Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Opmerkelijk wat hier gebeurd, er is een 39 jarige vrouw verkracht en beroofd, door twee, 17 jarige AMV'ers.

Iemand maakt een opmerking over de politie en een paar forummers  die normaal altijd zo betrokken zijn als het om vrouwen gaat....Negeren waar het om gaat, die 39 jarige vrouw en het vrijlaten van twee, 17 jarige verdachten, en legt het accent op de opmerking over de politie. Goh   

Libertine schreef op 16-02-2024 om 10:35:

[..]

Dat zijn de feiten, zoals je ook zelf hebt kunnen lezen in alle linkjes die daar al over geplaatst zijn, en heeft niets met dubbel moraal te maken. Hoe graag je dat ook zou willen omdat het je beter uitkomt.

Overigens zei niemand dat ze “allemaal” niet te vertrouwen zijn bij de politie. Maar het disproportioneel geweld, discriminatie en grensoverschrijdend gedrag bij de politie is ook geen exces te noemen, eerder een patroon.

behoor jij tot de HRS?

Yumi schreef op 16-02-2024 om 10:59:

Opmerkelijk wat hier gebeurd, er is een 39 jarige vrouw verkracht en beroofd, door twee, 17 jarige AMV'ers.

Iemand maakt een opmerking over de politie en een paar forummers die normaal altijd zo betrokken zijn als het om vrouwen gaat....Negeren waar het om gaat, die 39 jarige vrouw en het vrijlaten van twee, 17 jarige verdachten, en legt het accent op de opmerking over de politie. Goh

Herstel; er worden 2 AMV's beschuldigd van het verkrachten van een vrouw. Ze zijn nog niet veroordeeld en dus in de ogen van de wet nog onschuldig. Het is vreselijk als die vrouw zoiets naars overkomen is, maar er gaat ook heel vaak fake news rond waarin vluchtelingen en migranten beschuldigd worden van dit soort misdrijven. Want koren op de molen van media, politiek en ondernemers in de veiligheidssectoren.

Het gaat om dingen in perspectief zien, dat is wat er gezegd werd. Dit topic is voor velen vooral een "kijk nou eens wat ze nu toch weer gedaan hebben" topic. Die incidenten worden groot uitgelicht in (social) media en die echoput werkt polariserend, dàt is wat het draagvlak uitholt. Er zijn al mensen die hun kinderen willen leren om met een grote boog om vluchtelingen heen te fietsen, omdat vluchtelingen gevaarlijk zijn.

De werkelijkheid is dat als het om seksuele of geweldsdelicten gaat, je kinderen meer risico lopen bij je eigen familie, de mensen in de buurt, hun docenten en hun trainers. Alleen vermogensdelicten ((winkel)diefstal) en misschien vandalisme is een klein beetje hoger onder vluchtelingen dan onder niet-vluchtelingen (ik doe dit even uit mijn hoofd, de cijfers zijn al vaker geplaatst, als er een detail misgaat; corrigeer me gerust). Ben overigens benieuwd hoe die cijfers zich gaan ontwikkelen als vluchtelingen meer gaan werken, zoals sinds kort mag. 

Maar alleen het bestaan van vluchtelingen in Nederland wordt al als uitholling van het draagvlak gezien. Terwijl die uitholling mijns inziens vooral voortkomt door het volkomen uit perspectief trekken van de realiteit en dat keer op keer bevestigen door incidenten (hoe erg ook en ik vind ook dat dat zoveel mogelijk moet worden voorkomen, maar dan wel binnen de kaders van onze rechtsstaat) groot uit te lichten en op de hele groep te transponeren. 

Over de politie stel ik voor een apart topic te openen. Dat is net zo'n whataboutism als vele anderen die ik voorbij zie komen. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 16-02-2024 om 11:37:

[..]

behoor jij tot de HRS?

Het hepatorenaal syndroom bedoel je?

oohhh maar er zijn meer mensen die alleen beschuldigt worden en zonder veroordeling al aan de schandpaal hangen. Het Theo Maassen topic is hier een goed voorbeeld van. Maar als het over vluchtelingen gaat dan moeten we uitkijken dat we niet polariseren? 

Als die 2 17 jarige AMV'ers daadwerkelijk die vrouw veerkracht hebben moeten ze wat mij betreft in voorarrest blijven tot hun rechtzaak dient aangezien deze personen nog geen vaste woon/verblijfplaats hebben en dus makkelijker in de anonimiteit op kunnen gaan. Worden ze schuldig bevonden dan de procedure voor asiel stopzetten.

Miraval schreef op 16-02-2024 om 12:00:

oohhh maar er zijn meer mensen die alleen beschuldigt worden en zonder veroordeling al aan de schandpaal hangen. Het Theo Maassen topic is hier een goed voorbeeld van. Maar als het over vluchtelingen gaat dan moeten we uitkijken dat we niet polariseren? 

Over je whatabousme: als ik me niet vergis heb ik in het Theo Maassen topic ook niemand veroordeeld. En heb ik daar volgens mij alleen iets geschreven over het werkgeverschap van de VPRO (nota bene: goed werkgeverschap omdat ze zich niet lieten leiden door beschuldigingen). Ik vind dat we daar in brede zin voorzichtig in moeten zijn, dus wat je hier schrijft strookt niet met mijn opvattingen of forimgedrag.

Daarbij is Theo Maassen een individu. De vlieger zou opgaan als “we” alle cabaretiers/brabanders/acteurs over één kam zouden scheren. Of ik hier een topic zou openen over alle nieuwsberichten waarin brabanders over de schreef gaan en zeggen dat we Brabanders gewoon niet meer toe moeten laten in de rest van het land. En mijn kinderen zou leren om liever niet in de buurt van Brabanders te komen, omdat ze gevaarlijk zijn.  

Miraval schreef op 16-02-2024 om 12:00:

Als die 2 17 jarige AMV'ers daadwerkelijk die vrouw veerkracht hebben moeten ze wat mij betreft in voorarrest blijven tot hun rechtzaak dient aangezien deze personen nog geen vaste woon/verblijfplaats hebben en dus makkelijker in de anonimiteit op kunnen gaan. Worden ze schuldig bevonden dan de procedure voor asiel stopzetten.

Dat is de tendens hier. Dubbele moraal.

Yumi schreef op 16-02-2024 om 10:59:

Iemand maakt een opmerking over de politie en een paar forummers die normaal altijd zo betrokken zijn als het om vrouwen gaat....Negeren waar het om gaat, die 39 jarige vrouw en het vrijlaten van twee, 17 jarige verdachten, en legt het accent op de opmerking over de politie. Goh

Doemijdieglazenbol, je hebt gelijk het gaat om verdachten zoals ik ook schreef in het bovenstaande bericht, maar ik liet het per ongeluk weg in mijn eerste zin.

Neemt niet weg dat het volgens de advocaat van een van de verdachten gaat om;

Joris: ,,Het gaat om een behoorlijke verdenking, maar het zijn nog jonge kerels. De rechtbank maakt een afweging in het belang van de jeugdigen en in strafvorderlijk belang. De verklaringen zijn afgewerkt, dit is de beslissing van de rechtbank.”

dit soort dingen maak ik me behoorlijk zorgen om. De meesten deugen maat dit soort excessen haal je ook binnen. En straks met die spreidingswet wordt je dus als gemeente gedwongen op te vangen. Ook al krijg je er dit bij en kan veiligheid van plaatsen achteruit gaan.
Dit is oa. De reden dat er geen draagvlak voor is.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

16-02-2024 om 19:38 Topicstarter

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1129823/inwoners-en-middenstand-ter-apel-krijgen-schade-overlast-asielzoekers-vergoed

...

Volgens de toelichting van Van der Burg heeft vooral het draagvlak voor de opvang van asielzoekers een belangrijke rol gespeeld bij het besluit om tot zo'n schaderegeling te komen. 'Het is van blijvend belang om overlastgevend en crimineel gedrag gericht aan te pakken. Overlast door asielzoekers ondermijnt het draagvlak,' staat in de brief.

...

Alweer een mythe ontkracht. Geen duizenden, maar minder dan 200 aanvragen per jaar, die ook lang niet allemaal worden ingewilligd.
https://www.ad.nl/politiek/klein-aantal-asielzoekers-stapelt-nareis-op-nareis~a6301cbd/
Het aantal asielzoekers dat via gezinshereniging naar Nederland komt om vervolgens hun eigen gezin ook naar ons land te halen, blijkt gering. Het gaat de afgelopen vijf jaar om gemiddeld 174 aanvragen per jaar, zo blijkt uit onderzoek van immigratiedienst IND. Die aanvragen worden bovendien regelmatig afgewezen. VVD-leider en justitieminister Dilan Yesilgöz stelde na de kabinetsval dat het om ‘duizenden’ aanvragen voor gestapelde gezinshereniging ging.

Libertine schreef op 16-02-2024 om 07:21:

[..]

Wat een ongelooflijk onzin. Als agent wordt je niet geschorst als je boos kijkt. En dat weet jij ook, maar het is in dit draadje klaarblijkelijk normaal geworden met een aantal mensen er steeds een schepje bovenop te gooien. Het is bijna absurdistische wat hier soms wordt gezegd. Als het niet zo vreselijk opruiend, populistisch, mensonterend en vreselijk naar was.

Bij wijze van, Libertine, bij wijze van

Daglichtlamp schreef op 16-02-2024 om 20:17:

Alweer een mythe ontkracht. Geen duizenden, maar minder dan 200 aanvragen per jaar, die ook lang niet allemaal worden ingewilligd.
https://www.ad.nl/politiek/klein-aantal-asielzoekers-stapelt-nareis-op-nareis~a6301cbd/
Het aantal asielzoekers dat via gezinshereniging naar Nederland komt om vervolgens hun eigen gezin ook naar ons land te halen, blijkt gering. Het gaat de afgelopen vijf jaar om gemiddeld 174 aanvragen per jaar, zo blijkt uit onderzoek van immigratiedienst IND. Die aanvragen worden bovendien regelmatig afgewezen. VVD-leider en justitieminister Dilan Yesilgöz stelde na de kabinetsval dat het om ‘duizenden’ aanvragen voor gestapelde gezinshereniging ging.

En daarom is het kabinet gevallen....174 mensen per jaar....

Poezenmeisje

Poezenmeisje

16-02-2024 om 20:29 Topicstarter

Hebben ze eindelijk cijfers van nareizigers? Die waren er steeds niet.

Doemijdieglazenbol schreef op 16-02-2024 om 11:50:

[..]

Herstel; er worden 2 AMV's beschuldigd van het verkrachten van een vrouw. Ze zijn nog niet veroordeeld en dus in de ogen van de wet nog onschuldig. Het is vreselijk als die vrouw zoiets naars overkomen is, maar er gaat ook heel vaak fake news rond waarin vluchtelingen en migranten beschuldigd worden van dit soort misdrijven. Want koren op de molen van media, politiek en ondernemers in de veiligheidssectoren.

Het gaat om dingen in perspectief zien, dat is wat er gezegd werd. Dit topic is voor velen vooral een "kijk nou eens wat ze nu toch weer gedaan hebben" topic. Die incidenten worden groot uitgelicht in (social) media en die echoput werkt polariserend, dàt is wat het draagvlak uitholt. Er zijn al mensen die hun kinderen willen leren om met een grote boog om vluchtelingen heen te fietsen, omdat vluchtelingen gevaarlijk zijn.

De werkelijkheid is dat als het om seksuele of geweldsdelicten gaat, je kinderen meer risico lopen bij je eigen familie, de mensen in de buurt, hun docenten en hun trainers. Alleen vermogensdelicten ((winkel)diefstal) en misschien vandalisme is een klein beetje hoger onder vluchtelingen dan onder niet-vluchtelingen (ik doe dit even uit mijn hoofd, de cijfers zijn al vaker geplaatst, als er een detail misgaat; corrigeer me gerust). Ben overigens benieuwd hoe die cijfers zich gaan ontwikkelen als vluchtelingen meer gaan werken, zoals sinds kort mag.

Maar alleen het bestaan van vluchtelingen in Nederland wordt al als uitholling van het draagvlak gezien. Terwijl die uitholling mijns inziens vooral voortkomt door het volkomen uit perspectief trekken van de realiteit en dat keer op keer bevestigen door incidenten (hoe erg ook en ik vind ook dat dat zoveel mogelijk moet worden voorkomen, maar dan wel binnen de kaders van onze rechtsstaat) groot uit te lichten en op de hele groep te transponeren.

Over de politie stel ik voor een apart topic te openen. Dat is net zo'n whataboutism als vele anderen die ik voorbij zie komen.

Als een Nederlandse bouwvakker naar een vrouw fluit,  misschien kwam het geluid wel uit een liedje uit de bouwradio, maar dan is de bouwvakker direct schuldig en komt het feminisme in sommigen hier direct naar boven tegen de kl**tzakbouwvakker.

Als een vrouw wordt verkracht door zeer heel erg waarschijnlijk asielzoekers , zijn het in principe lieve jongens die nu eenmaal zijn opgevoed  met de gedachte dat vrouwen lager in rang staan en dus onschuldig zijn tot het tegendeel bewezen is, ik snap die gedachtengang niet zo goed, maar kan aan mij liggen hoor.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.