Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Fleurtje_5 schreef op 21-10-2023 om 19:02:

[..]


Ik had zó te doen met koning Willem-Alexander en ook met Maxima. Ook vond ik Maxima daarna heel wijs spreken over het voorval.

De agressieve houding van de opperhoofden vond ik veel té ver gaan, alsof Willem-Alexander er zelf schuld kan hebben aan iets dat heeeeeeeel lang geleden is. Langggggg voordat WA werd geboren.

Ook dat van zijn grootvader kreeg hij onlangs op zijn bord, zelfs daar kon hij nooit iets aan veranderen.

WA heeft toch al in een verklaring over het voorval aangegeven dat hij het zelf allemaal wel mee vond vallen.

Waarom er dan over doorgaan?

Of heeft het ermee te maken dat het eigenlijk gaat om de excuses en het slavernij verleden? Waar we met zijn allen blijkbaar zo ontzettend veel moeite mee hebben.

Yumi schreef op 20-10-2023 om 22:41:

[..]

Het is verkeerd geweest dat het ooit is gebeurd, zou je kunnen zeggen.... Maar we waren er niet bij, dus je kan het ons niet kwalijk nemen.

Roofkunst, oke dat begrijp ik dus teruggeven.

Meer, bij een excuus? Ik heb het idee dat het niet om een 💐zal gaan


Dit inderdaad.

Zilver_gray schreef op 21-10-2023 om 19:14:

[..]

WA heeft toch al in een verklaring over het voorval aangegeven dat hij het zelf allemaal wel mee vond vallen.

Waarom er dan over doorgaan?

Of heeft het ermee te maken dat het eigenlijk gaat om de excuses en het slavernij verleden? Waar we met zijn allen blijkbaar zo ontzettend veel moeite mee hebben.

Wat zijn mensen toch naïef..

Denken jullie niet dat het gewoon is besproken wat ze moesten zeggen?
Hij kon moeilijk zeggen dat het achterlijk gedrag was.

Decibel88 schreef op 21-10-2023 om 19:34:

[..]

Wat zijn mensen toch naïef..

Denken jullie niet dat het gewoon is besproken wat ze moesten zeggen?
Hij kon moeilijk zeggen dat het achterlijk gedrag was.

Natuurlijk is dat uitgebreid besproken. Die woorden zijn heel zorgvuldig gekozen. Maar zou het niet kunnen dat ze na rijp beraad  zijn gekozen omdat dit de meest wijze uitspraak is die je kunt doen naar je medemensen die de slavernij niet zomaar na een speech met excuses achter zich kunnen laten? Laten we wel wezen; dat is toch ook heel logisch! Je kunt dit van heel verschillende kanten bekijken en dit is er een van. Het is ook gewoon waar. Het is heel logisch dat alleen een toespraak niet genoeg is. Wat er bijzonder is aan de woorden van WA, is dat ze zoveel ruimte maken voor en erkenning geven aan negatieve emoties, in een politieke context. Dat is zeldzaam. Ik begrijp dat jij je dat niks vindt en er niet in gelooft maar daarmee is de boodschap nog niet onecht of hypocriet. 

Poezenmeisje schreef op 19-10-2023 om 18:32:

Dat zou hetzelfde zijn als autofabrikanten dagvaarden voor het uitvinden van auto's?

Ik begon ook met die gedachte aan onderstaand artikel maar ik moet zeggen dat ik er na het lezen van het verhaal een ander beeld van heb. De kern:

Action speaks louder than words. Je kunt in de kleine lettertjes waarschuwen dat je iets niet moet doen maar als je het één voortdurend in filmpjes en afbeeldingen met het ander in beeld brengt, moet je niet verbaasd zijn dat mensen doen wat je doet in plaats van wat je zegt. 

Heel vreemd is de achtergrond: Niet Wim Hof maar zijn zoon Enahm is eigenaar van het merk Wim Hof en die gaat puur voor de hype, de beroemdheid en de winst. Als hij op zijn verantwoordelijkheid aangesproken wordt om hier zorgvuldiger mee om te gaan, trekt hij zich er niks van aan. Wim vindt het kennelijk wel best en weet nauwelijks wat zijn zoon er allemaal aan communicatie uitvreet want hij vindt social media tijdverspilling. Wim lijkt me een eigenaardige, hoekige vent die niet helemaal in de werkelijkheid is. 

Uit het artikel:

“De zaak over haar verdrinking is de eerste rechtszaak tegen Hof, maar de kwestie staat niet op zichzelf. De Amerikaanse journalist Scott Carney verzamelde deze zomer een lijst van achttien overleden drenkelingen die zich bezighielden met de Wim Hof-methode – ruim de helft daarvan overleed de afgelopen twee jaar. Directeur Britt Jackson van Shallow Water Blackout Prevention, een Amerikaanse stichting die zich inzet voor zwemveiligheid, ziet sinds 2022 ook een toename. Dat komt, vermoedt ze, doordat ‘veel bekende mensen over zijn methode praten’.

Ik denk nav dit verhaal dat het wel zinvol is dat die rechtszaak er komt, al was het alleen maar om die hyperige, guru-achtige, feel good vibe te nuanceren en mensen ervan bewust maken dat ze een serieus risico nemen als ze die oefeningen in het water doen. Want Enahm Hof gaat dat niet serieus onder de aandacht brengen. Dat zou het merk maar aantasten en de omzet drukken. 

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2023/de-ijskoude-methoden-van-het-miljoenenbedrijf-achter-wim-hof~v921282/

Salman Rushdie heeft de vredesprijs van de Duitse boekenbranche ontvangen in Frankfurt.

https://www.msn.com/nl-nl/entertainment/nieuws/rushdie-dankbaar-voor-ontvangen-vredesprijs-duitse-boekenbranche/ar-AA1iEQ6e


"We leven in een tijd waarvan ik niet dacht dat ik die ooit nog zou
meemaken", zei de auteur verder. "Een tijd waarin de vrijheid - en in
het bijzonder de vrijheid van meningsuiting, zonder welke de
boekenwereld niet zou bestaan - overal wordt aangevallen door
reactionaire, autoritaire, populistische, demagogische, narcistische,
onbezonnen stemmen."


...........
Rushdie is blind aan één oog sinds hij vorig jaar in de Verenigde Staten werd neergestoken door een moslimaanvaller. Ondanks de aanslag en de bedreigingen zei Rushdie dat hij "zonder enige terughoudendheid" boeken blijft schrijven.

https://www.zdf.de/nachrichten/panorama/rushdie-friedenspreis-buchhandel-100.html

"Vaarwel lieve jongen." Met die woorden is bekendgemaakt dat de oudste hond van de wereld, Bobi, bij zijn baasje in Portugal is overleden. Hij is 31 jaar en 165 dagen oud geworden.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5414665/oudste-hond-wereld-overleden-bobi

Het Parijse wassenbeeldenmuseum moet het beeld van Dwayne Johnson aanpassen vanwege de huidskleur. De Amerikaanse acteur is gekleurd, maar dat was niet te zien bij het beeld dat vorige week werd onthuld. Maar ik zie sowieso de gelijkenis niet 
Wassen beeld van Dwayne 'The Rock' Johnson in Parijs aangepast om huidskleur (nos.nl)


1280x720a.jpg


th?id=OVFT.q3G4ZSRK6fXGQMs8zSnQni&pid=News&w=300&h=186&c=14&rs=2&qlt=90&dpr=1.7

Yumi schreef op 23-10-2023 om 18:04:

Het Parijse wassenbeeldenmuseum moet het beeld van Dwayne Johnson aanpassen vanwege de huidskleur. De Amerikaanse acteur is gekleurd, maar dat was niet te zien bij het beeld dat vorige week werd onthuld. Maar ik zie sowieso de gelijkenis niet
Wassen beeld van Dwayne 'The Rock' Johnson in Parijs aangepast om huidskleur (nos.nl)


1280x720a.jpg


th?id=OVFT.q3G4ZSRK6fXGQMs8zSnQni&pid=News&w=300&h=186&c=14&rs=2&qlt=90&dpr=1.7

Zo kom je nog eens ergens achter! Ik had ook niet beseft dat hij een ‘gekleurde man’ was, ik dacht dat hij een witte kerel was die in de zomer erg bruin werd. Als je op afbeeldingen googlet, zie je dat er ook heel lichte bij zijn. Dat zal dan aan de kleurwaarden in de foto liggen? 

Die lichtere versie doet me aan XXX-films met "Vlad the Impaler" denken.

Wel wat laat, maar ik vind het nog steeds opmerkelijk en vooral 'waar nieuws'

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5411405/hond-biden-bijtincidenten-witte-huis-verwijderd-commander 5 okt. 2023


Commander, de hond van de Amerikaanse president Joe Biden, is weggehaald uit het Witte Huis. Daartoe is besloten, omdat is gebleken dat de Duitse herder meer personeelsleden gebeten had dan eerder bekend was.

De Bidens hebben de tweejarige Duitse herder naar een onbekende plek gestuurd en denken nog na over de 'vervolgstappen' voor het dier, meldt het Witte Huis.


..............
De Bidens hebben eerder de 'stressvolle omgeving' in het Witte Huis de schuld gegeven van het onstuimige gedrag van hun huisdieren. Commander is de tweede hond van de Bidens die uit het Witte Huis wordt gestuurd wegens bijten. Commanders voorganger Major, eveneens een Duitse herder, werd naar vrienden van de familie in Delaware gestuurd.
...................

Bruidspaar trouwt in dinopak op stadhuis in Eindhoven https://www.nu.nl/303670/video/bruidspaar-trouwt-in-dinopak-op-stadhuis-in-eindhoven.html (via @NUnl)

duizel schreef op 24-10-2023 om 15:10:

Bruidspaar trouwt in dinopak op stadhuis in Eindhoven https://www.nu.nl/303670/video/bruidspaar-trouwt-in-dinopak-op-stadhuis-in-eindhoven.html (via @NUnl)


Ba'h.  

Dat de trouwambtenaar 'dit' goed vind snap ik niet.

Fleurtje_5 schreef op 24-10-2023 om 15:14:

[..]


Ba'h.

Dat de trouwambtenaar 'dit' goed vind snap ik niet.

Als er geen regels over zijn weet ik niet of een trouwambtenaar dit kan weigeren. Ze kan ze zien door het schermpje, blijkbaar is dat genoeg. 

Ik weet niet of je het filmpje gezien hebt maar de trouwambtenaar vertelt dat er in de ochtend ook al een stel was in joggingpak, zij hadden eerst samen 7 kilometer hard gelopen. Ik zie dat dan ook wel voor me. Bezweet en nahijgend de papieren tekenen (al zal dat nakijken waarschijnlijk best meevallen). 


a14ccc1d44519b3b4c64688c784b140f05e8e0f042e176bebef01f865526476f.jpg


Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.