Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Libertine
09-12-2023 om 14:49
Blomke82 schreef op 09-12-2023 om 14:03:
[..]
Over generaliseren gesproken.....
Je hebt gelijk. Laat het me herstellen door er van de maken: de extreem rechtse mensen op dit forum.
_Audrey
09-12-2023 om 14:53
Libertine schreef op 09-12-2023 om 14:45:
[..]
Mensen die zichzelf links noemen en een extreem rechts beeld hebben over niet westerse mannen? Yeah, right.
Een realistisch beeld, zou ik het noemen. En dat gaat prima samen met links stemmen.
Malibu2
09-12-2023 om 14:59
Voorspelbaar.
Noem mij als bezorgde westerse vrouw dan maar extreem rechts. Ik maak me daar niet langer druk om. Het zegt immers meer over degene die dat roept.
Miraval
09-12-2023 om 15:18
Ik word er schijtziek van dat iedere zorg die je hebt omtrent migratie, omtrent de aantallen. De tekorten in alle belangrijke sectoren die er al zijn en dat je dan benoemt dat migratie het probleem niet beter maakt maar juist erger voor nu. Dat je dan direct in de rechts extremistische hoek geplaatst wordt. En dan nog durven klagen over framen.
De zorgen zijn terecht. Het is jammer dat daar mensen de dupe van zijn maar we zijn hier geen land met onbegrensde mogelijkheden en een hele pit vol met geld wat je zomaar kunt uitgeven.
Yumi
09-12-2023 om 15:27
_Audrey schreef op 09-12-2023 om 14:34:
van Man naar Extreemrechts en dan blijk je een Vrouw en Links. Lol dit.
Tja en zo wordt ze neergezet als Libertine die de mond vol heeft over generaliseren
Yumi
09-12-2023 om 15:29
Libertine schreef op 09-12-2023 om 14:45:
[..]
Mensen die zichzelf links noemen en een extreem rechts beeld hebben over niet westerse mannen? Yeah, right.
Dat noem je realistisch en de problemen benoemen ipv wegkijken, moet je ook eens proberen er gaat vast een wereld voor je open.
Yumi
09-12-2023 om 15:39
Libertine schreef op 09-12-2023 om 14:48:
[..]
Jouw zorgen zijn gebaseerd op een beeld dat je hebt van niet westerse mannen. De vraag is hoe je aan dat beeld komt. Zijn het feiten of
het veronderstellingen? Je kunt ook onderzoeken of zorgen stroken met de werkelijkheid ipv de schuld van je zorgen in de schoenen van een ander te schuiven.
Maar you do you. De discussie over de verkiezingen en het gebash op migranten stemt me inmiddels zo droef, en ik ben zo teleurgesteld in de ruimhartigheid van een flink deel van Nederland dat ik me voor m’n eigen gemoedsrust weer even afzijdig hou. Mn linkse bubbel bevalt me even beter.
Ik zie een patroon, meerdere forumers die tegengas geven en Libertine kruipt weer in haar linkse bubbel.
felija
09-12-2023 om 15:41
Ter Apel is toch vooral een organisatorische puinhoop, ontstaan door teveel bezuinigingen en politieke onwil (zowel landelijk, provinciaal als gemeentelijk). Waarom gaat het hier dan alleen maar over de asielzoekers die de veroorzaker zijn van de problemen?
Ik zie het wanbeleid van de afgelopen jaren als het grote probleem. Één centraal aanmeldpunt in Groningen en verder nergens in Nederland? Ik schaam me ervoor dat vluchtelingen hier komen en dan buiten moeten slapen, omdat er geen plek is. Dat het veel te lang duurt, voordat een asielzoeker te horen krijgt of hij statushouder wordt of niet. Dat ze veel te lang niet aan de slag mogen, gelukkig is daar onlangs verandering in gekomen.
Poezie
09-12-2023 om 15:43
felija schreef op 09-12-2023 om 15:41:
Ter Apel is toch vooral een organisatorische puinhoop, ontstaan door teveel bezuinigingen en politieke onwil (zowel landelijk, provinciaal als gemeentelijk). Waarom gaat het hier dan alleen maar over de asielzoekers die de veroorzaker zijn van de problemen?
Ik zie het wanbeleid van de afgelopen jaren als het grote probleem. Één centraal aanmeldpunt in Groningen en verder nergens in Nederland? Ik schaam me ervoor dat vluchtelingen hier komen en dan buiten moeten slapen, omdat er geen plek is.
Ben jij ervan op de hoogte dat mensen met een Nederlands paspoort ook buiten slapen omdat er een tekort aan woonruimte is? Schaam je je daar ook voor?
felija
09-12-2023 om 15:51
Poezie schreef op 09-12-2023 om 15:43:
[..]
Ben jij ervan op de hoogte dat mensen met een Nederlands paspoort ook buiten slapen omdat er een tekort aan woonruimte is? Schaam je je daar ook voor?
Uiteraard, wat een insinuerende vraag, dit topic gaat over de problemen in Ter Apel.
Hieronder een interessant artikel over de daklozen in Nederland in zijn algemeenheid:
https://nos.nl/artikel/2491993-minder-daklozen-in-nederland-maar-opvanglocaties-merken-daar-niks-van
Libertine
09-12-2023 om 15:55
Yumi schreef op 09-12-2023 om 15:39:
[..]
Ik zie een patroon, meerdere forumers die tegengas geven en Libertine kruipt weer in haar linkse bubbel.
Libertine ziet een patroon: rechtse forummers komen tevoorschijn zodra een linkse mening zich wat steviger in een discussie durft te mengen. En duiken er dan met z’n allen bovenop. Zeer onplezierig.
Ik ervaar het als collectief gesar, vind het naar en agressief. Dan is het ook niet meer constructief, het maakt me boos, en dat vergroot de kans om uit de bocht te vliegen. Daarom wil ik niet meer deelnemen als een gesprek deze kant op gaat. Ik laat me er niet voor lenen. Ik wil je vriendelijk vragen niet op de man te spelen zoals je met dit bericht doet.
felija
09-12-2023 om 15:58
Leg de schuld daar waar hij hoort te liggen: bij onze overheden en niet bij de gewone mensen, waaronder ook vluchtelingen vallen.
_Audrey
09-12-2023 om 16:01
felija schreef op 09-12-2023 om 15:41:
Ik zie het wanbeleid van de afgelopen jaren als het grote probleem. Één centraal aanmeldpunt in Groningen en verder nergens in Nederland? Ik schaam me ervoor dat vluchtelingen hier komen en dan buiten moeten slapen, omdat er geen plek is. Dat het veel te lang duurt, voordat een asielzoeker te horen krijgt of hij statushouder wordt of niet. Dat ze veel te lang niet aan de slag mogen, gelukkig is daar onlangs verandering in gekomen.
Dat klopt wel. Zoals veel in het land een zooi is door jarenlang wanbeleid.
Daarom lijkt het mij wel verstandig om dat nu eerst eens op te ruimen voordat je weer duizenden mensen per maand toelaat, die je ook weer nergens kwijt kunt. En sowieso dit probleem Europees aanpakken, dit kun je niet alleen oplossen.
Poezie
09-12-2023 om 16:05
felija schreef op 09-12-2023 om 15:51:
[..]
Uiteraard, wat een insinuerende vraag, dit topic gaat over de problemen in Ter Apel.
Hieronder een interessant artikel over de daklozen in Nederland in zijn algemeenheid:
https://nos.nl/artikel/2491993-minder-daklozen-in-nederland-maar-opvanglocaties-merken-daar-niks-van
Oggut, ben je beledigd? Ik durf er wel voor uit te komen dat ik me voor de woning- en vluchtelingen problemen schaam. (En voor alle andere problemen in Nederland)
felija
09-12-2023 om 16:06
Poezie schreef op 09-12-2023 om 16:05:
[..]
Oggut, ben je beledigd? Ik durf er wel voor uit te komen dat ik me voor de woning- en vluchtelingen problemen schaam. (En voor alle andere problemen in Nederland)
Nee hoor, helemaal niet, waarom denk je dat?