Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

19-06-2024 om 14:08 Topicstarter

https://www.binnenlandsbestuur.nl/sociaal/gemeenten-breken-met-vluchtelingenwerk-na-onvrede-over-dienstverlening

...
De slechte dienstverlening heeft volgens de gemeenten op verschillende manieren negatieve gevolgen gehad voor de ongeveer 400 inburgeraars die de B1-route volgen. Vluchtelingenwerk bleek volgens de gemeenten namelijk niet in staat om individueel maatwerk te leveren. Dit heeft tot gevolg gehad dat inburgeraars werk en inburgering niet kunnen combineren. Hierdoor waren sommige inburgeraars zelfs genoodzaakt hun baan op te zeggen.
...
Vluchtelingenwerk laat in een reactie aan Binnenlands Bestuur weten het ‘teleurstellend’ te vinden dat de samenwerking op het gebied van de B1-route wordt beëindigd door de zes gemeenten in Groningen. ‘Op de eerste plaats voor de cursisten en hun docenten.’ Volgens de woordvoerder is er de afgelopen jaren gewerkt aan een mooi taalcentrum, maar is het niet gelukt dit naar volle tevredenheid te realiseren ‘ondanks verschillende pogingen van onze kant tot verbetering’.
...

Morgen vanaf 1530 mag Yesilgoz zich verantwoorden in de Tweede Kamer over haar leugens over nareis op nareis. Gelukkig is het niet gelukt om dat zover uit te stellen dat haar opvolger dat moet doen.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 19-06-2024 om 13:56:

[..]

Dat je niet snapt dat het over mensen gaat die dit soort dingen doen en niet over alle asielzoekers, daar kan ik niets aan doen. Maar gelukkig valt het allemaal mee met 160 ingenomen wapens en 8 steek "incidenten" in een half jaar.

En over dingen in de mond leggen, daar heb je zelf een handje van, dus steek eerst je hand eens in eigen boezem.

Mooi gezegd. Eens.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

21-06-2024 om 10:40 Topicstarter

Politieacties voor vroegpensioen ook in Ter Apel.

https://www.rtvnoord.nl/politiek/1178797/politie-behandelt-dinsdag-geen-asielaanvragen-in-ter-apel-als-onderdeel-actie

... De AVIM doet onderzoek naar de identiteit en de verblijfsrechtelijke status van vreemdelingen en onderzoekt grootschalige criminaliteit, zoals mensenhandel, mensensmokkel en identiteitsfraude. De sluiting dinsdag betekent dat politiemedewerkers van de AVIM in Ter Apel en Budel geen asielaanvragen in behandeling nemen, maar achter gesloten deuren zijn zij wel aan het werk, meldt het actiecentrum. 'Alleen richten zij zich dan op andere belangrijke taken.' ...

Mick87 schreef op 19-06-2024 om 11:16:

De veiligheid in Ter Apel, voor zowel medewerkers als bewoners is zeer slecht.

https://www.nu.nl/asielcrisis/6317308/bewoners-en-medewerkers-azc-ter-apel-lopen-onacceptabel-risico-op-geweld.html#nujij

Nogmaals. niet over 1 kam scheren. Maar ik maak me dus wel zorgen over wat hier allemaal binnenkomt. Zeer treurig voor omwonenden, personeel en mensen die daadwerkelijk voor oorloge geweld vluchten.

Maar ligt dat aan de mensen die binnenkomen? Als je maandenlang een grote groep (getraumatiseerde) Nederlanders in een te klein gebouwencomplex neerzet, zonder perspectief, met te weinig personeel om je te helpen, en ze vervelen zich de hele dag want je mag niks, dan krijg je gewoon hetzelfde hoor. 

LydiaDietz schreef op 21-06-2024 om 11:38:

[..]

Maar ligt dat aan de mensen die binnenkomen? Als je maandenlang een grote groep (getraumatiseerde) Nederlanders in een te klein gebouwencomplex neerzet, zonder perspectief, met te weinig personeel om je te helpen, en ze vervelen zich de hele dag want je mag niks, dan krijg je gewoon hetzelfde hoor.

Daarover ben ik het met je eens hoor. Maar dan kan ik me toch nog steeds zorgen maken ? Veel mensen die hier komen hebben psychische begeleiding nodig en tal van andere vormen van hulp. Maar dat is lastig omdat ons zorgstelsel en meer specifiek de GGZ al overloopt. Dus daar maak ik me zorgen om.

Mick87 schreef op 21-06-2024 om 11:42:

[..]

Daarover ben ik het met je eens hoor. Maar dan kan ik me toch nog steeds zorgen maken ? Veel mensen die hier komen hebben psychische begeleiding nodig en tal van andere vormen van hulp. Maar dat is lastig omdat ons zorgstelsel en meer specifiek de GGZ al overloopt. Dus daar maak ik me zorgen om.

Zeker, dat begrijp ik en die zorgen deel ik. Het komt in dit topic alleen vaak over alsof asielzoekers per definitie mensen met een slechte inborst zijn. Uit op rottigheid. En dat zo'n steekpartij dan als bewijs wordt aangedragen. "Want zo zijn ze nu eenmaal". 

FIOD doet doorzoekingen in corruptiezaak rond opvang asielzoekers
De woordvoerder zegt dat het onderzoek te maken heeft met "mogelijke onregelmatigheden bij de verhuur van hotelkamers aan het COA". Van der Valk vangt in meerdere hotels asielzoekers op voor het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA).
Van der Valk benadrukt dat de hotelketen zelf geen onderdeel uitmaakt van het onderzoek.

Auto's in beslag genomen

1280x720a.jpg

n Didam nam de FIOD meerdere dure auto's in beslag

Aan de Dijksestraat in Didam is het bedrijf LCHD gevestigd, dat functioneert als tussenpersoon bij het vinden van opvangplekken voor asielzoekers. Het bedrijf speelde vorig jaar een rol in een rechtszaak tussen verschillende leden van de familie Van der Valk.

In de opvang van asielzoekers in hotels gaan enorme bedragen om. In 2022 gaf het COA al 100 miljoen euro uit aan de opvang in hotels. Die opvang werd in 2023 nog verder uitgebreid. De opvang is nodig omdat de reguliere asielcentra overvol zijn

Doorzoekingen Fiod in onderzoek naar corruptie ‘bij verhuur hotelkamers voor opvang asielzoekers’ | Binnenland | gelderlander.nl
FIOD doet doorzoekingen in corruptiezaak rond opvang asielzoekers (nos.nl)

Momenteel worden mensen rijk van asielopvang omdat het de overheid niet lukt om het zelf te regelen. Ik vind het verschrikkelijk, dat is geld dat veel beter besteed had kunnen worden.

Daglichtlamp schreef op 21-06-2024 om 14:44:

Momenteel worden mensen rijk van asielopvang omdat het de overheid niet lukt om het zelf te regelen. Ik vind het verschrikkelijk, dat is geld dat veel beter besteed had kunnen worden.

Dat vind ik ook verschrikkelijk, maar dat men de boel dusdanig belazert dat de Fiod o.a. een Lamborghini en een Porsche in beslag kan nemen.... Dan maakt men ook nog eens flink misbruik van de situatie. 

Onze overheid lukt het niet, maar welk land lukt het wel met deze aantallen, stikstofproblemen, huizentekort en een overvol land? 

Yumi schreef op 21-06-2024 om 16:36:

[..]

Onze overheid lukt het niet, maar welk land lukt het wel met deze aantallen, stikstofproblemen, huizentekort en een overvol land?

En zorgstelsel wat reeds zwaar onder druk staat én personeelstekort in cruciale beroepen zoals het onderwijs.

Yumi schreef op 21-06-2024 om 16:36:

[..]

Dat vind ik ook verschrikkelijk, maar dat men de boel dusdanig belazert dat de Fiod o.a. een Lamborghini en een Porsche in beslag kan nemen.... Dan maakt men ook nog eens flink misbruik van de situatie.

dat lukt geen enkel land. simpel.

maar de overheid mag ook wel eens stoppen met alles maar uitbesteden. als je al bedrijven in moet huren om hotelkamers te regelen... zet daar aub 1 dedicated team op van 5 man en je hebt het gedekt. het is ook wel bizar makkelijk om geld te onttrekken aan de overheid omdat ze geen benul hebben van kosten dus iemand met een minibeetje slechte bedoelingen kan slapend rijk worden. 

Broadway schreef op 24-06-2024 om 09:21:

[..]

dat lukt geen enkel land. simpel.

maar de overheid mag ook wel eens stoppen met alles maar uitbesteden. als je al bedrijven in moet huren om hotelkamers te regelen... zet daar aub 1 dedicated team op van 5 man en je hebt het gedekt. het is ook wel bizar makkelijk om geld te onttrekken aan de overheid omdat ze geen benul hebben van kosten dus iemand met een minibeetje slechte bedoelingen kan slapend rijk worden.

Behalve als je zo dom bent als Siewert van Linden.

Poezie schreef op 24-06-2024 om 10:29:

[..]

Behalve als je zo dom bent als Siewert van Linden.

ja, dan gaat het maar eventjes goed hahaha

https://www.volkskrant.nl/binnenland/gemeenten-steken-voorwaardelijke-hand-uit-aan-kabinet-schoof-maar-willen-de-spreidingswet-wel-behouden~b979c8b6/
Met een zeer rechts kabinet en asielbeleid op komst, stond er op het jaarcongres van de Vereniging Nederlandse Gemeenten veel op het spel. Liefst 96 procent van de leden stemde woensdag de Spreidingswet te behouden tot een oplossing voor de opvang gevonden is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.