Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


Alice12 schreef op 26-08-2024 om 08:39:

[..]

Dan kunnen de Syriërs terug naar die gedeeltes waar Assad wel de controle heeft.

Daar is het dus ook niet veilig. Lees het ambtsbericht.

Daglichtlamp schreef op 26-08-2024 om 08:41:

[..]

Daar is het dus ook niet veilig. Lees het ambtsbericht.

Volgens reisorganisatie die vakanties regelt naar Syrië en een Duitse rechter wel.En ook volgens al die Syriërs die lekker op vakantie gaan naar hun land. Tis maar net wat je wil geloven, denk ik.

Alice12 schreef op 26-08-2024 om 09:07:

[..]

Volgens reisorganisatie die vakanties regelt naar Syrië en een Duitse rechter wel.En ook volgens al die Syriërs die lekker op vakantie gaan naar hun land. Tis maar net wat je wil geloven, denk ik.

Hoeveel wordt er echt gereist tussen Nederland en Syrië? Er gaan bijvoorbeeld geen rechtstreekse vluchten volgens mij. Wat de indruk wekt dat het niet echt veel voor komt.

Bijna alle reizigers komen via Libanon binnen.


https://www.youtube.com/watch?v=hEkrALkmN-k

Poezenmeisje

Poezenmeisje

26-08-2024 om 10:23 Topicstarter

https://i.postimg.cc/RFLGMtKq/Screenshot-20240826-102136-Duck-Duck-Go.jpg

Je kunt o.a. via Beiroet en Israël, maar ook naar de luchthaven van Damascus. Er zijn dus nog steeds maatschappijen die op Damascus vliegen.

Screenshot-20240826-102136-Duck-Duck-Go.jpg

Poezenmeisje

Poezenmeisje

26-08-2024 om 10:26 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 26-08-2024 om 09:29:

[..]

Hoeveel wordt er echt gereist tussen Nederland en Syrië? Er gaan bijvoorbeeld geen rechtstreekse vluchten volgens mij. Wat de indruk wekt dat het niet echt veel voor komt.

Er vliegen bijvoorbeeld heel veel vliegtuigen naar Béziers in Frankrijk. Maar volgens mij niet vanuit Nederland. Dus ga je een paar kilometer de grens over bij Nijmegen.

Sinds een Zweedse maatschaapij op Béziers vliegt, hebben we ineens Scandinaviërs op de camping.

Poezenmeisje schreef op 26-08-2024 om 10:23:

https://i.postimg.cc/RFLGMtKq/Screenshot-20240826-102136-Duck-Duck-Go.jpg

Je kunt o.a. via Beiroet en Israël, maar ook naar de luchthaven van Damascus. Er zijn dus nog steeds maatschappijen die op Damascus vliegen.

Screenshot-20240826-102136-Duck-Duck-Go.jpg

Precies wat ik bedoel, niet rechtstreeks dus. Het kan wel, maar het is dus geen gebruikelijke reis. Fijn dat jij dat ook nog even bevestigd.

En over de veiligheid in Oekraïne:
https://www.volkskrant.nl/buitenland/live-oekraine-oekraine-spreekt-van-grootschalige-nachtelijke-bestokingen-met-drones-en-raketten~bf591e3e/
Rusland heeft Oekraïne in de nacht van zondag op maandag ‘massaal’ bestookt met drones en raketten. Dat schrijft de Oekraïense premier Denys Shmyhal maandagochtend op Telegram. Hij spreekt van aanvallen op zeker vijftien regio’s. In steden door het hele land klonk afgelopen nacht het luchtalarm.

Zeker drie mensen werden bij de nachtelijke aanvallen gedood. De slachtoffers vielen in de regio’s Loetsk in het westen, Dnipro in het oosten en Zaporizja in het zuiden.

Fleurtje_5 schreef op 26-08-2024 om 10:35:

https://nos.nl/artikel/2534520-verdachte-aanslag-solingen-zou-worden-overgedragen-aan-bulgarije 25 aug.2024

Hij had dus allang het land uitgezet moeten worden.

Is het niet goed functioneren van het Duitse asielstelsel relevant bij een draadje over het Nederlandse stelsel? Per slot van rekening vond jij het hier belangrijk om on topic te blijven.

Oftewel wat wil je eigenlijk met je opmerking?

Daglichtlamp schreef op 26-08-2024 om 10:31:

[..]

Precies wat ik bedoel, niet rechtstreeks dus. Het kan wel, maar het is dus geen gebruikelijke reis. Fijn dat jij dat ook nog even bevestigd.

Ik denk dat de bevestiging er meer inzit dat het dus niet zo moeilijk is voor Syriërs om naar Syrië te reizen. Groepsreizen worden aangeboden, een Duitse rechter vindt het veilig en steeds meer Syriërs die hun familie opzoeken in dat land. 

Daglichtlamp schreef op 26-08-2024 om 11:42:

[..]

Is het niet goed functioneren van het Duitse asielstelsel relevant bij een draadje over het Nederlandse stelsel? Per slot van rekening vond jij het hier belangrijk om on topic te blijven.

Oftewel wat wil je eigenlijk met je opmerking?

Ik denk laten zien dat wat in Duitsland gebeurt, hier ook aan de orde van de dag is. We zijn hier in het westen veel te lief en vooral belachelijk naïef.

Daglichtlamp schreef op 26-08-2024 om 10:33:

En over de veiligheid in Oekraïne:
https://www.volkskrant.nl/buitenland/live-oekraine-oekraine-spreekt-van-grootschalige-nachtelijke-bestokingen-met-drones-en-raketten~bf591e3e/
Rusland heeft Oekraïne in de nacht van zondag op maandag ‘massaal’ bestookt met drones en raketten. Dat schrijft de Oekraïense premier Denys Shmyhal maandagochtend op Telegram. Hij spreekt van aanvallen op zeker vijftien regio’s. In steden door het hele land klonk afgelopen nacht het luchtalarm.

Zeker drie mensen werden bij de nachtelijke aanvallen gedood. De slachtoffers vielen in de regio’s Loetsk in het westen, Dnipro in het oosten en Zaporizja in het zuiden.

je weet hoe groot oekraïne is? 

als tegenhanger van jouw bericht kan ik melden dat de moeder van een collega van mij haar appartement in kiev vorige week naar volle tevredenheid verkocht heeft. 

op mijn verbaasde vraag of er überhaupt nog een huizenmarkt was in kiev gaf zij aan dat er in kiev en omgeving met de huizenmarkt niet veel veranderd is en je dus idd gewoon huizen kunt kopen/verkopen en dat het geen groningse prijs-taferelen waren..

ik was stomverbaasd want zover ik dacht centreert de ellende zich wel, maar is uiteindelijk heel oekraine gevaarlijk 

Broadway schreef op 26-08-2024 om 12:46:

[..]

je weet hoe groot oekraïne is?

als tegenhanger van jouw bericht kan ik melden dat de moeder van een collega van mij haar appartement in kiev vorige week naar volle tevredenheid verkocht heeft.

op mijn verbaasde vraag of er überhaupt nog een huizenmarkt was in kiev gaf zij aan dat er in kiev en omgeving met de huizenmarkt niet veel veranderd is en je dus idd gewoon huizen kunt kopen/verkopen en dat het geen groningse prijs-taferelen waren..

ik was stomverbaasd want zover ik dacht centreert de ellende zich wel, maar is uiteindelijk heel oekraine gevaarlijk

Dat betekent natuurlijk niet dat Kiev veilig is, maar veiliger dan veel andere regio's. Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Ik kan me goed voorstellen dat er juist in Kiev momenteel minder aanbod is, en juist minstens evenveel vraag.

Alice12 schreef op 26-08-2024 om 12:35:

[..]

Ik denk laten zien dat wat in Duitsland gebeurt, hier ook aan de orde van de dag is. We zijn hier in het westen veel te lief en vooral belachelijk naïef.


En dit.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.