Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

05-11-2023 om 16:21

Fleurtje_5 schreef op 05-11-2023 om 16:16:


Dit snap ik nou echt helemaal totaal niet. Wat is dat toch met die rechters tegenwoordig?

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20231101_95466219

Na veertien jaar in de gevangenis is Henk B. (61) een vrij man. Van zijn
oorspronkelijke straf – voor moord – is daarmee zeven jaar niet
uitgezeten. En als het aan de gevangenis in Roermond en justitie had
gelegen, was hij nog in de cel gebleven.



Op 24 oktober is Henk B. vrijgelaten. Hij moet zich voorlopig aan voorwaarden houden, zoals een contactverbod met nabestaanden van zijn slachtoffer en een gebiedsverbod voor plekken waar diezelfde nabestaanden wonen. Los daarvan is de man vrij om te gaan en staan waar hij wil. En daar is hij, in de visie van justitie, niet klaar voor. Er is geprobeerd zijn vrijlating via de rechter tegen te houden. In die zaak weet justitie zich gesteund door de directie van de gevangenis in Roermond. Ook daar zijn ze niet te spreken over het gedrag van de moordenaar. De rechter wijst het verzoek echter af.

.......................etc.etc.etc............

Rechters moeten de wet volgen. Ik kan dit artikel niet lezen zonder betaald account. Maar om zomaar te zeggen 'die rechters van tegenwoordig ' dat slaat helemaal nergens op. Zeik dan de politici die die wetten bedenken af.

Dan weet ik niet of ik de rest van het artikel mag plaatsen. Ik hoor graag of dat is toegestaan.

Daarin kan men lezen waarom justitie én de directie van de gevangenis de vrijlating willen tegen houden.

Wandelvrouwtje schreef op 05-11-2023 om 16:21:

[..]

Rechters moeten de wet volgen. Ik kan dit artikel niet lezen zonder betaald account. Maar om zomaar te zeggen 'die rechters van tegenwoordig ' dat slaat helemaal nergens op. Zeik dan de politici die die wetten bedenken af.


Dan moeten rechters zich ook aan hun eigen uitspraak houden, en iemand zijn straf laten uitzitten, en niet iemand jaren eerder vrij laten komen als er signalen zijn die zeggen 'doe het niet'.

Die directie en justitie zullen niet voor de grap de vrijlating willen tegen houden. Het is geen kruimeldief hé.

Lady_Violet

Forum Moderator

Moderator

05-11-2023 om 17:37

Fleurtje_5 schreef op 05-11-2023 om 17:08:

Dan weet ik niet of ik de rest van het artikel mag plaatsen. Ik hoor graag of dat is toegestaan.

Daarin kan men lezen waarom justitie én de directie van de gevangenis de vrijlating willen tegen houden.

Nee, dit is nooit toegestaan ivm auteursrechten. De Limburger plaatst niet voor niets alles achter een betaalmuur. 

Forum Moderator schreef op 05-11-2023 om 17:37:

[..]

Nee, dit is nooit toegestaan ivm auteursrechten. De Limburger plaatst niet voor niets alles achter een betaalmuur.


Dank u wel voor het antwoord. 

Zelf kon ik niet zien dat het niet voor iedereen te zien is omdat ik het gewoon kan openen. Soms zie ik er bij staan 'exclusief voor jou als abonnee', maar dat zag ik nu niet staan. Ik dacht ook dat niet altijd alles achter een betaalmuur staat. 

Ik zal er extra op gaan letten.

Forum Moderator schreef op 05-11-2023 om 17:37:

[..]

Nee, dit is nooit toegestaan ivm auteursrechten. De Limburger plaatst niet voor niets alles achter een betaalmuur.

Je kunt wel zelf in een paar zinnen beschrijven wat erin staat. Of één alinea citeren. 

Wandelvrouwtje schreef op 05-11-2023 om 16:21:

[..]

Rechters moeten de wet volgen. Ik kan dit artikel niet lezen zonder betaald account. Maar om zomaar te zeggen 'die rechters van tegenwoordig ' dat slaat helemaal nergens op. Zeik dan de politici die die wetten bedenken af.

 

Nee het gaat in dit geval over de uitspraak van de rechter. Die rechter moet in deze vooral de waarschuwingen van de gevangenisdirectie en van justitie serieus nemen.

Zij maken deze man dagelijks mee, de politici weet misschien niet eens om wie het gaat.

De rechter heeft destijds ook niet voor de grap die hoge straf opgelegd. Waarom dan zeven jaren van zijn straf inkorten? Dat doet de rechter en niet de politici. Dat zijn wel effe zeven dikke jaren die hij eerder vrij komt. 

De rechter heeft deze gedetineerde ook niet zomaar voorwaarden opgelegd. Hij heeft een contactverbod met nabestaanden van zijn slachtoffer en een gebiedsverbod voor de plekken waar diezelfde nabestaanden wonen. Maar anderen kunnen nu ook slachtoffer worden.

Zeven jaren vervroegd vrij laten komen is al een straf voor de nabestaanden, ook al is dat met deze maatregel. Als je dan leest dat zelfs de directie en justitie die vrijlating willen tegen houden (omdat deze man er nog niet klaar voor is) moet het toch ook onverteerbaar zijn voor de nabestaanden.

Deze man is in de gevangenis wellicht ook beter beschermd voor zich zelf.

Mija schreef op 04-11-2023 om 11:53:

Jongvolwassen dochter die voor zover ik weet TikTok-native is, houdt mij net haar mobiel voor met een plaatje van een crompouce: “Moet je kijken, wat is dat nou voor iets geks?” Haar vriend en ik kijken haar verbijsterd aan. “Dat is een crompouce! Jij zit toch op Tiktok? Vriend zegt: “Het was zelfs op het Jeugdjournaal”. Dochter: “Ik zie dit voor het eerst!?!?!” “Beetje wereldvreemd,” zeg ik.

Ik las een artikel erover op ad.nl. Dat de echte puristen onder de banketbakkers er echt niet aan zullen willen. Persoonlijk zou ik denken, het verkoopt, dus ik maak het.

Zusterclivia schreef op 07-11-2023 om 10:20:

[..]

Ik las een artikel erover op ad.nl. Dat de echte puristen onder de banketbakkers er echt niet aan zullen willen. Persoonlijk zou ik denken, het verkoopt, dus ik maak het.

ze hebben hier al een variant weer bedacht: Met suikerbrood en dan de creme en rose laagje

Friezinnetje schreef op 08-11-2023 om 07:12:

[..]

ze hebben hier al een variant weer bedacht: Met suikerbrood en dan de creme en rose laagje

Ik zat me af te vragen of de oranjepoes al gesignaleerd is in Friesland....

Weer eens wat anders: man bijt krokodil!

https://www.bbc.com/news/world-australia-67354430

An Australian farmer says he is lucky to be alive after repelling a crocodile attack by biting back at the animal.

Ik moet nu hieraan denken.

9789025770099_front.jpg

Voorlopig maar geen zorgrobots aan de bedden zetten...


https://www.telegraaf.nl/nieuws/675020259/man-sterft-nadat-robot-hem-verwart-met-doos-vol-groenten

De man, een veertiger, was een werknemer van een robotbedrijf. Hij was een robot aan het inspecteren toen het fout liep. De robot dacht dat het een doos groenten optilde, maar greep in de plaats daarvan de man vast.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.