Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Jongvolwassen dochter die voor zover ik weet TikTok-native is, houdt mij net haar mobiel voor met een plaatje van een crompouce: “Moet je kijken, wat is dat nou voor iets geks?”  Haar vriend en ik kijken haar verbijsterd aan. “Dat is een crompouce! Jij zit toch op Tiktok? Vriend zegt: “Het was zelfs op het Jeugdjournaal”. Dochter: “Ik zie dit voor het eerst!?!?!” “Beetje wereldvreemd,” zeg ik. 

Mija schreef op 04-11-2023 om 11:53:

Jongvolwassen dochter die voor zover ik weet TikTok-native is, houdt mij net haar mobiel voor met een plaatje van een crompouce: “Moet je kijken, wat is dat nou voor iets geks?” Haar vriend en ik kijken haar verbijsterd aan. “Dat is een crompouce! Jij zit toch op Tiktok? Vriend zegt: “Het was zelfs op het Jeugdjournaal”. Dochter: “Ik zie dit voor het eerst!?!?!” “Beetje wereldvreemd,” zeg ik.

Hahahaha, ik heb mijn eerste crompouce al gehad; lekker maar erg machtig.

Zilver_gray schreef op 04-11-2023 om 12:11:

[..]

Hahahaha, ik heb mijn eerste crompouce al gehad; lekker maar erg machtig.

Ik heb vandaag bij een bakker één gezien, maar ik was al vol nadat ik 'm gezien had!

Auwereel schreef op 04-11-2023 om 18:32:

[..]

Ik heb vandaag bij een bakker één gezien, maar ik was al vol nadat ik 'm gezien had!

Ik heb er eentje ongeveer een jaar geleden gegeten. Toen was het dus nog niet zo bekend. Ik vond het lekker voor een keertje maar wel erg vullend.

Auwereel schreef op 04-11-2023 om 18:32:

[..]

Ik heb vandaag bij een bakker één gezien, maar ik was al vol nadat ik 'm gezien had!

mijn  bakker had ze ook had, had helaas haast maar ga maandag terug

Ik zag ze zelfs bij het boerderijwinkeltje dat samenwerkt met een bakker.
Twee lagen gereserveerd in een doosje en de rest los in een mandje.

Poezenmeisje schreef op 04-11-2023 om 23:02:

Screenshot-20231104-230044-Facebook.jpg

Hema is altijd erg goed op social media om op actuele dingen te reageren. 



https://www.advalvas.vu.nl/nieuws/student-moet-lezing-westerbork-afzeggen-vanwege-bedreigingen

...

Altijd over je schouder kijken, nooit lang op één plek blijven en anonieme telefoontjes krijgen van mensen die je doodwensen. Masterstudent politicologie Wahhab Hassoo (28) wordt al langer bedreigd, maar sinds het oplaaien van de oorlog tussen Israël en Palestina is het hek van de dam.

Afgelopen zondag zou Hassoo, die van Jezidi-afkomst is, een lezing houden in Westerbork samen met Emmy Drop, een 83-jarige Holocaust-overlevende. Die lezing hebben ze moeten afzeggen vanwege bedreigingen.

...

De lezing zou gaan over de Holocaust en de genocide tegen de Jezidi’s door ISIS in 2014 en 2015, waarbij duizenden Jezidi’s werden vermoord en veel Jezidi-vrouwen als seksslaaf door ISIS-strijders werden misbruikt. Hassoo en Drop geven vaker samen lezingen, onder meer op middelbare scholen. Herinneringscentrum Westerbork zette afgelopen zondag een eerdere lezing van Hassoo en Drop online.

...

Hassoo krijgt deze maand zijn masterdiploma politicologie. Op de VU heeft hij nog geen directe bedreigingen ondervonden, maar de afgelopen weken heeft hij de indruk dat hij wordt gevolgd.

...

Hassoo, die op nummer 40 staat op de kandidatenlijst voor Nieuw Sociaal Contract, de politieke partij van Pieter Omtzigt, realiseert zich dat het een kleine minderheid is die hem bedreigt. Hij is opgegroeid in Irak tussen moslims en heeft veel vrienden die moslim zijn.

“Mijn moslimvrienden vinden het ook onbegrijpelijk en tegen hun geloof dat ik door andere moslims word bedreigd, maar er is een kleine groep die de Koran zo uitlegt dat ze daarmee geweld mogen plegen tegen anderen.”

https://nos.nl/artikel/2496662-man-gijzelt-dochtertje-op-luchthaven-hamburg-vliegverkeer-stilgelegd
Is al sinds gisteravond bezig, en nog steeds is het niet tot een oplossing gekomen. Vreselijk voor het kind. 

Friezinnetje schreef op 05-11-2023 om 12:14:

https://nos.nl/artikel/2496662-man-gijzelt-dochtertje-op-luchthaven-hamburg-vliegverkeer-stilgelegd
Is al sinds gisteravond bezig, en nog steeds is het niet tot een oplossing gekomen. Vreselijk voor het kind.

Verschrikkelijk, ben altijd bang dat dit soort berichten andere gekken op ideeën brengt. 

Alleen maar verliezers, heel triest.

Friezinnetje schreef op 05-11-2023 om 12:14:

https://nos.nl/artikel/2496662-man-gijzelt-dochtertje-op-luchthaven-hamburg-vliegverkeer-stilgelegd
Is al sinds gisteravond bezig, en nog steeds is het niet tot een oplossing gekomen. Vreselijk voor het kind.

de gijzeling is gelukkig voorbij! 


Dit snap ik nou echt helemaal totaal niet. Wat is dat toch met die rechters tegenwoordig?

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20231101_95466219

Na veertien jaar in de gevangenis is Henk B. (61) een vrij man. Van zijn
oorspronkelijke straf – voor moord – is daarmee zeven jaar niet
uitgezeten. En als het aan de gevangenis in Roermond en justitie had
gelegen, was hij nog in de cel gebleven.



Op 24 oktober is Henk B. vrijgelaten. Hij moet zich voorlopig aan voorwaarden houden, zoals een contactverbod met nabestaanden van zijn slachtoffer en een gebiedsverbod voor plekken waar diezelfde nabestaanden wonen. Los daarvan is de man vrij om te gaan en staan waar hij wil. En daar is hij, in de visie van justitie, niet klaar voor. Er is geprobeerd zijn vrijlating via de rechter tegen te houden. In die zaak weet justitie zich gesteund door de directie van de gevangenis in Roermond. Ook daar zijn ze niet te spreken over het gedrag van de moordenaar. De rechter wijst het verzoek echter af.

.......................etc.etc.etc............

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.