Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Yumi
09-12-2023 om 12:26
Daglichtlamp schreef op 09-12-2023 om 11:55:
[..]
En waar laat je die mensen dan? Ze zitten daar omdat er nergens anders plek is immers.
Ze hoeven er niet weg hoor, ze moeten helpen met het schoonmaken van de zooi die ze zelf hebben gemaakt.
Hoop dat je opmerking een grap is, of maak jij thuis ook niet schoon als er iemand in een bepaalde ruimte zit?
Gebruikersnaaminvullen
09-12-2023 om 12:28
Daglichtlamp schreef op 09-12-2023 om 11:55:
[..]
En waar laat je die mensen dan? Ze zitten daar omdat er nergens anders plek is immers.
Mensen kunnen een plee natuurlijk ook schoon achterlaten na gebruik. Thuis doe je dat ook, iig de meeste mensen. Maar het zal wel zijn zoals op festivals, niet mijn plee, niet mijn verantwoording hoe ik het achterlaat.
Gebruikersnaaminvullen
09-12-2023 om 12:29
Misschien kunnen die parken van Peter Gilles gebruikt worden voor opvang.
https://www.ad.nl/binnenland/nog-eens-7-parken-gillis-op-de-tocht-dat-imperium-van-een-man-zo-wordt-aangevallen-is-uitzonderlijk~a2616c4a/
Daglichtlamp
09-12-2023 om 12:41
Yumi schreef op 09-12-2023 om 12:26:
[..]
Ze hoeven er niet weg hoor, ze moeten helpen met het schoonmaken van de zooi die ze zelf hebben gemaakt.
Hoop dat je opmerking een grap is, of maak jij thuis ook niet schoon als er iemand in een bepaalde ruimte zit die je wilt schoonmaken?
Als mijn huis zo vol zou zijn als ik die wachtruimte gezien heb, dan zou ik niet weten waar te beginnen om eerlijk te zijn.
Alice12
09-12-2023 om 12:46
Daglichtlamp schreef op 09-12-2023 om 12:41:
[..]
Als mijn huis zo vol zou zijn als ik die wachtruimte gezien heb, dan zou ik niet weten waar te beginnen om eerlijk te zijn.
De mensen even een frisse neus laten halen en met een paar mensen schoonmaken?
Maar je blijft maar hangen op die wachtkamers, wc’s smerig, keukens smerig en de matrassen kunnen ook wel een sopje gebruiken.
Het lijkt me vrij normaal dat de mensen die daar opgevangen worden dit zelf schoonmaken. Maar blijkbaar moet daar personeel voor komen? Heel vreemd. Je ruimt gewoon je eigen zooi op.
Blomke82
09-12-2023 om 13:12
Gebruikersnaaminvullen schreef op 09-12-2023 om 12:29:
https://www.ad.nl/binnenland/nog-eens-7-parken-gillis-op-de-tocht-dat-imperium-van-een-man-zo-wordt-aangevallen-is-uitzonderlijk~a2616c4a/
Ja dat zou dé oplossing zijn voor een half jaar, daarna zijn we nog tig zulke parken nodig
Gebruikersnaaminvullen
09-12-2023 om 13:14
Blomke82 schreef op 09-12-2023 om 13:12:
[..]
Ja dat zou dé oplossing zijn voor een half jaar, daarna zijn we nog tig zulke parken nodig
Maar wel gebruiksklaar. Er hoeven geen kantoorpanden of sporthallen omgebouwd te worden.
Miraval
09-12-2023 om 13:24
Gebruikersnaaminvullen schreef op 09-12-2023 om 12:29:
Ik vind dit wel een top idee eerlijk gezegd! Alles aanwezig en klaar voor gebruik!
Libertine
09-12-2023 om 13:27
Mick87 schreef op 08-12-2023 om 09:10:
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/ze-zijn-bang-voor-vrouwen-die-zich-tegen-hen-keren-de-gevaarlijke-strijd-van-masih-alinejad-voor-vrouwenrechten-in-het-midden-oosten/
Vrouwenrechten daar zijn bij lange na niet wat ze hier zijn. En ja, hier zijn we er ook nog niet. Maar toch.
Ik maak me wel zorgen als een redelijk grote groep migranten, vooral mannen hierheen komt uit landen waar de verhouding man/vrouw anders ligt dan hier. (En omgang lgbtq ook anders is)Het is een utopie te denken dat zij eenmaal hier ineens westerse denkbeelden overnemen. Het gaat om mensen die het grootste deel van hun opvoeding in een niet-westerse cultuur hebben gehad. En hun normen en waarden daar hebben meegekregen. En nee daar hoeven we niet voor over 1 kam te scheren. Maar ik vind je ogen sluiten voor de cultuurverschillen behoorlijk naief. Ik vind het behoorlijk storend dat dat soort dingen niet benoemd mogen worden. En dat het gelijk zo geframed wordt en gelijk dingen genoemd worden als: hier zijn ook vervelende mannen, uit die landen vluchten ook LHBTQ'ers. Allemaal leuk en aardig, maar daarmee sluit je wel je ogen voor cultuurverschillen die er zijn.
Een hoop zal goed gaan en gaat goed. Maar er valt niet te ontkennen dat er verschillen zijn en dat we moeten nadenken over hoe we daar mee omgaan en we het zeker niet moeten bagatalliseren.
Oh ja, ter info: ik ben een vrouw
Hou toch op. Ik sluit m’n ogen voor niets. Maar jij zet culturele verschillen op een haatdragende manier weg en generaliseert als een malle. Je duidt miljoenen mensen als kwaadaardig en minderwaardig. Gevaarlijk, doodeng en volkomen arrogante framing naar mijn smaak.
Een van de meest rijke landen ter wereld heeft een groep gevonden om overal de schuld van te geven. Een groep die zich niet kan verdedigen. Ze worden, ook door jou, als gevaarlijk, agressief en onaangepast geframed. En als mensen als ik het daar niet mee eens zijn worden ze weggezet als naïef.
Er zijn oorlogen begonnen door dit soort framing. Mind you.
(Ik heb geprobeerd je berichten te negeren want het is water naar de zee dragen. Inmiddels, en vooral door dit forum, ben ik van mening dat feiten vaak niet zijn besteed aan mensen die extreem rechts stemmen maar er andere emoties de boventoon voeren. Maar het maakt me té kwaad).
Ps: excuus voor m’n genderverwarring.
Blomke82
09-12-2023 om 14:03
Libertine schreef op 09-12-2023 om 13:27:
[..]
Hou toch op. Ik sluit m’n ogen voor niets. Maar jij zet culturele verschillen op een haatdragende manier weg en generaliseert als een malle. Je duidt miljoenen mensen als kwaadaardig en minderwaardig. Gevaarlijk, doodeng en volkomen arrogante framing naar mijn smaak.
Een van de meest rijke landen ter wereld heeft een groep gevonden om overal de schuld van te geven. Een groep die zich niet kan verdedigen. Ze worden, ook door jou, als gevaarlijk, agressief en onaangepast geframed. En als mensen als ik het daar niet mee eens zijn worden ze weggezet als naïef.
(Ik heb geprobeerd je berichten te negeren want het is water naar de zee dragen. Inmiddels, en vooral door dit forum, ben ik van mening dat feiten vaak niet zijn besteed aan mensen die extreem rechts stemmen maar er andere emoties de boventoon voeren. Maar het maakt me té kwaad).
Over generaliseren gesproken.....
Mick87
09-12-2023 om 14:26
Libertine schreef op 09-12-2023 om 13:27:
[..]
Ik stem links
Ik vind jou post ook eng en generaliserend. Ik geef immigranten niet overal de schuld van. Maar ik maak me om bepaalde zaken wel zorgen. Snap niet dat dat dan gelijk als extreem rechts gezien wordt.
Alice12
09-12-2023 om 14:37
Mick87 schreef op 09-12-2023 om 14:26:
[..]
Ik stem links
Ik vind jou post ook eng en generaliserend. Ik geef immigranten niet overal de schuld van. Maar ik maak me om bepaalde zaken wel zorgen. Snap niet dat dat dan gelijk als extreem rechts gezien wordt.
Ik ben het met je eens. Eng en wegkijkend.
Libertine
09-12-2023 om 14:45
_Audrey schreef op 09-12-2023 om 14:34:
van Man naar Extreemrechts en dan blijk je een Vrouw en Links. Lol dit.
Mensen die zichzelf links noemen en een extreem rechts beeld hebben over niet westerse mannen? Yeah, right.
Libertine
09-12-2023 om 14:48
Mick87 schreef op 09-12-2023 om 14:26:
[..]
Ik stem links
Jouw zorgen zijn gebaseerd op een beeld dat je hebt van niet westerse mannen. De vraag is hoe je aan dat beeld komt. Zijn het feiten of
het veronderstellingen? Je kunt ook onderzoeken of zorgen stroken met de werkelijkheid ipv de schuld van je zorgen in de schoenen van een ander te schuiven.
Maar you do you. De discussie over de verkiezingen en het gebash op migranten stemt me inmiddels zo droef, en ik ben zo teleurgesteld in de ruimhartigheid van een flink deel van Nederland dat ik me voor m’n eigen gemoedsrust weer even afzijdig hou. Mn linkse bubbel bevalt me even beter.