Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Fleurtje_5 schreef op 04-08-2024 om 15:23:

[..]


Chantal2022, Had je bovenstaand bericht van 11.45 uur niet gezien?

Jij noemt haar voortdurend transvrouw. Dat is ze niet.

Verder ben ik wel weer klaar met jouw ge-TERF

Chantal2022 schreef op 04-08-2024 om 15:29:

[..]

Jij noemt haar voortdurend transvrouw. Dat is ze niet.

Verder ben ik wel weer klaar met jouw ge-TERF


In mijn bericht van 04-08-2024 om 11:45 schreef ik dat ik het gegoogled heb en dat zij geboren is als vrouw. Dus na dat bericht van 11.45 heb ik het woord 'transvrouw' niet een keer meer gebruikt.

Lees eens eerst een stukje van deze discussie (want dan merk je dat men van elkaar kan leren) voordat je zelf gaat schrijven over ge- TERF (wat een akelig naar woord)

Fleurtje_5 schreef op 04-08-2024 om 15:34:

[..]


In mijn bericht van 04-08-2024 om 11:45 schreef ik dat ik het gegoogled heb en dat zij geboren is als vrouw. Dus na dat bericht van 11.45 heb ik het woord 'transvrouw' niet een keer meer gebruikt.

Lees eens eerst een stukje van deze discussie (want dan merk je dat men van elkaar kan leren) voordat je zelf gaat schrijven over ge- TERF (wat een akelig naar woord)

Ik zie niet in wat er te leren valt van iemand die vandaag pas de moeite genomen heeft om zich te informeren over feiten.

Maar open er vooral een apart topic over

Fleurtje_5 schreef op 04-08-2024 om 15:24:

[..]

En een hoog mannelijk testosteron in het bloed.

De enige bron daarvan is een corrupte bond.

Chantal2022 schreef op 04-08-2024 om 15:40:

[..]

Ik zie niet in wat er te leren valt van iemand die vandaag pas de moeite genomen heeft om zich te informeren over feiten.

Maar open er vooral een apart topic over

Volgens mij is dit topic bedoeld voor onderwerpen zoals “bejaarde bijt wolf”, “vaas van de kringloopwinkel blijkt urn te zijn” en dat soort dingen. Ik zou dit graag weer terug zien in dit topic…

madee schreef op 04-08-2024 om 18:01:

Volgens mij is dit topic bedoeld voor onderwerpen zoals “bejaarde bijt wolf”, “vaas van de kringloopwinkel blijkt urn te zijn” en dat soort dingen. Ik zou dit graag weer terug zien in dit topic…

Speciaal voor jou

Servies van bijna 100 jaar, met aankoopbon.

het servies ook nog is voorzien van de toenmalige aankoopbon. Daarop is te lezen dat de heer Clement uit Rotterdam het 46-delig servies op 28 juli 1932 heeft gekocht voor een bedrag 25 gulden, dat staat, de inflatie meegerekend, tegenwoordig gelijk aan 296,38 euro. Dat gebeurde ruim 92 jaar geleden in het Haagse warenhuis Grand Bazar de la Paix, een zaak die niet meer bestaat.
Servies van bijna honderd jaar oud ligt ‘ineens’ bij de kringloop: ‘Een aanwinst voor de liefhebber’ | Nissewaard | AD.nl

Yumi schreef op 04-08-2024 om 18:10:

[..]

Speciaal voor jou

Servies van bijna 100 jaar, met aankoopbon.

het servies ook nog is voorzien van de toenmalige aankoopbon. Daarop is te lezen dat de heer Clement uit Rotterdam het 46-delig servies op 28 juli 1932 heeft gekocht voor een bedrag 25 gulden, dat staat, de inflatie meegerekend, tegenwoordig gelijk aan 296,38 euro. Dat gebeurde ruim 92 jaar geleden in het Haagse warenhuis Grand Bazar de la Paix, een zaak die niet meer bestaat.
Servies van bijna honderd jaar oud ligt ‘ineens’ bij de kringloop: ‘Een aanwinst voor de liefhebber’ | Nissewaard | AD.nl

Dankjewel 😀

madee schreef op 04-08-2024 om 18:01:

Volgens mij is dit topic bedoeld voor onderwerpen zoals “bejaarde bijt wolf”, “vaas van de kringloopwinkel blijkt urn te zijn” en dat soort dingen. Ik zou dit graag weer terug zien in dit topic…

helemaal eens. 

Yumi schreef op 04-08-2024 om 18:10:

[..]

Speciaal voor jou

Servies van bijna 100 jaar, met aankoopbon.

het servies ook nog is voorzien van de toenmalige aankoopbon. Daarop is te lezen dat de heer Clement uit Rotterdam het 46-delig servies op 28 juli 1932 heeft gekocht voor een bedrag 25 gulden, dat staat, de inflatie meegerekend, tegenwoordig gelijk aan 296,38 euro. Dat gebeurde ruim 92 jaar geleden in het Haagse warenhuis Grand Bazar de la Paix, een zaak die niet meer bestaat.
Servies van bijna honderd jaar oud ligt ‘ineens’ bij de kringloop: ‘Een aanwinst voor de liefhebber’ | Nissewaard | AD.nl


Wat apart.  

soms zijn het net mensen; 

Robbie Williams heeft zaterdag een opvallende selfie op Instagram geplaatst. De zanger strikte oud-voetballer Ruud van Nistelrooij voor een foto en voelde zich weer „even 14”, zo schrijft hij erbij.

„Ik vraag eigenlijk nooit iemand voor een foto, maar toen ik langs Ruud van Nistelrooij reed in een golfkarretje riep ik direct stop”, verklaart Williams. „Ik sprong op hem af met m’n telefoon in de hand en smeekte hem er bijna om. En zomaar gedroeg ik me zoals ik mensen al zo vaak heb zien doen. Ik was bijna bezeten, dit moest gebeuren.”

https://www.telegraaf.nl/entertainment/1929855144/robbie-williams-vraagt-ruud-van-nistelrooij-om-selfie-hij-heeft-me-door-een-aantal-donkere-periodes-geholpen

https://nos.nl/artikel/2531887-crisisoverleg-brits-kabinet-met-adviseurs-over-extreemrechts-geweld-afgelopen-dagen

"Minderheden uitsluiten, de nazi-groet op straat, aanvallen op de politie, ongecontroleerd geweld en racistische taal, nee, ik deins er niet voor terug om dit te noemen wat het is: extreemrechts geweld", aldus Starmer.”

Echt eng vind ik dit!

https://www.ad.nl/buitenland/amerikaanse-presidentskandidaat-kennedy-ik-dumpte-dode-beer-in-central-park~a0eab7b9/
,,Ik had een oude fiets in mijn auto en zei tegen mijn gezelschap: ‘Laten we de beer in Central Park neerleggen en het doen lijken alsof hij door een fietser is aangereden’. Dat leek ons grappig voor degene die ’m zou vinden.” Toen de dode beer een groot nieuwsverhaal werd, kneep Kennedy hem naar eigen zeggen wel. ,,Ik dacht: ‘O God, wat heb ik gedaan?’, ik maakte me best zorgen want mijn vingerafdrukken zaten overal op die fiets.”

Zilver_gray schreef op 05-08-2024 om 08:43:

https://nos.nl/artikel/2531887-crisisoverleg-brits-kabinet-met-adviseurs-over-extreemrechts-geweld-afgelopen-dagen

"Minderheden uitsluiten, de nazi-groet op straat, aanvallen op de politie, ongecontroleerd geweld en racistische taal, nee, ik deins er niet voor terug om dit te noemen wat het is: extreemrechts geweld", aldus Starmer.”

Echt eng vind ik dit!

Dit is denk ik ook wel een eigen draadje waard. Ik maak me ook zorgen, zeker omdat het ook weer tegengeweld oproept.

Daglichtlamp schreef op 05-08-2024 om 09:15:

[..]

Dit is denk ik ook wel een eigen draadje waard. Ik maak me ook zorgen, zeker omdat het ook weer tegengeweld oproept.

Ja inderdaad!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.