Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


Daglichtlamp schreef op 26-08-2024 om 20:45:

[..]

De slachtoffers in Duitsland zijn verschrikkelijk. Waren de regels gevolgd in Duitsland dan had deze man hetzelfde kunnen doen in een ander westers land. Ik had dat net zo erg gevonden.


Kortom, deze man kon die moorden net zo goed doen in Utrecht, Genk of Aken. Laat hem dan maar verblijven in een niet-westers land.

Na alle eerdere aanvallen (kerstmarkt e.d.) gaan er in Duitsland nu ook eindelijk stemmen op om iets aan de instroom te doen. Vandaag artikel in de Telegraaf (niet achter betaalmuur):

 "...BERLIJN - De Duitse oppositieleider Friedrich Merz (CDU) heeft bondskanselier Olaf Scholz (SPD) opgeroepen met zijn partij samen te werken om de illegale immigratie in Duitsland te beteugelen. De christendemocraat wil een harde aanpak en heeft het zelfs over het uitroepen van een „nationale noodsituatie.” 
Merz zei dit na afloop van een gesprek met Scholz in de nasleep van de dodelijke steekpartij in Solingen afgelopen vrijdag. De vermoedelijke dader is een 26-jarige Syriër die nu in hechtenis zit. ..."
Merz wil dat asielzoekers aan de Duitse grens kunnen worden teruggestuurd. Als de Europese regelgeving hierover niet duidelijk genoeg is wil Merz dat de EU de regels aanpast, of anders een „nationale noodsituatie” uitroepen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/991502673/duitse-oppositieleider-wil-migratie-aanpakken-en-spreekt-over-nationale-noodsituatie


Poezenmeisje

Poezenmeisje

27-08-2024 om 22:00 Topicstarter

Er zijn binnenkort verkiezingen in Duitsland vandaar de stoere taal, vermoed ik.

Poezenmeisje schreef op 27-08-2024 om 22:00:

Er zijn binnenkort verkiezingen in Duitsland vandaar de stoere taal, vermoed ik.

Dat zou heel goed kunnen dat was het hier ook natuurlijk. Maar het trekt wel stemmers zulke stoere taal. En dat is niet voor niks natuurlijk. Ik ben benieuwd of Duitsland dan daadwerkelijk iets kan gaan bewerkstelligen en of Nederland dan bij de EU daar een medestander in heeft. 

In elk geval is er in de EU namens NL geen Rutte meer (met grootse ambities voor zijn volgende -internationale- baan) die overal blind bij het kruisje tekende - en die altijd optrok met 'wir schaffen das' Merkel. In Duitsland zitten ook veel mensen die zichzelf vreselijk vinden 'deugen'.

En omdat NL en Duitsland grote netto betalers zijn in de EU, scheelt het al een stuk wanneer men hardop gaat benoemen dat het in een relatief kort tijdsbestek binnenhalen van zóveel mensen die de westerse normen en waarden verafschuwen/haten, toch niet zo'n goed idee is. 

Wanneer er in een particulier huishouden in jouw straat ruzie en/of andere ellende is, dan is dat niet jouw schuld. Je hebt ook niet de plicht om alle mensen uit jouw straat die het bij hun zelf thuis niet goed (genoeg) hebben, in jouw huis op te nemen en hen volledig op jouw kosten van alle gemakken/huisvesting/zorg/inkomen te voorzien "want zielig". 
Dan is de puinhoop binnen de kortste keren niet te overzien.
Voor de huishoudens van een land geldt m.i. hetzelfde verhaal. 

En het verhaal van de vergrijzing "oplossen"?
Nederland zit nu juist met een gigantische vergrijzing van niet-Nederlanders:
 
In 1980 Nederlandse inw 65-75 jaar 909.478
In 2020 Nederlandse inw 65-75 jaar 1.651.970 = 181,64 %

In 1980 niet westerse inw 65-75 jaar 4.296 
In 2020 niet westerse inw 65-75 jaar98.584 = 2.294,79 %

En bijvoorbeeld percentage inwoners met een bijstandsuitkering (december 2023):
Totaal bijstandsuitkeringen 400.460
waarvan 222.710 (is 55.61 %) naar inwoners met niet westerse achtergrond.
8.81 % gaat naar inwoners met een westerse migratieachtergrond. 
en slechts 35.58 % naar inwoners met een NL achtergrond 

Aangezien het aandeel van de NL bevolking (met hoge arbeidsdeelname) in een héél rap tempo steeds kleiner wordt, valt dit op een gegeven moment gewoon niet meer op te brengen. Voorbeeld:
NL vrouwen 35-45 jaar - aandeel inwoners/bevolking 63.35 %
werkzame beroepsbevolking aandeel 67.04 % = plm. 4 % groter dan % bevolking
niet-beroepsbevolking aandeel 43.62 %
aandeel bijstandsuitkeringen NL vrouwen 27.70 %, dit betekent dat 2.005 % van de NL vrouwen 35-45 jaar een bijstandsuitkering heeft
netto arbeidsparticipatie 88.40 %

Niet westerse vrouwen 35-45 jaar - aandeel inwoners/bevolking 25.21 %
werkzame beroepsbevolking aandeel 21.38 % = plm. 4 % kleiner dan % bevolking
niet-beroepsbevolking aandeel 45.64 %
aandeel bijstandsuitkeringen niet westerse vrouwen 63.75 %, dit betekent dat 11.590 % van de niet westerse vrouwen van 35-45 jaar een bijstandsuitkering heeft. 
netto arbeidsparticipatie 70.85 % (is min 17,55 %)

Duitsland is een (ook in de EU) een groot land; het is m.i. een goede zaak wanneer men daar (ook) zaken, en met name de problemen, wat meer hardop gaat benoemen. 
Te beginnen met de veiligheid, maar het is een begin. 

Luchtpost schreef op 28-08-2024 om 10:48:



Duitsland is een (ook in de EU) een groot land; het is m.i. een goede zaak wanneer men daar (ook) zaken, en met name de problemen, wat meer hardop gaat benoemen.
Te beginnen met de veiligheid, maar het is een begin.









Klopt helemaal! En ook vrij belangrijk lijkt me de feiten juist te benoemen door de media.En niet dat dit bv pas later bij een ondervraging door een parlementaire commissie rechtgezet moet worden. Zo blijkt de dader van de moordaanslagen in Solingen zich helemaal niet zelf hebben aangegeven.Maar louter door oplettend speurwerk van politie en met ws het moordwapen te zijn opgepakt. Quote:
"SOLINGEN - De verdachte van de aanslag in het Duitse Solingen heeft zichzelf niet aangegeven bij de politie zoals gemeld door media, maar is opgepakt door patrouillerende agenten. Minister van Binnenlandse Zaken Herbert Reul van de deelstaat Noordrijn-Westfalen heeft dat donderdag gezegd tegen een parlementaire commissie."   

"De Europese Unie wil dat migranten een asielverzoek indienen in het eerste EU-land waar ze aankomen. In de praktijk reizen veel migranten door naar Duitsland of andere rijkere EU-landen. Ongeveer 10 tot 15 procent van de Duitse pogingen om migranten naar andere Europese landen uit te zetten slaagt.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/42639725/verdachte-aanslag-solingen-meldde-zichzelf-niet-bij-de-politie-maar-werd-opgepakt-door-agenten










Yumi schreef op 29-08-2024 om 18:23:

Duitse regering kondigt asielmaatregelen aan na dodelijke mesaanval Solingen (nos.nl)

Ja, lijkt mij een goed plan (uit dat artikel): "... In de lijst met maatregelen die de overheid presenteerde staat onder meer dat asielzoekers die zich al in een ander EU-land hebben gemeld geen recht meer hebben op een uitkering in Duitsland. Ook wil de overheid dat asielzoekers en vluchtelingen hun verblijfsstatus verliezen als ze "zonder dwingende reden" zijn teruggereisd naar hun thuisland, meldt minister van Binnenlandse Zaken Faeser. Voor Oekraïners en mensen die de begrafenis van een familielid willen bijwonen wordt een uitzondering gemaakt...."

Hier een overzicht van het aantal inwoners meteen laag inkomen naar herkomstland. Nederland: 2,2 % van de inwoners (laagste percentage). Syriërs: 38.4 % (hoogste), dat gaat zeker een jaar of vijftig duren voordat dat percentage een stuk lager zal zijn. Voor mensen die in het buitenland geboren zijn, liggen de percentages inwoners met een laag inkomen nog hoger (zie CBS) - en behalve baby's zijn de meeste nieuwkomers mensen die in het buitenland zijn geboren. 

Het is nu al bijna niet meer op te brengen, maar het zal toch al snel een jaar of vijftig duren voordat die percentages enigszins richting de NL percentages gaan. In de tussentijd zullen de dan werkenden toch het grootste deel van alle kosten (uitkering, toeslagen, zorg, veiligheid, etc.) op moeten brengen. ik vraag mij af hoe men dat voor zich ziet, als zo rond 2065-2070 de -potentiële- beroepsbevolking ongeveer voor de helft zal bestaan uit mensen met een migratieachtergrond (zie prognose bevolking CBS). 


Yumi schreef op 29-08-2024 om 18:23:

Duitse regering kondigt asielmaatregelen aan na dodelijke mesaanval Solingen (nos.nl)


Dat werd tijd. 

Dat die maatregelen er eerst niet waren is toch ook van de zotte. Net zoals het van de zotte is dat die narigheid in Ter Apel niet afdoende word aangepakt.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

30-08-2024 om 11:16 Topicstarter

https://nos.nl/artikel/2535093-duitsland-stuurt-afghaanse-criminelen-terug-naar-land-van-herkomst

...
Duitsland had al langer plannen om Afghanen met een criminele achtergrond uit te zetten. Het is voor het eerst sinds de machtsovername van de Taliban in Afghanistan in 2021 dat dit nu weer gebeurt.
...

https://www.volkskrant.nl/politiek/minister-faber-verspreidt-asielzoekers-gedwongen-over-gemeenten~b8df0b63/
Alle reguliere asielzoekerscentra (azc’s) en crisisnoodopvanglocaties (cno’s) moeten onder druk van Faber asielzoekers uit Ter Apel overnemen, ook als de met gemeenten afgesproken maximumcapaciteit daarmee wordt overschreden. Gemeenten, die vaak afspraken hebben gemaakt met omwonenden over het aantal op te vangen asielzoekers, zijn voor voldongen feiten geplaatst, bevestigen meerdere bronnen. Bij gemeentebestuurders is verbazing over de actie van Faber.

Daglichtlamp schreef op 30-08-2024 om 12:17:

https://www.volkskrant.nl/politiek/minister-faber-verspreidt-asielzoekers-gedwongen-over-gemeenten~b8df0b63/
Alle reguliere asielzoekerscentra (azc’s) en crisisnoodopvanglocaties (cno’s) moeten onder druk van Faber asielzoekers uit Ter Apel overnemen, ook als de met gemeenten afgesproken maximumcapaciteit daarmee wordt overschreden. Gemeenten, die vaak afspraken hebben gemaakt met omwonenden over het aantal op te vangen asielzoekers, zijn voor voldongen feiten geplaatst, bevestigen meerdere bronnen. Bij gemeentebestuurders is verbazing over de actie van Faber.

Faber dacht: ik ben tegen de spreidingswet, dus laat ik zelf een nog veel extremere versie van die spreidingswet hanteren en zonder voorbereidingstijd of overleg de asielzoekers gaan spreiden. Logisch. 

Welkom in de werkelijkheid, kabinet.

Ik ben benieuwd wat de PVV aanhang hiervan vindt. Valt hun minister nu door de mand of is dit opeens wel oké en ‘het kan momenteel nou eenmaal niet anders’ als Faber het doet?

Nicole123 schreef op 30-08-2024 om 13:54:

[..]

Faber dacht: ik ben tegen de spreidingswet, dus laat ik zelf een nog veel extremere versie van die spreidingswet hanteren en zonder voorbereidingstijd of overleg de asielzoekers gaan spreiden. Logisch.

Welkom in de werkelijkheid, kabinet.

Ik ben benieuwd wat de PVV aanhang hiervan vindt. Valt hun minister nu door de mand of is dit opeens wel oké en ‘het kan momenteel nou eenmaal niet anders’ als Faber het doet?

Op zich valt dat wel mee, twee asielzoekers extra per locatie lost het probleem van meer dan 2000 asielzoekers in Ter Apel al op.

Nicole123 schreef op 30-08-2024 om 13:54:

[..]

Faber dacht: ik ben tegen de spreidingswet, dus laat ik zelf een nog veel extremere versie van die spreidingswet hanteren en zonder voorbereidingstijd of overleg de asielzoekers gaan spreiden. Logisch.

Welkom in de werkelijkheid, kabinet.

Ik ben benieuwd wat de PVV aanhang hiervan vindt. Valt hun minister nu door de mand of is dit opeens wel oké en ‘het kan momenteel nou eenmaal niet anders’ als Faber het doet?

Of is het (zoals vanzelfsprekend) weer de schuld van links.

Ik ben ook ernstig benieuwd naar wat PVV aanhang hier van vindt.

Daglichtlamp schreef op 30-08-2024 om 13:56:

[..]

Op zich valt dat wel mee, twee asielzoekers extra per locatie lost het probleem van meer dan 2000 asielzoekers in Ter Apel al op.

Met extremere versie bedoel ik vooral dat het zo acuut is, zonder overleg of voorbereidingstijd. De hoeveelheid valt inderdaad wel mee, dat is ook het hele idee van die spreidingswet. Als je het spreidt dan is het niet meer duizenden mensen in één dorp erbij proppen, dan valt het reuze mee. Ik vindt het plan van Faber dus juist heel goed, het had al veel eerder moeten gebeuren. Maar 1x raden welke partij op haar achterste benen had gestaan als Eric van der Burg hetzelfde een half jaar geleden gedaan zou hebben.


Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.