Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Mick87
19-02-2024 om 12:56
de situatie van afgelopen weekend met de Eritreërs toont goed aan wat de gevolgen kunnen zijn van migratie uit landen waar conflicten spelen. We kunnen tuurlijk gaan kijken naar het waarom en de context. Maar feit is dat er zo weer duizenden nieuwe op de stoep staan en we zo weer meer conflict importeren. Ondanks dat de meesten van hen er niets aan kunnen doen.
lientje69
19-02-2024 om 13:03
https://www.google.com/amp/s/wnl.tv/2024/02/19/nog-altijd-honderden-oekrainers-naar-nederland-maar-lang-niet-altijd-vanuit-oekraine-mannen-die-komen-voor-baankansen/amp/
Heeft niet echt iets met Ter Apel te maken , maar het zegt wel iets over de aanzuigende werking van het Nederlandse systeem...
Alice12
19-02-2024 om 14:00
Libertine schreef op 19-02-2024 om 10:43:
[..]
Niemand zegt dat het een vrijbrief is voor het geweld toch? Geen enkele vorm van geweld verdient een vrijbrief. Maar het helpt soms wel om de context wat beter te kennen om te begrijpen waar bepaald gedrag vandaan komt. Duiding zeg maar. Want als je iets begrijpt kun je er ook beter een oplossing voor vinden.
Het intrekken van een verblijfsvergunning, naar Eritrea sturen en zo mensen feitelijk de dood insturen is wat mij betreft niet gelijk een voor de hand liggende oplossing trouwens.
Ik denk dat dit grenzeloos naïef is. Waarom helpt het om te begrijpen waar dit geweld vandaan komt. Stel, we snappen het, we kunnen het duiden. En dan? Ah, Nederland snapt waar het vandaan komt en nu gaan wij dit oplossen?
Dit gaan wij nooit oplossen, dit soort landen vechten elkaar al honderden jaren de tent uit.
Wat wij doen is elke dag mannen Europa binnenlaten met een heel specifiek beeld over vrouwen, over homo’s en over geweld.
En die denkbeelden veranderen pas ( misschien) over 3 a 4 generaties.
Gebruikersnaaminvullen
19-02-2024 om 14:20
Miraval schreef op 19-02-2024 om 12:14:
https://www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-contact/Organisatie/Rechtbanken/Rechtbank-Midden-Nederland/Nieuws/Paginas/Celstraf-voor-verkrachting-in-vluchtelingenopvang-Nieuwegein.aspx
https://www.om.nl/actueel/nieuws/2021/04/02/eis-tien-jaar-celstraf-om-doodsteken-vrouw
https://nos.nl/artikel/2171450-asielzoeker-krijgt-12-jaar-cel-voor-verkrachting
https://www.google.com/amp/s/www.rtvoost.nl/amp/nieuws/2215005/celstraf-geeist-tegen-asielzoeker-die-vrouw-zou-hebben-verkracht-in-kampen-voor-haar-leven-gevreesd
https://www.google.com/amp/s/www.rtvnoord.nl/amp/nieuws/1041282/asielzoeker-drie-jaar-vast-voor-verkrachting-bij-zoutkamp
Zomaar een paar artikelen van mensen die hier asiel aanvragen en vreselijke misdrijven begaan. Ik hoop dat ze na hun straf uitgezet worden en geen kans meer maken op een verblijfsvergunning. Ook al (en dit klinkt erg hard van mij) lopen ze in eigen land gevaar. Waarom moeten wij voor zulke mensen zorgen die zich hier niet fatsoenlijk kunnen gedragen? Dit zijn geen kleine vergrijpen meer zoals diefstal of vernieling.
Ik vind dat echt verspild geld als ze geen NL nationaliteit hebben. Zet die lui uit, ze kosten enorm veel geld als ze jarenlang moeten zitten. Het is trouwens ook verspild geld als ze wel NL zijn, maar die kun je helaas niet uitzetten.
Ik ben voor een wet waarbij mensen hun verblijfsvergunning verliezen bij criminaliteit en lange(re) celstraffen.
Mick87
19-02-2024 om 15:02
Alice12 schreef op 19-02-2024 om 14:00:
[..]
Ik denk dat dit grenzeloos naïef is. Waarom helpt het om te begrijpen waar dit geweld vandaan komt. Stel, we snappen het, we kunnen het duiden. En dan? Ah, Nederland snapt waar het vandaan komt en nu gaan wij dit oplossen?
Dit gaan wij nooit oplossen, dit soort landen vechten elkaar al honderden jaren de tent uit.
Wat wij doen is elke dag mannen Europa binnenlaten met een heel specifiek beeld over vrouwen, over homo’s en over geweld.
Ook als we het snappen is het probleem er nog. En als we daar iets aan willen doen kost het weer geld en moeite. Sommige groepen mensen vallen lastig te integreren hier. En ik snap volledig hoe dat komt. Maar ja daar los je niks mee op.
En inderdaad, we kunnen regenboogzebrapaden aanleggen en zo, maar dat staat wel haaks op zoveel duizenden niet westerse mannen hier binnen laten.
Merk wel dat ik het een lastige discussie vind en niet alles over 1 kam wil scheren en xenofoob en rascistisch wil worden.
Je zou maar Nederlandse moslim zijn. Hier geboren en getogen, een gezin een baan etc. En dan hoort dat de publieke opinie is we moeten uitkijken met moslimmannen die nemen te veel afwijkende denkbeelden mee hierheen. Dat is ook doodeng toch ?
Daglichtlamp
19-02-2024 om 15:16
Mick87 schreef op 19-02-2024 om 15:02:
[..]
Ook als we het snappen is het probleem er nog. En als we daar iets aan willen doen kost het weer geld en moeite. Sommige groepen mensen vallen lastig te integreren hier. En ik snap volledig hoe dat komt. Maar ja daar los je niks mee op.
En inderdaad, we kunnen regenboogzebrapaden aanleggen en zo, maar dat staat wel haaks op zoveel duizenden niet westerse mannen hier binnen laten.
Merk wel dat ik het een lastige discussie vind en niet alles over 1 kam wil scheren en xenofoob en rascistisch wil worden.
Je zou maar Nederlandse moslim zijn. Hier geboren en getogen, een gezin een baan etc. En dan hoort dat de publieke opinie is we moeten uitkijken met moslimmannen die nemen te veel afwijkende denkbeelden mee hierheen. Dat is ook doodeng toch ?
https://www.pharos.nl/factsheets/eritrese-vluchtelingen/
Gelukkig dan maar dat het merendeel van de vluchtelingen uit Eritrea christen is en juist geen moslim?
Mick87
19-02-2024 om 15:35
Daglichtlamp schreef op 19-02-2024 om 15:16:
[..]
https://www.pharos.nl/factsheets/eritrese-vluchtelingen/
Gelukkig dan maar dat het merendeel van de vluchtelingen uit Eritrea christen is en juist geen moslim?
Zij komen uit een dictatuur en opgegroeid in onvrijheid. Verder is de positie van vrouwen en homoseksuelen daar anders. Het is al lang en breed onderzocht dar Eritreeërs om die redenen lastig integreren in NL. Met name door hun politiekw achtergrond.
Poezenmeisje
19-02-2024 om 15:52
Als je je misdraagt, dan mag je ophoepelen naar 'waar dan ook'.
Canada zet, na een celstraf van meer dan zes maanden, Nederlanders uit die daar van baby af aan hebben gewoond. Dat kan hier toch ook?
https://www.metrotime.be/nl/buitenland/nederlander-die-bijna-zestig-jaar-canada-woonde-het-land-uitgezet
Luchtpost
19-02-2024 om 15:59
Alice12 schreef op 19-02-2024 om 14:00:
[..]
Ik hoop dat je je in elk geval niet laat intimideren door het soort tekst als in de post waar je op reageerde, zoals: Libertine schreef op 19-02-2024 om 10:43:
[..]
Het intrekken van een verblijfsvergunning, naar Eritrea sturen en zo mensen feitelijk de dood insturen is wat mij betreft niet gelijk een voor de hand liggende oplossing trouwens.
De walgelijke suggestie dat het Nederland zou zijn die mensen "feitelijk de dood instuurt" (?!) wanneer NL een verblijfsvergunning zou intrekken....
Kan toch gewoon niet waar zijn dat er mensen zijn die echt zo denken?
Dat je iemand die elders de boel wil ontvluchten en die hier een veilig heenkomen zei te zoeken, en je biedt dat als land/Nederland.....
maar in plaats van zijn eigen plek in de maatschappij zoeken en proberen daar een bijdrage aan te leveren, veroorzaakt zo iemand onveiligheid, ellende, kosten e.d. in het land waar hij door werd opgevangen.... en dan zou je niets mogen ondernemen "want dan jaagt Nederland zo iemand de dood in...."?
Iemand die zich hier misdraagt en dus (!) willens en wetens het risico neemt dat hij terug wordt gestuurd, neemt zélf willens en wetens alle risico's op zich.
Dus we gaan het niet omdraaien en doen alsof Nederland mensen de dood injaagt door hen, na misdragingen, eventueel terug te sturen.
Libertine
19-02-2024 om 16:16
Luchtpost schreef op 19-02-2024 om 15:59:
[..]
Ik hoop dat je je in elk geval niet laat intimideren door het soort tekst als in de post waar je op reageerde, zoals: Libertine schreef op 19-02-2024 om 10:43:
[..]
De walgelijke suggestie dat het Nederland zou zijn die mensen "feitelijk de dood instuurt" (?!) wanneer NL een verblijfsvergunning zou intrekken....
Kan toch gewoon niet waar zijn dat er mensen zijn die echt zo denken?
Dat je iemand die elders de boel wil ontvluchten en die hier een veilig heenkomen zei te zoeken, en je biedt dat als land/Nederland.....
maar in plaats van zijn eigen plek in de maatschappij zoeken en proberen daar een bijdrage aan te leveren, veroorzaakt zo iemand onveiligheid, ellende, kosten e.d. in het land waar hij door werd opgevangen.... en dan zou je niets mogen ondernemen "want dan jaagt Nederland zo iemand de dood in...."?
Iemand die zich hier misdraagt en dus (!) willens en wetens het risico neemt dat hij terug wordt gestuurd, neemt zélf willens en wetens alle risico's op zich.
Dus we gaan het niet omdraaien en doen alsof Nederland mensen de dood injaagt door hen, na misdragingen, eventueel terug te sturen.
Lekker op de man luchtpost?
Dat is feitelijk wat er gebeurt. Mensen de dood in sturen. En men denkt hier heel makkelijk over terugsturen, zelfs al als het gaat over deelname aan een vechtpartij, en de context en toeleiding mag ook geen rol spelen. Maar dan lijkt het mij vanzelfsprekend dat je je dit realiseert. Als deze mensen terug in Eritrea komen is de kans heel groot dat ze worden vermoord.
Yumi
19-02-2024 om 16:31
Libertine schreef op 19-02-2024 om 16:16:
[..]
Dat is feitelijk wat er gebeurt. Mensen de dood in sturen. En men denkt hier heel makkelijk over terugsturen, zelfs al als het gaat over deelname aan een vechtpartij, en de context en toeleiding mag ook geen rol spelen. Maar dan lijkt het mij vanzelfsprekend dat je je dit realiseert. Als deze mensen terug in Eritrea komen is de kans heel groot dat ze worden vermoord.
Dan is het belangrijk dat die mensen weten dat dit de consequenties zijn als ze gaan rellen, terug naar het geboorteland.
Dat jij de gebeurtenissen van het afgelopen weekend, deelname aan een vechtpartij noemt vind ik absurd!
Het gaat hier om grootschalige rellen, waar ze de brandweer en politie bekogelen met stenen en flessen benzine, ijzeren staven, honkbalknuppels en fietssloten. Daarnaast de gewonden en enorme schade die is toegebracht. Hoe kun je dit goedpraten?!
Boterbloemetjes
19-02-2024 om 16:36
[..]
Klein verhaaltje hierbij, écht gebeurd en gewoon om aan te geven op welk onterecht schuldgevoel jij eigenlijk aanstuurt.
Ouder echtpaar, haalt een dakloze man in huis. Voorzien hem van eten en drinken etc. De man misdraagt zich echter. Steelt van het echtpaar en bedreigd ze zelfs. Het echtpaar wil dat hij vertrekt. De deur gaat voor hem dicht na zijn wangedrag.
2 dagen later overlijdt de man ergens buiten in de vrieskou.
Schuld van het echtpaar??
Luchtpost
19-02-2024 om 16:49
Poezenmeisje schreef op 19-02-2024 om 15:52:
Als je je misdraagt, dan mag je ophoepelen naar 'waar dan ook'.
Canada zet, na een celstraf van meer dan zes maanden, Nederlanders uit die daar van baby af aan hebben gewoond. Dat kan hier toch ook?
https://www.metrotime.be/nl/buitenland/nederlander-die-bijna-zestig-jaar-canada-woonde-het-land-uitgezet
Ja, maar dan heb je het over landen waar je ook niets kreeg/krijgt als je daar als NL-er een nieuw bestaan opbouwt. In de jaren '50 overigens niet geheel vrijwillig, want toen werd er door de NL regering bij jonge mensen flink op aangedrongen naar elders te vertrekken, want NL was met 10 miljoen inwoners "veel te vol".
Héél bijzonder dus dat we 70 jaar later op weg zijn naar 25 miljoen inwoners (zie EU rapport 2010 o.b.v. aantal inwoners per vierkante kilometer per land in 2008 = doelstelling i.v.m. het aantal op te nemen/verspreiden 'refugees' over de EU)
Voor die NL vertrekkers in de jaren '50 in het nieuwe land géén woning met voorrang, uitkering, zorgtoeslag, huurtoeslag, onderwijs, medische zorg, etc. etc. Gewoon hard werken en je eigen bestaan opbouwen. Niks 'rellen' als in Nederland de regering niet 'jouw kleur' had. Die mensen zijn allemaal gewoon opgegaan in de lokale bevolking en die lopen niet met NL vlaggen te zwaaien (en te rellen) als er een voetbalwedstrijd op TV is waar NL één van de partijen is, waarom zouden zij? Zij hebben daar een nieuw bestaan opgebouwd.
En dat zouden vluchtelingen hier ook moeten doen (c.q. NL mag dat m.i. van hen eisen). Het is het slappe NL beleid dat mensen niet durft te laten kiezen. Zodat vele mensen 3 generaties later nog in een constante identiteit crisis zitten - en zullen blijven zitten. Zelfs als zij er niet eens meer jaarlijks op vakantie gaan, toch altijd praten over "mijn land" - maar daar steken ze geen vinger voor uit. Voor mijn land (NL) ook niet, want als het zo uit komt is NL "hun" land ook helemaal niet....
En ja, ook Nederlanders vestigen zich ook nu nog elders; nu vaak in de vorm van NL-ers die 'vluchten' voor het (immigratie) beleid dat Nederland voert en die bijv. in Hongarije zijn gaan wonen. Ook zij zullen hun eigen broek op moeten houden in alle opzichten. En als zij het straks niet eens zijn met de nieuwe NL kabinetsformatie en de uit-NL-vertrokken Wilders-fans versus Timmermans-fans gaan met elkaar op de vuist in Hongarije en zij breken ergens in Hongarije de tent af en veroorzaken veel schade en overig leed, dan vindt iedere Hongaarse burger het waarschijnlijk héél terecht als die NL-ers het land uit worden gezet als zijnde "ongewenst". En dan hoeven die Hongaarse burgers die Nederlanders/nieuwe Hongaren niet eens volledig financieel te onderhouden....
De pensioenleeftijd kon ook zomaar verhoogd worden "want niet meer van deze tijd". Welnu, dan kan er ook -internationaal- eens gekeken worden of het vluchtelingenverdrag nog wel helemaal van deze tijd is.
Libertine
19-02-2024 om 17:02
Boterbloemetjes schreef op 19-02-2024 om 16:36:
[..]
Klein verhaaltje hierbij, écht gebeurd en gewoon om aan te geven op welk onterecht schuldgevoel jij eigenlijk aanstuurt.
Ouder echtpaar, haalt een dakloze man in huis. Voorzien hem van eten en drinken etc. De man misdraagt zich echter. Steelt van het echtpaar en bedreigd ze zelfs. Het echtpaar wil dat hij vertrekt. De deur gaat voor hem dicht na zijn wangedrag.
2 dagen later overlijdt de man ergens buiten in de vrieskou.
Schuld van het echtpaar??
Ik had het niet over schuld. Ik had het over afweging. En in jouw voorbeeld zou mijn afweging zijn dat het niet verstandig is een dakloze de deur te wijzen als het vriest. Want een dakloze is een beschadigd en kwetsbaar mens. Daar zoek je een alternatief voor.
Luchtpost
19-02-2024 om 17:03
[..]
Dan maar beter helemaal niemand meer toelaten in Nederland.
Dan kunnen zij zich hier ook niet ernstig misdragen en dan is er ook geen enkel risico dat zij worden teruggestuurd door Nederland.
En dan kan Nederland er ook niet de schuld van krijgen als hen later in hun eigen land iets overkomt nadat zij eerst in NL zijn opgevangen en hier de kans hebben gekregen een nieuw bestaan op te bouwen (vrij van dat oude regime van het land dat zij zelf kozen te verlaten).