Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Chiquita schreef op 20-07-2024 om 11:43:


Wolven in Leusden tonen: Nederland weet nog steeds niet hoe met ze om te gaan | Wolf | NU.nl

Even wat verder naar beneden scrollen en dan in het filmpje laatste echtpaar: zij: ik kijk veel national geographic dus weet veel van de natuur. misschien kan ik de wolf wel aaien

klinkt als mijn vriend.. al kijkt hij geen national geographic 

Chiquita schreef op 20-07-2024 om 11:43:


Wolven in Leusden tonen: Nederland weet nog steeds niet hoe met ze om te gaan | Wolf | NU.nl

Even wat verder naar beneden scrollen en dan in het filmpje laatste echtpaar: zij: ik kijk veel national geographic dus weet veel van de natuur. misschien kan ik de wolf wel aaien

Ik las ergens dat er hobby fotografen zijn die vlees meenemen voor de wolven zodat ze makkelijk op beeld komen

https://nos.nl/l/2529869
De ILT zegt de fatbikes in beslag te hebben genomen in overleg met justitie en het Openbaar Ministerie. Als de fatbikes inderdaad moeten worden aangemerkt als brommers, wordt de zaak overgedragen aan de officier van justitie. Dat kan betekenen dat de producent en verkopers niet alleen beboet, maar ook vervolgd kunnen worden.

Om welk merk fatbike van welke producent het gaat, wil de ILT "in het belang van het onderzoek" niet vertellen. Voor de betreffende fatbikes heeft de ILT ook een zogenoemd instroomverbod opgelegd. Dat betekent dat de Chinese producent ze voorlopig niet meer naar Nederland mag sturen.

Hoera, weg met de fatbike van slechte kwaliteit die gemakkelijk op te voeren is!

ik word hier echt helemaal naar van. Iemand door het hoofd schieten vanwege een pan kokend water. Dat kan alleen daar 😔

Bodycambeelden laten zien hoe agent zwarte vrouw doodschiet in haar huis in VS - https://nos.nl/l/2529997

Lollypopje schreef op 23-07-2024 om 19:01:

ik word hier echt helemaal naar van. Iemand door het hoofd schieten vanwege een pan kokend water. Dat kan alleen daar 😔

Bodycambeelden laten zien hoe agent zwarte vrouw doodschiet in haar huis in VS - https://nos.nl/l/2529997

Ik denk stiekem dat zwart zijn voldoende was.

Zilver_gray schreef op 23-07-2024 om 19:05:

[..]

Ik denk stiekem dat zwart zijn voldoende was.

Dat vrees ik ook

Lollypopje schreef op 23-07-2024 om 19:01:

ik word hier echt helemaal naar van. Iemand door het hoofd schieten vanwege een pan kokend water. Dat kan alleen daar 😔

Bodycambeelden laten zien hoe agent zwarte vrouw doodschiet in haar huis in VS - https://nos.nl/l/2529997

Ja, in 1 woord vreselijk…! Ik las het, maar heb het filmpje niet willen zien omdat de verslaglegging al gruwelijk genoeg was.

Ik bedoel maar, stel nou dat er echt gevaar dreigde vanuit de vrouw, dan kun je nog zo veel andere dingen doen om haar tijdelijk uit te schakelen. En wat te denken van een de-escalerend gesprek?

Ik kan hier echt niet bij.

Zilver_gray schreef op 23-07-2024 om 19:05:

[..]

Ik denk stiekem dat zwart zijn voldoende was.

Volgens mij is die politieagent gewoon helemaal niet goed in zijn bovenkamer

madee schreef op 23-07-2024 om 19:27:

[..]

Ja, in 1 woord vreselijk…! Ik las het, maar heb het filmpje niet willen zien omdat de verslaglegging al gruwelijk genoeg was.

Ik bedoel maar, stel nou dat er echt gevaar dreigde vanuit de vrouw, dan kun je nog zo veel andere dingen doen om haar tijdelijk uit te schakelen. En wat te denken van een de-escalerend gesprek?

Ik kan hier echt niet bij.

Ik had het filmpje ook liever niet gezien, maar ik schrolde er langs op Facebook en dan gaat die automatisch lopen. Dus ik keek Uit nieuwsgierigheid waar het over ging. Dus dat kwam nog wel koud op mijn dak.

In Amerika krijgen politieagenten volgens mij amper training en mogen ze al na een paar weken of maanden aan het werk. Dus die zullen nooit een deescalatietraining hebben gehad. Die leren waarschijnlijk alleen schieten

Lollypopje schreef op 24-07-2024 om 08:41:

[..]


In Amerika krijgen politieagenten volgens mij amper training en mogen ze al na een paar weken of maanden aan het werk. Dus die zullen nooit een deescalatietraining hebben gehad. Die leren waarschijnlijk alleen schieten

Ik keur de aktie absoluut niet goed, er wordt daar idd veel te snel geschoten door de politie. Maar in Amerika kan natuurlijk ook iedereen met een wapen lopen, en daardoor voor de politie ook gevaarlijker. 

Friezinnetje schreef op 24-07-2024 om 08:44:

[..]

Ik keur de aktie absoluut niet goed, er wordt daar idd veel te snel geschoten door de politie. Maar in Amerika kan natuurlijk ook iedereen met een wapen lopen, en daardoor voor de politie ook gevaarlijker.

Dat is waar, maar deze vrouw had een pan heet water in haar handen. Geen pistool. Diepan moest ze neerzetten en toen ze dat blijkbaar niet snel genoeg deed...

Maar ik snap wel dat agente in sommige andere situaties het risico niet durven te nemen, want je weet inderdaad nooit of de ander gewapend is. Al is het wel opvallend vaak bij zwarte mensen dat de politie ze onterecht neerschiet

Schieten wordt daar volgens mij gezien als iets dat "hoort" bij het beroep omdat vuurwapens genormaliseerd zijn. Bij ons is schieten voor de politie het allerlaatste middel dat ze inzetten.

alhambra schreef op 24-07-2024 om 08:54:

Schieten wordt daar volgens mij gezien als iets dat "hoort" bij het beroep omdat vuurwapens genormaliseerd zijn. Bij ons is schieten voor de politie het allerlaatste middel dat ze inzetten.

ja precies

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.