Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Daglichtlamp schreef op 28-12-2024 om 16:02:

[..]

Blijkbaar zijn de regels ook niet zo eenduidig.

Gf2A2BRWsAAbD6g?format=jpg&name=900x900

Jeans mogen, maar gescheurde jeans niet. Op zich niet lastig te begrijpen.

Ik vind het onzin als een spijkerbroek niet mag. Maar als dat de regels zijn dan is dat nu eenmaal zo. 

[..]

Die regels had ik niet gezien, alleen het artikel. Ik denk zelfs als ik de regels goed interpreteer, dat een spijkerbroek wel mag als er geen scheuren in zitten.

Dan is het wel discutabel dat hij geschorst wordt.

En sowieso, waarom is alleen een boete niet genoeg?

De schaker zelf maakt zich er niet druk over, en gelijk heeft hij. Die gaat gewoon ergens anders winnen en de bond verliest een topschaker op het WK.

Carlsen, die al jarenlang het snelschaken domineert en vorig jaar zijn titels 'rapid' en 'blitz' prolongeerde, reageerde nogal laconiek. "Ik ben te oud om me hier druk over te maken", vertelde de Noor na afloop.

"Ik heb er niet bij stilgestaan en dat ook gezegd. Het was geen onwil, maar ik kreeg te horen dat ik me voor de volgende ronde moest omkleden. Dat heb ik uit principe geweigerd. Als de bond het zo wil spelen, dan speel ik het ook hard en ga ik nu lekker naar een plek waar het warmer is dan hier in New York."

Daglichtlamp schreef op 28-12-2024 om 16:08:

En sowieso, waarom is alleen een boete niet genoeg?

Een boete én de overtreding doen ophouden.

Misschien net als in het verkeer? Vgl: je rijdt 80 waar je 50 mag. Je krijgt een boete en omdat je al een boete hebt gehad mag je met 80 verder rijden. Zoiets?

[..]

In 3b zie ik verschillende lettertypes en grootte, is dit niet photoshop?

Lijkt het maar zo, of is het zo dat er de laatste tijd veel vliegtuigongelukken en woningbranden zijn?

Man en ik vonden dat vanmiddag ook al. 

Zou het niet zo lijken omdat de tijd steeds sneller lijkt te gaan?

Die grote tsunami met Kerst is voor mijn gevoel vijf jaar geleden, maar is al twintig jaar geleden.

Poezie schreef op 29-12-2024 om 18:01:

Lijkt het maar zo, of is het zo dat er de laatste tijd veel vliegtuigongelukken en woningbranden zijn?

Woningbranden zeker, vooral vanwege de cobra criminelen

Chantal2022 schreef op 29-12-2024 om 21:09:

[..]

Woningbranden zeker, vooral vanwege de cobra criminelen

Dat was een geschikt woord geweest voor  "woord van het jaar 2024", als-ie nietzou zijn afgelast.

Werkelijk.... Wat een zieke wereld:

https://www.nu.nl/buitenland/6340642/taliban-verbieden-ramen-met-uitzicht-op-plekken-die-vrouwen-vaak-gebruiken.html 29 dec 2024

In Afghanistan worden nieuwe woningen gebouwd zonder ramen die uit zouden kijken op "plekken die meestal door vrouwen worden gebruikt". Dat heeft de leider van de Taliban besloten. Bestaande ramen moeten worden "geblokkeerd".

Dat staat in het bevel dat de leider van de Taliban heeft uitgevaardigd. Nieuwe gebouwen mogen geen ramen hebben waardoor men "de binnenplaats, de keuken, de put van de buren en andere plekken die gewoonlijk door vrouwen worden gebruikt" kan zien.

Volgens de Taliban kan het zien van vrouwen die werken in keukens, op binnenplaatsen of het zien van vrouwen die water halen uit putten "leiden tot onzedelijke handelingen".

Lokale autoriteiten moeten nieuwbouw controleren om ervoor te zorgen dat het niet mogelijk is om in de huizen van buren te kijken, meldt persbureau AFP. Als zulke ramen er wel zijn, worden huiseigenaren gevraagd een muur te bouwen of om het uitzicht te belemmeren.

Sinds de Taliban aan de macht zijn gekomen in augustus 2021, zijn vrouwen steeds meer uit de openbare ruimte verbannen. Meisjes mogen niet meer naar school als ze ouder zijn dan twaalf jaar, werkgelegenheid voor vrouwen is zeer beperkt en ook hun toegang tot parken en andere openbare plaatsen is opgeheven.

Onlangs is ook een wet ingetreden die het vrouwen verbiedt om in het openbaar te zingen of poëzie te citeren. Vrouwen worden "aangemoedigd" om hun stem en lichaam "te bedekken" als ze buitenhuis zijn.
Vanwege de nieuwe wet zijn sommige tv- en radiostations gestopt met het uitzenden van vrouwenstemmen.

De Verenigde Naties heeft deze zogenoemde "genderapartheid" veroordeeld. De Taliban-regering beweert dat de islamitische wet in het land de rechten van Afghaanse mannen en vrouwen "waarborgt".

Het word gebracht alsof men de vrouw wil beschermen voor 'gluurders', maar eigenlijk  zijn het de vrouwen die niets meer kunnen zien van de buitenwereld.

https://www.trouw.nl/buitenland/raamverbod-taliban-moet-vrouwen-aan-zicht-onttrekken~bc75a0f7/?referrer=https://www.google.com/

In Afghanistan wordt de bouw van ramen aan banden gelegd om vrouwen aan het zicht te onttrekken. Dat staat in een nieuw bevel van de hoogste leider van de Taliban.

Mijn hart bloedt mee, Fleurtje.

Verschrikkelijk.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.