Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Miraval
21-02-2024 om 08:31
Aanvulling ik word ook echt boos wanneer ik jonge mannen (en die spreek ik vaak vanwege mijn werk bijvoorbeeld) hoor zeggen dat hun toekomstige vrouw liefst zo min mogelijk bedpartners heeft gehad.
Dat wat ze nu op deze leeftijd doen met jonge vrouwen niet meetelt maar hun toekomstige partner moet zo niet zijn geweest. En die opvatting hoor ik echt steeds vaker. Bij alle groepen mannen. Zo'n Andrew Tate figuur die veel invloed heeft bijvoorbeeld. Maar er zijn er veel meer die dit soort dingen verkondigen op bijvoorbeeld TikTok.
Mick87
21-02-2024 om 08:41
Poezenmeisje schreef op 21-02-2024 om 08:26:
Zich verbazen over de verpreutsing van de samenleving?
Onder welke steen leeft ze?
Ach ja. Een naast familielid van me werkt in het onderwijs. Familielid is toch wel erg woke. En vind dat we overal open voor moeten staan. Dat we niet mogen discrimineren. En dat we niets over 1 kam mogen scheren. Er mag geen enkele kanttekening bij het opnemen van vluchtelingen worden geplaatst. En daarnaast is familielid ook wel voorvechter LHBTQ rechten. Allemaal mooi en nobel.
Nu was het laatst paarse vrijdag op school. Blijkbaar een landelijke dag waarop LHBTQ gemeenschap gesteund wordt of zo en voorlichting wordt gegegeven. En er wapperden op school uiteraard regenboogvlaggen. Drie keer raden welke leerlingen met welke culturele achtergrond deze vlaggen er allemaal af trokken?
Poezenmeisje
21-02-2024 om 08:44
Miraval schreef op 21-02-2024 om 08:31:
Aanvulling ik word ook echt boos wanneer ik jonge mannen (en die spreek ik vaak vanwege mijn werk bijvoorbeeld) hoor zeggen dat hun toekomstige vrouw liefst zo min mogelijk bedpartners heeft gehad.
Ralph Ternauw noemde al de moeder, de madonna en de maîtresse.
https://youtu.be/Z7X0MVYXELc?si=g_5-dzImKwHdupXTPoezenmeisje
21-02-2024 om 08:47
We hebben meer van deze vrouwen nodig.
https://twitter.com/_unclex/status/1758489311345860861?t=uliBG1KU9YUML1nHONvqRQ&s=19
Miraval
21-02-2024 om 09:01
Mick87 schreef op 21-02-2024 om 08:41:
[..]
Ach ja. Een naast familielid van me werkt in het onderwijs. Familielid is toch wel erg woke. En vind dat we overal open voor moeten staan. Dat we niet mogen discrimineren. En dat we niets over 1 kam mogen scheren. Er mag geen enkele kanttekening bij het opnemen van vluchtelingen worden geplaatst. En daarnaast is familielid ook wel voorvechter LHBTQ rechten. Allemaal mooi en nobel.
Nu was het laatst paarse vrijdag op school. Blijkbaar een landelijke dag waarop LHBTQ gemeenschap gesteund wordt of zo en voorlichting wordt gegegeven. En er wapperden op school uiteraard regenboogvlaggen. Drie keer raden welke leerlingen met welke culturele achtergrond deze vlaggen er allemaal af trokken?
Ik ken een jonge moslima, best gelovig, erg aardig en open over alles. Draagt ook een hoofddoek en bid een aantal keer per dag. Spreekt perfect Nederlands en doet een opleiding in de zorg. Ze is erg respectvol naar iedereen.
Echter heeft zij dus ook moeite met het hele regenboog gebeuren. En ik kan haar nog begrijpen ook. Niet dat ik tegen die vlaggen ben of bankjes of zebrapaden het is alleen een beetje too much. Iedereen moet kunnen zijn wie hij is en geloven wat hij wil. Maar waarom wordt een aanvoerder van een voetbalelftal bijvoorbeeld zowat gedwongen een One Love bandje te dragen terwijl hij dit, misschien omwille van het geloof, niet wil?
Waarom zo die nadruk erop leggen? Overal vlaggen, bankjes, zebrapaden, bandjes. Om het hartst roepen dat we inclusief zijn maar wanneer iemand aan die overvloed aanstoot neemt dan is diegene homofoob/transfoob? Hoe goed is dan de wederzijdse acceptatie?
Kijk naar de discussie in Amerika over de definitie "wat is een vrouw?" De tolerantie werkt schijnbaar echt maar 1 kant op voor velen. En daarmee bedoel ik iedereen.
Poezenmeisje
21-02-2024 om 09:15
Mijn directe collega is statushouder, draagt een hoofddoek, bidt op het werk, spreekt Nederlands met een schattig accent, is hoogopgeleid, voedt haar kinderen tussendoor ook nog op, regelt de opvang en schooldingen etc.
En ze is een leuk mens.
Sommige dingen vind ik wel lastig, bijvoorbeeld als ze verregend op het werk komt. Ze mag mijn reservekleren dan pakken, maar de spijkerbroek (een simpel recht model) vindt ze te accentuerend.
Nou ja, dan blijf je maar in je natte spullen lopen. En leg dan zelf maar een reserve setje neer.
Boterbloemetjes
21-02-2024 om 09:17
Ik ben zelf opgegroeid in een streng gereformeerd gezin. Opvallend was hoe het uitdragen van dat geloof, in allerlei gedrag en kledingregels, vooral voor de meisjes/vrouwen gold. Dat is wat me aan veel geloven tegenstaat. Ook het roepen van meisjes/vrouwen dat het helemaal hun eigen vrije keuze is. Heb ik zelf ook beweert, terwijl ik natuurlijk eigenlijk helemaal niets te kiezen had.
Ik heb mijn eigen weg gekozen en zie mezelf best wel als vrijgevochten, zelfstandige vrouw en merk wel degelijk de invloed van niet westerse mannen in dit land. Ik zie dat echt wel als ernstige bedreiging. Ik ben op klaarlichte dag, honderden meters lang over het voetpad belaagd door een man die ik zo rond de 60 schat. Ik durf niet eens te herhalen wat die man allemaal tegen me uitkraamde, maar het was bepaald geen hallo of goedendag in ieder geval. En als het steeds maar een enkeling is, de meeste dat écht niet zouden doen, waarom hoor ik dit soort verhalen dan steeds vaker?
Miraval
21-02-2024 om 09:26
Boterbloemetjes schreef op 21-02-2024 om 09:17:
Ik ben zelf opgegroeid in een streng gereformeerd gezin. Opvallend was hoe het uitdragen van dat geloof, in allerlei gedrag en kledingregels, vooral voor de meisjes/vrouwen gold. Dat is wat me aan veel geloven tegenstaat. Ook het roepen van meisjes/vrouwen dat het helemaal hun eigen vrije keuze is. Heb ik zelf ook beweert, terwijl ik natuurlijk eigenlijk helemaal niets te kiezen had.
Ik heb mijn eigen weg gekozen en zie mezelf best wel als vrijgevochten, zelfstandige vrouw en merk wel degelijk de invloed van niet westerse mannen in dit land. Ik zie dat echt wel als ernstige bedreiging. Ik ben op klaarlichte dag, honderden meters lang over het voetpad belaagd door een man die ik zo rond de 60 schat. Ik durf niet eens te herhalen wat die man allemaal tegen me uitkraamde, maar het was bepaald geen hallo of goedendag in ieder geval. En als het steeds maar een enkeling is, de meeste dat écht niet zouden doen, waarom hoor ik dit soort verhalen dan steeds vaker?
Ik Ben 100% met je eens dat we niet eeg moeten kijken voor de problemen die er spelen. Meisjes die lastig worden gevallen in het zwembad door groepen jongeren (lees jonge moslimjongens) speelt al sinds jaar en dag. Tropicana in Rotterdam was er berucht om en vorig jaar zijn er zwembaden zelfs een paar dagen om gesloten.
Maar dit zijn jongeren geboren in Nederland dus gewoon Nederlanders. Ik vraag me af hoe je daar de integratie kunt verbeteren terwijl ze nooit in een ander land hebben gewoond?
Mick87
21-02-2024 om 09:35
Miraval schreef op 21-02-2024 om 09:26:
[..]
Ik Ben 100% met je eens dat we niet eeg moeten kijken voor de problemen die er spelen. Meisjes die lastig worden gevallen in het zwembad door groepen jongeren (lees jonge moslimjongens) speelt al sinds jaar en dag. Tropicana in Rotterdam was er berucht om en vorig jaar zijn er zwembaden zelfs een paar dagen om gesloten.
Maar dit zijn jongeren geboren in Nederland dus gewoon Nederlanders. Ik vraag me af hoe je daar de integratie kunt verbeteren terwijl ze nooit in een ander land hebben gewoond?
Daar kun je niets aan doen. Het is denk ik een cultuurding. En met meer migranten uit niet westerse landen nemen deze dingen toe. Daarbij wel belangrijk om te zeggen: de meeste mensen met niet westerse achtergrond doen dat niet. Maar een groep. En dat is een probleem.
kerst
21-02-2024 om 10:33
Mick87 schreef op 21-02-2024 om 09:35:
[..]
Daar kun je niets aan doen. Het is denk ik een cultuurding. En met meer migranten uit niet westerse landen nemen deze dingen toe. Daarbij wel belangrijk om te zeggen: de meeste mensen met niet westerse achtergrond doen dat niet. Maar een groep. En dat is een probleem.
In bijna elk ander land zou zulk gedrag ook worden gecorrigeerd. Zulke mannen jaar niet welkom in zwembad.
Nicole123
21-02-2024 om 10:37
Alice12 schreef op 21-02-2024 om 03:03:
[..]
Als mensen in de asielprocedure zitten, daarin stellen onveilig te zijn in het land van herkomst en tegelijk wel op vakantie gaan naar datzelfde land, dan vind ik net als jij dat ze geen recht op asiel zouden moeten hebben. Blijkbaar is het dan toch niet zo gevaarlijk daar in hun eigen ogen.
Als je echter leest wat er echt in het artikel staat (de kop is misleidend en onwaar als je kijkt naar de feiten in het artikel!) dan zie je een veel genuanceerder verhaal:
- Dat de regel dat je in zo'n geval de verblijfsvergunning kunt innemen al bestaat en toegepast wordt, alleen dat er onderzocht wordt of deze wellicht strenger nageleefd zou moeten worden: In bijna twee jaar zijn enkele tientallen verblijfsvergunningen ingenomen van asielzoekers die met vakantie gingen naar hun land van herkomst.
- Dat de termen asielzoekers en statushouders hier door elkaar lopen, terwijl er nogal een verschil is tussen een Eritreeër die vorige maand gevlucht is en zegt onveilig te zijn daar en een Eritreeër die 20 jaar geleden gevlucht is onder een vorig regime. Dat is waar ik naar vroeg, om welke groep gaat het nou eigenlijk? Het artikel begint met asielzoekers (dus in de procedure, in een AZC), maar verderop als het om de feiten gaat dan blijkt het opeens te gaan om statushouders of alle van oorsprong Eritreeërs, ook die hier al tijden wonen en tijdens hun aanvraag wel onveilig waren daar maar nu niet meer. Waarom zouden zij niet op familiebezoek mogen?
Reisorganisaties geven aan dat de Eritreeërs in veel gevallen op bezoek gaan bij familie. Het zou tienduizenden Eritreeërs betreffen met verblijfsvergunning in Europese landen. Het ministerie van Justitie zegt tegen elsevier.nl dat het onderzoek loopt naar statushouders die in land van herkomst met vakantie gaan. (...) Het hoeven geen nieuwe Nederlandse statushouders te zijn en het kan ook gaan om vluchtelingen die voor het vorige regime zijn gevlucht. Dat weten we niet.’
Kortom, al die mensen die op familiebezoek gaan naar hun land van herkomst zijn geen asielzoekers, maar statushouders, met een verblijfsvergunning. Zo'n kop boven een artikel zetten vind ik heel kwalijk, dat zet onterecht asielzoekers in een kwaad daglicht, enkel voor de clicks.
Miraval
21-02-2024 om 10:41
https://www.vluchtelingenwerk.nl/nl/artikelen/nieuws/vluchtelingen-soms-maandenlang-op-vakantie-en-verhuren-woning-feit-fictie#:~:text=Als%20een%20vluchteling%20een%20status,dat%20je%20verblijfsvergunning%20wordt%20ingetrokken.
Overigens mogen statushouders niet reizen naar land van herkomst tenzij dringende reden.
Nicole123
21-02-2024 om 10:46
Opkomen voor LHBTI rechten en opkomen voor vluchtelingen kan inderdaad op gespannen voet staan met elkaar, dat klopt. Maar mensen die LHBTI rechten als argument opvoeren tegen het opnemen van vluchtelingen en tegelijk conservatief rechts (PVV, FvD, SGP) stemmen of bij alles wat over LHBTI gaat 'woke!' roepen die vind ik hypocriet. Dan gebruik je die groep alleen maar voor je anti-islam standpunt en laat je ze daarbuiten keihard vallen. Iemand als Wilders noemt LHBTI rechten 'genderwaanzin'. Dus heel goed als je op wil komen voor de LHBTI groep, maar doe dat dan ook echt en gebruik ze niet enkel als een middel om een ander mee om te oren te slaan.
felija
21-02-2024 om 10:49
Nicole123 schreef op 21-02-2024 om 10:46:
Opkomen voor LHBTI rechten en opkomen voor vluchtelingen kan inderdaad op gespannen voet staan met elkaar, dat klopt. Maar mensen die LHBTI rechten als argument opvoeren tegen het opnemen van vluchtelingen en tegelijk conservatief rechts (PVV, FvD, SGP) stemmen of bij alles wat over LHBTI gaat 'woke!' roepen die vind ik hypocriet. Dan gebruik je die groep alleen maar voor je anti-islam standpunt en laat je ze daarbuiten keihard vallen. Iemand als Wilders noemt LHBTI rechten 'genderwaanzin'. Dus heel goed als je op wil komen voor de LHBTI groep, maar doe dat dan ook echt en gebruik ze niet enkel als een middel om een ander mee om te oren te slaan.
Alleen als het uitkomt,.inderdaad.
Boterbloemetjes
21-02-2024 om 10:50
Nicole123 schreef op 21-02-2024 om 10:46:
Mee eens.