Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Yumi schreef op 12-04-2025 om 20:12:

Dat tuig van XR vertelde afgelopen donderdag dat ze geen boterzuur gingen gebruiken en dat de aankondiging een 1 april grap was.
Nu hebben ze in een overvol centrum in de Zara alsnog boterzuur gebruikt.
Er zijn 3 mensen aangehouden de burgemeester is woedend.
Hoofdpijn bij klanten Zara door XR-actie met boterzuur, politiebond en burgemeester woest

drie arrestatiesActivisten van Extinction Rebellion (XR) hebben zaterdagmiddag boterzuur over zichzelf gedruppeld in een winkel van kledingbedrijf Zara in Nijmegen. Drie mensen zijn aangehouden. Burgemeester Hubert Bruls en de Nederlandse Politiebond (NP reageren woest. ,,Dit is waanzin”, reageert voorzitter Nine Kooiman tegen deze site.

‘We hebben allemaal hoofdpijn’

Al vrij snel werden de eerste activisten al weggehaald uit de winkel. De burgemeester van Nijmegen had het verspreiden van boterzuur verboden. Boterzuur kan onder meer hoofdpijn en misselijkheid veroorzaken. ,,We mogen met niemand praten, maar we hebben ook allemaal hoofdpijn van de stank”, zegt de bedrijfsleider tegen dagblad De Gelderlander. Voor Nine Kooiman, voorzitter NPB, is de maat nu echt vol. ,,Hoe haal je het in je hoofd om burgers, publiek en winkelmedewerkers zo in gevaar te brengen”, zegt ze.

Kooiman maakt zich zorgen over de hulpverleners die de drie aanhoudingen moesten verrichten. ,,Veiligheid is essentieel en dit gaat alle grenzen te buiten. Demonstreren is een belangrijk recht, maar houd je je niet aan de veiligheidseisen dan is het ook logisch dat er gekeken wordt naar mogelijkheden om onze samenleving veilig te houden. Veiligheid is dan echt prio 1.”

activist-binnen-zara-demonstratie-buiten-zara

Hoofdpijn bij klanten Zara door XR-actie met boterzuur, politiebond en burgemeester woest | Nijmegen | gelderlander.nl

XR gebruikte boterzuur bij protest in kledingwinkel in Nijmegen

Wat een  tuig ...

Meesje schreef op 12-04-2025 om 15:43:

Meh, schilder dan gelijk met je penisseel :/

Ik vind het smeris. Die klieders bruine verf zien er 'met deze wetenschap' ook heel anders uit dan gewoon bruine verf.

Wat een heldin: Nederlandse gaat man te lijf in Egypte die ezel sloeg - https://nos.nl/l/2563480

Dat Mathieu vd Poel (wielrennen) weer door een toeschouwer belaagd wordt tijdens een wedstrijd. Hij kreeg een volle bidon in het gezicht gegooid. Waarom doe je zoiets? 

Poezie schreef op 13-04-2025 om 23:55:

Wat een heldin: Nederlandse gaat man te lijf in Egypte die ezel sloeg - https://nos.nl/l/2563480

Echt hé, ze doet daar sowieso goed werk voor de dieren. Hoop alleen dat de rechter haar geen gevangenisstraf oplegt, iemand zoals zij hebben de dieren nodig in Egypte. 

Friezinnetje schreef op 14-04-2025 om 07:11:

Dat Mathieu vd Poel (wielrennen) weer door een toeschouwer belaagd wordt tijdens een wedstrijd. Hij kreeg een volle bidon in het gezicht gegooid. Waarom doe je zoiets?

Omdat je flink gestoord bent, wat een idioot  

Poezie schreef op 13-04-2025 om 23:55:

Wat een heldin: Nederlandse gaat man te lijf in Egypte die ezel sloeg - https://nos.nl/l/2563480

Goed van haar dat ze die man er op aan spreekt, goed dat die man bang werd (van haar vuisten) en weg rende. Maar waarom moet ze nog achter hem aan blijven rennen?

Fleurtje_5 schreef op 14-04-2025 om 09:46:

[..]

Goed van haar dat ze die man er op aan spreekt, goed dat die man bang werd (van haar vuisten) en weg rende. Maar waarom moet ze nog achter hem aan blijven rennen?

Extra vergelding vanuit haar vanwege dat hij haar uitschold en nóg harder dat dier te lijf ging. 

alhambra schreef op 14-04-2025 om 10:57:

[..]

Extra vergelding vanuit haar vanwege dat hij haar uitschold en nóg harder dat dier te lijf ging.

In dat filmpje zag ik niemand schelden of lachen. Hij was al gestopt toen zij aan kwam rennen. En ze rende hem achterna toen hij verre van de ezel vandaan rende.

Kwaad moet men niet met kwaad vergelden.

Na een steekproef bij 274 medewerkers blijken 50 tot 60 ongediplomeerd...

Zal het daarom zo goed gaan binnen de Jeugdzorg?

En waarom nog zo'n bureaucratie?

https://www.nu.nl/binnenland/6352561/tientallen-jeugdzorgmedewerkers-geschrapt-uit-register-mogelijk-volgen-er-meer.html

...
De ruim vijftig zorgprofessionals krijgen deze week te horen dat ze geschrapt worden. De stichting mag dit niet rechtstreeks aan hun werkgevers laten weten. De SKJ roept zorginstellingen daarom op het register te controleren.
...

Fleurtje_5 schreef op 14-04-2025 om 13:00:

[..]

In dat filmpje zag ik niemand schelden of lachen. Hij was al gestopt toen zij aan kwam rennen. En ze rende hem achterna toen hij verre van de ezel vandaan rende.

Ik ben het eens dat geweld niet de oplossing is maar in het geval van deze vrouw kan ik het wel begrijpen. Het is iets wat zij vaker ziet gebeuren, waar ze tegen strijdt, waarbij ze wordt uitgelachen en uitgescholden en waarbij hij nog harder gaat slaan. Zag je hoe de ezel reageerde?  Ik snap dat het je dan een keer teveel wordt. Die ezel kan niet voor zichzelf opkomen. Ik vind de vrouw wel een heldin dat zij dat wel doet! Dit is wel de manier om er aandacht voor te krijgen. 

Heel heftig dat ze hier een half jaar tot jaar gevangenisstraf voor kan krijgen. Het is niet zo dat ze hem in elkaar geslagen heeft. 

Geweld is niet de oplossing. De aandacht die het nu krijgt draagt daar misschien/hopelijk wel aan bij. 

[..]

Als je 'n keer in Egypte bent Fleurtje en zelf ziet hoe mensen daar met dieren omgaan, dan begrijp je haar echt wel. 

[..]

Op 15/16 seconden zie je dat het ezeltje geslagen werd. En dit soort kwaad mag van mij nog veel harder worden aangepakt.

Yumi schreef op 14-04-2025 om 08:33:

[..]

Omdat je flink gestoord bent, wat een idioot

degene heeft zich gemeld bij de politie. Nou maar even een flinke straf of boete

Dit is uit 2019 maar zó mooi dat ik het graag hier neer zet:

https://youtu.be/9T6MwHiQUSI?si=78eQEbK9RYHGnbWB  Italy people protest by singing bella ciao in rain

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
RTF editor