Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Storm; ben jij er klaar voor?

Rondstruiner schreef op 18-02-2022 om 14:10:

[..]

Ja, dat vind ik wel een nadeel van de codes en waarschuwingen. Ik snap dat het nodig is hoor, maar ik word er best angstig van soms.

Terwijl ik opgegroeid ben aan de kust, en een half uur moest fietsen naar school. Toen had je die codes nog niet, dus wij gingen gewoon, en als het te heftig was, moesten we af en toe een stuk lopen. Ik had ook een krantenwijk, die ik nooit heb overgeslagen. En wij gingen met het gezin ook wel eens richting strand als het stormde, dat is gewoon heel erg indrukwekkend. Dus ik vind het jammer dat ik er nu zo nerveus van word.

Het is wel wat beter geworden sinds ik me er bewust van ben, eerder durfde ik met code geel al de deur niet meer uit.

Ik herinner me nog dat ik als kind dikke lol had in de storm, alles wat door de lucht vloog, inclusief ikzelf 🙃 Als je je jas open deed op de fiets, werd je soms zomaar een stuk opgetild, fantastisch vonden we dat. En ook thuis gewoon gezellig met de storm die om het huis raast. En nu zit ik te stressen omdat man nog niet thuis is… 

Lollypopje

Lollypopje

18-02-2022 om 14:17 Topicstarter

Hier begint steeds meer aan te trekken met af en toe een flinke windstoot, maar tot nu toe valt het mee.

Hier waait het ook al flink. Ik woon vlakbij het strand. Doe een skibril op tegen het zand en gaan! Heerlijk juist. Dus nee ik ben niemand tot last en ga alleen even kijken! Ik ga niet met de auto weg of iets. Beetje overdrijven is ook een vak! 

Hinoki schreef op 18-02-2022 om 14:09:

[..]

Nee joh, die kookcursus is belangrijker.

Ik schreef het ook al ergens. Twee jaar is de zorg ontlasten belangrijk en zowat prioriteit 1, maar nu willen we toch echt ons ding doen. Die boom valt wel ergens anders en windvlagen van 120 km/u op de snelweg is natuurlijk ook niet gevaarlijk. Laat die hulpdiensten maar lekker uitrukken vanavond.

Je hebt neem ik aan de modus aanstaan?  (Sarcasme)

Wij zouden vanmiddag met jongste die morgen zijn verjaardag viert,  vandaag zijn cadeau gaan kopen in een gemeente 15 km noordelijk van ons. Dat hadden we vorige week gezegd toen hij vertelde vandaag vroeg thuis te zijn uit school. De storm was toen nog niet voorspeld. 

Hij was nog vroeger thuis dan eerder gezegd maar hij krijgt morgen nog even niks voor zijn verjaardag.  We gaan er echt niet door nu. 

Irregular_Choice schreef op 18-02-2022 om 14:10:

[..]

Ah shit, hoor net alweer de brievenbus voor de eerste keer klepperen. Als de wind er op een bepaalde manier op staat, kleppert hij maar even aankijken, anders plak ik hem dicht!

Zo irritant. Hadden dat ook altijd met de brievenbus. Sinds een paar maanden een nieuwe voordeur zonder brievenbus, doe hangt buiten. Vind het ook schelen wat betreft tocht.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

18-02-2022 om 14:20

Waar doet mij deze discussie over wel of niet overdrijven en laat iedereen lekker zelf bepalen wat ze doen, nou toch aan denken?

ScarceKudu74

ScarceKudu74

18-02-2022 om 14:20

nou nou, elkaar zo de maat gaan zitten nemen is toch ook niet nodig? 

Piratenkoningin schreef op 18-02-2022 om 14:17:

[..]

Ik herinner me nog dat ik als kind dikke lol had in de storm, alles wat door de lucht vloog, inclusief ikzelf 🙃 Als je je jas open deed op de fiets, werd je soms zomaar een stuk opgetild, fantastisch vonden we dat. En ook thuis gewoon gezellig met de storm die om het huis raast. En nu zit ik te stressen omdat man nog niet thuis is…

Ja, precies! En natuurlijk tegen de wind in leunen 

Hopelijk is man snel veilig thuis!

Lisabette schreef op 18-02-2022 om 14:18:

Hier waait het ook al flink. Ik woon vlakbij het strand. Doe een skibril op tegen het zand en gaan! Heerlijk juist. Dus nee ik ben niemand tot last en ga alleen even kijken! Ik ga niet met de auto weg of iets. Beetje overdrijven is ook een vak!

Wel bijzonder dat je zo extreem bang bent voor Corona en wel met een storm tegen orkaankracht aan, naar het strand gaat.

Peen schreef op 18-02-2022 om 14:12:

[..]

Hier inmiddels ook. Mijn schutting gaat het begeven vandaag, ben ik bang. Hij gaat nu al telkens heel scheef en zo hard waait het nog niet eens.

Windkracht 12 wordt het hier, volgens het weerbericht wat ik net zag 😮

Hier ook al heen en weer aan het zwiepen . Ik ben ook het meest bang voor mijn schutting ( en eventueel vallende dakpannen ) . Heb alle losse dingen uit de tuin in de schuren gezet .

Oh oh mensen, ik merk vanuit de reacties alleen al dat er storm op komst is. 

noas_1993 schreef op 18-02-2022 om 13:45:

Door al deze berichten twijfel ik of ik mijn rolemmers binnen moet zetten. Ik weet, bij twijfel gewoon doen. Maar rolemmers kunnen best veel hebben toch?
Ze staan voor het huis ipv in de tuin.

Mijn plastic en restafval zijn beide half gevuld en de groene minder dan de helft..

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/molenaars-kinderdijk-vrezen-voor-schade-thuisbezorgd-stopt-vanaf-14-00-uur-vanmiddag-met-bezorgen~bc6f5dc3/

Hier in het liveblog een filmpje van een vliegende kliko in Engeland... ik zou ze binnen zetten!

RosaMontana schreef op 18-02-2022 om 14:25:

[..]

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/molenaars-kinderdijk-vrezen-voor-schade-thuisbezorgd-stopt-vanaf-14-00-uur-vanmiddag-met-bezorgen~bc6f5dc3/

Hier in het liveblog een filmpje van een vliegende kliko in Engeland... ik zou ze binnen zetten!

Whooooo! Kliko's binnen zetten alsjeblieft mensen!

Ik lees ook dat ze in Engeland de hardste windstoot ooit gemeten hebben gehad.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.