Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Stikstof, samen om tafel om een plan te maken

Daglichtlamp schreef op 22-08-2022 om 16:47:

https://www.trouw.nl/binnenland/van-der-wal-wil-overleg-met-justitie-over-intimidatie-van-boeren~bb2d4a67/
Boeren die willen verduurzamen worden blijkbaar bedreigt door andere boeren.

Een grof schandaal! Ik hoop toch echt dat ze hier niet mee wegkomen.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

22-08-2022 om 21:18

Dus boeren moeten hier weg en op een andere plaats terug komen, maar grote vervuilers houden we graag binnen onze landsgrenzen. Wie houden ze nou voor de gek.

Zo kan Nederland voorkomen dat deze industrieën hun productie verplaatsen naar landen buiten de EU waar het klimaatbeleid minder ambitieus is”, legt eurocommissaris Margrethe Vestager (Mededinging) 

https://www.telegraaf.nl/financieel/191142567/energieslurpers-als-tata-krijgen-835-miljoen-korting

Paracelsus schreef op 22-08-2022 om 21:18:

Dus boeren moeten hier weg en op een andere plaats terug komen, maar grote vervuilers houden we graag binnen onze landsgrenzen. Wie houden ze nou voor de gek.

Zo kan Nederland voorkomen dat deze industrieën hun productie verplaatsen naar landen buiten de EU waar het klimaatbeleid minder ambitieus is”, legt eurocommissaris Margrethe Vestager (Mededinging)

https://www.telegraaf.nl/financieel/191142567/energieslurpers-als-tata-krijgen-835-miljoen-korting

En een bedrijf als Tata, heeft een enorme bijdrage in de stikstofcrisis, maar verder vervuilen ze de boel ook nog enorm. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

22-08-2022 om 21:55

Friezinnetje schreef op 22-08-2022 om 21:23:

[..]

En een bedrijf als Tata, heeft een enorme bijdrage in de stikstofcrisis, maar verder vervuilen ze de boel ook nog enorm.

Onbegrijpelijk 

https://www.ad.nl/politiek/tweede-kamer-in-debat-over-stikstofbom-hoekstra-kaag-afwezig-wegens-ziekte~ab9f6fe2a/

Gaan jullie het debat zometeen kijken?
Het is jammer dat Kaag ziek is, maar ik ben wel benieuwd hoe Hoekstra zich hieruit gaat draaien.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

23-08-2022 om 11:12

Sister-Moon schreef op 23-08-2022 om 11:02:

https://www.ad.nl/politiek/tweede-kamer-in-debat-over-stikstofbom-hoekstra-kaag-afwezig-wegens-ziekte~ab9f6fe2a/

Gaan jullie het debat zometeen kijken?
Het is jammer dat Kaag ziek is, maar ik ben wel benieuwd hoe Hoekstra zich hieruit gaat draaien.

Ik ga kijken! Ik moet tussendoor nog wel werken, dus kan helaas niet alles volgen.

Ik zie het kabinet wel klappen , dan kunnen de boeren vast nog even blijven zitten want volgens mij mogen de dan geen rigoreuze beslissingen meer doorvoeren. 

Paracelsus schreef op 23-08-2022 om 11:12:

[..]

Ik ga kijken! Ik moet tussendoor nog wel werken, dus kan helaas niet alles volgen.

Ik zie het kabinet wel klappen , dan kunnen de boeren vast nog even blijven zitten want volgens mij mogen de dan geen rigoreuze beslissingen meer doorvoeren.

Het kabinet laten klappen zou een zegen zijn. Stel prutsers! 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

23-08-2022 om 11:19

Sister-Moon schreef op 23-08-2022 om 11:13:

[..]

Het kabinet laten klappen zou een zegen zijn. Stel prutsers!

Zeker. Dit kabinet moet helemaal geen dingen meer doorvoeren. Ik houd m’n hart vast als ze nu ook nog rigoreuze plannen willen gaan doorvoerennin het onderwijs. Al die jaren waarbij de dingen hebben vernieuwd is het niveau alleen maar omlaag gegaan. Blijf ajb van het onderwijs af. Er zijn al dakpan klassen. Maar geen ander systeem. Ik zie er alleen maar ellende van komen. 

De minima kunnen hier niet meer gecompenseerd worden, maar wel weer 80 miljoen naar Oekraïne ( niet dat ze het daar niet zwaar hebben) maar kom ook eens voor je eigen burgers op en regel het goed.

Paracelsus schreef op 23-08-2022 om 11:19:

[..]

Zeker. Dit kabinet moet helemaal geen dingen meer doorvoeren. Ik houd m’n hart vast als ze nu ook nog rigoreuze plannen willen gaan doorvoerennin het onderwijs. Al die jaren waarbij de dingen hebben vernieuwd is het niveau alleen maar omlaag gegaan. Blijf ajb van het onderwijs af. Er zijn al dakpan klassen. Maar geen ander systeem. Ik zie er alleen maar ellende van komen.

De minima kunnen hier niet meer gecompenseerd worden, maar wel weer 80 miljoen naar Oekraïne ( niet dat ze het daar niet zwaar hebben) maar kom ook eens voor je eigen burgers op en regel het goed.

Dat laatste stoort mij ook enorm! De miljarden vliegen je om de oren, maar voor onszelf kan er niks geregeld worden? Dat klopt toch niet. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

23-08-2022 om 11:29

Sister-Moon schreef op 23-08-2022 om 11:25:

[..]

Dat laatste stoort mij ook enorm! De miljarden vliegen je om de oren, maar voor onszelf kan er niks geregeld worden? Dat klopt toch niet.

Nee. Maar dat is hetzelfde als dat ze nu de grootste vervuiler van Nederland weet ik veel hoeveel euro’s compensatie geven, want we kunnen de vervuiling beter binnen Nederland houden. Terwijl boeren ( zelfs eerst ook bio boeren) op de lijst stonden voor een sluiting ( want dat houdt een grote reductie in voor de meeste) , want hè we moeten de natuur beschermen. 

Paracelsus schreef op 23-08-2022 om 11:29:

[..]

Nee. Maar dat is hetzelfde als dat ze nu de grootste vervuiler van Nederland weet ik veel hoeveel euro’s compensatie geven, want we kunnen de vervuiling beter binnen Nederland houden. Terwijl boeren ( zelfs eerst ook bio boeren) op de lijst stonden voor een sluiting ( want dat houdt een grote reductie in voor de meeste) , want hè we moeten de natuur beschermen.

Ja, want ‘de natuur beschermen’, dat is een kneuzenhobbytje. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

23-08-2022 om 11:42

Mevrouw75 schreef op 23-08-2022 om 11:42:

[..]

Ja, want ‘de natuur beschermen’, dat is een kneuzenhobbytje.

Hoe bedoel je dat?

Paracelsus schreef op 23-08-2022 om 11:42:

[..]

Hoe bedoel je dat?

Dat je laatste zin nogal neerbuigend is. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

23-08-2022 om 11:56

Mevrouw75 schreef op 23-08-2022 om 11:44:

[..]

Dat je laatste zin nogal neerbuigend is.

ik vind het nogal een rare keus om een grote vervuiler meer dan 800 miljoen compensatie te geven en aan geven dat je deze vervuiler graag binnen de landsgrenzen houdt. Maar de boeren moeten echt inkrimpen/weg, want anders komt het niet goed met onze natuur. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.