Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


Daglichtlamp schreef op 11-07-2024 om 16:58:

[..]

Dit draadje gaat over asielzoekers. Die laten we toch niet ongebreideld toe? Ook nu al is er strenge wetgeving wie wel en wie niet voor bescherming in aanmerking komt.

Oh, dus als het jou uitkomt gaat het opeens over asielzoekers, maar bij een andere mening over een tekort aan huizen en ruimte mag het wel over 4 miljoen koeien gaan? Je bent behoorlijk selectief in aanspreken.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 11-07-2024 om 17:08:

[..]

Oh, dus als het jou uitkomt gaat het opeens over asielzoekers, maar bij een andere mening over een tekort aan huizen en ruimte mag het wel over 4 miljoen koeien gaan? Je bent behoorlijk selectief in aanspreken.

Ik zit ook wel eens op mijn handen.  Maar je hebt gelijk.


Nicole123 schreef op 11-07-2024 om 16:37:

[..]

Nee hoor, niemand hier zegt dat alles moet wijken. De agrarische sector neemt 50% van ons grondoppervlak in, als je daarin mindert dan heb je beschikking over een hoop meer ruimte. Zeker ook voor die starters die jij noemt. Waarom 4 miljoen koeien huisvesten als je niet eens genoeg ruimte hebt voor een studentenkamer of een kleine studio voor een twintiger? Een koe neemt trouwens zeker wel veel ruimte in, de norm is 2,5 koe per hectare. https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/1999/27/koeien-krijgen-de-ruimte#:~:text=Als%20norm%20geldt%2C%20dat%20een,op%20een%20verantwoorde%20wijze%20afvoeren.

Wat zou het fijn zijn als ze dat ook werkelijk zouden krijgen. De meeste koeien komen helemaal niet buiten, dat is bij de gangbare bedrijven ook niet verplicht. Daarnaast komt er meer kijken bij die student en/of twintiger, die wil voorzieningen/zorg en ook daar is een enorm tekort in ontstaan. 

Binnen het 1 ster Beter Leven keurmerk lopen de koeien minimaal 120 dagen, 6 uur per dag buiten in de wei. Jonge dieren lopen minimaal 100 dagen in de wei, verdeeld over hun eerste twee levensjaren. Biologische gehouden vee heeft altijd toegang tot weidgrond.

Voor gangbare bedrijven is weidegang niet verplicht en ook voor de stal zijn er geen duidelijke regels.

6 vierkante meterOver het algemeen wordt aangeraden om minimaal 6 vierkante meter per koe te hebben in een ligboxenstal. Dit betekent dat een stal met een oppervlakte van 300 vierkante meter geschikt is voor ongeveer 50 koeien. Het is echter belangrijk om te benadrukken dat dit slechts een richtlijn is.


Volgens de Nederlandse wet- en regelgeving moet een ligboxstal voor melkkoeien minimaal 6 vierkante meter per dier hebben.
Dit is inclusief het oppervlak van de ligboxen. Daarnaast moet er voldoende ruimte zijn voor voer- en drinkbakken, gangpaden en eventuele andere voorzieningen.

Ruimte voor melkkoeien: buiten én binnen - Beter Leven keurmerk(dierenbescherming.nl)

De ideale koeienstal: essentiële elementen voor de gezondheid en het welzijn van koeien - nederlandsekoeiensoorten.nl

Skal Biocontrole | Huisvesting en weidegang

https://nos.nl/artikel/2528449-burkina-faso-volgende-afrikaanse-land-dat-homoseksualiteit-strafbaar-wil-maken

Wat een vreselijk regime daar. De mensen die van de LGBTHI gemeenschap zijn in dat land moeten we toch gewoon op kunnen vangen in Europa of andere landen met vrijere normen?

En kan iemand mij vertellen waarom we dit land niet onder druk zetten door te verminderen op ontwikkelingshulp? En zo ook andere landen in Afrika waar de regering zulke vrijheidsbeperkende maatregelen wil nemen? Vaak corrupte regeringen waar het geld niet op de juiste plaats terecht komt en de bevolking arm blijft.

Yumi schreef op 11-07-2024 om 17:33:

[..]

Wat zou het fijn zijn als ze dat ook werkelijk zouden krijgen. De meeste koeien komen helemaal niet buiten, dat is bij de gangbare bedrijven ook niet verplicht. Daarnaast komt er meer kijken bij die student en/of twintiger, die wil voorzieningen/zorg en ook daar is een enorm tekort in ontstaan.

Binnen het 1 ster Beter Leven keurmerk lopen de koeien minimaal 120 dagen, 6 uur per dag buiten in de wei. Jonge dieren lopen minimaal 100 dagen in de wei, verdeeld over hun eerste twee levensjaren. Biologische gehouden vee heeft altijd toegang tot weidgrond.

Voor gangbare bedrijven is weidegang niet verplicht en ook voor de stal zijn er geen duidelijke regels.

6 vierkante meterOver het algemeen wordt aangeraden om minimaal 6 vierkante meter per koe te hebben in een ligboxenstal. Dit betekent dat een stal met een oppervlakte van 300 vierkante meter geschikt is voor ongeveer 50 koeien. Het is echter belangrijk om te benadrukken dat dit slechts een richtlijn is.


Volgens de Nederlandse wet- en regelgeving moet een ligboxstal voor melkkoeien minimaal 6 vierkante meter per dier hebben.
Dit is inclusief het oppervlak van de ligboxen. Daarnaast moet er voldoende ruimte zijn voor voer- en drinkbakken, gangpaden en eventuele andere voorzieningen.

Ruimte voor melkkoeien: buiten én binnen - Beter Leven keurmerk(dierenbescherming.nl)

De ideale koeienstal: essentiële elementen voor de gezondheid en het welzijn van koeien - nederlandsekoeiensoorten.nl

Skal Biocontrole | Huisvesting en weidegang

Zeker, dat ben ik helemaal met je eens. Koeien verdienen de ruimte, verdrietig als ze alleen maar opgehokt in een stal staan. Ook dat is een gevolg van doorgeslagen efficiëntie, een sector die eigenlijk in deze mate geen levensvatbaarheid heeft toch per se helemaal in Nederland willen houden en daardoor 4 miljoen koeien, 12 miljoen varkens en 100 miljoen kippen in ons kleine land willen proppen. De helft van onze oppervlakte is agrarisch gebied. En dan heb je voor meer mensen inderdaad geen ruimte meer, het is het een of het ander. 

Miraval schreef op 11-07-2024 om 18:59:

https://nos.nl/artikel/2528449-burkina-faso-volgende-afrikaanse-land-dat-homoseksualiteit-strafbaar-wil-maken

Wat een vreselijk regime daar. De mensen die van de LGBTHI gemeenschap zijn in dat land moeten we toch gewoon op kunnen vangen in Europa of andere landen met vrijere normen?

En kan iemand mij vertellen waarom we dit land niet onder druk zetten door te verminderen op ontwikkelingshulp? En zo ook andere landen in Afrika waar de regering zulke vrijheidsbeperkende maatregelen wil nemen? Vaak corrupte regeringen waar het geld niet op de juiste plaats terecht komt en de bevolking arm blijft.

Ik denk zeker dat we mensen van de LHBTI gemeenschap die in dit soort landen wonen moeten opvangen.

De vraag is wat er gebeurt in zo'n land als je de ontwikkelingssamenwerking stop zet. Denk je echt dat ze dan opeens hun leven beteren? Nee, dan wordt het alleen maar erger, ten koste van de burgers en met als gevolg nog meer vluchtelingen. Het heette ook niet voor niets geen ontwikkelingshulp meer, maar ontwikkelingssamenwerking, waarbij het niet meer was 'hier een zak geld, doe er lekker mee wat je wil', maar heel gerichte projecten, juist bijv. ten behoeve van zo'n LHBTI groep.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 11-07-2024 om 17:08:

[..]

Oh, dus als het jou uitkomt gaat het opeens over asielzoekers, maar bij een andere mening over een tekort aan huizen en ruimte mag het wel over 4 miljoen koeien gaan? Je bent behoorlijk selectief in aanspreken.

Daglichtlamp schreef dat we die asielzoekers helemaal niet ongebreideld toelaten, wat jij er wel van maakte. Niemand wil asielzoekers ongebreideld toelaten. Dus in plaats van Daglichtlamp terechtwijzen dat ze je aansprak kun je ook even kijken wat ze schreef en hier geen opgeblazen leugens meer neerpennen.

Ondertussen gaat minister Faber gelukkig wel gewoon op zoek naar nieuwe goede opvanglocaties voor asielzoekers. Ook in Hoevelaken, waar ze zelf tot voor kort de raadsleden die een AZC wilden 'huichelaars' en 'verraders' noemde. Nu is ze blijkbaar zelf een van die verraders geworden, of is het voortschrijdend inzicht? Alleen maar moord en brand schreeuwen en tegen zijn is natuurlijk erg lastig als je zelf ervoor verantwoordelijk bent en die mensen anders op straat slapen. Ze heeft het nu over de plicht om mensen op een fatsoenlijke manier op te vangen. Mooie ontwikkeling, dat ze dat toch in gaat zien. 

https://nos.nl/artikel/2528484-nieuwe-rol-asielminister-pvv-blijkt-wennen-voor-dorpsgenoten

Nicole123 schreef op 11-07-2024 om 23:02:

[..]

Daglichtlamp schreef dat we die asielzoekers helemaal niet ongebreideld toelaten, wat jij er wel van maakte. Niemand wil asielzoekers ongebreideld toelaten. Dus in plaats van Daglichtlamp terechtwijzen dat ze je aansprak kun je ook even kijken wat ze schreef en hier geen opgeblazen leugens meer neerpennen.


Opgeblazen leugens? Je bent echt niet wijs. 

Of je leest wat ik schreef

"Pas op de plaats en onnatuurlijke bevolkingsgroei afremmen en eerst zaken grotendeels oplossen."

Ik lees dat je weer woorden aan het verdraaien bent. Het is wel een gewoonte geworden van je.



Niet ongebreideld nieuwkomers toelaten en alles nog decennia door laten slepen zoals het nu gaat.


Poezenmeisje

Poezenmeisje

12-07-2024 om 00:04 Topicstarter

We zijn met 8.000.000.000 mensen op de wereld. 
Stel dat 5% hiervan homoseksueel is (exacte getallen zijn niet bekend, zie mijn linkje). 

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Homoseksualiteit

Denkt iemand dat we 40.000.000 mensen op die grond asiel kunnen verlenen? Waar láten we ze? 
 
Veertigmiljoen...
We zijn hier nu met ongeveer 17.500.000. 

Dan krijgen we hier 3,3 keer meer inwoners.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 11-07-2024 om 23:49:

[..]


Opgeblazen leugens? Je bent echt niet wijs.

Of je leest wat ik schreef

"Pas op de plaats en onnatuurlijke bevolkingsgroei afremmen en eerst zaken grotendeels oplossen."

Jij begint over 4 miljoen koeien, heeft ook lekker veel met asielzoekers te maken zeker.

Je schreef 'ongebreideld toelaten', dus ga nou niet roepen dat ik niet lees wat je schrijft.

En ja, als we durven te snijden in de agrarische sector dan is dat een veel grotere oplossing voor het te volle Nederland dan asielzoekers proberen te weren. Zowel in landoppervlak als in arbeiders die we er massaal voor naar Nederland halen. 

Lees anders nog even terug hoe we op die koeien kwamen. Er worden problemen in Nederland aangekaart hier (zoals woningtekort, in de post waar ik op reageerde ook nog verbonden met stikstof) en er wordt enkel naar asielzoekers gewezen als oorzaak en oplossingsrichting. Daarop heb ik geschreven dat als het gaat om de problemen in Nederland dat je die problemen aan moet pakken. Asielzoekers bashen lost geen enkel probleem op. 

Poezenmeisje schreef op 12-07-2024 om 00:04:

We zijn met 8.000.000.000 mensen op de wereld.
Stel dat 5% hiervan homoseksueel is (exacte getallen zijn niet bekend, zie mijn linkje).

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Homoseksualiteit

Denkt iemand dat we 40.000.000 mensen op die grond asiel kunnen verlenen? Waar láten we ze?

Veertigmiljoen...
We zijn hier nu met ongeveer 17.500.000.

Dan krijgen we hier 3,3 keer meer inwoners.

Niemand zegt dat we in Nederland alle homoseksuelen ter wereld moeten opvangen. Dus onzinnig rekensommetje.

Nicole123 schreef op 12-07-2024 om 00:06:

[..]

Je schreef 'ongebreideld toelaten', dus ga nou niet roepen dat ik niet lees wat je schrijft.

En ja, als we durven te snijden in de agrarische sector dan is dat een veel grotere oplossing voor het te volle Nederland dan asielzoekers proberen te weren. Zowel in landoppervlak als in arbeiders die we er massaal voor naar Nederland halen.

Lees anders nog even terug hoe we op die koeien kwamen. Er worden problemen in Nederland aangekaart hier (zoals woningtekort, in de post waar ik op reageerde ook nog verbonden met stikstof) en er wordt enkel naar asielzoekers gewezen als oorzaak en oplossingsrichting. Daarop heb ik geschreven dat als het gaat om de problemen in Nederland dat je die problemen aan moet pakken. Asielzoekers bashen lost geen enkel probleem op.

Hou-op-hoor! Je verdraait weer, nieuwkomers/onnatuurlijke bevolkingsgroei met asielzoekers. Kap gewoon eens een keer met dat verdraaien van woorden en berichten.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

12-07-2024 om 01:29 Topicstarter

Nicole123 schreef op 12-07-2024 om 00:09:

[..]

Niemand zegt dat we in Nederland alle homoseksuelen ter wereld moeten opvangen. Dus onzinnig rekensommetje.

Maar welke dan wel? 

Op welke gronden wil jij dan iemand uit die gemeenschap uitsluiten? 

Als ze door de buren worden bedreigd, als ze door hun ouders worden bedreigd, als ze door hun kerkgemeenschap worden bedreigd?

Er worden mensen in Westeuropa vermoord door hun familie omdat ze 'onfatsoenlijk gedrag' schijnen te vertonen...

Poezenmeisje schreef op 12-07-2024 om 00:04:

We zijn met 8.000.000.000 mensen op de wereld.
Stel dat 5% hiervan homoseksueel is (exacte getallen zijn niet bekend, zie mijn linkje).

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Homoseksualiteit

Denkt iemand dat we 40.000.000 mensen op die grond asiel kunnen verlenen? Waar láten we ze?

Veertigmiljoen...
We zijn hier nu met ongeveer 17.500.000.

Dan krijgen we hier 3,3 keer meer inwoners.

Je maakt een rekenfout, het zijn er 400 miljoen. Gelukkig voor hun leven die grotendeels in landen waar het niet verboden is. Die dat niet doen vluchten niet allemaal, veel zullen hun geaardheid verbergen. Degenen die wel vluchten hebben gelukkig meer landen om uit te kiezen dan Nederland. De kans dat ze hier geen status krijgen is namelijk reëel.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/afgewezen-omdat-je-de-regenboogvlag-niet-kent-lhbti-asielzoekers-hebben-nog-steeds-te-maken-met-stereotypes-zegt-coc/

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.