Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Stikstof, samen om tafel om een plan te maken

ZanyHeron88

ZanyHeron88

14-08-2022 om 21:38

Tickel schreef op 14-08-2022 om 21:23:

[..]

Ja, die visie staat op hun website. Ik zie niets over veganisten die willen dat de rest van de wereld dat ook wordt. Wel staat Tata Steel erop, luchtvaart, elektriciteitscentrales en houtrook.

https://mobilisation.nl/nl/

Ze zijn sowieso al selectief over de weidevogels..

Oh en nu ik even snel verder kijk. Ze prijzen een vegan levensstijl zeker wel aan en ze zien het als de toekomst.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

14-08-2022 om 21:45

Tickel schreef op 14-08-2022 om 20:29:

Morgen schuiven de natuurorganisaties aan bij Remkes.

https://nos.nl/artikel/2440593-natuurorganisaties-niet-van-plan-ruimte-te-geven-in-stikstofoverleg

Mooi, wat mij betreft krijgen ze overigens een grotere vinger in de pap.

Het is tijd.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

15-08-2022 om 13:03

Agractie gaat wel actievoeren itt FDF. Die versplinterde groeperingen is toch helemaal niet handig als je een overleg wil laten slagen.
https://www.ad.nl/binnenland/agractie-roept-op-tot-nieuwe-boerenblokkades-op-drukke-plekken~a41f6393/

WickedCurlew89

WickedCurlew89

15-08-2022 om 14:24

Toch gek hè, dat ze niet gewoon stoppen met leveren. 

Hetvrijewoord schreef op 15-08-2022 om 14:24:

Toch gek hè, dat ze niet gewoon stoppen met leveren.

Wat ik heb gehoord is dat ze dan contractbreuk zouden plegen met de Campina’s enzo. En die wapperen dan met boetes, advocaten en dergelijke. Plus, wat ga je dan met je overtollige melk doen? Die koe moet toch gemolken worden.

Ze zitten wat dat betreft in een hele benarde positie. De overheid vraagt terecht wat van ze, maar de opdrachtgevers gaan daar ook niet in mee. Die willen niet eens aan tafel en blijven de boeren dwingen om te leveren tegen ontzettend lage prijzen. Ze zeggen wel eens ‘Don’t bite the hand that feeds you’ en het lijkt alsof de boeren die raad ter harte nemen. Ze durven of kunnen niet tegen de echte boeven ingaan. 

Paracelsus schreef op 14-08-2022 om 21:38:

[..]

Ze zijn sowieso al selectief over de weidevogels..

Oh en nu ik even snel verder kijk. Ze prijzen een vegan levensstijl zeker wel aan en ze zien het als de toekomst.

Ik hoop het zeer, dat dat de toekomst gaat zijn. Ik ben zelf nog niet zo ver maar ik zie wel in dat de veganisten gelijk hebben. 

Op steeds meer plekken in het land zie je de vlaggen op z'n kop hangen. Dieptriest vind ik het. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

15-08-2022 om 17:48

Zorroo schreef op 15-08-2022 om 17:40:

[..]

Ik hoop het zeer, dat dat de toekomst gaat zijn. Ik ben zelf nog niet zo ver maar ik zie wel in dat de veganisten gelijk hebben.

Waarin hebben ze gelijk dan?

ZanyHeron88

ZanyHeron88

15-08-2022 om 17:48

Regendrup. schreef op 15-08-2022 om 17:44:

Op steeds meer plekken in het land zie je de vlaggen op z'n kop hangen. Dieptriest vind ik het.

Mensen zijn ontevreden. Niet alleen de boeren

Paracelsus schreef op 15-08-2022 om 17:48:

[..]

Mensen zijn ontevreden. Niet alleen de boeren

Toch vind ik het schokkend.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

15-08-2022 om 18:03

Regendrup. schreef op 15-08-2022 om 17:56:

[..]

De ontevredenheid? Die zag ik al maanden aankomen. De vissers, de boeren, de huisartsen, de glastuinbouw, de spoedeisende hulp artsen. De groep wordt steeds groter. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

15-08-2022 om 18:14

Gas winnen uit mest: dankzij drie koeien kan een gezin jaar lang douchen en koken

https://www.ad.nl/klimaat/gas-winnen-uit-mest-dankzij-drie-koeien-kan-een-gezin-jaar-lang-douchen-en-koken~a288f0be/

ik zou zeggen, koester de koeien en gebruik het mest op een andere manier. Dan komen we misschien nog uit de gascrisis, zonder te boren naar Groningsgas

Regendrup. schreef op 15-08-2022 om 17:56:

[..]

waarom vind je het schokkend? 

Paracelsus schreef op 15-08-2022 om 17:48:

[..]

Waarin hebben ze gelijk dan?

Moet dat nog worden uitgelegd? Lijkt me duidelijk. Omdat als heel de mensheid veganist zou zijn, de wissel die wij als diersoort trekken op de aarde, dus op het gebied van natuur, klimaat, milieu, de wereld voedselvoorziening, enorm veel minder zou zijn. En omdat als je niet of nauwelijks nog dieren gebruikt om je te voeden en te kleden, er aanzienlijk minder dierenleed zou zijn.

Zorroo schreef op 15-08-2022 om 18:45:

[..]

Moet dat nog worden uitgelegd? Lijkt me duidelijk. Omdat als heel de mensheid veganist zou zijn, de wissel die wij als diersoort trekken op de aarde, dus op het gebied van natuur, klimaat, milieu, de wereld voedselvoorziening, enorm veel minder zou zijn. En omdat als je niet of nauwelijks nog dieren gebruikt om je te voeden en te kleden, er aanzienlijk minder dierenleed zou zijn.

nou, ik hoef geen veganist te worden, meeste zien er vrij ongezond uit. Ik wil wel minderen met vlees

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.