Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Hier word ik blij van, een pas getrouwd stel van 102 en 100 jaar oud 😀

https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/5484941/pasgetrouwd-stel-van-102-en-100-jaar-oud-ze-houden-elkaar-jong

Thora schreef op 11-12-2024 om 15:33:

[..]

En het gebeurt allemaal wel. Kan je nagaan hoeveel zin het heeft om te verbieden of aan te klagen.

O en daarom moet je alles maar laten gaan? Sorry maar dat vind ik zo n dooddoener.

We kunnen als maatschappij en politiek toch in elk geval probéren om zaken in goede banen te leiden. Dat geldt zowel voor roken, drank, vapen, ongezond voedsel als vuurwerk. 

’Kerstborrel’ Buckingham Palace eindigt met arrestatie: ’Barmanager aangevallen’.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/364808616/kerstborrel-buckingham-palace-eindigt-met-arrestatie-barmanager-aangevallen

Een werkneemster van Buckingham Palace, waarschijnlijk een hulp in de huishouding, heeft de manager van de exclusieve All Bar One in Londen een klap gegeven en glaswerk kapotgeslagen tijdens het normaal zo gezellige inofficiële kerstfeest van het Britse koningshuis. Buckingham Palace, zo meldt The Sun, zal zelf ook een onderzoek instellen en er zullen „passende maatregelen worden getroffen” tegen het betrokken vrouwelijke personeelslid, aldus een woordvoerder van het paleis.

Malibu2 schreef op 13-12-2024 om 08:42:

[..]

Eens. Vóór de Islamitische Revolutie was het een heel modern land.

Ik vrees dat Syrië hetzelfde lot gaat treffen. Nu is iedereen blij maar dat waren ze in Iran ook toen de sjah verdreven was en de Ayatollah met bloemen en gejuich de stad werd binnengedragen. 

https://nos.nl/artikel/2548241-trump-wil-einde-aan-zomertijd-onhandig-en-duur

Ik had eigenlijk niet verwacht dat ik het ooit eens zou zijn met welk idee van Trump dan ook, maar met deze dan toevallig toch wel 😄

er.is.maar.1.Pino schreef op 14-12-2024 om 05:52:

https://nos.nl/artikel/2548241-trump-wil-einde-aan-zomertijd-onhandig-en-duur

Ik had eigenlijk niet verwacht dat ik het ooit eens zou zijn met welk idee van Trump dan ook, maar met deze dan toevallig toch wel 😄

Ook eens met Trumps idee. Als er dan een afschaffing komt hoop ik ook dat het de zomertijd word die afgeschaft word, want die is destijds ingevoerd in de hoop dat men energie zou uitsparen door bv 's avonds later de lamp en tv aan. Daarvoor bestond die zomerklok niet en alles ging toch gewoon zoals het ging.

In zijn bericht heeft Trump het specifiek over de zomertijd die eraan moet geloven

Yes! Eindelijk niet meer twee weken lang 'te vroeg' wakker worden als de wintertijd is ingegaan.

Bye bye zomertijd!!!

Poezenmeisje schreef op 14-12-2024 om 11:08:

Yes! Eindelijk niet meer twee weken lang 'te vroeg' wakker worden als de wintertijd is ingegaan.

Bye bye zomertijd!!!

Gelukkig is het nog niet zover dat Trump ook de tijd in de rest van de wereld kan bepalen.

Daglichtlamp schreef op 14-12-2024 om 11:23:

[..]

Gelukkig is het nog niet zover dat Trump ook de tijd in de rest van de wereld kan bepalen.

Ik hoop het wel. Het is een land met meerdere tijdzones waar veel handel mee gedreven wordt. 

Met een partner die in het UMCG behandeld wordt met lichttherapie tegen winterdepressie kan ik het afschaffen van de zomertijd alleen maar toejuichen. De biologische tijd is veel gezonder voor mensen.

Poezenmeisje schreef op 14-12-2024 om 12:19:

[..]

Ik hoop het wel. Het is een land met meerdere tijdzones waar veel handel mee gedreven wordt.

Er is nu ook al tijdverschil van -6 tm -9 dus dat lijkt me eigenlijk niet een argument

Poezenmeisje schreef op 14-12-2024 om 12:19:

[..]

Met een partner die in het UMCG behandeld wordt met lichttherapie tegen winterdepressie kan ik het afschaffen van de zomertijd alleen maar toejuichen. De biologische tijd is veel gezonder voor mensen.

Tja als het afschaffen van de zomertijd nu daadwerkelijk zou helpen om meer licht te krijgen in de winter? Maar helaas dat is niet zo. Dus ik denk dat ik in de winter toch echt sowieso regelmatig een daglichtlamp nodig heb.

Een daglichtlamp is niet vergelijkbaar met lichttherapie onder medische begeleiding. 

Poezenmeisje schreef op 14-12-2024 om 12:45:

Een daglichtlamp is niet vergelijkbaar met lichttherapie onder medische begeleiding.

Het UMCG gebruikt ook gewoon lampen van 10.000 lux, ik ben zelf ook ooit begonnen met zo'n programma met vragenlijsten en dan vervolgens lichttherapie op locatie.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.