Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Miraval schreef op 21-02-2024 om 10:41:

https://www.vluchtelingenwerk.nl/nl/artikelen/nieuws/vluchtelingen-soms-maandenlang-op-vakantie-en-verhuren-woning-feit-fictie#:~:text=Als%20een%20vluchteling%20een%20status,dat%20je%20verblijfsvergunning%20wordt%20ingetrokken.

Overigens mogen statushouders niet reizen naar land van herkomst tenzij dringende reden.

Duidelijk artikel, hier wordt wel duidelijk onderscheid gemaakt tussen de verschillende groepen en hoe lang ze al in Nederland zijn, ipv alles door elkaar te mixen. Als die familiebezoekende Eritreeërs vooral mensen zijn die lang geleden voor een heel ander regime zijn gevlucht dan is het storm in een glas water. Voor statushouders gelden al specifieke regels adhv hun vluchtelingenpaspoort, staat hier duidelijk. Over asielzoekers (die nog in de procedure zitten) gaat het sowieso niet.

Miraval schreef op 21-02-2024 om 10:41:

https://www.vluchtelingenwerk.nl/nl/artikelen/nieuws/vluchtelingen-soms-maandenlang-op-vakantie-en-verhuren-woning-feit-fictie#:~:text=Als%20een%20vluchteling%20een%20status,dat%20je%20verblijfsvergunning%20wordt%20ingetrokken.

Overigens mogen statushouders niet reizen naar land van herkomst tenzij dringende reden.

Daarom reizen ze niet rechtstreeks naar het land van herkomst, maar via een buurland. Vraag maar eens na bij mensen uit die doelgroep.

Luchtpost schreef op 21-02-2024 om 11:01:

[..]

Daarom reizen ze niet rechtstreeks naar het land van herkomst, maar via een buurland. Vraag maar eens na bij mensen uit die doelgroep.

Ken jij veel mensen uit die doelgroep, dat je dat blijkbaar weet? Op grond van je teksten over dat die vluchtelingen maar zwak zijn door te vluchten (een meestal heel barre reis) ipv hun handen uit hun mouwen te steken in hun eigen land (waar ze onveilig zijn door oorlog of vervolging, dus hoe?) zou ik denken van niet.

Nicole123 schreef op 21-02-2024 om 11:10:

[..]

Ken jij veel mensen uit die doelgroep, dat je dat blijkbaar weet? Op grond van je teksten over dat die vluchtelingen maar zwak zijn door te vluchten (een meestal heel barre reis) ipv hun handen uit hun mouwen te steken in hun eigen land (waar ze onveilig zijn door oorlog of vervolging, dus hoe?) zou ik denken van niet.

Ongelofelijk hè? Die achterdocht jegens die mensen, terwijl je er zelf warmpjes bij zit. Neerbuigend spreken en daarmee een hele groep afserveren, zonder enige vorm van realiteitszin. 

Blomke82 schreef op 21-02-2024 om 05:47:

https://www.volkskrant.nl/binnenland/femke-halsema-ziet-een-nieuw-soort-preutsheid-onder-jongeren-het-is-haast-onvoorstelbaar-wat-er-in-deze-groep-gebeurt~b5173a9f/

Mevrouw Halsema is geschokt en verbaasd. Nou, ik niet. Een normaal denkend mens kon dit op de klompen aanvoelen. Selectief naïef feminisme noem ik dat. Wel hard maken voor religieuze uitingen (met name voor hoofddoekjes, keppeltje of kruisje dragen was hierin bijzaak) bij boa's, en vervolgens verbaasd en geschokt zijn dat we steeds conservatiever en dus preutser worden.

"En dat is frappant, constateert de burgemeester. 'Veel jongeren hebben een sterk besef van het belang van artikel 1 van degrondwet, dat je niet mag discrimineren. Maar velen bekijken het alleen vanuit hun eigen minderheidspositie. Op een van de scholen had een groep stoere jongens de mond vol als het ging om discriminatie van moslims en zwarte mensen. Maar zodra ik begon over het uitsluiten van homo's, werd er gelachen."

Ik hoef denk ik niet uit te leggen welke religie deze steeds groter wordende groep "stoere" jongens aanhangd.

Dit is de keerzijde van wat er binnen gehaald wordt. Nee, dit is geen Islam bashen, maar realiteit. We importeren hiermee ook homohaat, vrouwenhaat en conservativiteit. Maar daar steken velen (ook "feministen" hier) de kop voor in het zand, want moslims zijn "zielig".

Wordt nou eens wakker!

Feminisme, tolerantie, vrije seksualiteit en Islam gaan niet hand in hand en dat zal ook nooit gebeuren.

Leer er mee leven dat je over een paar jaar geen blote benen meer mag in de zomer, voor je eigen veiligheid. Helemaal na de spreidingswet, als dit gedachtengoed als een olievlek over Nederland wordt verspreid.

De meeste moslims zijn echt totaal niet zielig en leven hier gewoon hun leven. 

Wel krijgen deze mensen vaak te maken met discriminatie, (PVV is niet voor niets zo groot geworden), de achterdocht waarmee deze groep door veel autochtone burgers wordt bekeken is groot. 

Nog niet zo heel lang geleden stemden velen opeens massaal op FvD, die hebben pas erge denkbeelden als het gaat om gelijkwaardigheid, feminisme en tolerantie. Door mannen als Andrew Tate zijn jongeren ook weer gevoelig geworden voor achterhaalde denkbeelden over vrouwen die gered moeten worden door de man. Daar komt geen moslim aan te pas. Denkbeelden van westerlingen, kijk maar naar Amerika.

Miraval schreef op 21-02-2024 om 11:21:

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2250350-stijging-van-het-aantal-vakantievluchtelingen

Dit is een oud artikel maar ja dat gebeurd inderdaad.

Ja, het gebeurt (door een heel klein percentage statushouders, wederom is er géén sprake van asielzoekers) en daar wordt dan vervolgens ook actie op ondernomen door de verblijfsvergunning in te trekken, lees ik. Waar hier voor gepleit wordt gebeurt dus al en stellen dat het om asielzoekers zou gaan is onwaar.

Nicole123 schreef op 21-02-2024 om 11:10:

[..]

Ken jij veel mensen uit die doelgroep, dat je dat blijkbaar weet? Op grond van je teksten over dat die vluchtelingen maar zwak zijn door te vluchten (een meestal heel barre reis) ipv hun handen uit hun mouwen te steken in hun eigen land (waar ze onveilig zijn door oorlog of vervolging, dus hoe?) zou ik denken van niet.

Nee, ik schreef over het mensbeeld, dus hoe er naar die mensen gekeken wordt. Als zouden zij allemaal zwak en zielig zijn en volledig van "ons" afhankelijk. Dat zij daar handig gebruik van maken, neem ik die mensen niet eens kwalijk. 

Waarom zou je een paar kilometer verderop zelf een nieuw bestaan gaan opbouwen (in een gebied met een gelijke/vergelijkbare taal, cultuur, klimaat, geloof, normen en waarden etc.) als je weet dat je bedje elders gespreid is en je zóveel gaat ontvangen dat je zelfs je familie in het thuisland maandelijks van -voor hun- heel veel geld kan voorzien, zelfs als je niet eens werkt in NL?

Dat landen/mensen elkaar helpen, bijv. met het weer opbouwen van een land na een oorlog, is een goede zaak. Het concept van mensen, van héél ver weg, hier naar toe halen, zie ik niet als goede oplossing. Oók niet voor die mensen / het land zelf trouwens.

En ja, ik ben bekend met de doelgroep. Ik ken dus ook hun eigen verhalen. En ik ben kritisch op de uitkomst van vele "onderzoeken" (want kijk altijd eerst naar wie de opdrachtgever daarvan is; meestal wéét je dan al wat de uitkomst van het onderzoek zal zijn). Ik ben altijd bereid mensen te helpen, ongeacht waar zij vandaan komen - maar als je de verantwoordelijkheid voor hun eigen leven vergaand van mensen overneemt, dan haal je ook niet uit mensen wat erin zit - en zet je hen in een zwakke(re) positie.

felija schreef op 21-02-2024 om 11:24:

[..]

Nog niet zo heel lang geleden stemden velen opeens massaal op FvD, die hebben pas erge denkbeelden als het gaat om gelijkwaardigheid, feminisme en tolerantie. Door mannen als Andrew Tate zijn jongeren ook weer gevoelig geworden voor achterhaalde denkbeelden over vrouwen die gered moeten worden door de man. Daar komt geen moslim aan te pas. Denkbeelden van westerlingen, kijk maar naar Amerika.

Ik zie dit sentiment inderdaad juist ook toenemen bij oerhollandse autochtonen. Dat overal maar direct 'woke!' om roepen komt toch echt vooral uit die richting, het daadwerkelijk opkomen voor LHBTI rechten komt niet uit diezelfde hoek, behalve als ze er moslims mee om de oren kunnen slaan.

Nicole123 schreef op 21-02-2024 om 11:43:

[..]

Ik zie dit sentiment inderdaad juist ook toenemen bij oerhollandse autochtonen. Dat overal maar direct 'woke!' om roepen komt toch echt vooral uit die richting, het daadwerkelijk opkomen voor LHBTI rechten komt niet uit diezelfde hoek, behalve als ze er moslims mee om de oren kunnen slaan.

Eens. het is een enge ontwikkeling dat mannen menen weer meer zeggenschap te moeten krijgen over vrouwen. Met name konge mannen denken zo.

Al ben ik wel van mening dat je ook iemand niet kunt dwingen een One Love band te dragen. En ik snap dat de overkill aan regenboogvlaggen en zebrapaden en bankjes ook vraagtekens geeft. De lobby van de LGBTHI is nou ook niet altijd even tolerant naar mensen met een andere mening of gevoel daarbij. 

Iedereen moet kunnen zijn wie ze willen zijn qua gender, geloof, seksualiteit. Maar dan moet dat wel van alle kanten komen. 

Nicole123 schreef op 21-02-2024 om 10:46:

Opkomen voor LHBTI rechten en opkomen voor vluchtelingen kan inderdaad op gespannen voet staan met elkaar, dat klopt. Maar mensen die LHBTI rechten als argument opvoeren tegen het opnemen van vluchtelingen en tegelijk conservatief rechts (PVV, FvD, SGP) stemmen of bij alles wat over LHBTI gaat 'woke!' roepen die vind ik hypocriet. Dan gebruik je die groep alleen maar voor je anti-islam standpunt en laat je ze daarbuiten keihard vallen. Iemand als Wilders noemt LHBTI rechten 'genderwaanzin'. Dus heel goed als je op wil komen voor de LHBTI groep, maar doe dat dan ook echt en gebruik ze niet enkel als een middel om een ander mee om te oren te slaan.

100 % eens!

Hotel  Fletcher Wolfheze gaat 140 nareizigers opvangen. Het COA vangst ze al op in Zevenaar en Duiven maar dat zit vol.
Volgens de Gemeente komen er elke week tussen de 220 en 300 nareizende familieleden aan in Nederland.

Nareizende familieleden van statushouders in Fletcher Hotel Wolfheze
Vanaf maart 2024 vangt het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) familieleden van mensen met een verblijfsvergunning op in het Fletcher Hotel Wolfheze. Het college van burgemeester en wethouders heeft dat mogelijk gemaakt.

De opvang duurt zeker 1 jaar, met een mogelijke verlenging van nog een jaar. Er kunnen maximaal 140 mensen tegelijk in het hotel verblijven.

Een paar dagen in Fletcher Hotel Wolfheze

Als nareizende familieleden in Nederland aankomen, moeten ze zich melden bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) in Zevenaar. Dat is sinds 6 maart 2023 zo afgesproken. De IND regelt hun papieren, vaak binnen een week. Daarna gaan ze naar hun familie of naar een andere opvangplek. In de paar dagen tussen aankomst en hun IND-afspraak is het COA verantwoordelijk voor opvang, begeleiding, zorg, vervoer en beveiliging. In Wolfheze werken ze daarvoor samen met het Fletcher hotel.

Gemeente Renkum wil graag helpen
Elke week komen er tussen de 220 en 300 nareizende familieleden aan in Nederland. Het COA vangt ze al op in Zevenaar en Duiven, maar heeft daar te weinig ruimte. Daarom heeft het COA de gemeente Renkum gevraagd om hulp. Het college vvan burgemeester en wethouders heeft besloten om te helpen. Burgemeester Agnes Schaap zegt daarover: “We vinden het belangrijk om te helpen om de opvangcrisis op te lossen. We kijken altijd naar wat er mogelijk is.” De gemeente heeft verder geen rol in de opvang.
Nareizende familieleden van statushouders in Fletcher Hotel Wolfheze - Gemeente Renkum

Miraval schreef op 21-02-2024 om 11:56:

[..]

Eens. het is een enge ontwikkeling dat mannen menen weer meer zeggenschap te moeten krijgen over vrouwen. Met name konge mannen denken zo.

Al ben ik wel van mening dat je ook iemand niet kunt dwingen een One Love band te dragen. En ik snap dat de overkill aan regenboogvlaggen en zebrapaden en bankjes ook vraagtekens geeft. De lobby van de LGBTHI is nou ook niet altijd even tolerant naar mensen met een andere mening of gevoel daarbij.

Iedereen moet kunnen zijn wie ze willen zijn qua gender, geloof, seksualiteit. Maar dan moet dat wel van alle kanten komen.

Over die One Love band ben ik het met je eens. Dat is iets wat je als individu draagt en waar je persoonlijk achter moet staan, anders is het waardeloze nietszeggende symboliek. Maar dat er een overkill zou zijn aan regenboogvlaggen of -bankjes en dat dat niet tolerant zou zijn dat vind ik enorm overdreven. Zo’n vlag zegt niets anders dan dat iedereen erbij hoort, het stelt niet dat jij of ik homo of transgender zou moeten worden oid. Het staat voor al verworven rechten, voor al bestaande grondwetten en mensenrechten, dat we die met z’n allen ook in de praktijk moeten brengen en mensen met een andere geaardheid bijv niet moeten uitschelden, uitsluiten of benadelen. Op mijn werk hebben ze ook zo’n trap en zijn er mensen die met een regenboog keycord lopen. Van mij hoeft dat niet per se, maar wat voor last kan ik daar nou van hebben? Ik vind het nogal treurig en overdreven als mensen er enorme aanstoot aan nemen en er tegen gaan strijden. Hoe zou dat voelen, als je zelf homo of transgender bent? Die anti-regenboog strijd toont in mijn ogen juist ook aan dat die LHBTI emancipatie nog niet voltooid is en dat die uitingen blijkbaar juist nodig zijn. Verder vind ik die overkill eigenlijk wel meevallen, dat er veel reuring en gedoe omheen is is vooral door de tegenstanders die er een enorme heisa van maken. Dat je het geen prioriteit vindt of dat je vindt dat vlaggen en bankjes niet de optimale manier zijn om te strijden voor LHBTI rechten, daar kan ik prima in komen. Maar boos ‘woke!’ gaan roepen om een ‘iedereen hoort erbij’ regenboogvlag? Dan hebben mensen zelf hun prioriteiten niet op orde of zijn ze minder tolerant dan ze denken.

Hoe ver denken jullie dat de arbeidsdeelname van de Nederlandse bevolking nog verder omhoog kan om alles te financieren? Ik heb eens gekeken naar de arbeidsdeelname van NL vrouwen in 2022. 

Eerst zoals het CBS rapporteert, namelijk van 15-75 jaar
Nederlandse bevolking (vrouwen) 4.754.020
werkende NL vrouwen 3.305.520 - netto arbeidsdeelname 69.53 % (15-75 jaar)

Haal je daar de groep NL ouderen af, die al 40-50 gewerkt hebben en die nu van hun pensioen genieten, dan stijgt uiteraard de arbeidsdeelname van de NL ten opzichte van de andere groepen (waar nu nog veel minder ouderen in zitten dan in de groep NL), maar vooralsnog vindt men dat waarschijnlijk wenselijk uit oogpunt van 'beeldvorming' om de verschillen niet al te zichtbaar te maken. Van de groep Nederlandse inwoners (vrouwen) van 15-65 jaar is de arbeidsdeelname:
Nederlandse bevolking (vrouwen) 3.936.360
werkende NL vrouwen 3.196.890 - netto arbeidsdeelname 81.21 % (15-65 jaar)

De kerngroep van de beroepsbevolking bestaat uit 25-65 jarigen; dan zijn de cijfers:
Nederlandse bevolking (vrouwen) 3.215.150
werkende NL vrouwen 2.639.060 - netto arbeidsdeelname 82.08 % (25-65 jaar) 

In de wetenschap (ervaring) dat het meerdere generaties duurt voordat het zover is dat de arbeidsdeelname van bepaalde groepen anno nu nog steeds zo'n 30 % achter loopt op die van de NL vrouwen, én dat het aantal Nederlandse mannen en vrouwen drastisch daalt de komende jaren, dat de potentiële beroepsbevolking de komende jaren gelijk blijft (plm. 10 miljoen inwoners 20-65 jaar nu maar ook in bijv. 2060) terwijl het totale aantal inwoners in 2060 met zo'n 2,5 miljoen zal zijn toegenomen (waarvan veel ouderen), ..... hoe zien jullie dan de toekomst (van álle t.z.t. plm. 20 miljoen) inwoners? 

@luchtpost: waar haal jij je statistieken vandaan ? Bron ? Vind het wel interessante materie namelijk.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.