Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Yumi
06-04-2024 om 19:19
Bedankt voor je uitleg Beertjelief, wil er hier niet te diep op ingaan. Laat ik volstaan door te schrijven dat de meeste dingen die je noemt van alle tijden zijn, en (vaak) ligt aan de omgeving waarin je opgroeit.
felija
06-04-2024 om 23:02
Mick87 schreef op 05-04-2024 om 22:45:
Oh ik zou met de jaren 90 best kunnen leven. Onze luxe en welvaart is gewoon veel te groot geworden. Vroeger ging je bij mensen op de koffie, tegenwoordig is het uit eten of lunchen. Vroeger kocht je wat en droeg je het af, nu is er zomer, winter, midseason en wat dan al niet meer.
En wat ik hier ook over huizen lees. Tegenwoordig groeit iedereen uit zijn huis. Maar ik ben in een wijk met rijtjeshuizen opgegroeid, niet al te groot en deelde kamer met een sibling. Tegenwoordig vindt men het allemaal al te klein. En inderdaad iedere zoveel jaar andere keuken.
We leven allemaal veel luxer en stukken minder duurzaam. En ja, ook ik doe daar aan mee. Al is er wel e.e.a veranderd sinds corona.
Echt her klinkt best slecht. Maar ik vond dat op zich een heerlijke tijd. Geen verleidingen tot dingen kopen, lekker rustig allemaal.
Ik merk ook wel dat ik wel Vroeger mis en de maatschappij ook minder leuk/heel anders vind dan voorheen. Misschien word ik een oude doos. (Net 37) maar heb het idee dat e.e.a. Vroeger gemoedelijker was. En ik heb ook het idee dat al die social media erg polariseert en verkeerd beeld van de wereld geeft. Ik zie het bij neefjes en nichtjes. Hun jeugd is zo anders dan die van mijn generatie.
Maar goed. Beetje offtopic dit.
Ja, zo sta ik er ook in, voel me ook oud nu ,
Poezenmeisje
07-04-2024 om 02:46
Ik heb nooit gemerkt dat er wat "geks" zou zijn aan homo's. Pas toen mijn leraar Frans elke les jengelde over homodiscriminatie hoorde ik erover (moet je 13jarigen lastig vallen met je frustraties?).
Wij lagen met ons gezin op het homoveldje bij de Hoornse Plas omdat mijn moeder het daar gezellig vond en we hadden een paar maanden een homo op de bank slapen, wiens verkering uit was. Sommige mensen vielen gewoon op mensen van hetzelfde geslacht.
Ik denk dat homo's het in de jaren '80 gemakkelijker hadden dan tegenwoordig.
Fleurtje_5
07-04-2024 om 11:44
Poezenmeisje schreef op 07-04-2024 om 02:46:
Ik heb nooit gemerkt dat er wat "geks" zou zijn aan homo's. Pas toen mijn leraar Frans elke les jengelde over homodiscriminatie hoorde ik erover (moet je 13jarigen lastig vallen met je frustraties?).
Wij lagen met ons gezin op het homoveldje bij de Hoornse Plas omdat mijn moeder het daar gezellig vond en we hadden een paar maanden een homo op de bank slapen, wiens verkering uit was. Sommige mensen vielen gewoon op mensen van hetzelfde geslacht.
Dat geloof ik meteen. Destijds waren er ook homo's. Niemand die er iets over zei of wat van vond. Ik vond dat vroeger ook heel gewoon. En nu vind ik het ook gewoon.
Knip
Poezenmeisje
07-04-2024 om 11:52
Ik denk dat het "door de strot wurgen" van iemands zelfbenoemde bijzonderheden mensen inderdaad kan ergeren
Fleurtje_5
07-04-2024 om 11:54
Poezenmeisje schreef op 07-04-2024 om 11:52:
Ik denk dat het "door de strot wurgen" van iemands zelfbenoemde bijzonderheden mensen inderdaad kan ergeren
Klopt. Maar zelfs in deze tijd van acceptatie blijft het verboden binnen bepaalde geloven.
Poezenmeisje
07-04-2024 om 12:04
Die geloven gaan er vaak best relaxt / schijnheilig mee om, zolang je het maar niet etaleert...
watertoren
07-04-2024 om 12:06
Poezenmeisje schreef op 07-04-2024 om 02:46:
Nou, echt niet!!! Ik ben 58 en heb een stel als vrienden die homo zijn. Met de ene man daar ben ik al mee bevriend vanaf de middelbare school. Hij was in 1988 helemaal in elkaar geslagen en in die tijd gebeurde dat vaak met homo's Ik vergeet dat nooit meer toen ik hem ging opzoeken in het ziekenhuis. Ik zag zijn ogen niet meer want die waren bont en blauw. Hij is zo'n lieve vriend en man. Er schuilt in hem niks kwaad in. Ik zag hem liggen in het ziekenhuis en ik dacht alleen maar waarom.....
Gebruikersnaaminvullen
07-04-2024 om 12:42
https://gemeentebestuur.woudenberg.nl/Vergaderingen/Raadscommissie/2022/14-juni/19:30/09b-enige-feiten-pages-p-a.pdf
Ik zie heel veel herkenbaars in dit stuk.
Kan helaas geen stukjes kopiëren maar verwacht wel dat er commentaren komen. Uiteraard van dezelfde mensen als altijd.
OmaVan2
07-04-2024 om 14:53
Gebruikersnaaminvullen schreef op 07-04-2024 om 12:42:
https://gemeentebestuur.woudenberg.nl/Vergaderingen/Raadscommissie/2022/14-juni/19:30/09b-enige-feiten-pages-p-a.pdf
Ik zie heel veel herkenbaars in dit stuk.Kan helaas geen stukjes kopiëren maar verwacht wel dat er commentaren komen. Uiteraard van dezelfde mensen als altijd.
Ik zie een brei van woorden. Een mengsel van feiten, suggesties, onderbuikgevoelens en conclusies die je niet mag trekken.
Gebruikersnaaminvullen
07-04-2024 om 16:10
OmaVan2 schreef op 07-04-2024 om 14:53:
[..]
Ik zie een brei van woorden. Een mengsel van feiten, suggesties, onderbuikgevoelens en conclusies die je niet mag trekken.
Er staat gewoon bij wie de uitspraken hebben gedaan, en de meeste zijn niet van Harry en Sjaan van 3 hoog achter. Iedereen mag conclusies trekken.
Doemijdieglazenbol
07-04-2024 om 16:15
Poezenmeisje schreef op 07-04-2024 om 12:04:
Die geloven gaan er vaak best relaxt / schijnheilig mee om, zolang je het maar niet etaleert...
Net als wat fleurtje zegt dus?
Fleurtje_5 schreef op 07-04-2024 om 11:44:
[..]
Dat geloof ik meteen. Destijds waren er ook homo's. Niemand die er iets over zei of wat van vond. Ik vond dat vroeger ook heel gewoon. En nu vind ik het ook gewoon.
[Quote aangepast]
ik wist echt niet wat ik las; de jaren 80 als een homovriendelijke tijd te bestempelen. Pas 6 jaar was homoseksualiteit uit de DSM. In Amersfoort werden homos in elkaar geslagen: https://anderetijden.nl/aflevering/709/Flikker-op#:~:text=Het%20moet%20een%20feestelijke%20dag,aantal%20homo's%20wordt%20ernstig%20mishandeld.
In de jaren 90 vertelde de aanstaande rector van mijn school met trots dat homoseksuele leraren niet aangenomen werden op die school en dat ze er niet naar mochten vragen, maar hun manieren wel hadden om er achter te komen.
AIDS was een straf van God. Heel veel mensen konden en durfden niet uit de kast te komen.
Echt, ik wist niet wat ik las. Kijk anders deze serie van Michiel van Erp eens: https://npo.nl/start/serie/de-roze-revolutie/seizoen-1/
Of de fantastische dramaserie it’s a sin.
LHBTI heeft op dit moment het meest te vrezen van de mensen die ook tegen migratie zijn. Kijk maar naar het buitenland. De anti-migratie-machthebbers perken daar vaak ook rechten van LHBTI in. Conservatisme is het probleem. Niet een specifieke religie. (Ik weet dat dit niet aankomt, want ik heb het al zo vaak geschreven hier, maar goed. Toch nog maar een keer).
Ook Wilders is niet zo heel erg van de queers. Tenzij hij daar de islam mee in een kwaad daglicht kan zetten. Hierin heb ik wat hoop gevestigd op de VVD, want ik heb geen blind vertrouwen in de CDA-achtigen en ook CU heeft al laten weten dat ze de afgelopen jaren te tolerant zijn geweest voor LHBTI. (https://www.bd.nl/politiek/christenunie-analyseert-verkiezingsnederlaag-op-klimaat-en-lhbti-was-partij-te-links~ac561c3f/) mind you; ze waren nog steeds tegen een verbod op homoconversie en ook scholen moesten lhbti kunnen blijven discrimineren.
Fleurtje_5
07-04-2024 om 16:21
watertoren schreef op 07-04-2024 om 12:06:
[..]
Nou, echt niet!!! Ik ben 58 en heb een stel als vrienden die homo zijn. Met de ene man daar ben ik al mee bevriend vanaf de middelbare school. Hij was in 1988 helemaal in elkaar geslagen en in die tijd gebeurde dat vaak met homo's Ik vergeet dat nooit meer toen ik hem ging opzoeken in het ziekenhuis. Ik zag zijn ogen niet meer want die waren bont en blauw. Hij is zo'n lieve vriend en man. Er schuilt in hem niks kwaad in. Ik zag hem liggen in het ziekenhuis en ik dacht alleen maar waarom.....
Er zullen destijds vast ook wel mishandelingen zijn geweest waarvan we niets weten. Maar voor mijn gevoel niet zoals de laatste jaren.
Ik ken ook een jonge man die al vaker is afgeranseld als hij contact probeerde te maken. Misschien komt dat door internet, dat mensen makkelijker contact kunnen maken met vreemden.
Voor mijn gevoel, en in mijn omgeving, was het vóór 1980, of tot begin 1980 gelukkig gewoon. Twee stellen van wie ik als kind wist dat ze bij elkaar hoorden, zijn ouder dan jouw leeftijd.
Fleurtje_5
07-04-2024 om 16:33
Doemijdieglazenbol schreef op 07-04-2024 om 16:15:
[..]
Net als wat fleurtje zegt dus?
[..]
ik wist echt niet wat ik las; de jaren 80 als een homovriendelijke tijd te bestempelen. Pas 6 jaar was homoseksualiteit uit de DSM. In Amersfoort werden homos in elkaar geslagen: https://anderetijden.nl/aflevering/709/Flikker-op#:~:text=Het%20moet%20een%20feestelijke%20dag,aantal%20homo's%20wordt%20ernstig%20mishandeld.
In de jaren 90 vertelde de aanstaande rector van mijn school met trots dat homoseksuele leraren niet aangenomen werden op die school en dat ze er niet naar mochten vragen, maar hun manieren wel hadden om er achter te komen.
AIDS was een straf van God. Heel veel mensen konden en durfden niet uit de kast te komen.
Echt, ik wist niet wat ik las. Kijk anders deze serie van Michiel van Erp eens: https://npo.nl/start/serie/de-roze-revolutie/seizoen-1/
Of de fantastische dramaserie it’s a sin.
LHBTI heeft op dit moment het meest te vrezen van de mensen die ook tegen migratie zijn. Kijk maar naar het buitenland. De anti-migratie-machthebbers perken daar vaak ook rechten van LHBTI in. Conservatisme is het probleem. Niet een specifieke religie. (Ik weet dat dit niet aankomt, want ik heb het al zo vaak geschreven hier, maar goed. Toch nog maar een keer).
Ook Wilders is niet zo heel erg van de queers. Tenzij hij daar de islam mee in een kwaad daglicht kan zetten. Hierin heb ik wat hoop gevestigd op de VVD, want ik heb geen blind vertrouwen in de CDA-achtigen en ook CU heeft al laten weten dat ze de afgelopen jaren te tolerant zijn geweest voor LHBTI. (https://www.bd.nl/politiek/christenunie-analyseert-verkiezingsnederlaag-op-klimaat-en-lhbti-was-partij-te-links~ac561c3f/) mind you; ze waren nog steeds tegen een verbod op homoconversie en ook scholen moesten lhbti kunnen blijven discrimineren.
A: Je zet twee berichten onder elkaar in onjuiste volgorde zodat het lijkt alsof mijn antwoord op het bovenste bericht word gegeven.
B: Ik reageerde op deze woorden: Ik denk dat homo's het in de jaren '80 gemakkelijker hadden dan tegenwoordig. Homo's hadden het volgens mij destijds makkelijker dan nu. Makkelijker dus. Jij schrijft dan meteen dat we het "een homovriendelijke tijd" noemen.
C: "LHBTI heeft op dit moment het meest te vrezen van...". Dat klinkt vaag. Op dit moment wel maar op ander moment niet? "Vrezen" klinkt als 'voorspelling', maar zover is het nog niet. Toch? Een beetje veel-gokwerk. Of die mensen die tegen migratie zijn ook tegen LHBTI zijn??? Daar weet ik niets van. En dan de woorden 'kijk maar naar het buitenland". Waarom moet ik dan naar het buitenland kijken? Het kan zomaar een wappie-roep zijn.Het is bij voorbaat mensen in een kwaad daglicht zetten als ze tegen migratie zouden zijn. Ik denk juist dat LHBTI meer te vrezen zou kunnen hebben bij migratie vanwege streng gelovigen die het als een zonde zien.
Daglichtlamp
07-04-2024 om 16:46
Misschien is een nieuw draadje over acceptatie van homo’s wel een goed idee als ik de discussie hier lees.