Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Kip neemt de trein van Schagen naar Arnhem. Via een bericht op facebook krijgen ze een link naar Amivedi. Opa haalt de kip van zijn kleindochter weer op, waarvoor hij €48,- moet betalen vanwege de inzet van de dierenambulance.
Ik hoop dat opa niet ook nog een boete krijgt voor zwartrijden

ARNHEM - Een kip uit Schagen (Noord-Holland) heeft vrijdagavond 26 juli een bijzondere reis gemaakt. Buurvrouw Sjon, zoals de kip heet, ontsnapte uit de tuin en belandde na een lange treinrit in Arnhem.
Kip ontsnapt uit Noord-Holland en pakt trein naar Arnhem - Omroep Gelderland (gld.nl)

https://nos.nl/l/2532052

jongen van 15 neemt de stadsbus mee. Als je het artikel leest dan raak je toch vertedert. Ik wel althans😅

De gemeente Leiden heeft serieus nagedacht over het afvalprobleem van pizzadozen en speciale pizzaprullenbakken geplaatst 

453194978_900894182079244_1891903859412199263_n.jpg?itok=qcVxn5Ro&offsetX=0&offsetY=153&cropWidth=1997&cropHeight=1123&width=2048&height=1152&impolicy=dynamic

Speciale pizzaprullenbakken in Leidse parken: 'Wie verzint dit?' | RTL Nieuws | RTL.nl

Yumi schreef op 06-08-2024 om 17:08:

De gemeente Leiden heeft serieus nagedacht over het afvalprobleem van pizzadozen en speciale pizzaprullenbakken geplaatst

453194978_900894182079244_1891903859412199263_n.jpg?itok=qcVxn5Ro&offsetX=0&offsetY=153&cropWidth=1997&cropHeight=1123&width=2048&height=1152&impolicy=dynamic

Speciale pizzaprullenbakken in Leidse parken: 'Wie verzint dit?' | RTL Nieuws | RTL.nl

Ik vind dat best een goed idee. Nou hopen dat ze hem ook gaan gebruiken .

Hier in Amsterdam is het in parken en langs de Amstel een enorme rotzooi als het de avond ervoor mooi weer geweest .

Ik las ergens dat ze dat doen omdat ze al gemeentebelasting betalen (of hun ouders) en dan niet zelf willen opruimen 

Zouden mensen die de belastingen erbij halen nou echt niet doorhebben dat het niet goedkoper wordt als je de boel wil laten opruimen door een medewerker van de gemeente in plaats van dat je het zelf doet?

Auwereel schreef op 06-08-2024 om 18:36:

Zouden mensen die de belastingen erbij halen nou echt niet doorhebben dat het niet goedkoper wordt als je de boel wil laten opruimen door een medewerker van de gemeente in plaats van dat je het zelf doet?

Ik denk dat de logica is dat deze reinigingsmedewerkers toch al door hun betaald worden.

Auwereel schreef op 06-08-2024 om 18:36:

Zouden mensen die de belastingen erbij halen nou echt niet doorhebben dat het niet goedkoper wordt als je de boel wil laten opruimen door een medewerker van de gemeente in plaats van dat je het zelf doet?

Dat boeit niet, deze mensen vallen in dezelfde categorie ik betaal hondenbelasting dus mijn hond mag overal schijten. Ze gaan ervan uit dat de Gemeente de hondenbelasting kan gebruiken om het op te ruimen.

het is al van drie weken geleden maar een jongen in België dacht wel even tussen de slagbomen door te kunnen oversteken bij een spoorwegovergang...

https://cdn.jwplayer.com/previews/G7f80L17

Het loopt gelukkig goed af met alleen materiële schade. Ik hoop dat dit filmpje een goede waarschuwing is voor anderen....

duizel schreef op 06-08-2024 om 21:28:

het is al van drie weken geleden maar een jongen in België dacht wel even tussen de slagbomen door te kunnen oversteken bij een spoorwegovergang...

https://cdn.jwplayer.com/previews/G7f80L17

Het loopt gelukkig goed af met alleen materiële schade. Ik hoop dat dit filmpje een goede waarschuwing is voor anderen....

Jeee die heeft mazzel gehad dat het nog zo afliep…ik stamp het er bij mijn kinderen in: beter veilig en te laat op je afspraak dan spijt (beter safe than sorry) Beter nog is ruim op tijd te vertrekken maar dat is voor sommigen erg moeilijk…

Yumi schreef op 06-08-2024 om 17:08:

De gemeente Leiden heeft serieus nagedacht over het afvalprobleem van pizzadozen en speciale pizzaprullenbakken geplaatst

453194978_900894182079244_1891903859412199263_n.jpg?itok=qcVxn5Ro&offsetX=0&offsetY=153&cropWidth=1997&cropHeight=1123&width=2048&height=1152&impolicy=dynamic

Speciale pizzaprullenbakken in Leidse parken: 'Wie verzint dit?' | RTL Nieuws | RTL.nl

Ik kan niet helemaal inschatten hoe hoog de gleuf boven de grond zit, maar lijkt me veel te hoog voor een heleboel mensen: kinderen, mensen met een groeistoornis, mensen in een rolstoel.

madee schreef op 06-08-2024 om 21:32:

[..]

Jeee die heeft mazzel gehad dat het nog zo afliep…ik stamp het er bij mijn kinderen in: beter veilig en te laat op je afspraak dan spijt (beter safe than sorry) Beter nog is ruim op tijd te vertrekken maar dat is voor sommigen erg moeilijk…

Vlak bij mijn middelbare school zit een spoorwegovergang. Het is in mijn 6 jaar daar twee keer misgegaan

Martje80 schreef op 07-08-2024 om 11:06:

[..]

Vlak bij mijn middelbare school zit een spoorwegovergang. Het is in mijn 6 jaar daar twee keer misgegaan

Vreselijk!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.