef op 24-10-2024 om 19:48:

Van Andorra naar Spanje was de laatste keer kofferbak controleren. Geen idee hoe lang geleden.

Als ik vanuit Nederland naar Duitsland toe een fuik inreed (na de invoering van Schengen) mocht ik altijd direct doorrijden.

Een Citroën BX is misschien een niet erg verdachte auto?

Ik hoopte vroeger als kind altijd op controle, dat leek me spannend, maar volgens mij is het echt nooit gebeurd.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

24-10-2024 om 19:57 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 24-10-2024 om 19:55:

[..]

Ik hoopte vroeger als kind altijd op controle, dat leek me spannend, maar volgens mij is het echt nooit gebeurd.

Mijn buurmeisje en ik zetten (6 of 8 jaar?) altijd ons boevengezicht aan, maar mijn moeder mocht ook altijd doorrijden.

Daglichtlamp schreef op 24-10-2024 om 19:55:

[..]

Ga met de boot naar Engeland dan krijg je er 2 na elkaar. Eerst de Franse douane en 100 meter verder de Britse douane.

Grenscontroles bedoeld om asiel in te dammen is symboolpolitiek, onder het motto ‘kijk ons eens even heel streng optreden en actie ondernemen!’. Wie denkt dat het zal helpen tegen de instroom zou zich beter moeten verdiepen in wat asiel eigenlijk inhoudt. Asiel aanvragen is een fundamenteel mensenrecht, dus asielzoekers zullen aan de grens helemaal niet teruggestuurd worden. Het overgrote deel van de instroom is overigens geen asielzoeker en ook geen illegale migrant en komt legaal en zonder asiel aan te vragen Nederland binnen. Bijvoorbeeld als arbeidsmigrant. De Brexit en strenge grenscontroles als je naar het VK reist houden ook geen migranten tegen, sinds de Brexit zijn de aantallen daar juist toegenomen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.