Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Rechtszaak Ali B.


MRI schreef op 13-06-2024 om 10:06:

[..]

Tja dat is het rotte in zedenzaken maar ook in mishandelingszaken. We vinden met zijn allen dat grensoverschrijdend gedrag niet kan maar we zien ook veel sepo's omdat het niet rond te krijgen is. En steeds gaan plegers maar vrijuit. Misschien moeten we tot het besef komen dat het strafrecht geen uitweg biedt voor slachtoffers. Dat de weg naar de rechtbank alleen nog maar bijdraagt aan het leed als er weer eens geseponeerd wordt. Dat is triest maar ik word zelf moedeloos van de vele zaken van grensoverschrijding die worden geseponeerd. Wat moeten we doen om onze dochters te beschermen?

Zolang er mannen rondlopen met een instelling als die van een Jeroen of een Ali.. staan we machteloos denk ik. En ik vind dat een afschuwelijke gedachte.

Is zijn vrouw Breghje nog bij hem dan? 

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

13-06-2024 om 10:37

Boarn schreef op 13-06-2024 om 10:28:

Is zijn vrouw Breghje nog bij hem dan?

Nee volgens internet 😉

Alles wat gezegd wordt is live te volgen via Saskia Belleman ( rechtbank verslaggeefster ) op twitter .
Ook als je geen twitter hebt .
Gewoon via google :  saskia belleman twitter

MRI schreef op 13-06-2024 om 10:06:

[..]

Tja dat is het rotte in zedenzaken maar ook in mishandelingszaken. We vinden met zijn allen dat grensoverschrijdend gedrag niet kan maar we zien ook veel sepo's omdat het niet rond te krijgen is. En steeds gaan plegers maar vrijuit. Misschien moeten we tot het besef komen dat het strafrecht geen uitweg biedt voor slachtoffers. Dat de weg naar de rechtbank alleen nog maar bijdraagt aan het leed als er weer eens geseponeerd wordt. Dat is triest maar ik word zelf moedeloos van de vele zaken van grensoverschrijding die worden geseponeerd. Wat moeten we doen om onze dochters te beschermen?

Onze zoons/ de jongens anders/ beter opvoeden.

Zorgen dat de jongens van nu straks mannen zijn die zich weten te gedragen. De jongens van nu vertellen dat het gedrag van Ali, zoals het nu naar buiten komt, niet stoer is. Vertellen dat de meisjes die zich (te) schaars kleden niet automatisch zin hebben in seks.  Dat je als man bloedgeil kan zijn maar dat je, om die behoefte te bevredigen, geen meisje van haar fiets rukt.

Ali is niet zielig hij had na 2017* toch moeten beseffen dat het niet oké was om meisjes in zijn bed te lokken en dat er toch wel iemand zou gaan praten. 


*Ik noem 2017 steeds omdat toen de me-too beweging is begonnen en er toen eindelijk een omslag kwam.  Jarenlang waren voor mij persoonlijk de "grapjes" van vieze Lowietje afgedaan als daar moet je tegen kunnen/ zo zijn mannen nou eenmaal. 

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

13-06-2024 om 11:02

wild-flower schreef op 13-06-2024 om 10:52:

Alles wat gezegd wordt is live te volgen via Saskia Belleman ( rechtbank verslaggeefster ) op twitter .
Ook als je geen twitter hebt .
Gewoon via google : saskia belleman twitter

Ja ik volg haar ook 

Interessant en ben erg benieuwd 🤨 

MRI schreef op 13-06-2024 om 10:06:

[..]

Tja dat is het rotte in zedenzaken maar ook in mishandelingszaken. We vinden met zijn allen dat grensoverschrijdend gedrag niet kan maar we zien ook veel sepo's omdat het niet rond te krijgen is. En steeds gaan plegers maar vrijuit. Misschien moeten we tot het besef komen dat het strafrecht geen uitweg biedt voor slachtoffers. Dat de weg naar de rechtbank alleen nog maar bijdraagt aan het leed als er weer eens geseponeerd wordt. Dat is triest maar ik word zelf moedeloos van de vele zaken van grensoverschrijding die worden geseponeerd. Wat moeten we doen om onze dochters te beschermen?

Vooral heel luid en direct communiceren over ongepast gedrag. Want zo'n persoon gaat ervan uit dat je hem zo belangrijk vindt en zo twijfelt aan jezelf dat je zijn gedrag gaat vergoelijken. Volgende keer bedenkt hij zich dan wel drie keer voordat hij iemand met een seksuele ondertoon gaat benaderen.

MRI schreef op 13-06-2024 om 10:06:

[..]

Tja dat is het rotte in zedenzaken maar ook in mishandelingszaken. We vinden met zijn allen dat grensoverschrijdend gedrag niet kan maar we zien ook veel sepo's omdat het niet rond te krijgen is. En steeds gaan plegers maar vrijuit. Misschien moeten we tot het besef komen dat het strafrecht geen uitweg biedt voor slachtoffers. Dat de weg naar de rechtbank alleen nog maar bijdraagt aan het leed als er weer eens geseponeerd wordt. Dat is triest maar ik word zelf moedeloos van de vele zaken van grensoverschrijding die worden geseponeerd. Wat moeten we doen om onze dochters te beschermen?

Er is al wat aan het veranderen, de wet seksuele misdrijven is gewijzigd, of liever gezegd gaat per 1 juli versoepeld & verbreed een nieuw tijdperk in, zodat het slachtoffers van seksueel misbruik minder moeilijk wordt gemaakt daders strafrechtelijk verantwoordelijk te houden. 

Zaken als deze zijn mede bepalend hoe het zich in de toekomst verder ontwikkeld. Wat het wettelijke oordeel van de rechtbank uiteindelijk ook mag zijn, de houding van Ali Bouali spreekt (publiekelijk) boekdelen en zal gevolgen gaan hebben, zelfs als hij wordt vrijgesproken. 

Een gewaarschuwd mens geldt voor 2 en er zijn genoeg (jonge) mensen die deze rechtszaak meekrijgen om daar rode vlaggen in te leren herkennen.  Denk ik althans. Steeds een stukje verder het proces in.

Bakblik schreef op 13-06-2024 om 10:55:

[..]

Onze zoons/ de jongens anders/ beter opvoeden.

Zorgen dat de jongens van nu straks mannen zijn die zich weten te gedragen. De jongens van nu vertellen dat het gedrag van Ali, zoals het nu naar buiten komt, niet stoer is. Vertellen dat de meisjes die zich (te) schaars kleden niet automatisch zin hebben in seks. Dat je als man bloedgeil kan zijn maar dat je, om die behoefte te bevredigen, geen meisje van haar fiets rukt.

Ali is niet zielig hij had na 2017* toch moeten beseffen dat het niet oké was om meisjes in zijn bed te lokken en dat er toch wel iemand zou gaan praten.


*Ik noem 2017 steeds omdat toen de me-too beweging is begonnen en er toen eindelijk een omslag kwam. Jarenlang waren voor mij persoonlijk de "grapjes" van vieze Lowietje afgedaan als daar moet je tegen kunnen/ zo zijn mannen nou eenmaal.

Ik denk dat in de opvoeding en voorlichting van jongens en mannen ook duidelijk moet worden gemaakt wanneer seksuele handelingen en sex ongewenst zijn en wanneer het eigenlijk aanranden en verkrachten is.

Een verkrachting waar een meisje van haar fiets wordt afgetrokken is voor iedereen natuurlijk duidelijk maar de meeste zaken van ongewenst contact en verkrachtingen spelen zich af tussen mensen die elkaar kennen.

Er moet gewoon heel veel aandacht zijn voor het zeker weten of je wel beide sex met elkaar wilt hebben en het stoppen en niet door gaan als dat niet het geval is. Dat een vrouw meestal niet gilt en slaat als ze niet wil maar dan vaak bevriest moet gewoon iedere man weten. Als een man sex heeft met een vrouw die als een dood vogeltje er bij ligt moet hij zich realiseren dat er iets niet in orde is en dat hij later wel eens aangeklaagd kan worden voor verkrachting.

Ben benieuwd naar de uitspraak. 


Bakblik schreef op 13-06-2024 om 10:55:

[..]

Onze zoons/ de jongens anders/ beter opvoeden.

Zorgen dat de jongens van nu straks mannen zijn die zich weten te gedragen. De jongens van nu vertellen dat het gedrag van Ali, zoals het nu naar buiten komt, niet stoer is. Vertellen dat de meisjes die zich (te) schaars kleden niet automatisch zin hebben in seks. Dat je als man bloedgeil kan zijn maar dat je, om die behoefte te bevredigen, geen meisje van haar fiets rukt.

Ali is niet zielig hij had na 2017* toch moeten beseffen dat het niet oké was om meisjes in zijn bed te lokken en dat er toch wel iemand zou gaan praten.


*Ik noem 2017 steeds omdat toen de me-too beweging is begonnen en er toen eindelijk een omslag kwam. Jarenlang waren voor mij persoonlijk de "grapjes" van vieze Lowietje afgedaan als daar moet je tegen kunnen/ zo zijn mannen nou eenmaal.

Ik heb mijn zoon dat nooit verteld, maar het zou niet eens in hem opkomen. Gelukkig. 

Miepjecody schreef op 13-06-2024 om 14:38:

[..]

Ik heb mijn zoon dat nooit verteld, maar het zou niet eens in hem opkomen. Gelukkig.

Bij de mijne is het ook geen issue.  Hij weet dat je zo niet met meisjes/ vrouwen omgaat. In mijn tienerjaren en tot ik mijn man leerde kennen heb ik e.e.a. meegemaakt op dit gebied en dat ben ik naar beiden kinderen altijd heel open over geweest. 

Voor mijn dochter zat daar de boodschap in dat je zulk gedrag van mannen niet hoeft te tolereren ook niet van vieze Lowietje. Hij legt nog en is familie van mij. Bijna 80 maar nog steeds zijn "wilde  haren" niet kwijt. Zie hem echt op de familiereünie zo aan de volgende generatie beginnen. 

Voor mijn zoon zat daar de boodschap in dat zij gedrag altijd ongewenst is. Dat "een grapje" met deze inhoud heb grapje is! 

Treffend stuk in het AD van Angela de Jong over Ali B.

https://www.ad.nl/show/hier-zat-een-man-die-van-helemaal-niemand-nee-accepteert-zelfs-niet-van-de-rechter~a7565aae/

" Wat ik zag :  Een rapper die zich is gaan verbeelden dat hij God was, of in elk geval Diens plaatsvervanger op aarde.
En die verdronk in zelfmedelijden voor de rechtbank.
Die de onsterfelijke woorden uitsprak: ‘Vreemdgaan voelt goed, maar is fout.’
Hier zat overduide­lijk een man die geen ‘nee’ accepteert. Van niemand niet. Zelfs niet van een rechter . "

Ali is niet de handigste thuis.

Ik schrik enorm van de reacties op social media omtrent deze zaak. En dan vooral het staaltje victim blaming. Niet alleen van mannen, maar ook vrouwen. Ongekend. Je snapt meteen waarom zedenslachtoffers niet snel aangifte doen.

ja, we hebben nog een lange weg te gaan. :/

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.