Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Poezenmeisje
03-12-2024 om 13:00
absor schreef op 03-12-2024 om 08:17:
https://rtl.nl/nieuws/artikel/5483181/risico-zwangerschap-abortus-vruchtbare-dagen-condoom-onthouding
Ik vind het zeer opmerkelijk. Met name dat vrouwen denken dat een app die vertelt dat je vruchtbaar bent betrouwbaar is. Hoe kan dit anno 2024
Terugrekenend was dit 25 jaar geleden ook al in de mode bij vriendinnen.
Ik denk dat dit beter inzetbaar is als je wél zwanger wilt worden, om je vruchtbare dagen te bepalen.
😄
Fleurtje_5
03-12-2024 om 13:41
Yumi schreef op 03-12-2024 om 11:27:
[..]
Omdat je eens in een hotel zat..... waar een groep 55+/60+ de hele middag zaten te pimpelen heb jij het beeld gekregen dat ouderen veel drinken? Sorry Fleurtje, maar dat betekent toch niet dat alle ouderen dat doen. Er zijn jongeren die op stap/zuip vakantie gaan, er zijn zelfs reisorganisaties die pakketten aanbieden die bestaan uit; de allerdikste feesten en de vetste activiteiten waaronder een kroegentocht, poolparty, party boat of een relaxing cruise. Partyfixers | GOfun
Dat betekent ook niet dat alle jongeren feestbeesten zijn.
*Nee Yumi, het eerste gedeelte ging over de oudere mannen tijdens een biljartmiddag.
Een oudere kennis van mij woont in een best wel luxe appartementencomplex. Ze vertelde dat daar elke dag door alle bewoners flink geborreld werd. En soms begon men al in de ochtend. Zoals wij zeggen 'kom een kop koffie drinken', zo word daar de koffie overgeslagen en alleen drank geschonken.
*Het tweede gedeelte waarom ik het hotelverblijf noemde ging over de 'gezamelijke ruimte'. En dat het heel storend kan zijn voor anderen als mensen teveel drank hebben genuttigd.
Nee, ik zeg volgens mij niet dat alle ouderen dat doen, maar je kan ook niet zeggen dat alle ouderen dat niet doen. Jij schreef namelijk: Ik dacht dat er jaren geleden wel meer gedronken werd onder ouderen maar tegenwoordig toch niet meer?
Poezenmeisje
03-12-2024 om 16:11
Tsjongejonge, dit had iedereen toch kunnen voorzien?
Ik rook zelf niet, maar zou rustig een paar sloffen sigaretten meenemen voor een ander als ik toch een dagje Duitsland doe.
Drank, sigaretten, alcohol, cosmetica. Allemaal goedkoper in Duitsland.
In België vond ik de reguliere levensmiddelen belachelijk duur. Maar ook dingen als geleisuiker, 4 euro voor een pakje dat in Duitsland 99 cent kost. Alleen het tanken was daar goedkoper.
https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/artikel/5483251/tabaksaccijns-tegenvaller-bbb-jongeren-vapes
...
Doordat de hoge tabaksaccijns mensen over de grens jaagt om inkopen te doen, daalt ook de omzet van winkeliers en bedrijven in de grensstreek. "Dat betekent ook minder opbrengst van BTW en vennootschapsbelasting."
Het ministerie van Financiën bevestigt dat de accijnsopbrengst een half miljard lager uitvalt dan verwacht. Maar wat de oorzaak daarvan is, weet het departement nog niet.
...
SombraOnline
03-12-2024 om 16:15
Maar het prijsverschil is ook echt bizar! Mijn vriend woont tegen de Duitse grens aan, en zijn vader tankt altijd in Duitsland. Het tankstation stunt daar gewoon met het verschil van de prijs van sigaretten in Nederland en Duitsland. In Duitsland is het gewoon 50% goedkoper!
Netherfield
03-12-2024 om 16:53
Ik hoorde op de radio dat het aantal abortussen stijgt, die stijging komt vooral omdat vrouwen slecht op de hoogte zijn van anticonceptie en zich laten leiden door social media. Op social media heb je dan van die influencers die tegen hormonen zijn en temperaturen promoten. Waar menigeen zwanger van wordt.
Ik snap dit niet. Want ook als je geen hormonen wil, zijn er prima voorbehoedsmiddelen zoals het condoom en de koperspiraal. Ik snap niet dat mensen niet gewoon een condoom gebruiken. Die mogen wel eens meer gepromoot worden! En het koperspiraal is ook een prima middel.
Zijn we dan allemaal zo dom en hebben we niet opgelet bij biologie?
Herfstappeltaart
03-12-2024 om 16:58
Netherfield schreef op 03-12-2024 om 16:53:
Ik hoorde op de radio dat het aantal abortussen stijgt, die stijging komt vooral omdat vrouwen slecht op de hoogte zijn van anticonceptie en zich laten leiden door social media. Op social media heb je dan van die influencers die tegen hormonen zijn en temperaturen promoten. Waar menigeen zwanger van wordt.
Ik snap dit niet. Want ook als je geen hormonen wil, zijn er prima voorbehoedsmiddelen zoals het condoom en de koperspiraal. Ik snap niet dat mensen niet gewoon een condoom gebruiken. Die mogen wel eens meer gepromoot worden! En het koperspiraal is ook een prima middel.
Zijn we dan allemaal zo dom en hebben we niet opgelet bij biologie?
Daar lijkt het wel op. De overtuigingskracht van Influencers is blijkbaar doorslaggevend. Onbegrijpelijk.
alhambra
03-12-2024 om 17:27
Herfstappeltaart schreef op 03-12-2024 om 16:58:
[..]
Daar lijkt het wel op. De overtuigingskracht van Influencers is blijkbaar doorslaggevend. Onbegrijpelijk.
Ja, ik begrijp het ook niet.
En wat me ook zorgen baart is dat dit koren op de molen is voor de prolifebeweging.
Yumi
03-12-2024 om 17:39
Fleurtje_5 schreef op 03-12-2024 om 13:41:
[..]
*Nee Yumi, het eerste gedeelte ging over de oudere mannen tijdens een biljartmiddag.
Een oudere kennis van mij woont in een best wel luxe appartementencomplex. Ze vertelde dat daar elke dag door alle bewoners flink geborreld werd. En soms begon men al in de ochtend. Zoals wij zeggen 'kom een kop koffie drinken', zo word daar de koffie overgeslagen en alleen drank geschonken.
*Het tweede gedeelte waarom ik het hotelverblijf noemde ging over de 'gezamelijke ruimte'. En dat het heel storend kan zijn voor anderen als mensen teveel drank hebben genuttigd.
Nee, ik zeg volgens mij niet dat alle ouderen dat doen, maar je kan ook niet zeggen dat alle ouderen dat niet doen. Jij schreef namelijk: Ik dacht dat er jaren geleden wel meer gedronken werd onder ouderen maar tegenwoordig toch niet meer?
Sorry Fleurtje, Ik zie nu dat je door ging op het bericht van Absor, 😊
Ik schreef dat ik dacht dat er tegenwoordig minder werd gedronken.... dat is wat ik zie in mijn omgeving.
Daarmee wil ik niet zeggen dat alle ouderen dat niet doen, ik ken niet alle ouderen, gelukkig
Chantal2022
03-12-2024 om 18:10
Tom Waes had gedronken voor zijn ongeluk heeft hij zelf naar buiten gebracht.
'Men' op het internet is nu boos en er zijn er zelfs die vinden dat hij niet meer op tv mag.
https://www.mediacourant.nl/2024/12/tom-waes-wekt-woede-wat-een-ll-alle-kosten-op-hem-verhalen/
alhambra
03-12-2024 om 22:16
Dit is een leuke!
https://nos.nl/artikel/2546970-man-77-rent-marathon-op-elke-datum-kalender-is-compleet
En dan vooral de laaste alinea over 777
duizel
04-12-2024 om 11:27
nog even terug op het alcohol. Mijn oom woonde tot kort in een verzorgingstehuis en kreeg daar elke avond, maar eigen wens natuurlijk, 1 borreltje. Ik vind het eerlijk gezegd prima als ze dit zo doen. Ze houden het onder controle, er wordt niet heel veel gedronken maar ze hebben wel hun borreltje waar ze van genieten. In deze levensfase geloof ik dat kwaliteit van leven voorop moet staan (nou ja, eigenlijk in elke fase van je leven) en dit was voor hem een genietmomentje.
Wanneer mensen veel drinken en overlast veroorzaken vind ik het een ander verhaal. Het ronduit verbieden vind ik echt teveel betutteling eigenlijk.
Fleurtje_5
04-12-2024 om 12:56
https://nos.nl/video/2546448-nieuwe-eigenaar-eet-banaan-van-6-2-miljoen-dollar
NOS Nieuws•
vrijdag, 18:59
Nieuwe eigenaar eet banaan van 6,2 miljoen dollar
Crypto-investeerder Justin Sun is zijn belofte nagekomen en at de banaan die hij eerder voor 6,2 miljoen dollar kocht.
6,2 miljoen? Zoveel geld betalen voor een banaan en ze dan opeten. Dat hij die opeet is niet gek maar dat hij er 6,2 miljoen voor heeft betaald wel. En de mensen die dan juichen zijn ook dom.Van dat geld hadden heel veel mensen een boterham kunnen eten.
Chiquita
04-12-2024 om 16:19
Kindermisbruiker Benno L. krijgt in Duitsland naast 9 jaar cel nu ook tbs - Omroep Brabant
Vreselijk dat er wéér kinderen slachtoffer zijn geworden. Als hij in een cel gegooid was en de sleutel was weg gesmeten dan was dit nooit gebeurd