Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Fleurtje_5
20-04-2024 om 16:08
Poezenmeisje schreef op 20-04-2024 om 15:18:
Misschien kunnen de arbeidsmigranten een eigen topic krijgen?
Dat heb je zelf een maand geleden al geopend zie ik nu. Goed van je.
felija
20-04-2024 om 16:18
Fleurtje_5 schreef op 20-04-2024 om 15:55:
[..]
Het staat geschreven in het bericht dat Yumi had geplaatst. Maar als je op de link klikt onder de foto, dus het bericht dat bij die foto hoort, daarin gaat het over daklozen en NIET over dakloze arbeidsmigranten. Dan kun je lezen dat omwonenden van de Pauluskerk veel last hebben van overlastgevende daklozen.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1779713/omwonenden-pauluskerk-zijn-overlastgevende-daklozen-zat-er-moet-permanente-opvang-komen
Daarin staat niks over arbeidsmigranten.
Dat is niet de link die yumi heeft geplaatst, deze link staat er:
Wel bij de les blijven, we verzanden nu weer in oeverloos heen en weer gepraat, omdat jij iets blijft beweren wat niet waar is. Het staat notabene in de kop van het bericht.
Fleurtje_5
20-04-2024 om 16:22
Yumi schreef op 19-04-2024 om 11:33:
Rotterdam gaat dakloze EU arbeidsmigranten opvangen, in de Pauluskerk komen er 60 plaatsten bij. De Gemeente heeft dit altijd geweigerd omdat deze groep, daarop geen recht zou hebben. Ze mogen 8 weken blijven en in die periode hoopt men ze te laten afkicken van drank en drugs.
Dat Rotterdam iets moet doen aan de groeiende overlast van daklozen, daarover is iedereen in de gemeenteraad het eens. Maar het plan van de wethouder om straks ook dakloze EU-buitenslapers op te vangen, roept bij de raadsleden veel vragen op. De dominee van de Pauluskerk botste hard met het Leefbaar-raadslid Simon Ceulemans.Wanhopige bewoners van de Mauritsplaats – vlak naast de Pauluskerk – smeekten de wethouder eerder dit jaar iets te doen aan mensen die slapen in plantenbakken, regelmatig in hun woongebouw worden aangetroffen, bewoners lastigvallen, ruzie maken en hun behoefte doen op straat. Soortgelijke verhalen komen er ook uit het Oude Westen, de ’s Gravendijkwal en Zuidplein.
Harde botsing Leefbaar Rotterdam en dominee Pauluskerk over opvangplan EU-arbeidsmigranten - Rijnmond
Er staan twee linkjes onder deze foto in het bericht van Yumi. Op beide links komt deze foto tevoorschijn. De link meteen onder de foto gaat over daklozen. Niet over arbeidsmigranten. Mijn vraag aan Nicole was dan ook 'waaraan zie jij dat deze mannen (op de foto) arbeidsmigranten zijn?'
In de onderste link staat idd arbeidsmigrant in de titel zie ik. Maar dan gaat het artikel verder over:
Dat Rotterdam iets moet doen aan de groeiende overlast van daklozen, daarover is iedereen in de gemeenteraad het eens. Maar het plan van de wethouder om straks ook dakloze EU-buitenslapers op te vangen, roept bij de raadsleden veel vragen op. De dominee van de Pauluskerk botste hard met het Leefbaar-raadslid Simon Ceulemans.
“De dakloosheid zal door dit plan hooguit een beetje worden ingeperkt”, zegt Martijn van Leerdam. “Wilt u echt iets doen aan de groei van dakloosheid in deze stad?
Miraval
20-04-2024 om 16:27
felija schreef op 20-04-2024 om 16:18:
[..]
Dat is niet de link die yumi heeft geplaatst, deze link staat er:
Wel bij de les blijven, we verzanden nu weer in oeverloos heen en weer gepraat, omdat jij iets blijft beweren wat niet waar is. Het staat notabene in de kop van het bericht.
Niet reageren is ook een optie...
Want je hebt gelijk het over en weer reageren is erg onduidelijk. Maakt dat ik dit topic wel vaak links laat liggen.
felija
20-04-2024 om 16:32
Miraval schreef op 20-04-2024 om 16:27:
[..]
Want je hebt gelijk het over en weer reageren is erg onduidelijk. Maakt dat ik dit topic wel vaak links laat liggen.
Dat is ook zonde, ik vind het kwalijk dat dingen altijd in het nadeel van migranten foutief worden uitgelegd/weergegeven. Maar vwb je eerste zin: ik denk dat dat toch verstandig is, anders draag ik alleen maar bij aan meer ruis op de lijn. Dan hoop ik dat jij weer actiever wil/kan meedoen
Fleurtje_5
20-04-2024 om 16:35
Miraval schreef op 20-04-2024 om 16:27:
[..]
Flauwe opmerking. (terwijl ik naar jou nog nooit een verkeerd woord heb geschreven)
Ik ben al weg.
Miraval
20-04-2024 om 16:43
felija schreef op 20-04-2024 om 16:32:
[..]
Dat is ook zonde, ik vind het kwalijk dat dingen altijd in het nadeel van migranten foutief worden uitgelegd. Maar vwb je eerste zin: ik denk dat dat toch verstandig is, anders draag ik alleen maar bij aan meer ruis op de lijn. Dan hoop ik dat jij actiever wil/kan meedoen
Ik heb er verder ook eigenlijk een beetje een midden mening over.
Ik vind dat je vluchtelingen humaan op moet vangen. Punt. Daarnaast ben ik ook zeer zeker voor de spreidingswet. Iedere gemeente moet naar draagkracht mensen opvangen. Ter Apel is een probleem voor heel Nederland. Punt.
Dat gezegd hebbende vind ik wel dat er iets gedaan moet worden aan de instroom. Desnoods met een maximum aantal. De procedures moeten sneller. Veilige landers sneller uitzetten. Voorkomen dat mensen in de illegaliteit verdwijnen toch wel door ze "vast" te houden tot uitzetting. Niet eindeloos procederen. Heb je een ernstig strafbaar feit gepleegd dan verlies je je kans op asiel. Heel jammer maar dat heb je toch echt aan jezelf te danken en Nederland heeft niks aan misdadigers. (Ernstig feit denk aan 2 of meer jaren gevangenisstraf).
Asielszoekers dus direct de migelijkheid geven om te werken. Wanneer het gaat om recht op een uitkering dan betaal je het lion uit zonder premie in mindering te brengen waarmee dus recht op uitkering vervalt zolang ze in een asielprocedure zitten. Hierna vallen ze onder de normale regeling.
Verblijfsvergunning afgeven voor 5 jaar en niet na 5 jaar voor onbepaalde tijd. Is je land van herkomst veilig en kun je niet voorzien in je eigen levensonderhoud in Nederland dan moet je terug naar dat land. Sowieso veel meer stimuleren mee te draaien in de maatschappij zowel mannen als vrouwen. Er is een schreeuwend tekort aan personeel dus als je gezondheid het toelaat kan iedereen gewoon werken.
Het Dublin akkoord veel beter naleven. Geen asiel verlenen wanneer Nederland niet het 1e aanmeld land was. Goed ze willen dat veranderen in de EU en mensen eerlijker verdelen over de lidstaten. Word je dan aan Polen toegewezen dan ga je daarheen.
Gezinshereniging moeilijker maken. Dat gaat niet om hele grote aantallen maar momenteel is gewoon alles teveel.
Goed geen idee of dit überhaupt kan middels wetgeving.
Miraval
20-04-2024 om 16:44
Fleurtje_5 schreef op 20-04-2024 om 16:35:
[..]
Flauwe opmerking. (terwijl ik naar jou nog nooit een verkeerd woord heb geschreven)
Ik ben al weg.
Nee het is niet flauw. Het leest gewoon enorm vervelend. Ik heb het jou gevraagd en nu dus iemand anders.
Alice12
20-04-2024 om 16:46
Pff, wat vermoeiend dit.
Gaan we het nog over Ter Apel hebben? Anders laat ik jullie met rust met wie er gelijk heeft.
Poezie
20-04-2024 om 17:57
felija schreef op 20-04-2024 om 13:30:
[..]
Het staat er echt, arbeidsmigranten, waarom zou dat niet kunnen? Als je wordt uitgebuit en werkloos op straat komt te staan? Je zou van minder aan de drank en drugs raken.
Sinds wanneer ben je een arbeider als je geen werk hebt?
felija
20-04-2024 om 18:08
Poezie schreef op 20-04-2024 om 17:57:
[..]
Sinds wanneer ben je een arbeider als je geen werk hebt?
Afgedankt. Uitgekotst als arbeidsmigrant. Geen geld uitgekeerd krijgen, terwijl je wel gewerkt hebt (was laatst nog een item over op het journaal). Geen fatsoenlijke slaapplaats aangeboden krijgen. Is het echt zo moeilijk te bedenken, als je leest over de misstanden waar een groep arbeidsmigranten de dupe van wordt?
Fleurtje_5
20-04-2024 om 18:32
Miraval schreef op 20-04-2024 om 16:44:
[..]
Nee het is niet flauw. Het leest gewoon enorm vervelend. Ik heb het jou gevraagd en nu dus iemand anders.
En dan heb ik te gehoorzamen?
Ik vind lange lappen tekst 'gewoon enorm vervelend'. Maar ik heb het fatsoen om niet over diegene te klagen en ter plekke aan anderen te vragen om niet reageren ook een optie is.
Ik sla die lange lappen (bv die van 16:43 uur) gewoon stilletjes over of lees ze 'vlugvlug' als ik ze enorm vervelend vind.
Fleurtje_5
20-04-2024 om 18:37
felija schreef op 20-04-2024 om 18:08:
[..]
Afgedankt. Uitgekotst als arbeidsmigrant. Geen geld uitgekeerd krijgen, terwijl je wel gewerkt hebt (was laatst nog een item over op het journaal). Geen fatsoenlijke slaapplaats aangeboden krijgen. Is het echt zo moeilijk te bedenken, als je leest over de misstanden waar een groep arbeidsmigranten de dupe van wordt?
Ik vind het sowieso zeer kwalijk als een werkgever geen goed onderkomen regelt voor een arbeidsmigrant. En als hij/zij lang genoeg gewerkt heeft maar onverhoopt ziek word zal er toch iets geregeld moeten zijn.
Daglichtlamp
20-04-2024 om 19:20
https://www.trouw.nl/binnenland/door-storing-meldt-coa-niet-hoeveel-mensen-in-ter-apel-zitten~bcff7f95/
Blijkbaar werkt zelfs het systeem waarmee ze tellen hoeveel asielzoekers er teveel zijn in Ter Apel niet meer.
Poezie
20-04-2024 om 19:22
felija schreef op 20-04-2024 om 18:08:
[..]
Het zijn geen slaven he?! Ze kunnen er ook voor kiezen om terug naar hun land te gaan en daar werk te zoeken
Knip-ongepast