Nieuws en actueel
Lollypopje
17-02-2022 om 20:49
Storm; ben jij er klaar voor?
Er was nog geen topic over en omdat het morgen echt los schijnt te gaan dacht ik, ik open er een.
Zie jij er tegen op?
Krijg jij er last van met werk of school?
Baal je dat de ns om 14.00 uur niet meer rijdt?
Doe je iets ter voorbereiding in je tuin?
Ben je net als ik bang voor storm en zoek je een beetje mentalsupport? Gooit het er hier lekker uit
Ik moet morgenochtend nog wat lichte bloempotten voor de zekerheid binnen halen en misschien het tuintafeltje. Want vandaag door kop in het zand niet door hoe heftig het morgen voorspeld wordt en nu is het donker en ligt mijn balkon vol met naaktslakken
En verder ga ik morgen heel lief voor mijzelf zijn en proberen de storm te vergeten... Voor zover dat lukt met enkel glas. En vreemdgenoeg hoor ik het ook altijd heel hard op de wc in het midden van het huis
AggressiveReindeer87
18-02-2022 om 13:49
Peen schreef op 18-02-2022 om 13:05:
Stel nou dat ze zich vergissen..de wind trekt voorbij boven NL ofzo en niemand heeft er last van...hooguit een briesje en niks aan de hand...
Dan ga ik echt lachen hoor 😂
Stiekum hoop ik daar wel op.. maar het waait hier ook al best wel...
ToetieToover
18-02-2022 om 13:50
Hier waaien ze nog wel eens om, die rolcontainers. Ik heb in de berging geen ruimte en als ze vallen, liggen ze op mijn eigen pad, meer dan 10 meter van de openbare weg. Ik heb liever alle fietsen binnen staan. Keuzes, keuzes. Maar ik woon niet in een code rood gebied, dan zou ik er misschien anders over denken.
Lisabette
18-02-2022 om 13:50
Ik ben helemaal klaar voor de storm. Straks lekker even op het strand kijken! Zo mooi altijd als het zo hard waait. Love it!
ProfitableMantis53
18-02-2022 om 13:51
Beterlaat2021! schreef op 18-02-2022 om 13:43:
[..]
Er gebeuren altijd ongelukken, doordat er mensen op de weg zijn die eigenlijk bést thuis hadden kúnnen blijven...... Ik snap die mensen nooit.
Ik hoorde vanochtend nog iemand op de radio die volgens mij reddingswerker oid was. Of bij de kustwacht. Hij had het over stormen in het verleden waarbij ook van tevoren flink gewaarschuwd was. En toch gingen er zelfs mensen met bootjes het water op. Mensen zijn gewoon stronteigenwijs.
Friezinnetje
18-02-2022 om 13:51
[..]
Er gebeuren altijd ongelukken, doordat er mensen op de weg zijn die eigenlijk bést thuis hadden kúnnen blijven...... Ik snap die mensen nooit.
Tuurlijk gebeuren er ongelukken, maar die gebeuren er anders ook, dan blijf je ook niet thuis. Gaan bij snelweg langs, met weinig bomen, dus die waaien niet om.
Hinoki
18-02-2022 om 13:52
[..]
Ik ook niet. En eerlijk gezegd erger ik me er dood aan. Twee jaar lang letten we op wat we doen voor de zorg, maar die zorgmedewerkers die straks hun leven mogen wagen omdat Truus en Henk zo graag naar de soos willen en zich door dat beetje wind niet laten tegenhouden zijn blijkbaar minder interessant. Want hè, we zijn stoer en trotseren de wind. Die boom waait wel op de auto van een ander.
En windvlagen van 120 km/u op de snelweg is ook maar een zuchtje. Tuurlijk worden we niet van de weg geblazen.
Beterlaat2021!
18-02-2022 om 13:53
Lisabette schreef op 18-02-2022 om 13:50:
Ik ben helemaal klaar voor de storm. Straks lekker even op het strand kijken! Zo mooi altijd als het zo hard waait. Love it!
WindstotenKans op zeer zware windstoten van 100-120 km/u, lokaal tot 130 km/u.
Zeer zware windstoten met gevaar voor mens en verkeer. Risico op omvallende
bomen en losse takken. Tref maatregelen om schade of letsel te
voorkomen. Ga niet het water op. Ga niet op reis als dat niet strikt
noodzakelijk is. Volg weerberichten en waarschuwingen.
Ja hoor, ga maar, Lisabette!
ProfitableMantis53
18-02-2022 om 13:53
Lisabette schreef op 18-02-2022 om 13:50:
Je wordt toch compleet gezandstraald nu op het strand? Was daar vorig jaar een keer toen het nog niet eens stormde, maar wel harde wind. Dacht daarvoor altijd dat dat leuk zou zijn maar ik kon mijn ogen niet eens open houden door al het zand.
Friezinnetje
18-02-2022 om 13:54
Beterlaat2021! schreef op 18-02-2022 om 13:53:
[..]
WindstotenKans op zeer zware windstoten van 100-120 km/u, lokaal tot 130 km/u.Zeer zware windstoten met gevaar voor mens en verkeer. Risico op omvallende
bomen en losse takken. Tref maatregelen om schade of letsel te
voorkomen. Ga niet het water op. Ga niet op reis als dat niet strikt
noodzakelijk is. Volg weerberichten en waarschuwingen.Ja hoor, ga maar, Lisabette!
Doe even rustig joh, als jij niet naar buiten wilt, prima. Maar laat anderen het gewoon zelf weten.
Irregular_Choice
18-02-2022 om 13:55
Ellori schreef op 18-02-2022 om 13:10:
We hebben maar besloten de fietsen in de tuin neer te leggen. Zoals het er nu naar uit ziet is de wind best gunstig voor ons en verwacht ik vrij weinig schade in en aan onze tuin. Tafelblad van de tuintafel (is glas) maar wel even plat op het gras neergelegd. Meer kunnen we niet doen geloof ik
Hier ook glazen blad, dat had ik in de garage gezet. Maar toen bleek het onderstel echt niks te wegen, dus die ook maar in de garage gepropt nog
Hobbelster
18-02-2022 om 13:57
Friezinnetje schreef op 18-02-2022 om 13:44:
[..]
Van harte dan ook voor jou!
gefeliciteerd jullie allebei!
Cousin_It
18-02-2022 om 13:57
Chiquita schreef op 18-02-2022 om 13:30:
Friezinnetje: gefeliciteerd. Ook ik ben vandaag jarig, alleen de 2 kinderen zouden komen. Dochter belt vanmorgen dat ze vorige week bij vriendin op verjaardag was, die gisteren positieve zelftest had, GGD test nog niet binnen. In combinatie met mss zij ook positief en rotweer gezegd dat ik liever heb dat ze veilig thuis blijft. Zoon heb ik ook gezegd dat ie geen risico's moet nemen ..
Ik woon in het oosten van Brabant, Den Bosch, wind begint aan te trekken, brr ik vind 't niks, schiet ook altijd in de stress van die codes
Proficiat Chiquita!
Beter vieren als de kust veilig is (qua covid en storm). Hopelijk heb je toch een leuke dag.
Irregular_Choice
18-02-2022 om 14:01
[..]
Eens. Je zal maar net van de weg waaien tegen een ander aan die wel echt genoodzaakt was de weg op te gaan. Een ongeluk kan alleen jou betreffen, maar je kan ook anderen meeslepen natuurlijk en dat is dan toch een stuk vervelender. Zeker voor iets wat niet heel noodzakelijk is.
En dan vergeet ik nog de mensen die je moeten komen helpen in een storm, om je te redden uit de sloot of onder een vrachtwagen vandaan of iets dergelijks.
Piratenkoningin
18-02-2022 om 14:01
De storm trekt nu aardig aan. Ik vond het altijd wel gezellig, maar met al die waarschuwingen word ik er vandaag behoorlijk gespannen van. Gelukkig hebben de katten nergens last van, die liggen lekker tegen elkaar aan te chillen voor de kachel.
Regendrup.
18-02-2022 om 14:02
Friezinnetje schreef op 18-02-2022 om 13:51:
[..]
Tuurlijk gebeuren er ongelukken, maar die gebeuren er anders ook, dan blijf je ook niet thuis. Gaan bij snelweg langs, met weinig bomen, dus die waaien niet om.
Nee sorry, die gedachtegang kan ik in dit geval niet volgen. Want als iedereen die best thuis kan blijven thuis blijft wanneer dat wordt geadviseerd, zijn er toch écht minder mensen op de weg waardoor er minder kans is op een ongeluk. Of ben ik nou gek??
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.