Nieuws en actueel

Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.

Schemerlampje
10-04-2025 om 07:26
Yumi schreef op 09-04-2025 om 23:22:
Daar hebben ze het inderdaad niet over, maar dat is ook een andere groep waarin problemen spelen, waardoor ze niet naar school gaan/kunnen.
In het NOS artikel gaat het om geloof, en om die reden thuis houden.
Niet alleen geloof, ook levensovertuiging.

Yumi
10-04-2025 om 10:17
Schemerlampje schreef op 10-04-2025 om 07:26:
[..]
Niet alleen geloof, ook levensovertuiging.
Klopt ik was te snel, herhaalde de titel van het bericht en was niet compleet, goed dat jij er 'n lichtje over laat schijnen

Fleurtje_5
10-04-2025 om 10:36
Yumi schreef op 09-04-2025 om 22:39:
Wat een zorgelijk nieuws, steeds meer kinderen gaan niet naar school vanwege het geloof. Thuisonderwijs is niet geregeld in ons land dus men weet niet of de kinderen onderwijs krijgen en hoe de kwaliteit is.
Het Openbaar Ministerie stopt met het vervolgen van ouders die hun kinderen niet naar school laten gaan vanwege een geloofs- of levensovertuiging. Dit soort rechtszaken is volgens het OM namelijk lang en complex, en leidt er zelden toe dat deze kinderen alsnog naar school gaan.
Kinderen moeten vanaf 5 jaar verplicht naar school in Nederland. Ouders kunnen een vrijstelling vragen van deze leerplicht als er volgens hen geen scholen in de omgeving zijn die passen bij hun geloofs- of levensopvatting
Ondertussen neemt het aantal toegekende vrijstellingen ook al jaren toe, blijkt uit cijfers van Ingrado. In schooljaar 2015-2016 waren dat er 705, in schooljaar 2022-2023 waren het er 2124.
OM stopt met vervolgen ouders die kind thuishouden van school vanwege geloof
Zeer triest en zorgwekkend. Die kinderen leren dan ook nooit omgaan met gewone Nederlandse kinderen/kinderen met ander geloof, levensovertuiging of ongeloof.

Yumi
10-04-2025 om 14:33
Extinction Rebellion heeft een brief aan 29 Gemeentes verzonden, waarin ze aankondigen zaterdag 12 april boterzuur te verspreiden in kledingwinkels.
Activisten, zouden zaterdag demonstreren in en rondom verschillende fast fashion-kledingzaken. Daarbij zou boterzuur worden gebruikt: een kleurloze vloeistof die erg stinkt.
Blootstelling aan boterzuur kan leiden tot hoofdpijn, misselijkheid en irritatie van de luchtwegen, huid en ogen. Een soortgelijke actie in Naaldwijk pakte eerder dit jaar verkeerd uit. Meerdere mensen in een filiaal van H&M raakten onwel.
Nu blijkt het te gaan om een grap 'n 1 april grap, die ze zaterdag pas bekend wilden maken. Wat zijn ze toch grappig iedereen wordt toch spontaan vrolijk van die asfaltplakkers, die hebben helemaal geen boterzuur nodig. Hun aanwezigheid is voldoende om irritatie op te wekken
Landelijk aangekondigd stinkprotest Extinction Rebellion blijkt 1 april-grap, alleen actie in Rotterdam | Dordrecht | AD.nl

Fleurtje_5
10-04-2025 om 15:09
Yumi schreef op 10-04-2025 om 14:33:
Extinction Rebellion heeft een brief aan 29 Gemeentes verzonden, waarin ze aankondigen zaterdag 12 april boterzuur te verspreiden in kledingwinkels.
Activisten, zouden zaterdag demonstreren in en rondom verschillende fast fashion-kledingzaken. Daarbij zou boterzuur worden gebruikt: een kleurloze vloeistof die erg stinkt.
Blootstelling aan boterzuur kan leiden tot hoofdpijn, misselijkheid en irritatie van de luchtwegen, huid en ogen. Een soortgelijke actie in Naaldwijk pakte eerder dit jaar verkeerd uit. Meerdere mensen in een filiaal van H&M raakten onwel.
Nu blijkt het te gaan om een grap 'n 1 april grap, die ze zaterdag pas bekend wilden maken. Wat zijn ze toch grappigiedereen wordt toch spontaan vrolijk van die asfaltplakkers, die hebben helemaal geen boterzuur nodig. Hun aanwezigheid is voldoende om irritatie op te wekken
Landelijk aangekondigd stinkprotest Extinction Rebellion blijkt 1 april-grap, alleen actie in Rotterdam | Dordrecht | AD.nl
Dat is weer zó fout, en het zou weer zó fout zijn geweest. Ik geloof nooit dat het bedoeld was als 1 aprilgrap, want de actie in januari had ook niets te maken met 1 april. Wel zag ik een bericht van vorige week waarin staat:
VVD: verbied actie Extinction Rebellion met boterzuur
De VVD Leidschendam-Voorburg maakt zich grote zorgen over de aangekondigde actie van Extinction Rebellion (XR) aankomende zaterdag in The Mall of the Netherlands.
Tijdens deze protestactie wil XR boterzuur (butaanzuur) verspreiden in het overdekte winkelcentrum. Boterzuur is een chemische stof die bij inademing ernstige gezondheidsklachten kan veroorzaken, zoals misselijkheid en irritatie aan de neus, keel en longen. Wat de VVD LV betreft verbiedt de burgemeester deze actie.
....etc.etc.etc.....Bron: VVD Leidschendam-Voorburg
En dit:
https://nos.nl/artikel/2554015-mensen-onwel-na-actie-extinction-rebellion-in-kledingwinkel-naaldwijk jan 2025

Yumi
10-04-2025 om 17:51
Er zijn maar weinig mensen die nog sympathie kunnen opbrengen voor XR. Waar ik me enorm aan stoor is dat gesleep van de politie met die club. Als ze ergens demonstreren waar het niet mag.... dan vraag je of ze weggaan en anders het waterkanon erop, maar er wordt niemand gedragen.

lientje69
10-04-2025 om 17:53
Yumi schreef op 10-04-2025 om 17:51:
Er zijn maar weinig mensen die nog sympathie kunnen opbrengen voor XR. Waar ik me enorm aan stoor is dat gesleep van de politie met die club. Als ze ergens demonstreren waar het niet mag.... dan vraag je of ze weggaan en anders het waterkanon erop, maar er wordt niemand gedragen.
Tijd dat ze een zootje uitkeringen van die lui in gaan trekken. Ik heb geen tijd daarvoor hoor!( naast het feit dat ik niet achter hun acties sta )

Loeki72
10-04-2025 om 22:04
Yumi schreef op 10-04-2025 om 17:51:
Ik heb meer problemen met de mensen die met best veel geweld tegen AZC’s protestereren. In mijn ogen Nederlanders op hun lelijkst.

Martje80
11-04-2025 om 17:59
lientje69 schreef op 10-04-2025 om 17:53:
[..]
Tijd dat ze een zootje uitkeringen van die lui in gaan trekken. Ik heb geen tijd daarvoor hoor!( naast het feit dat ik niet achter hun acties sta )
Zullen we het hier houden bij opmerkelijk nieuws en er geen (politieke) discussie van maken? Het staat je/jullie vrij een eigen topic te openen.

Fleurtje_5
12-04-2025 om 13:28
Schilderen met de kwast in je kont vind ik wel opmerkelijk genoeg. Toch?
https://www.limburger.nl/regio/limburg/wouter-49-schildert-met-een-kwast-in-zijn-kont-terwijl-het-publiek-eromheen-danst-in-maastricht-het-kietelt-de-prostaat/55225482.html? Wouter (49) schildert met een kwast in zijn kont en toont zijn kunsten in Maastricht: ‘Het kietelt de prostaat’
..............
,,En toen dacht ik: als ik nu een penseel in mijn kont steek en ik zet een goed passend nummer op, dan is het schilderij volledig synchroon met mijn lichaam.” Foto Harry Heuts
Plaats van handeling: museum Bonnefanten in Maastricht, vrijdagavond tijdens de jaarlijkse Museumnacht.
.....etc.etc.etc......

nlies
12-04-2025 om 13:33
Fleurtje_5 schreef op 12-04-2025 om 13:28:
Schilderen met de kwast in je kont vind ik wel opmerkelijk genoeg. Toch?
https://www.limburger.nl/regio/limburg/wouter-49-schildert-met-een-kwast-in-zijn-kont-terwijl-het-publiek-eromheen-danst-in-maastricht-het-kietelt-de-prostaat/55225482.html? Wouter (49) schildert met een kwast in zijn kont en toont zijn kunsten in Maastricht: ‘Het kietelt de prostaat’..............
,,En toen dacht ik: als ik nu een penseel in mijn kont steek en ik zet een goed passend nummer op, dan is het schilderij volledig synchroon met mijn lichaam.” Foto Harry Heuts
Plaats van handeling: museum Bonnefanten in Maastricht, vrijdagavond tijdens de jaarlijkse Museumnacht.
.....etc.etc.etc......
Vroeger had je kalenders en kaarten door mond- en voetschilders gemaakt. Misschien willen ze daar zijn kunst ook wel uitgeven

Yumi
12-04-2025 om 20:12
Dat tuig van XR vertelde afgelopen donderdag dat ze geen boterzuur gingen gebruiken en dat de aankondiging een 1 april grap was.
Nu hebben ze in een overvol centrum in de Zara alsnog boterzuur gebruikt.
Er zijn 3 mensen aangehouden de burgemeester is woedend.
Hoofdpijn bij klanten Zara door XR-actie met boterzuur, politiebond en burgemeester woest
drie arrestatiesActivisten van Extinction Rebellion (XR) hebben zaterdagmiddag boterzuur over zichzelf gedruppeld in een winkel van kledingbedrijf Zara in Nijmegen. Drie mensen zijn aangehouden. Burgemeester Hubert Bruls en de Nederlandse Politiebond (NP reageren woest. ,,Dit is waanzin”, reageert voorzitter Nine Kooiman tegen deze site.
‘We hebben allemaal hoofdpijn’
Al vrij snel werden de eerste activisten al weggehaald uit de winkel. De burgemeester van Nijmegen had het verspreiden van boterzuur verboden. Boterzuur kan onder meer hoofdpijn en misselijkheid veroorzaken. ,,We mogen met niemand praten, maar we hebben ook allemaal hoofdpijn van de stank”, zegt de bedrijfsleider tegen dagblad De Gelderlander. Voor Nine Kooiman, voorzitter NPB, is de maat nu echt vol. ,,Hoe haal je het in je hoofd om burgers, publiek en winkelmedewerkers zo in gevaar te brengen”, zegt ze.
Kooiman maakt zich zorgen over de hulpverleners die de drie aanhoudingen moesten verrichten. ,,Veiligheid is essentieel en dit gaat alle grenzen te buiten. Demonstreren is een belangrijk recht, maar houd je je niet aan de veiligheidseisen dan is het ook logisch dat er gekeken wordt naar mogelijkheden om onze samenleving veilig te houden. Veiligheid is dan echt prio 1.”
Hoofdpijn bij klanten Zara door XR-actie met boterzuur, politiebond en burgemeester woest | Nijmegen | gelderlander.nl
XR gebruikte boterzuur bij protest in kledingwinkel in Nijmegen