Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Poezenmeisje
30-12-2024 om 13:32
Chiquita schreef op 30-12-2024 om 12:58:
https://www.spanjevandaag.com/30/12/2024/man-haalt-overleden-moeder-uit-graf/
Wat verschrikkelijk verdrietig.
majorette2005
30-12-2024 om 13:50
Dat is dan duidelijk, het probleem zijn dus de mannen ipv de vrouwen in Afghanistan.
Die mafkezen bij de Taliban vergeten blijkbaar dat zonder vrouwen zij niet rond hadden gelopen.
Schemerlampje
30-12-2024 om 15:08
Poezenmeisje schreef op 30-12-2024 om 13:32:
[..]
Wat verschrikkelijk verdrietig.
Inderdaad, en die man heeft geen straf nodig, maar hulp.
Fleurtje_5
30-12-2024 om 15:16
Poezenmeisje schreef op 30-12-2024 om 13:31:
Waarom laat de taliban niet gewoon alle mannen de ogen uitsteken?
Gewoon oogkleppen zoals paarden dat hebben. Zodat ze niet naar een vrouw-bij-de-put of een vrouw-in-de-keuken kunnen kijken als ze dat niet mogen of niet willen. Of een blinddoek.
oudmaarnognietkoud
30-12-2024 om 15:32
Fleurtje_5 schreef op 30-12-2024 om 09:02:
Werkelijk.... Wat een zieke wereld:
In Afghanistan worden nieuwe woningen gebouwd zonder ramen die uit zouden kijken op "plekken die meestal door vrouwen worden gebruikt". Dat heeft de leider van de Taliban besloten. Bestaande ramen moeten worden "geblokkeerd".
Dat staat in het bevel dat de leider van de Taliban heeft uitgevaardigd. Nieuwe gebouwen mogen geen ramen hebben waardoor men "de binnenplaats, de keuken, de put van de buren en andere plekken die gewoonlijk door vrouwen worden gebruikt" kan zien.
Volgens de Taliban kan het zien van vrouwen die werken in keukens, op binnenplaatsen of het zien van vrouwen die water halen uit putten "leiden tot onzedelijke handelingen".Lokale autoriteiten moeten nieuwbouw controleren om ervoor te zorgen dat het niet mogelijk is om in de huizen van buren te kijken, meldt persbureau AFP. Als zulke ramen er wel zijn, worden huiseigenaren gevraagd een muur te bouwen of om het uitzicht te belemmeren.
Sinds de Taliban aan de macht zijn gekomen in augustus 2021, zijn vrouwen steeds meer uit de openbare ruimte verbannen. Meisjes mogen niet meer naar school als ze ouder zijn dan twaalf jaar, werkgelegenheid voor vrouwen is zeer beperkt en ook hun toegang tot parken en andere openbare plaatsen is opgeheven.
Onlangs is ook een wet ingetreden die het vrouwen verbiedt om in het openbaar te zingen of poëzie te citeren. Vrouwen worden "aangemoedigd" om hun stem en lichaam "te bedekken" als ze buitenhuis zijn. Vanwege de nieuwe wet zijn sommige tv- en radiostations gestopt met het uitzenden van vrouwenstemmen.
De Verenigde Naties heeft deze zogenoemde "genderapartheid" veroordeeld. De Taliban-regering beweert dat de islamitische wet in het land de rechten van Afghaanse mannen en vrouwen "waarborgt".
Kunnen zij daar vrouwen beter niet helemaal afschaffen? Dan sterven al die problemen vanzelf uit
Poezie
30-12-2024 om 15:36
oudmaarnognietkoud schreef op 30-12-2024 om 15:32:
[..]
Kunnen zij daar vrouwen beter niet helemaal afschaffen? Dan sterven al die problemen vanzelf uit
Laat al die vrouwen maar hierheen komen, dan zijn al die domme maatregelen ook niet meer nodig en kunnen ze eindelijk een normaal leven leiden.
oudmaarnognietkoud
30-12-2024 om 15:42
Poezie schreef op 30-12-2024 om 15:36:
[..]
Laat al die vrouwen maar hierheen komen, dan zijn al die domme maatregelen ook niet meer nodig en kunnen ze eindelijk een normaal leven leiden.
Nou dát dus
Fleurtje_5
30-12-2024 om 18:53
oudmaarnognietkoud schreef op 30-12-2024 om 15:32:
[..]
Kunnen ze die mannen daar niet beter afschaffen? Die mannen maken alleen maar nare regels en oorlog.
Dan sterft het probleem van de mannen-met-de-nare-regels evengoed uit.
Fleurtje_5
30-12-2024 om 18:55
Sinds de Taliban de macht heeft overgenomen, nemen ze steeds meer rechten van de vrouw af. Foto Getti Images
Of stop die regelmannen daar maar in zo'n tent. Met tig diepe tentharingen in de grond zodat die tent niet weg kan waaien.
Ze willen dat vrouwen in huizen en gebouwen niet te zien zijn. Met die maatregel wil men overlast voor buurtbewoners beperken. ??? Overlast??
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/12/30/taliban-venters-verbod-vrouwen-vrouwenrechten/
............
"Het zicht op een plaats voor vrouwen, zoals keukens, waterputten en binnenplaatsen, wordt beschouwd als een ernstig vergrijp", staat in het nieuwe decreet van de Taliban te lezen. Volgens de radicale Afghaanse groepering kan dat namelijk overlast voor buurtbewoners veroorzaken.
Daarom hebben de Taliban nieuwe regels ingevoerd, die moeten verhinderen dat vrouwen in huizen en gebouwen te zien zijn.
............
Zelfs deze muurschildering in Kaboel is doorgestreept.
Poezenmeisje
01-01-2025 om 08:43
https://www.rtvnoord.nl/112/1251878/politie-erkent-fout-met-auto-vol-vuurwerk-ook-wij-mogen-dat-officieel-niet-vervoeren
Foutje, de politie vervoert in beslag genomen vuurwerk op illegale wijze. 😄
Zilver_gray
01-01-2025 om 09:28
Opmerkelijk is het misschien niet, het gebeurt elk jaar geloof ik, maar treurig vind ik het wel
https://nos.nl/artikel/2550240-jongen-14-omgekomen-door-vuurwerk-in-rotterdam
Poezenmeisje
01-01-2025 om 10:26
Van mij mag al die vuurwerkellende direct verboden worden.
Ik heb er niets mee, mijn zoon heeft er gelukkig ook niets mee.
Lollypopje
01-01-2025 om 10:29
Zilver_gray schreef op 01-01-2025 om 09:28:
Opmerkelijk is het misschien niet, het gebeurt elk jaar geloof ik, maar treurig vind ik het wel
https://nos.nl/artikel/2550240-jongen-14-omgekomen-door-vuurwerk-in-rotterdam
Afschuwelijk, maar ik vraag me altijd wel af hoe komt zo'n kind en zulk zwaar illegaal vuurwerk. Dat moet toch iemand voor hem gekocht hebben en dat vind ik echt bizar