Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


Alice12 schreef op 03-09-2024 om 19:20:

[..]

Ik heb 2 jaar geleden in het AZC in Nijmegen gewerkt. En ik heb het 4 maanden volgehouden, net als veel collega’s. Vreselijk was het, ik ben bedreigd, bespuugd en vele malen voor Kech uitgemaakt. Ik heb veel vechtpartijen meegemaakt en te vaak gezien hoe dit soort “ mannen” hun vrouwen behandelt. Dat dit soort lieden Nederland steeds meer bevolken vind ik doodeng. Want uiteindelijk gaat het wat betekenen voor het “vrouwbeeld” in Europa. En dat gaat er niet beter op worden.

Heel bijzonder eigenlijk, hoe sommigen blijkbaar vinden dat je als autochtone Nederlander he-le-maal niks mag zeggen of vinden over hoe je door bepaalde mensen wordt behandeld of zelfs aangevallen. Dan staan de deugers klaar om nota bene JOU te 'veroordelen' "want niet iedereen is zo"....

Maar werkelijk nooit zie je diezelfde deugers klaar staan om de "aanvaller" er, net zo stoer, op te wijzen en bestraffend toe te spreken "omdat nu eenmaal niet alle Nederlandse vrouwen bijvoorbeeld een hoer ('kech') zijn". 

Dat komt waarschijnlijk omdat er in die hoofden van deugers gewoon als het ware geprogrammeerd is dat iedere allochtoon altijd en overal en per definitie "slachtoffer" is of zo; een rol die velen overigens met verve vervullen, want vaak zeer profijtelijk voor hen.

En autochtonen werd en wordt aangepraat dat zij "dader" zouden zijn van het 'gekwetste gevoel' dat anderen volgens de deugers zouden hebben. Want hun gevoel wordt zeer belangrijk gevonden; dat van Nederlanders doet er niet toe, die moeten maar tegen een stootje kunnen. Dus Nederlanders zijn schuldig. Altijd. En overal. 

Afijn, over een paar decennia (zie lezing Omtzigt) zullen de huidige NL "daders" in de minderheid zijn en gaan we meemaken hoe de huidige "slachtoffers" dit ooit welvarende land overeind gaan houden. 


majorette2005 schreef op 03-09-2024 om 20:34:

Alice12 heeft het toch ook niet over alle mensen? "Dit soort mannen" schrijft ze en dat mag toch als dat haar ervaring is?

Ik schreef dat er allerlei variaties zijn en Alice kont vervolgens met dat 'dit soort mensen' allerlei nare dingen doet. Op mij komt het dan over dat ze over de hele groep praat, de hele groep ermee weg zet. Ze zegt namelijk nergens: "Veel mensen waren oké, maar er waren ook een paar vreselijke mensen bij." Juist doordat ze het als een tegenreactie op mijn stelling 'ze zijn niet allemaal zo' schrijft impliceert ze met haar post wel degelijk dat ze allemaal zo zouden zijn. Of ik interpreteer het verkeerd en het is slechts een deel, dan hoor ik het graag en had ik het blijkbaar verkeerd gelezen.

Poezenmeisje schreef op 03-09-2024 om 20:18:

"Ja maar, ja maar, er zijn ook LIEVE klootzakken

Wat is dat nou weer voor rare opmerking? Er zijn zat asielzoekers die GEEN klootzakken zijn. Dat is het enige wat ik zeg. Waarom stuit dat mensen zo tegen de borst? Fulmineert dat minder lekker? 

Nicole123 schreef op 03-09-2024 om 20:57:

[..]

Wat is dat nou weer voor rare opmerking? Er zijn zat asielzoekers die GEEN klootzakken zijn. Dat is het enige wat ik zeg. Waarom stuit dat mensen zo tegen de borst? Fulmineert dat minder lekker?

Waarom vind je het nodig om dat meteen zo te benadrukken als reactie op iemand die nare persoonlijke ervaringen deelt met asielzoekers? Op die persoonlijke ervaringen komt geen enkele reactie alleen maar dat ze niet allemaal zo zijn (ja dat weet vast iedereen hier wel). Begrijp je niet dat je haar ervaringen daarmee bagatelliseert door alleen maar te herhalen dat ze niet allemaal zo zijn? 

Poezenmeisje schreef op 03-09-2024 om 20:41:

Gewoon met de gummiknuppel eroverheen tot ze het afleren, andere taal verstaan ze blijkbaar niet.

Eigenlijk ben ik best blij dat we in een land wonen waar geweldsgebruik door de politie gereguleerd is.
Overigens wordt bij heftige incidenten in AZC's terecht echt wel opgetreden met politiehonden en wapenstokken. Hieronder een voorbeeld.
https://www.bd.nl/binnenland/spanningen-in-noodlocaties-asielzoekers-lopen-op-wapenstok-gebruikt-na-gedoe-om-kookplaten~abfcdc63/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Op videobeelden, gemaakt door bewoners en verspreid door hulporganisatie MiGreat, is te zien hoe twee agenten met blaffende honden en getrokken wapenstokken een groep asielzoekers achteruit drijft. De agenten halen ook enkele keren uit naar de groep mannen. 

Poezenmeisje schreef op 03-09-2024 om 20:44:


Waarom zouden we dit willen importeren?

Dat lijkt me een retorische vraag. Niemand wil dat hier importeren, dat is logisch. Geen enkeling denkt: gaaf, wat vrouwonvriendelijke homofobe luie criminelen erbij, yes! Maar er staat bij niemand 'ik ga me misdragen' op zijn voorhoofd als hij binnenkomt in ter Apel. Dus wat had je gewild dan? Een hele groep preventief straffen omdat een paar procent zich misdraagt? Dan kun je ook preventief wel alle mannen in Nederland opsluiten, die zijn vergeleken met vrouwen ook vaker crimineel. Of alle twintigers. Je bent in onze rechtsstaat schuldig als je een misdaad hebt begaan en berecht bent, niet als je bij een bepaalde bevolkingsgroep behoort. Ik denk dat veel mensen de enorme waarde daarvan langzaamaan niet meer zien. Tot je zelf of een naaste van je opeens een keer tot zo'n groep behoort.

Jorni schreef op 03-09-2024 om 21:02:

[..]

Waarom vind je het nodig om dat meteen zo te benadrukken als reactie op iemand die nare persoonlijke ervaringen deelt met asielzoekers? Op die persoonlijke ervaringen komt geen enkele reactie alleen maar dat ze niet allemaal zo zijn (ja dat weet vast iedereen hier wel). Begrijp je niet dat je haar ervaringen daarmee bagatelliseert door alleen maar te herhalen dat ze niet allemaal zo zijn?

Je kunt ook aan Alice vragen waarom ze op mijn bericht dat er asielzoekers in allerlei soorten en maten zijn enkel komt met nare verhalen over 'dit soort mensen'. Zij reageerde op mij hè, daarna ik pas weer op haar. Als zij het anders ingestoken had dan had ik er totaal anders op gereageerd. Nu kwam het voor mij over als een aanval op mijn post, op een ontkenning van mijn stelling dat slechts een deel zich zo misdraagt. Dat het heel naar voor haar is wat ze daar heeft meegemaakt is zeker zo, ik ontken of bagatelliseer dat ook helemaal niet, maar daar ging de discussie volgens mij niet over. Voor de andere asielzoekers lijkt me dat ook vreselijk trouwens,  die kunnen ook geen kant op. En van tevoren weet je niet wie de 'goeden' en de 'kwaden' zullen zijn. Dat op grond van iemands uiterlijk, sekse, nationaliteit of religie van tevoren gokken lijkt me ook niet de bedoeling. De reactie van me die jij nu quote is overigens van Poezenmeisje, niet van Alice. Met dat 'er zijn ook lieve klootzakken' zegt zij wel degelijk dat ze het blijkbaar allemaal maar klootzakken vindt, net als al haar andere posts hierboven waarin ze benadrukt hoe vreselijk asielzoekers wel niet zijn. Ik vind dat stigmatiseren en haatzaaien, dus ja, daar geeft ik dan een kritisch weerwoord op. Ook als mensen dat niet leuk vinden. 

Nicole123 schreef op 03-09-2024 om 20:54:

[..]

Ik schreef dat er allerlei variaties zijn en Alice kont vervolgens met dat 'dit soort mensen' allerlei nare dingen doet. Op mij komt het dan over dat ze over de hele groep praat, de hele groep ermee weg zet. Ze zegt namelijk nergens: "Veel mensen waren oké, maar er waren ook een paar vreselijke mensen bij." Juist doordat ze het als een tegenreactie op mijn stelling 'ze zijn niet allemaal zo' schrijft impliceert ze met haar post wel degelijk dat ze allemaal zo zouden zijn. Of ik interpreteer het verkeerd en het is slechts een deel, dan hoor ik het graag en had ik het blijkbaar verkeerd gelezen.

Ze zei geen " dit soort mensen"  ze zei " dit soort mannen " . 

majorette2005 schreef op 03-09-2024 om 21:26:

[..]

Ze zei geen " dit soort mensen" ze zei " dit soort mannen " .

Klopt, en dus? Nog steeds generaliserend, als ze het als tegenreactie op mijn post bedoelde. Of we zitten totaal langs elkaar heen te praten en iedereen hier bedoelt eigenlijk dat er tussen asielzoekers ook rotte appels zitten en dat dat heel naar is. Dan zijn we het gewoon helemaal met elkaar eens. 

Nicole123 schreef op 03-09-2024 om 21:31:

[..]

Klopt, en dus? Nog steeds generaliserend, als ze het als tegenreactie op mijn post bedoelde. Of we zitten totaal langs elkaar heen te praten en iedereen hier bedoelt eigenlijk dat er tussen asielzoekers ook rotte appels zitten en dat dat heel naar is. Dan zijn we het gewoon helemaal met elkaar eens.


Zeg dan ook niet dat ze alle mensen zegt.

Ook jij weet dat ze met  " dit soort mannen" de mannen bedoeld die zich zo gedragen, en niet iedereen

Dat hoeft er ook niet constant bijgezegd te worden.

Nicole123 schreef op 03-09-2024 om 21:31:

[..]

Klopt, en dus? Nog steeds generaliserend, als ze het als tegenreactie op mijn post bedoelde. Of we zitten totaal langs elkaar heen te praten en iedereen hier bedoelt eigenlijk dat er tussen asielzoekers ook rotte appels zitten en dat dat heel naar is. Dan zijn we het gewoon helemaal met elkaar eens.

Nee, dat bedoel ik niet. Veel ( vaak jonge) mannen waren antihomo en dachten over vrouwen op een manier die je hier in het Westen niet wil. Een enkeling was niet zo. Ze waren niet allemaal agressief, dat zeker niet. Maar generaliseren doe ik niet als ik stel dat veruit de meeste mannen werkelijk vonden dat homo zijn strafbaar moest zijn en dat Nederlandse vrouwen zich kleedden als hoeren. 



majorette2005 schreef op 03-09-2024 om 21:48:

[..]


Zeg dan ook niet dat ze alle mensen zegt.

Ook jij weet dat ze met " dit soort mannen" de mannen bedoeld die zich zo gedragen, en niet iedereen

Dat hoeft er ook niet constant bijgezegd te worden.

Waarom moet er hier dan continu benoemd worden dat er rotte appels tussen zitten, als het blijkbaar niet als generalisatie bedoeld is? En lees ik al die andere posts ook verkeerd dan? Niemand hier ziet asielzoekers als een minderwaardig soort mensen die we vooral moeten weren? Dat is fijn, dan heb ik het allemaal verkeerd begrepen en zijn we het helemaal eens. Ik begrijp dan alleen dit topic niet en de behoefte om keer op keer die rotte appels te willen blijven benoemen, als het blijkbaar niet over hele groepen gaat maar over individuen.

Nicole123 schreef op 03-09-2024 om 21:09:

[..]

Dat lijkt me een retorische vraag. Niemand wil dat hier importeren, dat is logisch. Geen enkeling denkt: gaaf, wat vrouwonvriendelijke homofobe luie criminelen erbij, yes! Maar er staat bij niemand 'ik ga me misdragen' op zijn voorhoofd als hij binnenkomt in ter Apel. Dus wat had je gewild dan? Een hele groep preventief straffen omdat een paar procent zich misdraagt? Dan kun je ook preventief wel alle mannen in Nederland opsluiten, die zijn vergeleken met vrouwen ook vaker crimineel. Of alle twintigers. Je bent in onze rechtsstaat schuldig als je een misdaad hebt begaan en berecht bent, niet als je bij een bepaalde bevolkingsgroep behoort. Ik denk dat veel mensen de enorme waarde daarvan langzaamaan niet meer zien. Tot je zelf of een naaste van je opeens een keer tot zo'n groep behoort.

Als je een tijd bij ( vooral) Syrische, Somalische en Afghaanse jonge mannen heb gewerkt, weet je dat de vergelijking met preventief alle mannen opsluiten niet opgaat. Het is die enge denkwijze die je meemaakt als je op een AZC werkt, zo gaat tegenstaan. En dan kom je erachter hoe onvoorstelbaar naïef je altijd geweest bent door te denken dat dit soort mannen ooit anders gaan denken over bv. vrouwen en homo’s. Als ze maar een tijd hier wonen, gaan ze de westerse denkwijze vanzelf overnemen. Maar dat is dus niet zo. De meeste van deze  mannen ( en echt niet een paar rotte appels) voelen alleen maar minachting voor de westerse wereld. Minachting voor de politie ( te soft) voor vrouwen( hoeren) voor homo’s.

Alice12 schreef op 03-09-2024 om 19:20:

[..]

Ik heb 2 jaar geleden in het AZC in Nijmegen gewerkt. En ik heb het 4 maanden volgehouden, net als veel collega’s. Vreselijk was het, ik ben bedreigd, bespuugd en vele malen voor Kech uitgemaakt. Ik heb veel vechtpartijen meegemaakt en te vaak gezien hoe dit soort “ mannen” hun vrouwen behandelt. Dat dit soort lieden Nederland steeds meer bevolken vind ik doodeng. Want uiteindelijk gaat het wat betekenen voor het “vrouwbeeld” in Europa. En dat gaat er niet beter op worden.

Heftig, hoor! Ik begrijp dat je deze mannen niet in ons land wil hebben en dat je bang bent. Deze mannen hebben al hun rechten verspeeld, ze verpesten het voor de rest. En dat zeg ik als iemand die voor opvang van asielzoekers is, mits ze zich kunnen gedragen

Jorni schreef op 03-09-2024 om 21:02:

[..]

Waarom vind je het nodig om dat meteen zo te benadrukken als reactie op iemand die nare persoonlijke ervaringen deelt met asielzoekers? Op die persoonlijke ervaringen komt geen enkele reactie alleen maar dat ze niet allemaal zo zijn (ja dat weet vast iedereen hier wel). Begrijp je niet dat je haar ervaringen daarmee bagatelliseert door alleen maar te herhalen dat ze niet allemaal zo zijn?

En snap jij niet dat dit soort uitwassen framen als iets dat een hele groep (moslims, vluchtelingen te) zou doen generaliserend is? En schadelijk? En een hele groep wegzet wordt weggezet met termen als krengen, kansparels en klootzakken? (In het verleden waren termen als kakkerlak heel gebruikelijk …)

Dat is heel bewust taal gebruiken waarmee hele groepen mensen die slechts op enkele kenmerken overeenkomsten vertonen in z’n totaal minderwaardig worden gemaakt en het roept haat op. 


Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.