Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Stikstof, samen om tafel om een plan te maken

ZanyHeron88

ZanyHeron88

14-08-2022 om 19:27

Hetvrijewoord schreef op 14-08-2022 om 19:24:

[..]

Gebeurt al. Het aandeel van de boeren is allang duidelijk.

Nee hoor, maar dit is off-topic , dus ik zal er niet verder op ingaan. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

14-08-2022 om 19:36

Paracelsus schreef op 14-08-2022 om 19:27:

[..]

Nee hoor, maar dit is off-topic , dus ik zal er niet verder op ingaan.

Jawel hoor. Ga maar naar het vorige, gesloten, topic. Wordt het je allemaal uitgelegd. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

14-08-2022 om 20:04

Remkes wacht week vol stikstofgesprekken, maar kabinet heeft huiswerk nog niet af https://www.telegraaf.nl/nieuws/1608154023/remkes-wacht-week-vol-stikstofgesprekken-maar-kabinet-heeft-huiswerk-nog-niet-af/?utm_source=whatsapp&utm_medium=referral&utm_campaign=whatsapp

De stikstofopgave is een belangenafweging tussen het economisch verdienvermogen van de landbouwsector, natuurbelangen en als gevolg van rechtszaken van milieuclubs een juridisch steekspel geworden waarbij veel onduidelijkheid heerst. Boeren hebben aangegeven best te willen verduurzamen, maar hebben zorgen over het verdienen van een goede boterham als het mes in de veestapel gaat. Het is aan het kabinet en de Tweede Kamer om een goede afweging te maken tussen alle belangen. Tegelijkertijd eisen milieuclubs als Greenpeace, Natuurmonumenten en MOB meer van het kabinet en bij rechters. „Ons standpunt: harde boerenprotest is het gevolg van knullig optreden van premier Rutte. Het taboe op forse inkrimping van de veestapel moet van tafel”, aldus MOB-voorman Johan Vollenbroek, die ook een onmiddellijke bouwstop van nieuwe veestallen eist en met talloze rechtszaken gaten schoot in de stikstofaanpak.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

14-08-2022 om 20:29

ZanyHeron88

ZanyHeron88

14-08-2022 om 20:49

Tickel schreef op 14-08-2022 om 20:29:

Morgen schuiven de natuurorganisaties aan bij Remkes.

https://nos.nl/artikel/2440593-natuurorganisaties-niet-van-plan-ruimte-te-geven-in-stikstofoverleg

Fijn dat ze een groep vega(n)isten laten meebepalen. Die hebben sowieso als doel om de veeboer de nek om te draaien. Dat zal sowieso wel lukken als ze vors moeten snijden in hun vee. Het vlees wordt dan wel uit andere landen geïmporteerd, want vlees uit Nederland wordt te duur. 

Paracelsus schreef op 14-08-2022 om 20:49:

[..]

Fijn dat ze een groep vega(n)isten laten meebepalen. Die hebben sowieso als doel om de veeboer de nek om te draaien. Dat zal sowieso wel lukken als ze vors moeten snijden in hun vee. Het vlees wordt dan wel uit andere landen geïmporteerd, want vlees uit Nederland wordt te duur.

waarvan we niet weten hoe daar met dieren omgegaan wordt, waar geen strenge regels zijn. Daar zitten we op te wachten idd. En stikstof door het vervoer hiernaar toe, maar dat is dan ineens niet meer erg

Daglichtlamp

Daglichtlamp

14-08-2022 om 20:58 Topicstarter

[..]

Welke groep die aan tafel zit is veganistisch? Overigens waren ook alle boerenorganisaties uitgenodigd, daar waren de extreme partijen ook niet uitgesloten.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

14-08-2022 om 21:02

Friezinnetje schreef op 14-08-2022 om 20:57:

[..]

waarvan we niet weten hoe daar met dieren omgegaan wordt, waar geen strenge regels zijn. Daar zitten we op te wachten idd. En stikstof door het vervoer hiernaar toe, maar dat is dan ineens niet meer erg

Nee, ik vind het echt schandalig. De prijzen zullen hier ook stijgen. Gezonde onbewerkte voeding is straks voor een groot deel van Nederland onbetaalbaar geworden.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

14-08-2022 om 21:02

[..]

Welke groep veganisten? Noem eens een naam van die groep.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

14-08-2022 om 21:08

Tickel schreef op 14-08-2022 om 21:02:

[..]

Welke groep veganisten? Noem eens een naam van die groep.

Google zelf maar een paar namen die deelnemen aan de gesprekken. De groepen die aanschuiven profileren zich misschien niet als veganistisch, maar de mensen die aan tafel schuiven zijn het wel. 

Bijv die. man die alle rechtszaken aanspant

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

14-08-2022 om 21:15

Paracelsus schreef op 14-08-2022 om 21:08:

[..]

Google zelf maar een paar namen die deelnemen aan de gesprekken. De groepen die aanschuiven profileren zich misschien niet als veganistisch, maar de mensen die aan tafel schuiven zijn het wel.

Bijv die. man die alle rechtszaken aanspant

Dat is een individu die veganist is en lid van een natuurorganisatie. Ze vertegenwoordigen een groep en zitten daar niet vanwege hun eetgewoonten. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

14-08-2022 om 21:15

Tickel schreef op 14-08-2022 om 21:15:

[..]

Dat is een individu die veganist is en lid van een natuurorganisatie. Ze vertegenwoordigen een groep en zitten daar niet vanwege hun eetgewoonten.

Nee, maar ze hebben wel een bepaalde visie natuurlijk. Als ik ergens lid van wordt doe ik dat ook bij een groep die het dicht bij mijn normen en waarde ligt

Daglichtlamp

Daglichtlamp

14-08-2022 om 21:16 Topicstarter

Paracelsus schreef op 14-08-2022 om 21:08:

[..]

Bijv die. man die alle rechtszaken aanspant

Ja de MOB bijvoorbeeld, die zich zeker niet alleen richt op de stikstofemissies van boeren: https://mobilisation.nl/index.php?id=62, maar zij kijken bijvoorbeeld ook naar Schiphol. Dat iemand veganistisch is betekent niet dat iemand ook probeert die levensstijl aan anderen op te leggen.

MOB heeft daarom recent de minister verzocht om handhavend op te treden tegen niet-vergunde vluchten van en naar Schiphol, Rotterdam en Eindhoven. Daarop is nog geen reactie gekomen ondanks dat de wettelijke termijn is verstreken. Indien er niet op korte termijn geen reactie komt stapt MOB hiervoor naar de rechter. M.b.t.het vliegveld Maastricht is MOB al naar de rechter gestapt met de eis om vliegveld Maastricht met directe ingang te sluiten.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

14-08-2022 om 21:23

Paracelsus schreef op 14-08-2022 om 21:15:

[..]

Nee, maar ze hebben wel een bepaalde visie natuurlijk. Als ik ergens lid van wordt doe ik dat ook bij een groep die het dicht bij mijn normen en waarde ligt

Ja, die visie staat op hun website. Ik zie niets over veganisten die willen dat de rest van de wereld dat ook wordt. Wel staat Tata Steel erop, luchtvaart, elektriciteitscentrales en houtrook.

https://mobilisation.nl/nl/

ZanyHeron88

ZanyHeron88

14-08-2022 om 21:38

Dubbel

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.