Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
kerst
18-04-2024 om 11:14
Alice12 schreef op 18-04-2024 om 09:04:
[..]
Waar we invloed op hebben is om Nederland wat minder aantrekkelijk te maken voor asielzoekers. Dus wat minder makkelijk een status af geven ( we hebben nu het hoogste percentage asielzoekers die een status krijgen) , gezinshereniging wat moeilijker maken, asielprocedure afronden in een paar weken. En vooral om het schuim der aarde ( de asieladvocaten) het leven wat zuurder te maken. Dit zijn zaken waar we nu al invloed .
Verder lijkt het me een uitstekend plan om veiligelanders bv naar Curaçao te sturen, dat is een behoorlijke ontmoediging om asiel in Nederland te vragen waarvan je al lang weet dat je dat niet krijgt.
Goed plan.
Alice12
18-04-2024 om 12:50
Nicole123 schreef op 18-04-2024 om 09:34:
[..]
Een jaar geleden was het zo vol in Ter Apel dat ze in de open lucht moesten slapen. Momenteel slapen veel asielzoekers in tenten. Is dat aantrekkelijk? Is de stroom afgenomen doordat het zo slecht geregeld is hier dat soms het Rode Kruis moet bijspringen? Laten vluchtelingen zich hierdoor weerhouden? 80% van de mensen die hier komen zijn echte vluchtelingen. Die zijn bang, die zijn hun leven niet zeker in hun land van herkomst.
Zelfs de staatssecretaris van den Burg geeft aan dat Nederland voor asielzoekers aantrekkelijker is dan de ons omliggende landen.
Fleurtje_5
18-04-2024 om 14:41
Nicole123 schreef op 18-04-2024 om 08:58:
[..]
Maar die twee dingen die je nu zegt, die hebben alles met elkaar te maken. Juist die Tunesië deal laat zien dat je plan C vooral theorie is, een droom, maar geen knop waar je op kunt drukken. Hoe wil jij dat voor elkaar krijgen dan, dat betere zorgen door het land van herkomst? Van enkel tegen ze zeggen dat ze dat moeten doen gaan ze het niet doen hoor. Daarvoor moet je praten, deals sluiten. Met regimes die niet erg prettig zijn, die mensen vluchten er niet voor niks uit weg. Dat is dus precies zo’n Tunesië deal. Die dan mislukt omdat het land van herkomst/doortocht toch minder lekker meewerkt dan dat we hoopten. Welke middelen zou jij inzetten dan? Of gaat het je niet om een oplossing maar alleen om klagen en een schuldvraag?
In mijn plan C komt Mark met een zak geld voor Tunesië niet eens voor.
Toen ik vroeger als puber met mijn fiets de grens overstak werd mijn fietstas gecontroleerd, want stel je voor dat ik teveel sigaretten had gekocht. Of dat mijn paspoort verlopen was.
Nu staat er niemand meer aan die grens, al zou er een vrachtwagen met achterin een mitrailleur, de grens over steken.
Beide niet goed. Waarom kan er bij de grens niet echt gecontroleerd worden op toestanden die niet kunnen? Ben je een crimineel die wat heeft uitgespookt moet ie meteen opgepakt worden aan de grens en niet pas per toeval ontdekt worden als er iets mis is gegaan. Dan hebben echte vluchtelingen meer kans op een dak boven het hoofd en voor iedereen toch ook veiliger.
Er was een video op tv over de Tunesiëdeal. Men liet daarin ook mensensmokkelaars aan het woord. Burgers van Tunesië en mensensmokkelaars lachten met die deal, want mensensmokkelaars laten zich niet weerhouden. Die weten de weg wel als het op geld aankomt. De jongelui zijn verblind door 'de dromen' die hen word voorgehouden. Nemen een lening, en schamen zich dan kapot om weer terug te gaan.
https://nos.nl/artikel/2489562-tunesiedeal-vooral-gebaseerd-op-wensdenken-zeggen-ingewijden
De president van Tunesië, neemt het niet zo nauw met de mensenrechten. Daar moet vooral op toegekeken worden, in plaats van een zak geld brengen.
Daglichtlamp
18-04-2024 om 14:52
De grens kan niet dicht. Zelfs al zet je zoals Saudi-Arabië daar grenswachten neer die met scherp mogen schieten, dan nog komen er vluchtelingen. (voor Saudi-Arabië alleen al in de eerste helft van 2023 80.000 mensen).
Nicole123
18-04-2024 om 15:16
Fleurtje_5 schreef op 18-04-2024 om 14:41:
[..]
Beide niet goed. Waarom kan er bij de grens niet echt gecontroleerd worden op toestanden die niet kunnen? Ben je een crimineel die wat heeft uitgespookt moet ie meteen opgepakt worden aan de grens en niet pas per toeval ontdekt worden als er iets mis is gegaan. Dan hebben echte vluchtelingen meer kans op een dak boven het hoofd en voor iedereen toch ook veiliger.
Als je dit wil moet je iedereen weer controleren. Alle vrachtwagens met goederen, alle personen. Alleen de criminelen controleren kan natuurlijk niet, want daar doe je nou juist die controle voor. Ze zetten niet op hun auto dat ze crimineel zijn. In feite wil je dan dus uit het verdrag van Schengen stappen? Weet je wat de gevolgen daarvan zijn?
En wie wil je er jou precies uitpikken? Mensen met wapens, mensen die op internationale opsporingslijsten staan, of 'iedereen die geen echte vluchteling is'? Hoe dan en hoeveel plekken in een AZC scheelt dat?
Je maakt nu een tweedeling tussen criminelen, aan wie je dat ook meteen zou kunnen zien denk je, en echte vluchtelingen. Alsof het altijd een van deze twee is en alsof overlastgevers in Ter Apel bij het oversteken van onze grens een kalasjnikov of uitgeschreven strafblad op zak hadden. Van de asielzoekers is het merendeel een echte vluchteling, maar wie moet uitgezocht worden in de asielprocedure. Een klein deel van de asielzoekers zorgt voor overlast, maar wie is niet van tevoren al bekend en iemand terugsturen omdat je vanwege zijn nationaliteit of blik in zijn ogen denkt dat hij in de toekomst overlast zou gaan geven kan en mag uiteraard niet, want dat zou willekeur zijn.
Kortom, een heel vergaande maatregel, met erg weinig winst op immigratievlak.
Wat betreft deals met verder regimes, ook daar denk je vrij simpel en naïef in in mijn ogen. Alsof we even aan hen kunnen vertellen hoe ze het moeten doen en dan doen ze dat, zonder dat daar iets tegenover staat. Als dat nou eens kon was het allang gebeurd.
Alice12
18-04-2024 om 17:33
Ik lees hier veel over de “echte” vluchteling. Die moeten we helpen. Daar ben ik het wel mee eens. Mensen die vluchten voor bv. oorlog. Het probleem is dat, zeker in een bepaald soort landen, er altijd gevochten zal worden. Is het niet in het ene land, dan wel bij de buren. Wanneer vinden we dat het opvangen niet langer kan. Is dat als bijna alle ruimte in dit landje volgebouwd is?
Nicole123
18-04-2024 om 18:45
Alice12 schreef op 18-04-2024 om 17:33:
Ik lees hier veel over de “echte” vluchteling. Die moeten we helpen. Daar ben ik het wel mee eens. Mensen die vluchten voor bv. oorlog. Het probleem is dat, zeker in een bepaald soort landen, er altijd gevochten zal worden. Is het niet in het ene land, dan wel bij de buren. Wanneer vinden we dat het opvangen niet langer kan. Is dat als bijna alle ruimte in dit landje volgebouwd is?
Mooi, dan zijn we het eens!
Wat bedoel je met 'bijna alle?'. Welk percentage van de ruimte volbouwen zou jij zelf nog acceptabel vinden?
Alice12
18-04-2024 om 18:48
Nicole123 schreef op 18-04-2024 om 18:45:
[..]
Mooi, dan zijn we het eens!
Wat bedoel je met 'bijna alle?'. Welk percentage van de ruimte volbouwen zou jij zelf nog acceptabel vinden?
Ik heb geen idee, wat vind jij?
Fleurtje_5
18-04-2024 om 18:57
Alice12 schreef op 18-04-2024 om 17:33:
Vandaar dat ik vind dat het volk beter geholpen moet worden in hun vaderland. Opvangen op plaatsen waar het wel veilig is. Als bv Mark Rutte naar Tunesië kan reizen om daar te praten over maatregelen, kan hij met een grote delegatie (andere staatshoofden) ook proberen te gaan praten met staatshoofden in landen die het niet goed doen. Het is hun verantwoordelijkheid om er voor hun volk te zijn.
Nicole123
18-04-2024 om 19:01
Alice12 schreef op 18-04-2024 om 18:48:
[..]
Ik heb geen idee, wat vind jij?
Ik denk rond de 20-30% bebouwd gebied. Een scenario van bijna alles bebouwd zie ik ook echt niet zitten. En dan ook 20-30% agrarisch en 20-30% bos en natuur.
Nicole123
18-04-2024 om 19:05
Fleurtje_5 schreef op 18-04-2024 om 18:57:
[..]
Vandaar dat ik vind dat het volk beter geholpen moet worden in hun vaderland. Opvangen op plaatsen waar het wel veilig is. Als bv Mark Rutte naar Tunesië kan reizen om daar te praten over maatregelen, kan hij met een grote delegatie (andere staatshoofden) ook proberen te gaan praten met staatshoofden in landen die het niet goed doen. Het is hun verantwoordelijkheid om er voor hun volk te zijn.
En dan zeggen de staatshoofden van Jemen, Syrië en Somalië: "Ja Mark, we zullen het doen."? Je klinkt vrij wereldvreemd.
Nicole123
18-04-2024 om 20:56
Fleurtje_5 schreef op 18-04-2024 om 19:15:
Over wereldvreemd gesproken:
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaal/10543495/tunesiedeal-doet-geloofwaardigheid-eu-geen-goed 25 maart 2024
https://www.rtl.nl/rtl-nieuws/artikel/5412616/europese-commissie-tunesie-deal-vluchtelingen-von-der-leyen
Dat bedoel ik dus juist. Als het al niet goed lukt met het staatshoofd van Tunesië en een bak geld, denk jij dan echt dat het met het staatshoofd van Jemen, Somalië of Rusland en zonder geld wel even lukt?
Alice12
18-04-2024 om 21:23
Fleurtje_5 schreef op 18-04-2024 om 18:57:
[..]
Bedoel jij nou dat Rutte en ander staatshoofden naar Afghanistan, Irak, Jemen, Soedan, Somalië , Rusland enz. moeten gaan om daar uit te leggen dat ze geen oorlog meer moeten voeren?
Alice12
18-04-2024 om 21:26
Nicole123 schreef op 18-04-2024 om 19:01:
[..]
Ik denk rond de 20-30% bebouwd gebied. Een scenario van bijna alles bebouwd zie ik ook echt niet zitten. En dan ook 20-30% agrarisch en 20-30% bos en natuur.
Oké, kan ik me wel in vinden. En als we die grens dan bereikt hebben, wat dan? Dit begrijp ik dus niet van het asielbeleid. Er gaat een tijd komen dat we echt behoorlijk vol zitten. Volgens mij is er nog niet echt nagedacht over wat dan.