Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Poezenmeisje schreef op 05-07-2024 om 22:41:

Als je je ergert aan rommel op stranden dan moet je gewoon naar naaktstranden gaan, zoals bij de Hoornse Plas in Groningen.

Geen bananenschil of blikje dat daar rondslingert, i.t.t. het geklede deel aan de overkant.

Iedereen verplicht nudist dan maar, tegen zwerfafval! 

Ik kan hem wel weer even on topic doortrekken: wie zich ergert aan rommel bij AZCs dan moet dan dus gewoon niet naar AZCs gaan. Jij en ik hebben geluk, wij hoeven daar ook helemaal niet heen. In tegenstelling tot veel vluchtelingen die daar wel zitten en zelf dus het hardste last hebben van de rommel daar.

Miraval schreef op 05-07-2024 om 22:54:

[..]

Eens. Ik hoop ook wel dat hier iets aan veranderd wordt. Al zou je iemand bijvoorbeeld maar 48 uur vast kunnen houden in verwarde toestand. Maar in ieder geval zo lang als nodig met behandeling uiteraard. Maar ja, hoe kun je iemand behandelen die gedwongen opgenomen is en zelf niet mee wil werken?

Ik weet helaas van dichtbij dat dat verschrikkelijk lastig is. 

Nicole123 schreef op 05-07-2024 om 22:54:

[..]

Ik kan hem wel weer even on topic doortrekken: wie zich ergert aan rommel bij AZCs dan moet dan dus gewoon niet naar AZCs gaan. Jij en ik hebben geluk, wij hoeven daar ook helemaal niet heen. In tegenstelling tot veel vluchtelingen die daar wel zitten en zelf dus het hardste last hebben van de rommel daar.

Ik erger me aan de zooi rondom het AZC in mijn buurt, aan de luidruchtige mannen die al rokend rondhangen in het  aangrenzende speeltuintje. Goh wat een geluk, dat ik er langs mag lopen   

Ik vind het overigens ook super als ze in de bus zitten tetteren in hun mobiel, die uiteraard op de speaker staat. De geweldige muziek/filmpjes die ze afspelen en de gesprekken, die van voor naar achter door de bus worden gevoerd. Gelukkig speelt de buschauffeur regelmatig een bandje af (2 talen), met de vraag om het geluid niet op de speaker te zetten. Niet dat daar iemand aandacht aan besteed. Echt ik bof enorm

Nicole123 schreef op 05-07-2024 om 22:50:

[..]

Hoezo, waarom is dat walgelijk, om medemensen die rommel maken te vergelijken met medemensen die rommel maken? Zijn asielzoekers per definitie minderwaardig en is het zo erg voor die studenten en strandgangers dat ik ze vergelijk met die zo verschrikkelijke asielzoekers?

Je blijft maar woorden verdraaien. 

Ik heb het over verwarde asielzoekers en jij gaat los over strandgangers en studenten. En ja, ze kunnen ptss hebben, maar 1 zo een persoon kan trauma's veroorzaken, en heeft dat ook gedaan, bij meerdere mensen die in Ter Apel gewoon hun werk deden, in een winkel. 

Hoe komt het dat jij die hardwerkende mensen in Ter Apel zoveel minder waard vindt dan een verwarde asielzoeker.  

Volgens mij hebben we helemaal geen discussie over dat er tijdige, zo nodig, gedwongen hulp moet komen voor verwarde personen.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

06-07-2024 om 09:50 Topicstarter

Maar helaas mag je in dit land mnsen niet 'voor hun eigen bestwil' behandelen...

Daglichtlamp schreef op 06-07-2024 om 09:28:

Volgens mij hebben we helemaal geen discussie over dat er tijdige, zo nodig, gedwongen hulp moet komen voor verwarde personen.

Die had ik in ieder geval niet met jou.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 06-07-2024 om 08:58:

[..]

Ik heb het over verwarde asielzoekers en jij gaat los over strandgangers en studenten. En ja, ze kunnen ptss hebben, maar 1 zo een persoon kan trauma's veroorzaken, en heeft dat ook gedaan, bij meerdere mensen die in Ter Apel gewoon hun werk deden, in een winkel.

Hoe komt het dat jij die hardwerkende mensen in Ter Apel zoveel minder waard vindt dan een verwarde asielzoeker.

Hoho, jij verdraait. Het ging over 2 dingen, over rommel maken ("zijn ze niet opgevoed dat ze die vuilniszak daar neerzetten") en over verwarde personen. Over rommel maken zeg ik dat dat niet exclusief voor asielzoekers geldt. Kijk naar studentenhuizen, kijk naar stranden. Asielzoekers zijn medemensen, waarvan sommigen netjes zijn en anderen er een rotzooi van maken. 

Over verwarde mensen zeg ik dat je hierin geen andere regels kunt hanteren voor asielzoekers dan voor anderen in Nederland, dat het wettelijk helaas heel erg moeilijk is om verwarde mensen tot iets te dwingen of ze op te sluiten. En dat ik juist zou willen dat dat verandert. Dus houd even op om me in de mond te leggen dat ik hardwerkende mensen in Ter Apel minder waard zou vinden. Dan heb je gewoon mijn posts niet eens gelezen, als je dat ervan maakt.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 06-07-2024 om 08:58:

[..]

Huh? Dat zegt ze helemaal niet, dat ze de hardwerkende mensen in Ter Apel zoveel minder waard vindt, dat maak jij ervan, over het verdraaien van woorden gesproken. 

Het zou fijn zijn als asielzoekers ook hard aan het werk mochten. Maar met rechtser dan rechts aan het roer blijft de toestand in Ter Apel zoals hij is, helaas. 

Nicole123 schreef op 06-07-2024 om 10:09:

[..]

Hoho, jij verdraait. Het ging over 2 dingen, over rommel maken ("zijn ze niet opgevoed dat ze die vuilniszak daar neerzetten") en over verwarde personen. Over rommel maken zeg ik dat dat niet exclusief voor asielzoekers geldt. Kijk naar studentenhuizen, kijk naar stranden. Asielzoekers zijn medemensen, waarvan sommigen netjes zijn en anderen er een rotzooi van maken.

Over verwarde mensen zeg ik dat je hierin geen andere regels kunt hanteren voor asielzoekers dan voor anderen in Nederland, dat het wettelijk helaas heel erg moeilijk is om verwarde mensen tot iets te dwingen of ze op te sluiten. En dat ik juist zou willen dat dat verandert. Dus houd even op om me in de mond te leggen dat ik hardwerkende mensen in Ter Apel minder waard zou vinden. Dan heb je gewoon mijn posts niet eens gelezen, als je dat ervan maakt.

Dus je pakt 2 berichten, zonder quotes, waarin in eentje ik me afvraag of die jongen geen opvoeding heeft gehad, en vertaalt dat vervolgens naar strandgangers en studenten. 

En dan verbaasd zijn dat ik jou niet begrijp???!

Gebruikersnaaminvullen schreef op 06-07-2024 om 10:46:

[..]

Dus je pakt 2 berichten, zonder quotes, waarin in eentje ik me afvraag of die jongen geen opvoeding heeft gehad, en vertaalt dat vervolgens naar strandgangers en studenten.

En dan verbaasd zijn dat ik jou niet begrijp???!

Ik schrijf een post met 2 alinea's, waarvan 1 over verwarde mensen en 1 over rotzooi. Het lijkt mij nogal logisch dat als ik schrijf 'kijk eens hoe studenten er een rotzooi van maken in hun keuken soms en hoe strandgangers het strand achterlaten' dat ik dan doel op rotzooi (de post boven die van mij ging daar ook nog over). Dat jij iets heel anders in mijn post leest zegt meer over hoe jij mijn posts blijkbaar al bij voorbaat negatief interpreteert. Mocht het je onduidelijk zijn wat ik bedoel dan kun je het ook gewoon netjes vragen, in plaats van direct 'je verdraait het!' te gaan gillen. Ik verdraai niks en wens niet vals beschuldigd te worden.

Yumi schreef op 06-07-2024 om 00:07:

[..]

Ik erger me aan de zooi rondom het AZC in mijn buurt, aan de luidruchtige mannen die al rokend rondhangen in het aangrenzende speeltuintje. Goh wat een geluk, dat ik er langs mag lopen

Ik vind het overigens ook super als ze in de bus zitten tetteren in hun mobiel, die uiteraard op de speaker staat. De geweldige muziek/filmpjes die ze afspelen en de gesprekken, die van voor naar achter door de bus worden gevoerd. Gelukkig speelt de buschauffeur regelmatig een bandje af (2 talen), met de vraag om het geluid niet op de speaker te zetten. Niet dat daar iemand aandacht aan besteed. Echt ik bof enorm

Bij jou in de buurt worden veel te veel asielzoekers op een kluitje opgevangen, meen ik me te herinneren van eerdere posts van je. En het worden er alleen maar meer, toch? Jouw omgeving wordt als ik het goed begrijp een soort Ter Apel 2.0, met veel teveel asielzoekers op elkaar, omdat andere plaatsen volledig AZC-loos willen blijven. Onder de huidige politieke wind gaat dat ook niet veranderen, alleen maar erger worden. 

Ik snap helemaal dat dat veel overlast veroorzaakt. Wat ik bedoelde met mijn posts is dat asielzoekers daarin ook gewoon mensen zijn. Ze worden hier in dit topic continu negatief afgeschilderd, als een soort onmensen, parasieten. Maar zet 2000 studenten bij elkaar of 2000 strandgangers, denk je dat het dan netter achtergelaten wordt? Dat er dan geen geluidsoverlast is? 

Asielzoekers zijn mensen en sommige mensen maken rotzooi en anderen zijn keurig. Heel veel mensen hutje mutje zorgt geheid voor meer rotzooi en meer herrie. Ik ben er daarom helemaal voor dat het in jouw buurt minder wordt. Laat ze maar naar mijn woonplaats komen, wij hebben hier veel minder asielzoekers. Of naar Bloemendaal, Bunschoten-Spakenburg, Westland en al die andere plaatsen die het lekker afschuiven op anderen.

Mijn reactie over 'je hoeft niet op een (mega)AZC te zijn' was verder niet tegen jou gericht, maar tegen het overgrote deel van de mensen die er wel over roept maar er persoonlijk helemaal geen last van heeft. Het was een reactie op 'dan moet je gewoon naar een naaktstrand gaan, als je rommel op een gewoon strand zo vervelend vindt'. De meeste mensen zullen dat niet doen, die worden niet opeens nudist, die blijven dus last houden van rotzooi op stranden (of in parken, bioscopen, op straat, etc). Vele malen meer dan dat ze last hebben van rotzooi bij AZCs, want daar komen ze helemaal niet. Degenen die het meeste last hebben van rotzooi bij AZCs zijn de bewoners zelf, van wie het overgrote deel zelf helemaal geen rotzooi maakt. Maar enige empathie voor die mensen lees ik hier in dit topic helaas nauwelijks. Het is veel makkelijker om het simplistische plaatje te insinueren dat asielzoekers massaal overlastgevende rotzooimakers zijn, in plaats van degenen die er het meeste last van hebben.

Die (te) grote locatie is gelukkig weg Nicole, in plaats daarvan is er een nieuwe (tijdelijke) locatie voor 400 asielzoekers gekomen. Ik verwacht dat er na de zomer nog wel een locatie bijkomt. Alhoewel de schaarste voor een geschikte ruimte afneemt, aangezien stikstof hier geen issue lijkt te zijn, want er worden hele wijken uit de grond gestampt.

In mijn wijk zit al 30 jaar een AZC, en vlakbij het centrum sinds 'n jaar of 8. 
Die in mijn wijk geeft de laatste jaren overlast, het is pas uitgebreid en er wonen nu 400 asielzoekers. Het is het dichtst bevolkte gedeelte van deze stad, het is niet alleen de rotzooi die speelt maar ook een onveilig gevoel. De mensen in de appartementen er tegenover, durven in de avond niet meer naar buiten. Zelf vind ik het vervelend dat men niet opzij gaat en gewoon blijft staan, als je erdoor wilt. Ik ontloop het zoveel mogelijk, maar het ligt naast een winkelcentrum en een van mijn vriendinnen woont in deze straat.
Het gedrag in het ov is echt irritant, waardoor ik steeds vaker eerder uitstap en ga lopen. 

Poezenmeisje schreef op 05-07-2024 om 21:46:

Die aparte afdeling mocht niet meer gebruikt worden...

https://www.rtvnoord.nl/politiek/1135529/rechter-legt-bom-onder-speciale-opvang-voor-overlastgevende-asielzoekers-in-ter-apel

Ik vind dat hier absoluut geen aparte afdeling voor nodig is. Onze zorg en ggz heeft al genoeg projectjes om op te lossen .

Deze overlastgevers moeten wij niet pamperen, wat mij betreft: nul kans op verblijfsstatus en zonder pardon, per direct terug naar eigen land. 

Ja daar zal t ook moeilijk zijn voor ze, maar als je hier wil wonen en kansen wil krijgen dan gedraag je je en ben je dankbaar wat dit land en lokale ondernemers in ter apel je kunnen bieden. 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

06-07-2024 om 23:40 Topicstarter

Ja maar, ja maar, ze zijn ZIELIG!!!

De mensen in Nederland die maandenlang op wachtlijsten staan vind ik zieliger.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.