Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Steeds meer agressie . Wat is er mis met onze jongeren ?

Drietje schreef op 08-08-2021 om 14:56:

Om dit soort topics moet ik altijd een beetje lachen vanwege het chagrijn richting pubers en jongeren. Mensen vergeten zo snel hoe het was om zelf jong te zijn. O die jeugd van tegenwoordig toch! Vroeger was alles beter! Huh huh, want toen was er geen criminaliteit en iedereen was altijd ijverig aan zijn schoolwerk en niemand haalde rottigheid uit. Tuurlijk Beseffen juliie wel dat je nu klinkt als je eigen oma toen je zelf jong was?

Ik geloof niet dat dat nou is wat de meeste mensen hier zeggen.

Dat jongeren nu vaker voor zwaardere delicten veroordeeld worden dan toen wij jong waren is een feit, dat blijkt uit de cijfers. Die zijn hier eerder geplaatst. Waarom zou je dat willen bagatelliseren met: je klinkt als je oma? Daar schieten we toch niets mee op.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

08-08-2021 om 15:09

Rondstruiner schreef op 08-08-2021 om 15:04:

[..]

Ik geloof niet dat dat nou is wat de meeste mensen hier zeggen.

Dat jongeren nu vaker voor zwaardere delicten veroordeeld worden dan toen wij jong waren is een feit, dat blijkt uit de cijfers. Die zijn hier eerder geplaatst. Waarom zou je dat willen bagatelliseren met: je klinkt als je oma? Daar schieten we toch niets mee op.

De criminaliteit onder jongeren is juist flink gedaald. Er komen wel eerder wapens bij te pas, een trend die past bij de verharding van de criminaliteit. Zie Taghi. 

https://www.trouw.nl/binnenland/trend-de-criminaliteit-onder-jongeren-daalt-ernstige-delicten-niet~bd4b9712/

letterkoekje schreef op 08-08-2021 om 09:51:

[..]

Ik reageer gewoon op deze post maar wil niet off-topic gaan:

Ik heb een keer gelezen dat als een beroep vervrouwelijkt (wat nu dus in veel beroepen het geval is) dat de kwaliteit dan achteruit gaat. Met betrekking tot tucht en discipline.
Helemaal ben ik het er niet mee eens, tot op een zekere hoogte wel.

Behalve dat het beroep slechter betaald wordt, gaat de kwaliteit achteruit? Nou, dan zal ik mijn beroep maar opgeven, straks gaat de kwaliteit van de Nederlandse ingenieur nog achteruit omdat op het bastion van mannelijkheid, de Technische Universiteiten, steeds meer meisjes komen studeren... 

Aquarius27 schreef op 08-08-2021 om 11:15:

[..]

Ook al ben je het er niet mee eens, dan nog vraag ik me af waarom je deze onzinnige bewering ( zonder bron) hier neerzet. Echt he.

En als er een bron bij staat dan wordt het waarheid?

Ik ben het er tot op zekere hoogte mee eens en dat is het voornaamste wat ik wil zeggen. Echt hoor!

Het is toch zomervakantie? Over een paar weken is het vast weer afgelopen met die “incidentjes”

Drietje schreef op 08-08-2021 om 15:09:

[..]

De criminaliteit onder jongeren is juist flink gedaald. Er komen wel eerder wapens bij te pas, een trend die past bij de verharding van de criminaliteit. Zie Taghi.

https://www.trouw.nl/binnenland/trend-de-criminaliteit-onder-jongeren-daalt-ernstige-delicten-niet~bd4b9712/

Als je mijn bericht goed leest is dat precies wat ik zeg. Jongeren worden nu veroordeeld voor zwaardere delicten. Ik zeg nergens dat de criminaliteit is toegenomen.

We hadden dit overigens al aan het begin van het topic vastgesteld.

SnoopyIbis83

SnoopyIbis83

08-08-2021 om 16:56

letterkoekje schreef op 08-08-2021 om 16:07:

[..]

En als er een bron bij staat dan wordt het waarheid?

Ik ben het er tot op zekere hoogte mee eens en dat is het voornaamste wat ik wil zeggen. Echt hoor!

Jij bent het eens met wat je zegt. Super.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

08-08-2021 om 16:58

Rondstruiner schreef op 08-08-2021 om 16:51:

[..]

Als je mijn bericht goed leest is dat precies wat ik zeg. Jongeren worden nu veroordeeld voor zwaardere delicten. Ik zeg nergens dat de criminaliteit is toegenomen.

We hadden dit overigens al aan het begin van het topic vastgesteld.

Wat is er mis met onze jongeren? Dat suggereert toch wel dat er op grote schaal iets mis is met 'onze jongeren'. En zo zijn de reacties in dit topic ook. Want er zijn te weinig mannen, teveel vrouwen, ouders zijn teveel weg, kinderen worden teveel verwend, de dienstplicht moet weer ingevoerd worden en ga zo maar door. 

Volgens mij gaat het best heel goed met onze jongeren, maar gaat het met een klein deel goed mis. 

Heidi-Forumbeheer schreef op 07-08-2021 om 22:48:

Een pittige discussie is prima maar een discriminerend en racistisch bericht wordt verwijderd en de gebruiker krijgt een waarschuwing.

Bericht verwijderd:

Forumbeleid en huisregels

Alle forumberichten worden
beoordeeld door de moderators of het forumbeheer en over deze
beslissingen is geen discussie mogelijk.

Drietje schreef op 08-08-2021 om 14:56:

Om dit soort topics moet ik altijd een beetje lachen vanwege het chagrijn richting pubers en jongeren. Mensen vergeten zo snel hoe het was om zelf jong te zijn. O die jeugd van tegenwoordig toch! Vroeger was alles beter! Huh huh, want toen was er geen criminaliteit en iedereen was altijd ijverig aan zijn schoolwerk en niemand haalde rottigheid uit. Tuurlijk Beseffen juliie wel dat je nu klinkt als je eigen oma toen je zelf jong was?

Nee, sorry. Waar mijn kinderen of hun peers mee wegkomen, kon ik vroeger werkelijk uit mijn hoofd laten. Tenenkrommend vond én vind ik de pampering waarmee kinderen al vanaf de kinderopvang mee te maken krijgen. En die trend zet zich stijl door naar school, om tegen de tijd dat het verwende 15 jarige prinsjes en prinsesjes zijn, een grote bek geven thuis. Ik heb heel wat strijd geleverd hier thuis, omdat de verleidingen op elke hoek staan (de verleiding van gamen, de verleiding van snel rijk te kunnen worden als influencer,  het moeten opboksen tegen almaar groter/beter/duurder/verder/meer van leeftijdgenoten als het gaat om geld, zelf mogen bepalen, spullen, vakantie, uitgaven, van hele dagen op een telefoon zitten en onaanspreekbaar zijn met een koptelefoon op). Maar de helft vd vrienden van mijn kinderen hebben een baantje. Omdat het van hun ouders niet hoeft. En wat een tijd hebben die om te shoppen en gamen, gesponsord door papa en mama. Want tis ook weer niet zo dat de kinderen dan op een droog houtje zitten te bijten. Die gaan shoppen met geld gekregen  van pa of ma. Tuurlijk. Probeer er dan maar eens geen narcistjes van te maken. Kinderen die gewend zijn om nul frustraties op hun pad tegen te komen. Die geen Nee horen en waar geen consequenties van merkbaar zijn, behalve in hun egoïstische gedrag.

Dat was toen ik opgroeide écht wel anders....

Drietje schreef op 08-08-2021 om 16:58:

[..]

Wat is er mis met onze jongeren? Dat suggereert toch wel dat er op grote schaal iets mis is met 'onze jongeren'. En zo zijn de reacties in dit topic ook. Want er zijn te weinig mannen, teveel vrouwen, ouders zijn teveel weg, kinderen worden teveel verwend, de dienstplicht moet weer ingevoerd worden en ga zo maar door.

Volgens mij gaat het best heel goed met onze jongeren, maar gaat het met een klein deel goed mis.

We discussiëren hier gewoon een beetje over een mogelijke oorzaak voor de toename van zware delicten onder jongeren. Ik vind dat een groot probleem ja, omdat het voor angstgevoelens in de samenleving zorgt. Jij vind het blijkbaar geen probleem. Dat is prima.

Maar hier binnenvallen met commentaar en alleen maar zeggen dat we net onze oma's zijn vind ik kinderachtig. Helemaal als je niet de moeite hebt genomen om het topic goed door te lezen.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

08-08-2021 om 17:26

Rondstruiner schreef op 08-08-2021 om 17:10:

[..]

We discussiëren hier gewoon een beetje over een mogelijke oorzaak voor de toename van zware delicten onder jongeren. Ik vind dat een groot probleem ja, omdat het voor angstgevoelens in de samenleving zorgt. Jij vind het blijkbaar geen probleem. Dat is prima.

Maar hier binnenvallen met commentaar en alleen maar zeggen dat we net onze oma's zijn vind ik kinderachtig. Helemaal als je niet de moeite hebt genomen om het topic goed door te lezen.

Ik heb het zeker wel goed doorgelezen, maar de reactie hierboven is ook weer zo'n voorbeeld over 'prinsjes en prinsesjes'. Ik erger me aan de generalisatie van de jeugd. Net alsof de totale jeugd niet deugt vanwege een paar rotte appels. Ik stoor me daaraan. 

Diyer schreef op 08-08-2021 om 17:08:

[..]

Nee, sorry. Waar mijn kinderen of hun peers mee wegkomen, kon ik vroeger werkelijk uit mijn hoofd laten. Tenenkrommend vond én vind ik de pampering waarmee kinderen al vanaf de kinderopvang mee te maken krijgen. En die trend zet zich stijl door naar school, om tegen de tijd dat het verwende 15 jarige prinsjes en prinsesjes zijn, een grote bek geven thuis. Ik heb heel wat strijd geleverd hier thuis, omdat de verleidingen op elke hoek staan (de verleiding van gamen, de verleiding van snel rijk te kunnen worden als influencer, het moeten opboksen tegen almaar groter/beter/duurder/verder/meer van leeftijdgenoten als het gaat om geld, zelf mogen bepalen, spullen, vakantie, uitgaven, van hele dagen op een telefoon zitten en onaanspreekbaar zijn met een koptelefoon op). Maar de helft vd vrienden van mijn kinderen hebben een baantje. Omdat het van hun ouders niet hoeft. En wat een tijd hebben die om te shoppen en gamen, gesponsord door papa en mama. Want tis ook weer niet zo dat de kinderen dan op een droog houtje zitten te bijten. Die gaan shoppen met geld gekregen van pa of ma. Tuurlijk. Probeer er dan maar eens geen narcistjes van te maken. Kinderen die gewend zijn om nul frustraties op hun pad tegen te komen. Die geen Nee horen en waar geen consequenties van merkbaar zijn, behalve in hun egoïstische gedrag.

En ondanks jouw perfecte opvoeding kunnen je kids nog steeds uitgroeien tot zware criminelen. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

08-08-2021 om 17:32

Diyer schreef op 08-08-2021 om 17:08:

[..]

Nee, sorry. Waar mijn kinderen of hun peers mee wegkomen, kon ik vroeger werkelijk uit mijn hoofd laten. Tenenkrommend vond én vind ik de pampering waarmee kinderen al vanaf de kinderopvang mee te maken krijgen. En die trend zet zich stijl door naar school, om tegen de tijd dat het verwende 15 jarige prinsjes en prinsesjes zijn, een grote bek geven thuis. Ik heb heel wat strijd geleverd hier thuis, omdat de verleidingen op elke hoek staan (de verleiding van gamen, de verleiding van snel rijk te kunnen worden als influencer, het moeten opboksen tegen almaar groter/beter/duurder/verder/meer van leeftijdgenoten als het gaat om geld, zelf mogen bepalen, spullen, vakantie, uitgaven, van hele dagen op een telefoon zitten en onaanspreekbaar zijn met een koptelefoon op). Maar de helft vd vrienden van mijn kinderen hebben een baantje. Omdat het van hun ouders niet hoeft. En wat een tijd hebben die om te shoppen en gamen, gesponsord door papa en mama. Want tis ook weer niet zo dat de kinderen dan op een droog houtje zitten te bijten. Die gaan shoppen met geld gekregen van pa of ma. Tuurlijk. Probeer er dan maar eens geen narcistjes van te maken. Kinderen die gewend zijn om nul frustraties op hun pad tegen te komen. Die geen Nee horen en waar geen consequenties van merkbaar zijn, behalve in hun egoïstische gedrag.

Ik weet niet waar jij woont maar ik herken hier niks van hoor. Mijn kinderen groeien op in dezelfde omgeving als ik vroeger. Toen had bijna niemand een baantje, alleen ik in de zomervakantie. Niks geen vakkenvullen na school, of bedienen in de horeca. Nu hebben bijna alle jongelui die ik ken een baantje. Soms zelfs meer dan 1. En ik kwam overal mee weg op school. Klasgenoten van mij zaten hele dagen blowend in het café. Mijn kinderen komen 1 keer te laat en krijgen meteen corvee. Ik vind de 'jeugd van tegenwoordig' juist heel maatschappelijk betrokken, gezellig en beleefd.

Bijna alle pubers en jongeren die ik ken (en door mijn hobby / vrijwilligerswerk zijn dat er nogal wat) hebben naast school en sport een bijbaantje. Kassa, callcenter, eten bezorgen, vakken vullen, noem maar op. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.