Nieuws en actueel
Lollypopje
17-02-2022 om 20:49
Storm; ben jij er klaar voor?
Er was nog geen topic over en omdat het morgen echt los schijnt te gaan dacht ik, ik open er een.
Zie jij er tegen op?
Krijg jij er last van met werk of school?
Baal je dat de ns om 14.00 uur niet meer rijdt?
Doe je iets ter voorbereiding in je tuin?
Ben je net als ik bang voor storm en zoek je een beetje mentalsupport? Gooit het er hier lekker uit
Ik moet morgenochtend nog wat lichte bloempotten voor de zekerheid binnen halen en misschien het tuintafeltje. Want vandaag door kop in het zand niet door hoe heftig het morgen voorspeld wordt en nu is het donker en ligt mijn balkon vol met naaktslakken
En verder ga ik morgen heel lief voor mijzelf zijn en proberen de storm te vergeten... Voor zover dat lukt met enkel glas. En vreemdgenoeg hoor ik het ook altijd heel hard op de wc in het midden van het huis
Lollypopje
18-02-2022 om 10:05
Ellori schreef op 18-02-2022 om 10:04:
[..]
Ik kan mijn fiets helaas niet vast zetten aan een (zwaar) hek. We kunnen ze alleen aan elkaar zetten.
Overigens wordt dit wel de zwaarste storm van deze eeuw tot nu toe.
Oei dan duim ik voor jullie.
SophisticatedCaribou75
18-02-2022 om 10:07
[..]
Ik kan mijn fiets helaas niet vast zetten aan een (zwaar) hek. We kunnen ze alleen aan elkaar zetten.
Oh, ik haat dat. Ik zie het met angst en beven tegemoet.
In Polen waren er door Dudley windstoten tot 200 km/uur, wat raar is, want stormen horen af te zwakken boven land. Echt doodeng die klimaatverandering
ScarceKudu74
18-02-2022 om 10:08
niet_rechts schreef op 18-02-2022 om 10:02:
En ik vond Dudley al heel vervelend... Die paarse kleur boezemt echt angst in, moet ik zeggen.
....ik woon in paars....
Sjezus, daar krijg ik de bibbers van!
ShowyHummingbird30
18-02-2022 om 10:10
Zouden er waaghalzen zijn die vanmiddag naar het strand gaan?
ShowyHummingbird30
18-02-2022 om 10:11
[..]
Kun je hem dan niet gewoon binnen zetten? In de hal of desnoods woonkamer.
MidasWolf
18-02-2022 om 10:11
Ik woon in Oranje gebied, hopen dat het niet al te erg wordt in alle gebieden.
MidasWolf
18-02-2022 om 10:12
Coreopsis schreef op 18-02-2022 om 10:10:
Die zullen er vast wel zijn.
Lollypopje
18-02-2022 om 10:15
Coreopsis schreef op 18-02-2022 om 10:10:
Gekken bedoel je. En vast. Vrees weer voor de berichten dat zo iemand van de pier is gewaaid, want je hebt altijd iemand die daar wil gaan staan.
ToetieToover
18-02-2022 om 10:19
Mijn dochter (18) wil persé met de trein reizen vandaag én ze houdt niet van vroeg opstaan dus ze kiest de laatst mogelijke optie. Ik ben best ongerust en dat wil ik niet op haar overbrengen maar enige voorzichtigheid kan ze wel gebruiken. Vind ik best lastig, die balans. Gelukkig hebben we whatsapp en krijg ik updates.
ShowyHummingbird30
18-02-2022 om 10:22
Knmi geeft code rood voor de kustprovincies. Hebben we dat ooit eerder gehad voor een storm?
https://nos.nl/artikel/2417860-code-rood-voor-zeeland-zuid-en-noord-holland-friesland-en-flevoland
VivaLaVida
18-02-2022 om 10:38
Door hier alle berichten te lezen, word ik toch wel wat banger.
Wij hebben op de camping een trampoline in de tuin staan. Zag net een foto van een trampoline die de lucht in was gegaan.
Echt spannend. Laten we elkaar mentaal steunen hier
Irregular_Choice
18-02-2022 om 10:49
VivaLaVida schreef op 18-02-2022 om 10:38:
Wij hebben op de camping een trampoline in de tuin staan. Zag net een foto van een trampoline die de lucht in was gegaan.
Staat die wel vast? Ik heb hier dus het springdoek er uit gehaald. Zou je dat nog kunnen doen? Dat hij weg waait is al vervelend, maar je weet niet wat voor schade hij allemaal aan richt bij dat weg waaien. En trampolines zijn met deze storm wel echt een gevaar, werd op het nieuws al gemeld. Goed extra vast zetten of opruimen gaven ze aan.
Zilver_gray
18-02-2022 om 10:50
VivaLaVida schreef op 18-02-2022 om 10:38:
Ja eigenlijk is dit topic niet goed voor mijn bloeddruk hahaha.
Zit al de hele tijd als een malle naar buiten te kijken..
Ik woon net op de rand van rood en oranje
Irregular_Choice
18-02-2022 om 10:51
Zilver_gray schreef op 18-02-2022 om 10:50:
[..]
Ja eigenlijk is dit topic niet goed voor mijn bloeddruk hahaha.
Zit al de hele tijd als een malle naar buiten te kijken..Ik woon net op de rand van rood en oranje
Ik woon ook op die grens. Vind het maar spannend allemaal! Ik heb wel alles wat kan binnen gezet, maar toch…
wild-flower
18-02-2022 om 11:01
Hier in NH code rood . De weekmarkt in ons dorp is afgelast en winkels gaan vanmiddag dicht ( supermarkten uitgezonderd ) . Ze verwachten net zo'n storm als 30 jaar geleden en toen hadden we hier heel wat schade
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.