Nieuws en actueel
Lollypopje
17-02-2022 om 20:49
Storm; ben jij er klaar voor?
Er was nog geen topic over en omdat het morgen echt los schijnt te gaan dacht ik, ik open er een.
Zie jij er tegen op?
Krijg jij er last van met werk of school?
Baal je dat de ns om 14.00 uur niet meer rijdt?
Doe je iets ter voorbereiding in je tuin?
Ben je net als ik bang voor storm en zoek je een beetje mentalsupport? Gooit het er hier lekker uit
Ik moet morgenochtend nog wat lichte bloempotten voor de zekerheid binnen halen en misschien het tuintafeltje. Want vandaag door kop in het zand niet door hoe heftig het morgen voorspeld wordt en nu is het donker en ligt mijn balkon vol met naaktslakken
En verder ga ik morgen heel lief voor mijzelf zijn en proberen de storm te vergeten... Voor zover dat lukt met enkel glas. En vreemdgenoeg hoor ik het ook altijd heel hard op de wc in het midden van het huis
VivaLaVida
18-02-2022 om 11:04
Irregular_Choice schreef op 18-02-2022 om 10:49:
[..]
Staat die wel vast? Ik heb hier dus het springdoek er uit gehaald. Zou je dat nog kunnen doen? Dat hij weg waait is al vervelend, maar je weet niet wat voor schade hij allemaal aan richt bij dat weg waaien. En trampolines zijn met deze storm wel echt een gevaar, werd op het nieuws al gemeld. Goed extra vast zetten of opruimen gaven ze aan.
Nee, daarom ben ik er ook zo bang voor.
Hij staat wel gedeeltelijk onder de overkapping als we er niet zijn. Maar we gaan vandaag niet meer naar de camping. Hopen dat het goed komt. We hebben een buiten camera dus kunnen het eventuele leed live volgen.
Schommelstoel
18-02-2022 om 11:04
Ik zit ook op die grens van paars en rood.
Heb de balkonbakken toch ook maar van de reling gehaald net. Dat was in drie minuten gepiept en het scheelt een boel rotzooi (en het bespaart 60 euro voor nieuwe).
Olijven en wijn in huis, kaarsjes genoeg, nieuw dik boek op tafel. Genoeg eten in huis voor het weekend. Ik overleef het wel op mijn vrije dag
VivaLaVida
18-02-2022 om 11:05
Lollypopje schreef op 18-02-2022 om 10:15:
[..]
Gekken bedoel je. En vast. Vrees weer voor de berichten dat zo iemand van de pier is gewaaid, want je hebt altijd iemand die daar wil gaan staan.
Ja dit dus!
Friezinnetje
18-02-2022 om 11:09
Lollypopje schreef op 18-02-2022 om 10:04:
[..]
Pfff ja, ik zat hier woensdag al te piepen 😂
Ik zit in het rode gebied. Mijn enige geruststelling is dat het nig erger kan
ik zit op randje rood/paars
SuperCow
18-02-2022 om 11:13
Ik maak me ook wel wat zorgen want ik kan de valwind van een paar maanden geleden nog goed voor de geest halen. Sindsdien ben ik onrustiger tijdens een storm merk ik. Dat was heel plaatselijk en maar een 20 seconden een wind van 140 km/u en daar is nog steeds niet alle schade (van miljoenen!) van hersteld. Er op vertrouwen dat je goed verzekerd bent is ook een illusie.
Mevrouw75
18-02-2022 om 11:19
Hinoki schreef op 18-02-2022 om 09:29:
[..]
Ik zie nergens code rood. Alleen oranje.
Hinoki
18-02-2022 om 11:31
Peen schreef op 18-02-2022 om 09:53:
[..]
Mooi! Niet voor jou natuurlijk, maar voor de bezorgers. Ik vond het idee helemaal niet leuk 😮
Ik ben ook helemaal onrustig, de storm zit al in ons hoofd zeker
Ook voor mij. Want ik wilde zelf niet dat al die jonge jongens en meiden (vaak zijn ze begin 20) voor mij de weg op moeten. Ik ben blij dat ze gewoon veilig thuis kunnen/mogen zijn.
StrictOryx53
18-02-2022 om 11:31
Hier nog een angsthaas voor de storm.
Woe op do nacht niet geslapen, man wakker gehouden, toen kreeg ik het op m’n heupen, naar de voorkamer gelopen, of alles nog in de tuin stond, en toen bij ons op de slaapkamer of er niks was weggewaaid.
zelf woon ik in het oranje gebied,
Mijn man moest voor congres naar Utrecht, stoppen er zo mee, veiligheid voor iedereen.
En ik vrij.
ik denk aan jullie mee.
Ysenda
18-02-2022 om 11:35
Coreopsis schreef op 18-02-2022 om 10:10:
Zouden er waaghalzen zijn die vanmiddag naar het strand gaan?
Ja, natuurlijk, die zijn er altijd. Ik moet zeggen dat ik er ook wel voor open sta, want dat is zo'n machtig gezicht. Ik heb jaren vlak bij zee gewoond, ook tijdens die zware storm in de jaren 90. Toen zijn we naar het duin gegaan want het strand was niet mogelijk. En dat zou ik nu ook wel weer willen.
BrightEchidna89
18-02-2022 om 11:36
Kleine ergernis/zorg hier. Mijn broer vertrekt tegen 16u naar het werk met de fiets, partner heeft aangeboden hem te brengen en weer op te halen, maar hij wimpelt het momenteel af omdat het wel zal meevallen.
Hinoki
18-02-2022 om 11:36
Ik ben niet heel bang. Maar wel heel erg onrustig. In mijn lijf. Voelt heel naar aan.
Ik mag kind zo om 12.45 al van school halen in plaats van 14.00 uur. Daar heb ik zelf om gevraagd. Uitgelegd waarom ik dat graag wil (ik heb er ook wel een goede reden voor en dat weet school) en het was prima. Wel fijn.
Ellori
18-02-2022 om 11:37
Coreopsis schreef op 18-02-2022 om 10:11:
[..]
Kun je hem dan niet gewoon binnen zetten? In de hal of desnoods woonkamer.
Nee helaas is er geen ruimte voor de fietsen hier binnen, dan blijft er geen ruimte over om te lopen. Maar het zal vast goed komen.
Irregular_Choice
18-02-2022 om 11:40
VivaLaVida schreef op 18-02-2022 om 11:04:
[..]
Nee, daarom ben ik er ook zo bang voor.
Hij staat wel gedeeltelijk onder de overkapping als we er niet zijn. Maar we gaan vandaag niet meer naar de camping. Hopen dat het goed komt. We hebben een buiten camera dus kunnen het eventuele leed live volgen.
Oew, daar zou ik ook niet gerust op zijn nee. Ligt een beetje aan de windrichting, masten trampoline pakt echt snel wind eronder en dan is er geen houden aan helaas. Ik blijf het een eng ding vinden met wind en zal er niet rouwig om zijn als hij de weg mag van dochter
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.