Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Nicole123 schreef op 17-04-2024 om 21:46:

[..]

? Ben je wel eens in een AZC geweest, heb je wel eens gepraat met een asielzoeker, heb je hun verhalen wel eens gehoord, heb je je wel eens geprobeerd in te leven in hoe het voor hen is? Of denk je alleen maar ‘ja maar ik’?

Ik heb vrijwilligerswerk gedaan in een asielzoekerscentrum. En naast, inderdaad soms hele vreselijke en hartverscheurende verhalen, heb ik veel bedreigingen gezien , veel “verward” gedrag en zeer, heel zeer vrouwonvriendelijk gedrag. Ook veel agressief gedrag naar andersgelovigen.
Ik denk dat we als maatschappij zeer naïef zijn om deze mannen in onze maatschappij toe te laten. Ik ben er van overtuigd dat dit nog grote problemen in Europa gaat veroorzaken.
Even voor de duidelijkheid: ik ben geen rascist en ik gun iedereen een veilige plek in een veilig land.

Nicole123 schreef op 17-04-2024 om 21:39:

[..]

Flauw om zo terug te krabbelen als blijkt dat je wel grote woorden hanteert over wat er allemaal fout is, maar zelf helemaal geen betere en haalbare ideeën hebt om het op te lossen blijkbaar. Volgens mij gaat dit topic er grotendeels over wat we met z’n allen graag willen dat onze eigen Nederlandse overheid aan problemen met asielzoekers doet, toch? En wat schiet je er dan mee op met maar blijven te roepen dat de instroom te hoog is? Heb je gelezen wat Hein de Haas daarover schrijft? Er is geen kraantje waarmee je de instroom even stil zet, ook al wil je dat 100.000 keer en roep je het 100.000 keer. Jij hebt dat kraantje niet, ik heb hem niet, Rutte niet, Wilders niet. Ik zou hem wel graag willen hoor, die kraan. En dan ook graag een knop voor wereldvrede en een hendel voor niemand meer honger of kanker. Dus wat heeft het voor zin te roepen wat de staatshoofden van Marokko en Saoedi-Arabië moeten doen? Of van Rusland, Somalië, Jemen, Afghanistan en Syrië, want als die nou eens wat zouden veranderen, ja, dan was het snel opgelost met de asielzoekers. Maar daar hebben we als Nederland bar weinig invloed op helaas.

Terug krabbelen? Omdat ik schrijf dat ik geen premier ben die dat dan wel effe zal regelen?

Het land van herkomst moet veel beter voor hun volk zorgen. En er moet veilig opvang geregeld worden in een veilig deel van het land van herkomst. Dát is plan C.

Ik schreef ook al eerder: Overlastgevende veilige-landers oppakken en meteen retour sturen ongeacht of het land van herkomst ze terug wil. Andere veilige landers terug sturen, maar het beste is als er info word gegeven vóórdat ze zaken doen met de mensensmokkelaars, hen laten weten hoe de mensen in bv Ter Apel moeten leven en dat de lening die ze voor die reis afsluiten weggegooid geld is, omdat veilige landers (zonder gevaar vanwege geloof of sekse) geen verblijfsvergunning zullen krijgen.

Mark Rutte ging met veel geld naar Tunesië en was zo blij met de Tunesië-deal. Maar eigenlijk komt het er op neer dat het een beetje chantage werd "we willen 'meer-dan-dit' anders sturen we ze gewoon toch door naar jullie".

Als ons piepkleinlandje van buitenaf opgelegd word hoeveel asielzoekers verplicht opgenomen moeten worden. Dan kan men zich ook bemoeien met de regels van die landen die niet goed voor hun volk zorgen.

Dan zul jij wel weer aankomen met de riedel over mensenrechten. De mensen in Ter Apel die bedreigd, aangevallen of bestolen worden hebben ook mensenrechten.

Alice12 schreef op 17-04-2024 om 23:35:

[..]

Ik heb vrijwilligerswerk gedaan in een asielzoekerscentrum. En naast, inderdaad soms hele vreselijke en hartverscheurende verhalen, heb ik veel bedreigingen gezien , veel “verward” gedrag en zeer, heel zeer vrouwonvriendelijk gedrag. Ook veel agressief gedrag naar andersgelovigen.
Ik denk dat we als maatschappij zeer naïef zijn om deze mannen in onze maatschappij toe te laten. Ik ben er van overtuigd dat dit nog grote problemen in Europa gaat veroorzaken.
Even voor de duidelijkheid: ik ben geen rascist en ik gun iedereen een veilige plek in een veilig land.

Dat zie je nu al in Ter Apel beginnen. En de politie mag verder niks doen als oppakken en weer terug brengen naar het AZC.

[..]

Ik roep nergens dat het prima is, dan verdraai je mijn woorden. Ik roep dat je aan de instroom helaas erg weinig doet, dat je er grotendeels mee te dealen hebt. Je kunt het niet wegtoveren door geen opvangplekken te regelen. En de mensen die €5000 mee krijgen zijn uiteraard geen net binnengekomen asielzoekers (als je die €5000 meegeeft en ze zijn weg dan zou dat een makkelijke oplossing zijn, maar zo werkt het natuurlijk niet), maar uitgeprocedeerde asielzoekers. Hen €5000 meegeven en dat ze dan ook echt gaan en in hun thuisland een bestaan op kunnen gaan bouwen is een heel stuk goedkoper en beter voor de maatschappij dan dat ze de illegaliteit in gaan. Het is een pragmatische oplossing. Bedoel je nou met die laatste zin dat je echt jaloers bent op deze mensen omdat ze gratis geld krijgen? Ben je wel eens in een AZC geweest, heb je wel eens gepraat met een asielzoeker, heb je hun verhalen wel eens gehoord, heb je je wel eens geprobeerd in te leven in hoe het voor hen is? Of denk je alleen maar ‘ja maar ik’?

Dat dus.

Vandaar dat ik schreef: Jij bent diegene die steeds maar prima zit te roepen. Met de woorden "die mensen kun je niet terug sturen"

Of ik wel eens met een asielzoeker heb gepraat of me heb geprobeerd in te leven 'hoe het voor hen is' ? Meer dan je denkt. 

Let wel: Ik heb het steeds over veilige landers en overlastgevende veilige-landers. Trouwens ook triest als mensen moeten vluchten voor geweld en zich dan onveilig voelen door die overlastgevende veilige landers. Heb je wel eens geprobeerd om naar die verhalen te luisteren? En heb je wel eens geluisterd naar de verhalen van vrijwilligers waarom ze gestopt zijn met hun werk in een AZC?

Men wil 5000 euro per asielzoeker betalen als ze zelf terug reizen.

En 1000 euro per gezin voor veiligheidsmaatregelen voor omwonenden van toekomstig azc in Dordrecht. Gaat elke gemeente dat straks ook betalen? Kunnen inwoners van Ter Apel dit ook aanvragen? Met terugwerkende kracht?

https://www.rtvdordrecht.nl/nieuws/omwonenden-van-toekomstig-azc-krijgen-1000-euro-voor-hang-en-sluitwerk

[..]

Ik roep nergens dat het prima is, dan verdraai je mijn woorden. Ik roep dat je aan de instroom helaas erg weinig doet, dat je er grotendeels mee te dealen hebt. Je kunt het niet wegtoveren door geen opvangplekken te regelen. En de mensen die €5000 mee krijgen zijn uiteraard geen net binnengekomen asielzoekers (als je die €5000 meegeeft en ze zijn weg dan zou dat een makkelijke oplossing zijn, maar zo werkt het natuurlijk niet), maar uitgeprocedeerde asielzoekers. Hen €5000 meegeven en dat ze dan ook echt gaan en in hun thuisland een bestaan op kunnen gaan bouwen is een heel stuk goedkoper en beter voor de maatschappij dan dat ze de illegaliteit in gaan. Het is een pragmatische oplossing. Bedoel je nou met die laatste zin dat je echt jaloers bent op deze mensen omdat ze gratis geld krijgen? Ben je wel eens in een AZC geweest, heb je wel eens gepraat met een asielzoeker, heb je hun verhalen wel eens gehoord, heb je je wel eens geprobeerd in te leven in hoe het voor hen is? Of denk je alleen maar ‘ja maar ik’?

Onderstaand bericht is van 2021. Inspectie Justitie en Veiligheid slaan hier al alarm voor mannen uit veilige landen. De leefsituatie word zorgwekkend genoemd.

https://www.ad.nl/politiek/inspectie-slaat-alarm-zorgwekkende-situatie-in-azc-s-door-overlastgevende-asielzoekers~a17b3226/

Is het anno 2024 er beter geworden denk je?

Goed nieuws: sinds asielzoekers meer dan 24 uren mogen werken, zijn werkgevers geïnteresseerd in hen, het aantal aanvragen stijgt opzienbarend. Deze mensen zijn hard nodig met al die personeelstekorten in diverse branches.

Door wetswijziging staan bedrijven in de rij om asielzoekers aan te nemen https://www.nu.nl/economie/6309435/door-wetswijziging-staan-bedrijven-in-de-rij-om-asielzoekers-aan-te-nemen.html

Fleurtje_5 schreef op 18-04-2024 om 08:06:

[..]

Terug krabbelen? Omdat ik schrijf dat ik geen premier ben die dat dan wel effe zal regelen?

Ja, omdat je een grote mond hebt over wat er allemaal mis is, maar op de vraag ‘hoe dan wel?’ niet thuis geeft en wijst naar zaken waar we als Nederland geen invloed op hebben. En als ik daar iets van zeg het opeens niet meer hebben over wat Nederland als land kan doen, waar het hele topic over ging, maar het naar je persoon toe trekken en dat jij persoonlijk er niks aan kan doen. Dat heet terugkrabbelen. Het is hetzelfde als dat je de klantenservice van een bepaald bedrijf belt met iets wat mis is en degene die je aan de telefoon hebt zegt: “Maar ik persóónlijk heb er niks mee te maken gehad mevrouw!”

felija schreef op 18-04-2024 om 08:50:

Goed nieuws: sinds asielzoekers meer dan 24 uren mogen werken, zijn werkgevers geïnteresseerd in deze mensen, het aantal aanvragen stijgt opzienbarend. Deze mensen zijn hard nodig met al die personeelstekorten in diverse branches.

Door wetswijziging staan bedrijven in de rij om asielzoekers aan te nemen https://www.nu.nl/economie/6309435/door-wetswijziging-staan-bedrijven-in-de-rij-om-asielzoekers-aan-te-nemen.html

Vast wel. 

Hopelijk doen ze het beter dan de statushouders in Utrecht.

https://www.ad.nl/binnenland/statushouders-utrecht-nemen-meteen-ontslag-na-verkrijgen-huurwoning~ad58dffd/

Fleurtje_5 schreef op 18-04-2024 om 08:54:

[..]

Vast wel.

Hopelijk doen ze het beter dan de statushouders in Utrecht.

https://www.ad.nl/binnenland/statushouders-utrecht-nemen-meteen-ontslag-na-verkrijgen-huurwoning~ad58dffd/

Stel je voor dat asielzoekers het goed doen op de arbeidsmarkt, daar moet je toch niet aan denken! Dan kunnen we niet op ze af blijven geven en moeten we een nieuwe zondebok zoeken.

[..]

Het land van herkomst moet veel beter voor hun volk zorgen. En er moet veilig opvang geregeld worden in een veilig deel van het land van herkomst. Dát is plan C.

(…)

Mark Rutte ging met veel geld naar Tunesië en was zo blij met de Tunesië-deal. Maar eigenlijk komt het er op neer dat het een beetje chantage werd "we willen 'meer-dan-dit' anders sturen we ze gewoon toch door naar jullie".

Maar die twee dingen die je nu zegt, die hebben alles met elkaar te maken. Juist die Tunesië deal laat zien dat je plan C vooral theorie is, een droom, maar geen knop waar je op kunt drukken. Hoe wil jij dat voor elkaar krijgen dan, dat betere zorgen door het land van herkomst? Van enkel tegen ze zeggen dat ze dat moeten doen gaan ze het niet doen hoor. Daarvoor moet je praten, deals sluiten. Met regimes die niet erg prettig zijn, die mensen vluchten er niet voor niks uit weg. Dat is dus precies zo’n Tunesië deal. Die dan mislukt omdat het land van herkomst/doortocht toch minder lekker meewerkt dan dat we hoopten. Welke middelen zou jij inzetten dan? Of gaat het je niet om een oplossing maar alleen om klagen en een schuldvraag?

Nicole123 schreef op 18-04-2024 om 08:51:

[..]

Ja, omdat je een grote mond hebt over wat er allemaal mis is, maar op de vraag ‘hoe dan wel?’ niet thuis geeft en wijst naar zaken waar we als Nederland geen invloed op hebben. En als ik daar iets van zeg het opeens niet meer hebben over wat Nederland als land kan doen, waar het hele topic over ging, maar het naar je persoon toe trekken en dat jij persoonlijk er niks aan kan doen. Dat heet terugkrabbelen. Het is hetzelfde als dat je de klantenservice van een bepaald bedrijf belt met iets wat mis is en degene die je aan de telefoon hebt zegt: “Maar ik persóónlijk heb er niks mee te maken gehad mevrouw!”

Waarom quote niet het hele bericht waarin ik schrijf wat Nederland er aan zou kunnen of moeten doen.

De titel van dit topic heet:
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Als Nederland dit hoort aan te pakken zal het allereerst en vooral benoemd moeten worden. In plaats van wegwuiven met de woorden "ik wil dit ook niet, maar 'we moeten er gewoon mee dealen".

Nicole123 schreef op 18-04-2024 om 08:51:

[..]

Ja, omdat je een grote mond hebt over wat er allemaal mis is, maar op de vraag ‘hoe dan wel?’ niet thuis geeft en wijst naar zaken waar we als Nederland geen invloed op hebben. En als ik daar iets van zeg het opeens niet meer hebben over wat Nederland als land kan doen, waar het hele topic over ging, maar het naar je persoon toe trekken en dat jij persoonlijk er niks aan kan doen. Dat heet terugkrabbelen. Het is hetzelfde als dat je de klantenservice van een bepaald bedrijf belt met iets wat mis is en degene die je aan de telefoon hebt zegt: “Maar ik persóónlijk heb er niks mee te maken gehad mevrouw!”

Waar we invloed op hebben is om Nederland wat minder aantrekkelijk te maken voor asielzoekers. Dus wat minder makkelijk een status af geven ( we hebben nu het hoogste percentage asielzoekers die een status krijgen) , gezinshereniging wat moeilijker maken, asielprocedure afronden in een paar weken. En vooral om het schuim der aarde ( de asieladvocaten) het leven wat zuurder te maken. Dit zijn zaken waar we nu al invloed .

Verder lijkt het me een uitstekend plan om veiligelanders bv naar Curaçao te sturen, dat is een behoorlijke ontmoediging om asiel in Nederland te vragen waarvan je al lang weet dat je dat niet krijgt.

[..]

Als ons piepkleinlandje van buitenaf opgelegd word hoeveel asielzoekers verplicht opgenomen moeten worden. Dan kan men zich ook bemoeien met de regels van die landen die niet goed voor hun volk zorgen.

Dan zul jij wel weer aankomen met de riedel over mensenrechten. De mensen in Ter Apel die bedreigd, aangevallen of bestolen worden hebben ook mensenrechten.

Zie je echt niet het verschil tussen verdragen die we als landen binnen Europa hebben gesloten en als Nederland aan andere landen opdragen hoe ze met hun volk moeten omgaan? Jij denkt dat de Nederlandse overheid ervoor kan zorgen dat de situatie in Oekraïne, Jemen, Somalië, Afghanistan en Syrië weer veilig wordt? Dat wij kunnen vertellen hoe men in China met kritische journalisten, in Rusland met oppositieleiders, in Pakistan met christenen en in Iran met homoseksuelen moet omgaan? Hoe dan?

En aankomen met een riedel? Ik wijs op verdragen, waar je niet zo even uit kunt stappen als dat je beter uitkomt. Of je moet een Nexit willen? Nogmaals, lees eens wat Hein de Haas zegt. Is dat een riedel over mensenrechten? Nee, hij geeft gewoon eerlijk aan dat de instroom van vluchtelingen geen simpele kraan is die je dicht kunt draaien. Dat is niet leuk, wel de situatie. 

Wat betreft Ter Apel had de situatie van de bewoners daar al vele malen beter kunnen zijn als de spreidingswet al eerder was ingevoerd en je niet 2500 mensen op een veel te kleine plek op elkaar propt. Ook als het oer-Hollandse studenten of voetbalsupporters waren geweest dan zou dat overlast hebben gegeven. Asielzoekers moet je humaan en kleinschalig opvangen. De mensen die tegen spreiding zijn, díe laten Ter Apel stikken, dus ga nou niet doen alsof ík dat doe.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.