Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-09-2024 om 10:34:

Je bent niet per definitie conservatief op alle vlakken als je immigratie wil beperken. 

Klopt. Dat zegt ook niemand hier.

Nicole123 schreef op 10-09-2024 om 10:38:

[..]

Klopt. Dat zegt ook niemand hier.



Libertine schreef op 10-09-2024 om 09:29:

[..]

Conservatief zijn mensen meestal niet op één onderwerp toch? Als je op een conservatieve partij stemt dan neem ik aan dat je dat ook doet omdat het conservatieve gedachtegoed in brede zin wordt gedragen. Inclusief de manier waarop er over vrouwen, gender etc wordt gedacht. Die causaliteit lijkt mij vanzelfsprekend?



Ik heb wel het idee dat de echt rechtse conservatieve stemmers het behoud van de Nederlandse cultuur heel belangrijk vinden en dan de cultuur zoals die er was voor de globalisering. Weinig invloeden van buitenaf, romantisch gedachtengoed over het boerenbestaan, sinterklaas en witte oerhollandse gezinnen, bestaande uit man, vrouw en een paar kinderen. 
Trots op de Nederlander en ons volk beschouwen als een eerzaam hardwerkend volk. Geen klimaatgezeik en ander alarmerend geroeptoeter, 'gewoon' doen zoals het vroeger was.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-09-2024 om 10:41:

[..]



[..]



Er is een groot verschil tussen 'per definitie' en 'meestal'.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-09-2024 om 10:34:

Je bent niet per definitie conservatief op alle vlakken als je immigratie wil beperken. Ook ik zou de immigratie beperkt willen zien en heb niets tegen lhbti+, of vind dat vrouwen hun enige recht de aanrecht is.

https://www.ipsos-publiek.nl/actueel/beperken-migratie-door-eu-per-saldo-steun-van-rechts-tot-links-vk-iii/

Klopt! Dat bleek ook al uit het onderzoek van EenVandaag onder ruim 30.000 leden van het Opiniepanel,vlak voor de verkiezingen in 2023. Hoewel meer rechtse kiezers daar voor waren,stemden ook het merendeel van de middenpartijen en bijna de helft van linkse partijen voor beperking van immigratie.Bij de SP was dat zelfs 85 % ! Quote: Ook veel linkse kiezers voor.
"Maar de steun voor het beperken van de asielinstroom is er niet alleen bij rechts. Ook op links vinden grote groepen kiezers de urgentie groot. SP-kiezers het meest: 85 procent van hen vindt dat het aantal asielzoekers moet krimpen!

Zelfs in meer linksere achterbannen klinken kritische geluiden naar de houding van hun partij: "Waar ik me soms aan erger is dat links, en ook mijn partij, doet alsof er geen probleem is. Ik maak me zorgen en met mij vele anderen. Daar moet een oplossing voor komen", zegt een Partij voor de Dieren-kiezer. Van de grotere partijen zijn GroenLinks-PvdA-kiezers het minst voor het beperken van de asielinstroom."                        https://eenvandaag.avrotros.nl/panels/opiniepanel/alle-uitslagen/item/8-op-de-10-kiezers-willen-asielinstroom-beperken-en-dat-zijn-lang-niet-alleen-rechtse-stemmers/







Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-09-2024 om 10:41:

[..]



[..]



Ik schrijf: als je op een conservatieve partij stemt ben je meestal conservatief op meerdere gebieden.

Ik zeg niet wat jij er van gemaakt hebt: Je bent niet per definitie conservatief op alle vlakken als je immigratie wil beperken.



 Maar links is toch niet synoniem met progressief en rechts met conservatief?

felija schreef op 10-09-2024 om 10:50:

Ik heb wel het idee dat de echt rechtse conservatieve stemmers het behoud van de Nederlandse cultuur heel belangrijk vinden en dan de cultuur zoals die er was voor de globalisering. Weinig invloeden van buitenaf, romantisch gedachtengoed over het boerenbestaan, sinterklaas en witte oerhollandse gezinnen, bestaande uit man, vrouw en een paar kinderen.
Trots op de Nederlander en ons volk beschouwen als een eerzaam hardwerkend volk. Geen klimaatgezeik en ander alarmerend geroeptoeter, 'gewoon' doen zoals het vroeger was.

Misschien, maar misschien ook veel niet. Waarschijnlijk bij FvD wel, maar bij de laatste stemronde denk ik dat veel mensen toch wel uit een soort protest op PVV hebben gestemd. Ik hoef "vroeger" niet terug, maar Nederland is een klein land en wil je het leefbaar houden dan moet er wel iets gebeuren aan de idioot snelle bevolkingsgroei door immigratie.

Las een artikel dat de grotere steden wel iets meer verdicht konden worden. Ik denk dan echt; sodemieter op met je verdichting, in mijn stad wonen we al met 6000 mensen op een km2. En dat is inclusief water, wegen en bedrijven. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-09-2024 om 12:31:

[..]

Misschien, maar misschien ook veel niet. Waarschijnlijk bij FvD wel, maar bij de laatste stemronde denk ik dat veel mensen toch wel uit een soort protest op PVV hebben gestemd. Ik hoef "vroeger" niet terug, maar Nederland is een klein land en wil je het leefbaar houden dan moet er wel iets gebeuren aan de idioot snelle bevolkingsgroei door immigratie.

Las een artikel dat de grotere steden wel iets meer verdicht konden worden. Ik denk dan echt; sodemieter op met je verdichting, in mijn stad wonen we al met 6000 mensen op een km2. En dat is inclusief water, wegen en bedrijven.

Dan is het wel zuur voor deze kiezers dat deze regering maar weinig lijkt te gaan doen aan het merendeel van de migratie.

Daglichtlamp schreef op 10-09-2024 om 12:42:

[..]

Dan is het wel zuur voor deze kiezers dat deze regering maar weinig lijkt te gaan doen aan het merendeel van de migratie.

Ja, maar tegelijkertijd geeft het wel een signaal af dat "hun" partijen het de volgende ronde echt beter moeten doen.

Nicole123 schreef op 10-09-2024 om 11:03:

[..]

Er is een groot verschil tussen 'per definitie' en 'meestal'.

Er is ook een verschil tussen "meestal" en iets aannemen als vanzelfsprekende causaliteit als het gaat om conservatief gedachtengoed omdat je op een conservatieve partij hebt gestemd.
Ik heb op een partij gestemd omdat de standpunten over de, voor mij, belangrijkste zaken mij aanspraken. Misschien dat ik volgend jaar weer op een andere partij stem. Ik stem meestal op dezelfde partij, totdat ik het idee dat ze van het pad af gaan dat ik voor ogen heb.

"Als je op een conservatieve partij stemt dan neem ik aan dat je dat ook doet omdat het conservatieve gedachtegoed in brede zin wordt gedragen. Inclusief de manier waarop er over vrouwen, gender etc wordt gedacht. Die causaliteit lijkt mij vanzelfsprekend"

Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-09-2024 om 12:31:

[..]

Misschien, maar misschien ook veel niet. Waarschijnlijk bij FvD wel, maar bij de laatste stemronde denk ik dat veel mensen toch wel uit een soort protest op PVV hebben gestemd. Ik hoef "vroeger" niet terug, maar Nederland is een klein land en wil je het leefbaar houden dan moet er wel iets gebeuren aan de idioot snelle bevolkingsgroei door immigratie.

Las een artikel dat de grotere steden wel iets meer verdicht konden worden. Ik denk dan echt; sodemieter op met je verdichting, in mijn stad wonen we al met 6000 mensen op een km2. En dat is inclusief water, wegen en bedrijven.

Zitten we in een impasse? We zijn aan de ene kant een heel dichtbevolkt land, woningnood, maar ook grote personeelstekorten in diverse sectoren. We zijn met heel veel en toch moeten er grote aantallen mensen van 'buiten' worden gehaald om vacatures in te kunnen vullen, die anders onverminderd open blijven staan. Dat klinkt als dweilen met de kraan open. Wat zou er gebeuren wanneer er geen enkele (arbeids)migrant meer wordt toegelaten? Geen specifieke vraag aan jou, hoor, maar meer in zijn algemeenheid.  



felija schreef op 10-09-2024 om 13:13:

[..]

Zitten we in een impasse? We zijn aan de ene kant een heel dichtbevolkt land, woningnood,, maar ook grote personeelstekorten in diverse sectoren. We zijn met heel veel en toch moeten er grote aantallen mensen van 'buiten' worden gehaald om vacatures in te kunnen vullen, die anders onverminderd open blijven staan. Dat klinkt als dweilen met de kraan open. Wat zou er gebeuren wanneer er geen enkele arbeidsmigrant meer wordt toegelaten? Geen specifieke vraag aan jou, hoor, maar meer in zijn algemeenheid.



Geen enkele arbeidsmigrant hoeft niet, maar verminderen wel. Maar ook; laat het bedrijf zelf maar voor huisvesting zorgen. En ook, waarom willen en/of kunnen Nederlanders niet de laagbetaalde banen vervullen? Kan er een financiële impuls gegeven worden zodat sommige mensen in de bijstand misschien toch wat kunnen gaan werken? Dit staat er in de pdf "brede blik op bijstand"

Bij mensen in de bijstand stapelen problemen zich vaak op. Zij hebben niet alleen geen werk en een laag inkomen, maar hebben soms ook te maken met andere problemen, zoals een slechte gezondheid, huisvestingsproblemen, schulden of een taalachterstand. De gemeente heeft als taak om mensen een bijstandsuitkering te verlenen als ze aan voorwaarden voldoen en te ondersteunen bij het vinden van werk. Bijstandsgerechtigden zijn verplicht er alles aan te doen om weer aan het werk te gaan.


De hele politiek is lastige materie, maar waarom hebben mensen een taalachterstand als ze hebben moeten inburgeren en de taal leren? Hoe komt dat, waarom is daar verder nooit naar omgekeken? 

Hoe kun je mensen helpen met schulden zodat ze zich weer beter gaan voelen en kunnen werken?

Zomaar wat dingen hoor. 


Waarom moet Nederland kost wat het kost alle grote bedrijven binnen houden? ASML, 42.000 werknemers, 100 nationaliteiten en 40% komt uit het buitenland. Van mij mag het allemaal wel wat minder met de Nederlandse paradepaardjes. Laat ze eens kijken naar het MKB en daar wat voor doen.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/overheid-zet-alles-op-alles-om-asml-in-nederland-te-houden-zon-bedrijf-wil-je-niet-verliezen/

Idem met buitenlandse studenten, geef de huisvestingsopdracht maar aan de Universiteit. Geen huisvesting, geen studie.



En nu gooi ik even een knuppel in het hoenderhok;

Koop boeren die willen stoppen riant uit, maak van landbouwgrond woonwijkjes met merendeel sociale en levensbestendige woningen. Er komt vanzelf vraag naar winkels, werkgelegenheid etc. 


En strengere regels voor asielzoekers, gezinshereniging en criminaliteit. 

https://nos.nl/artikel/2501145-arbeidsmigratie-tot-2040-nodig-daarna-mogelijk-een-probleem

Als ik zie hoe we met kinderen onder de asielzoekers omgaan kan ik me goed voorstellen dat het beleid op dit moment leidt tot toekomstige taalachterstanden. Stabiele opvang en scholing zal helpen om dat voor deze kinderen tegen te gaan. Voortdurend slepen met asielzoekers, zodat voortgang op school ook niet gegarandeerd is helpt niet bepaald.

Daglichtlamp schreef op 10-09-2024 om 13:52:

Als ik zie hoe we met kinderen onder de asielzoekers omgaan kan ik me goed voorstellen dat het beleid op dit moment leidt tot toekomstige taalachterstanden. Stabiele opvang en scholing zal helpen om dat voor deze kinderen tegen te gaan. Voortdurend slepen met asielzoekers, zodat voortgang op school ook niet gegarandeerd is helpt niet bepaald.


Scholen in ons 'rijke' Nederland. Hoe gaan we daar mee om? :

Zeer zwakke basisscholen
Dit overzicht is een dynamische lijst van zeer zwakke scholen voor basisonderwijs. Deze lijst geeft de stand van zaken weer per 1 juli 2024.

https://www.onderwijsinspectie.nl/onderwerpen/zeer-zwakke-scholen/bo

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.