Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Storm; ben jij er klaar voor?

Ook al woon ik in Limburg, ik word toch met het half uur onrustiger. Heb een belangrijk overleg met collega's maar ik wil ook écht naar mijn dochter straks. En niet pas om half 19. 

Friezinnetje schreef op 18-02-2022 om 13:54:

[..]

Doe even rustig joh, als jij niet naar buiten wilt, prima. Maar laat anderen het gewoon zelf weten.

Als dochter van een, nu gepensioneerde, hulpverlener hebben we vroeger thuis doodsangsten uitgestaan als mijn vader er met de brandweer op uit moest om mensen te helpen met losgewaaide dakbedekking, tv antennes (wie weet nog wat dat zijn) die de schoorsteen bijna van het dak rukten. 

Niks laat anderen het zelf weten! 

We hebben 2 jaar voorzichtig gedaan om de zorg te ontlasten, 24 binnen blijven om te zorgen dat de brandweermannen en andere hulpverleners geen gevaar lopen moet toch nog wel op te brengen zijn? 

Doe niet dom, luister naar de weerberichten en blijf thuis !!!!! 

En als het dan achteraf wel meeviel hebben die mannen die paraat stonden en hun partners en kinderen ook een rustige nacht. 

Friezinnetje schreef op 18-02-2022 om 13:51:

[..]

Tuurlijk gebeuren er ongelukken, maar die gebeuren er anders ook, dan blijf je ook niet thuis. Gaan bij snelweg langs, met weinig bomen, dus die waaien niet om.

Maar “anders” zijn er geen windstoten van 130km/uur die op je auto af komen. Daarmee neemt de kans op een ongeluk natuurlijk best flink toe.

Bakblik schreef op 18-02-2022 om 14:05:

[..]

Als dochter van een, nu gepensioneerde, hulpverlener hebben we vroeger thuis doodsangsten uitgestaan als mijn vader er met de brandweer op uit moest om mensen te helpen met losgewaaide dakbedekking, tv antennes (wie weet nog wat dat zijn) die de schoorsteen bijna van het dak rukten.

We hebben 2 jaar voorzichtig gedaan om de zorg te ontlasten, 24 binnen blijven om te zorgen dat de brandweermannen en andere hulpverleners geen gevaar lopen moet toch nog wel op te brengen zijn?

En als het dan achteraf wel meeviel hebben die mannen die paraat een hun partners en kinderen stonden ook een rustige nacht.

Nou precies!! 

Ik woon in de Achterhoek (Gelderland) en 'toevallig' precies om 14.00 ging het hard waaien! Gelukkig hoef ik helemaal nergens heen vandaag (alleen wandelen met de hond) maar ben wel heel onrustig op de 1 of andere manier.. Zo maar even op de bank met een boek.
Hoop heel erg (voor iedereen) dat de schade mee gaat vallen 🤞

Hobbelster schreef op 18-02-2022 om 12:50:

[..]

Het klepje van de afzuigkap aan buitenmuur heb ik afgeplakt met tape. Die heeft al een paar dagen staan klepperen en zou dit niet overleven. Zijn toch elke keer weer paar tientjes als dat soort spul kapotwaait he. Man vond me overdrijven. Ik hoop dat hij gelijk krijgt, ik vrees dat ik gelijk krijg en we blij gaan zijn met onze voorzorgsmaatregelen.

Die van mij denkt er ook makkelijk over. Vond het onzin om dingen uit de tuin weg te zetten. Eerst zien, dan geloven, zegt hij. Ja lekker dan, dan ben je te laat. 
Het begint nu wel hard te regenen en waaien. Hij heeft alsnog eea weggezet. 

[..]

En als het dan achteraf wel meeviel hebben die mannen die paraat een hun partners en kinderen stonden ook een rustige nacht.

Nee joh, die kookcursus is belangrijker. 

Ik schreef het ook al ergens. Twee jaar is de zorg ontlasten belangrijk en zowat prioriteit 1, maar nu willen we toch echt ons ding doen. Die boom valt wel ergens anders en windvlagen van 120 km/u op de snelweg is natuurlijk ook niet gevaarlijk. Laat die hulpdiensten maar lekker uitrukken vanavond.

VivaLaVida schreef op 18-02-2022 om 14:08:

[..]

Die van mij denkt er ook makkelijk over. Vond het onzin om dingen uit de tuin weg te zetten. Eerst zien, dan geloven, zegt hij. Ja lekker dan, dan ben je te laat.
Het begint nu wel hard te regenen en waaien. Hij heeft alsnog eea weggezet.

Zo is mijn man normaal ook. Als ik me weer eens druk maak om die trampoline, vind hij dat ik overdrijf. Maar heb hem nu niet gehoord nu ik alles in de garage heb gepropt   

Ah shit, hoor net alweer de brievenbus voor de eerste keer klepperen. Als de wind er op een bepaalde manier op staat, kleppert hij  maar even aankijken, anders plak ik hem dicht!

Piratenkoningin schreef op 18-02-2022 om 14:01:

De storm trekt nu aardig aan. Ik vond het altijd wel gezellig, maar met al die waarschuwingen word ik er vandaag behoorlijk gespannen van. Gelukkig hebben de katten nergens last van, die liggen lekker tegen elkaar aan te chillen voor de kachel.

Ja, dat vind ik wel een nadeel van de codes en waarschuwingen. Ik snap dat het nodig is hoor, maar ik word er best angstig van soms. 

Terwijl ik opgegroeid ben aan de kust, en een half uur moest fietsen naar school. Toen had je die codes nog niet, dus wij gingen gewoon, en als het te heftig was, moesten we af en toe een stuk lopen. Ik had ook een krantenwijk, die ik nooit heb overgeslagen. En wij gingen met het gezin ook wel eens richting strand als het stormde, dat is gewoon heel erg indrukwekkend. Dus ik vind het jammer dat ik er nu zo nerveus van word. 

Het is wel wat beter geworden sinds ik me er bewust van ben, eerder durfde ik met code geel al de deur niet meer uit. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

18-02-2022 om 14:12

AliceM1982 schreef op 18-02-2022 om 13:49:

[..]

Stiekum hoop ik daar wel op.. maar het waait hier ook al best wel...

Hier inmiddels ook. Mijn schutting gaat het begeven vandaag, ben ik bang. Hij gaat nu al telkens heel scheef en zo hard waait het nog niet eens. 

Windkracht 12 wordt het hier, volgens het weerbericht wat ik net zag 😮

Hinoki schreef op 18-02-2022 om 14:09:

[..]

Ik schreef het ook al ergens. Twee jaar is de zorg ontlasten belangrijk en zowat prioriteit 1, maar nu willen we toch echt ons ding doen. Die boom valt wel ergens anders en windvlagen van 120 km/u op de snelweg is natuurlijk ook niet gevaarlijk. Laat die hulpdiensten maar lekker uitrukken vanavond.

Nou echt he? Wat is nou 1 dag thuisblijven/voorzichtig doen denk ik dan.. Mijn man zit bij de (vrijwillige) brandweer en had een drukke dag gehad vandaag anders denk ik. Maar hij heeft corona en mag dus niet mee. Hij baalt wel, ik wat minder (wat dat betreft dan).

Hinoki schreef op 18-02-2022 om 14:09:

[..]

Ik zou me echt zo klote voelen als er dan dus inderdaad iets gebeurt en je hulpdiensten nodig hebt. Dat risico wil je toch ook niet lopen? Dat mensen voor iets vrij onbelangrijks wat prima te verzetten is hun leven riskeren. En natuurlijk, dat is hun werk en daar kiezen ze in zekere zin ook voor. Maar als je een keer extra kan voorkomen… Ik heb zelfs DHL al verzet zelf naar morgen. Ik wil helemaal niet dat die man een vrij onbelangrijk pakje moet brengen vandaag. Laat hem lekker naar huis gaan! Al ben ik bang dat hij alsnog op pad moet voor anderen. 

Mijn vriend noemde het vandaag al Darwin award dag ivm de stront eigenwijze mensen die toch de deur uit gaat naar bijvoorbeeld een kookworkshop terwijl dat niet noodzakelijk is.

So far is het hier nog rustig. Het begint wel al wat meer te waaien maar het is nog te doen hier. Een van de katten gaat nog steeds lekker de tuin in en uit. Het heftigste wat er gebeurde net is de deksel van de bakkom die er af schoot waardoor de katten en ik tegen t plafond aan zate haha.

Chiquita schreef op 18-02-2022 om 13:30:

Ook ik ben vandaag jarig, 

Ik woon in het oosten van Brabant, Den Bosch, wind begint aan te trekken, brr ik vind 't niks, schiet ook altijd in de stress van die codes

Jij ook gefeliciteerd!🥳🥳🥳

Het begint hier (Noord-Holland) nu flink te waaien!

[..]

En als het dan achteraf wel meeviel hebben die mannen die paraat stonden en hun partners en kinderen ook een rustige nacht.

Nou nou nou, 5 uitroeptekens. Zeg ik als zus van een brandweerman (al sinds de jeugdbrandweer, dus het is niet lekker lang volwassen vrouw die kletst over langvolwassen broer ofzo). 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.