Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Poezie
19-02-2024 om 10:38
Daglichtlamp schreef op 19-02-2024 om 10:15:
[..]
Die dan ook maar uitzetten?
Volgens mij zijn vrijwel alle FvD aanhangers autochtonen die asielzoekers het land uit willen hebben? Die pikken dit soort dingen uiteindelijk niet meer, wat zal leiden tot geweld.
Gebruikersnaaminvullen
19-02-2024 om 10:41
Daglichtlamp schreef op 19-02-2024 om 10:15:
[..]
Die dan ook maar uitzetten?
Alleen die met een verblijfsvergunning
Libertine
19-02-2024 om 10:43
Miraval schreef op 19-02-2024 om 10:38:
[..]
Natuurlijk is dat zeer treurig. Daar moeten we als land diplomatiek mee omgaan en waar kan eventueel sancties opleggen.
Dat geeft de relschoppers geenszins een vrijbrief zich zo te gedragen in een land waar ze relatief veilig kunnen wonen en waar ze opgevangen zijn. Sorry ik heb geen goed woord over voor die mensen die dat hebben gedaan. Ik heb verschillende tiktok filmpjes gezien van de rellen en het is gewoon schandalig. Voor mij zou het intrekken van een verblijfsvergunning voor de ergste rellers dan ook een passende maatregel zijn.
Niemand zegt dat het een vrijbrief is voor het geweld toch? Geen enkele vorm van geweld verdient een vrijbrief. Maar het helpt soms wel om de context wat beter te kennen om te begrijpen waar bepaald gedrag vandaan komt. Duiding zeg maar. Want als je iets begrijpt kun je er ook beter een oplossing voor vinden.
Het intrekken van een verblijfsvergunning, naar Eritrea sturen en zo mensen feitelijk de dood insturen is wat mij betreft niet gelijk een voor de hand liggende oplossing trouwens.
Libertine
19-02-2024 om 10:45
Poezie schreef op 19-02-2024 om 10:38:
[..]
Volgens mij zijn vrijwel alle FvD aanhangers autochtonen die asielzoekers het land uit willen hebben? Die pikken dit soort dingen uiteindelijk niet meer, wat zal leiden tot geweld.
En wat vind je daarvan? Als dat zou gebeuren?
OmaVan2
19-02-2024 om 11:51
Poezie schreef op 19-02-2024 om 10:38:
[..]
Ik hoop dat de opgepakte relschoppers een aantal maanden gevangenisstraf krijgen en daarna een stevige bemoeienis van de reclassering. Jongeren kunnen een leerstraf krijgen. Ik denk niet dat dat bij volwassenen mogelijk is, maar volgens mij kan de reclassering wel afspraken maken over verplichte cursussen.
Yumi
19-02-2024 om 12:00
Libertine schreef op 19-02-2024 om 10:45:
[..]
Je stelt de vraag niet aan mij, maar als dat zou gebeuren en je kreeg het onderstaande antwoord, wat zou je daarvan vinden?
Libertine schreef op 19-02-2024 om 10:43:
[..]
Niemand zegt dat het een vrijbrief is voor het geweld toch? Geen enkele vorm van geweld verdient een vrijbrief. Maar het helpt soms wel om de context wat beter te kennen om te begrijpen waar bepaald gedrag vandaan komt. Duiding zeg maar. Want als je iets begrijpt kun je er ook beter een oplossing voor vinden.
Poezie
19-02-2024 om 12:02
Libertine schreef op 19-02-2024 om 10:45:
[..]
Ik ben tegen geweld.
Boterbloemetjes
19-02-2024 om 12:04
[..]
Het intrekken van een verblijfsvergunning, naar Eritrea sturen en zo mensen feitelijk de dood insturen is wat mij betreft niet gelijk een voor de hand liggende oplossing trouwens.
Dit soort zalvende praat, "Laten we naar de oorzaak van dit gedrag kijken om het zodoende beter te begrijpen en hopelijk verder te voorkomen" Is volgens mij precies waar veel mensen onderhand van over hun nek gaan!
Luchtpost
19-02-2024 om 12:07
[..]
Nederland, een speldenknop op de wereldkaart, zou alle problemen over de hele wereld moeten proberen te begrijpen en zich verplicht moeten voelen om voor al die problemen een oplossing zoeken?
En als dat NL niet lukt, dan moeten we ons lot maar dragen en iedereen die elders op de wereld met elkaar in conflict is, hier opvangen en levenslang in diens onderhoud voorzien - waarbij we maar "op de koop toe" moeten nemen dat al die stammenstrijd van elders hier wordt uitgevochten?
Hoe zie je dat voor je, ook getalsmatig?
In 2020 zijn er 2.392.060 inwoners van niet-westerse herkomst in NL. Waarvan 1.043.665 herkomst "overig niet-westers" (ofwel: niet uit de 5 traditionele herkomst landen).
In 2070 staan er (CBS lange termijn planning 2020-2070) op de planning: 5.014.007 niet-westers waarvan 3.383.070 "overig niet-westers", ofwel zgn. eerste generatie immigranten, met vaak een langdurig integratieproces.
Allemaal 'nodig' zegt men omdat wij vergrijzen. Maar dat is een tijdelijk fenomeen.
1990: totaal inwoners NL - 14.892.574 waarvan 12.805.650 NL herkomst
2070: totaal inwoners NL - 20.423.376 waarvan 11.761.924 NL herkomst
in 1990 aantal NL inwoners van bijv. 60-65 jaar (geboren 1924-1929) 603.732 en aantal niet-westerse inwoners 60-65 jaar 8.632.
in 2070 aantal NL inwoners van dan 60-65 jaar (geboren 2004-2009) 645.232 en aantal niet-westerse inwoners van dan 60-65 jaar 312.254.
2070 versus 1990 betekent dus dat er dan 106.87 % NL inwoners zijn (dat is dan dus ongeveer gelijk gebleven) en 3.617,40 % niet-westerse inwoners. Enig idee wat dat betekent, 36 keer zoveel oudere niet-westers inwoners? Meestal van de eerste generatie wat je kunt zien aan de CBS cijfers, vaak pas op later leeftijd naar NL gekomen, onvoldoende pensioen opgebouwd, soms levenslang volledig uitkeringsafhankelijk, al/niet de NL taal sprekend, medische zorg, etc.?
En dan alle oorlogen/stammenstrijd uit alle landen van herkomst hier uitvechten?
"Want we moeten begrip hebben; wij moeten dat allemaal oplossen"...
Zó blij dat ik geen kinderen heb....
Miraval
19-02-2024 om 12:14
https://www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-contact/Organisatie/Rechtbanken/Rechtbank-Midden-Nederland/Nieuws/Paginas/Celstraf-voor-verkrachting-in-vluchtelingenopvang-Nieuwegein.aspx
https://www.om.nl/actueel/nieuws/2021/04/02/eis-tien-jaar-celstraf-om-doodsteken-vrouw
https://nos.nl/artikel/2171450-asielzoeker-krijgt-12-jaar-cel-voor-verkrachting
https://www.google.com/amp/s/www.rtvoost.nl/amp/nieuws/2215005/celstraf-geeist-tegen-asielzoeker-die-vrouw-zou-hebben-verkracht-in-kampen-voor-haar-leven-gevreesd
https://www.google.com/amp/s/www.rtvnoord.nl/amp/nieuws/1041282/asielzoeker-drie-jaar-vast-voor-verkrachting-bij-zoutkamp
Zomaar een paar artikelen van mensen die hier asiel aanvragen en vreselijke misdrijven begaan. Ik hoop dat ze na hun straf uitgezet worden en geen kans meer maken op een verblijfsvergunning. Ook al (en dit klinkt erg hard van mij) lopen ze in eigen land gevaar. Waarom moeten wij voor zulke mensen zorgen die zich hier niet fatsoenlijk kunnen gedragen? Dit zijn geen kleine vergrijpen meer zoals diefstal of vernieling.
majorette2005
19-02-2024 om 12:17
Libertine schreef op 19-02-2024 om 10:29:
[..]
40% van de landen in de wereld zijn een dictatuur/autoritair regime las ik vanochtend in de Volkskrant. Dat is enorm zorgelijk, en ook vrij logisch dat mensen daar weg willen, en naar een democratie vluchten. En zo’n bewind stopt kennelijk niet bij de grens. Dat is zeer zorgelijk, vooral voor de mensen die hier naar toe zijn gekomen. De Eritrese mensen die ik ken zijn altijd bang, vertrouwen niemand en worden gedwongen geld te sturen. Ook hier hebben ze uiteindelijk geen vrij leven, wat best treurig te noemen is.
Heel treurig vind ik dat die groepen het leefmilieu nu dus ook verstieren voor de autochtonen.
Boterbloemetjes
19-02-2024 om 12:18
Miraval schreef op 19-02-2024 om 10:38:
[..]
Natuurlijk is dat zeer treurig. Daar moeten we als land diplomatiek mee omgaan en waar kan eventueel sancties opleggen.
Dat geeft de relschoppers geenszins een vrijbrief zich zo te gedragen in een land waar ze relatief veilig kunnen wonen en waar ze opgevangen zijn. Sorry ik heb geen goed woord over voor die mensen die dat hebben gedaan. Ik heb verschillende tiktok filmpjes gezien van de rellen en het is gewoon schandalig. Voor mij zou het intrekken van een verblijfsvergunning voor de ergste rellers dan ook een passende maatregel zijn.
Hoe ga je diplomatiek om met een volwassen man die in jouw voortuin zijn broek laat zakken, en doodleuk een drol gaat zitten draaien bovenop jouw viooltjes. Wat is dan een diplomatieke reactie? Hem een poepzakje aanreiken? Of als jouw dochter van 13 in haar borsten wordt gegrepen? En noem maar op. Wat is dan diplomatiek? Weet jij het? Ik namelijk niet.
Miraval
19-02-2024 om 12:21
Boterbloemetjes schreef op 19-02-2024 om 12:18:
[..]
Hoe ga je diplomatiek om met een volwassen man die in jouw voortuin zijn broek laat zakken, en doodleuk een drol gaat zitten draaien bovenop jouw viooltjes. Wat is dan een diplomatieke reactie? Hem een poepzakje aanreiken? Of als jouw dochter van 13 in haar borsten wordt gegrepen? En noem maar op. Wat is dan diplomatiek? Weet jij het? Ik namelijk niet.
Ik bedoelde eigenlijk diplomatieke sancties vanuit Nederland naar dat land.
Genoemde voorbeelden van jou een passende straf volgens het Nederlands rechthoek. Eigen rechter spelen is hoe dan ook onwenselijk. Ik vraag me alleen af hoe groot de kans is dat iemand een straf krijgt voor het schijten in iemands tuin? Aanranding is natuurlijk een ander verhaal.
Boterbloemetjes
19-02-2024 om 12:32
Miraval schreef op 19-02-2024 om 12:21:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk diplomatieke sancties vanuit Nederland naar dat land.
Genoemde voorbeelden van jou een passende straf volgens het Nederlands rechthoek. Eigen rechter spelen is hoe dan ook onwenselijk. Ik vraag me alleen af hoe groot de kans is dat iemand een straf krijgt voor het schijten in iemands tuin? Aanranding is natuurlijk een ander verhaal.
Natuurlijk is eigen rechter spelen niet wenselijk. Maar als ons rechtsysteem deugde, zou ook (bijna) niemand voor eigen rechter willen spelen denk ik.
OmaVan2
19-02-2024 om 12:38
Boterbloemetjes schreef op 19-02-2024 om 12:32:
[..]
Natuurlijk is eigen rechter spelen niet wenselijk. Maar als ons rechtsysteem deugde, zou ook (bijna) niemand voor eigen rechter willen spelen denk ik.
Ons rechtsysteem deugt. Ik verwacht ook flinke inzet op het pakken van de daders. En hernieuwd onderzoek naar de sympathisanten van de regering van Eritrea.