Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


De boerderij van Lego mag ook niet, want daar lopen koeien en varkens vrolijk rond, terwijl ze in het echt een miserabel leven leiden.Zegt Peta. Die mensen sporen niet.

Tracy Chapman scoorde haar hit "Fast Car" in 1988.
Luke Combs is geboren in 1990.

Tracy Chapman heeft het liedje van deze blanke meneer gejat, aldus ene Ben Shapiro.


FB-IMG-1707404062971.jpg

nlies schreef op 08-02-2024 om 11:47:

Verwachting: kikkers en muizen met sinterklaas, kan ook niet meer.

 

En een teddybeer dan?

ik denk dat de PETA-mensen vroeger nooit in een draaimolen mochten zitten, of ze hebben een klap van de (draai)molen gehad. 

Yumi schreef op 08-02-2024 om 10:30:

Over doorslaan gesproken, de paarden in de draaimolen op de kermis mogen niet meer als het aan Peta ligt.


OIP.kQodrPOdkmkc3AMDaUo1agAAAA?rs=1&pid=ImgDetMain


"Carrousels met een dierenthema vieren onbedoeld de uitbuiting van bewuste wezens", schrijft de organisatie.
Beelden van dieren zouden kinderen het idee kunnen geven 'dat dieren er alleen maar zijn voor ons amusement, terwijl ze net als wij angst, pijn, vreugde en liefde kunnen ervaren'.
Dierenrechtenclub PETA wil paarden uit draaimolens verbannen | RTL Nieuws


Weet Peta wel dat die carrousel-paarden van hout zijn?

Peta kan zich maar beter eens gaat inzetten voor roofvogelshows met levende roofvogels en levende uilen, grote vogels die in gevangenschap gehouden worden.

Mijn tweejarige wilde tekenen, dus wasco in de knuist en tekenpapier gegeven. Hij tekende een spiraal, waar hij steeds mee doorging. 

Toen hij klaar was, vroeg ik hem wat hij had getekend. "De tractor in de draaimolen" waar hij in had gezeten. Hij had blijkbaar zijn blije gevoel op papier gezet.

Poezenmeisje schreef op 08-02-2024 om 16:11:

Mijn tweejarige wilde tekenen, dus wasco in de knuist en tekenpapier gegeven. Hij tekende een spiraal, waar hij steeds mee doorging.

Toen hij klaar was, vroeg ik hem wat hij had getekend. "De tractor in de draaimolen" waar hij in had gezeten. Hij had blijkbaar zijn blije gevoel op papier gezet.


Achhhh wat lief.

Netherfield schreef op 08-02-2024 om 14:20:

De boerderij van Lego mag ook niet, want daar lopen koeien en varkens vrolijk rond, terwijl ze in het echt een miserabel leven leiden.Zegt Peta. Die mensen sporen niet.


En 'de Ark van Noa' van Lego ook niet? De ark die de dieren juist wou redden?

Fleurtje_5 schreef op 08-02-2024 om 16:21:

[..]


En 'de Ark van Noa' van Lego ook niet? De ark die de dieren juist wou redden?

Nee, want er mochten alleen hetero dierenstelletjes mee.

Ik vroeg al aan mijn collega of ze de Speld zat te lezen ipv de gewone krant, met dat artikel over peta. Echt absurd! 

Poezenmeisje schreef op 08-02-2024 om 15:59:

Tracy Chapman scoorde haar hit "Fast Car" in 1988.
Luke Combs is geboren in 1990.

Tracy Chapman heeft het liedje van deze blanke meneer gejat, aldus ene Ben Shapiro.


FB-IMG-1707404062971.jpg

Dit bericht was dus ironisch. 

Doemijdieglazenbol schreef op 08-02-2024 om 22:33:

[..]

Dit bericht was dus ironisch.

Als het ironisch was, had hij het laten staan. 

Hij heeft het nu aangepast, maar in de comments worden screenshots van het oorspronkelijke bericht geplaatst.

Sowieso vind ik die Shapiro een vreemd mannetje, maar dat is mijn mening.

Poezenmeisje schreef op 08-02-2024 om 23:26:

[..]

Als het ironisch was, had hij het laten staan.

Hij heeft het nu aangepast, maar in de comments worden screenshots van het oorspronkelijke bericht geplaatst.

Sowieso vind ik die Shapiro een vreemd mannetje, maar dat is mijn mening.

FFS, je hebt helemaal gelijk. Ik dacht dat het Greg Shapiro was en kon me gewoon niet voorstellen dat iemand zulke domme onzin serieus zou tweeten. Mijn hemel. Ik kon nog meer redenen bedenken om een tekst aan te passen, maar dit was echt pure idiotie. 

Sorry, ik klom te snel op mijn paard. 🤦🏻‍♀️ 

Yumi schreef op 08-02-2024 om 10:30:

Over doorslaan gesproken, de paarden in de draaimolen op de kermis mogen niet meer als het aan Peta ligt.


OIP.kQodrPOdkmkc3AMDaUo1agAAAA?rs=1&pid=ImgDetMain


"Carrousels met een dierenthema vieren onbedoeld de uitbuiting van bewuste wezens", schrijft de organisatie.
Beelden van dieren zouden kinderen het idee kunnen geven 'dat dieren er alleen maar zijn voor ons amusement, terwijl ze net als wij angst, pijn, vreugde en liefde kunnen ervaren'.
Dierenrechtenclub PETA wil paarden uit draaimolens verbannen | RTL Nieuws

Compleet van de pot gerukt... ik mag toch echt hopen dat dit een vroege 1 april grap is. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.