Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Bloemenzee schreef op 18-09-2023 om 19:12:

[..]

Oh, wat vreselijk!

Ja, hoe kan dat ook he 

Ik ben het eens met de directeur van het museum, deze kunstenaar heeft humor. Ik begrijp dat hij het geld terug wou, maar dan had hij de doeken niet aan moeten nemen en op moeten hangen in 2021. De kunstenaar zegt daarover dat het museum door alle publiciteit 'veel, veel meer' had verdiend dan wat hij had gekregen.

Deense kunstenaar moet museum terugbetalen voor leveren blanco 'kunstwerk'
De Deense kunstenaar Jens Haaning moet van de rechter 66.000 euro terugbetalen aan het Kunsten Museum in Aalborg. Haaning kreeg dat geld om twee kunstwerken te maken, maar leverde blanco doeken in. Hij noemde dat kunst en gaf het de naam Take the Money and Run.


ANP-478618623.jpg?itok=W8Hfa_RI&width=1024&height=576&impolicy=semi_dynamic

Deense kunstenaar moet museum terugbetalen voor leveren blanco 'kunstwerk' | RTL Nieuws

Rockstar schreef op 18-09-2023 om 16:30:

[..]

Mwah, de zware infectie die deze vrouw doormaakt door die bacterie is zeldzaam, aldus Wikipedia. Het gebeurt ook vooral bij immuntechnisch zwakke mensen. Je krijgt er meestal gewone buikpijn van. Je kan het voorkomen door geen slecht verhitte zee/schaaldieren te eten en niet met open wonden de zee in te gaan. Lijkt mij een prima deal. Als je het eenmaal hebt in deze mate is het geïnfecteerde weefsel wegsnijden de enige optie.

Om in dezelfde terrornieuwsbui te blijven, wist je dat er ook een "land" variant is die Streptococcus pyogenes heet?

Dank je voor de extra uitleg Rockstar. 

Ja, Streptococcus pyogenes ken ik wel.

Martje80 schreef op 18-09-2023 om 15:59:

[..]

En ik kan uit het bericht niet wijs worden of er een manier is om de bacterie te doden en/of infectie te voorkomen. Dat vind ik doodeng

Wat ik eigenlijk wel gek vind is dat er een foto van deze vrouw bij zit dat ze in het zkhuis ligt (en een ‘before foto’) terwijl  ze overduidelijk nog aan de beademing ligt en daar dus geen toestemming voor kan hebben gegeven

Zou het zelf niet waarderen als patient zijnde.  

absor schreef op 19-09-2023 om 16:55:

[..]

Wat ik eigenlijk wel gek vind is dat er een foto van deze vrouw bij zit dat ze in het zkhuis ligt (en een ‘before foto’) terwijl ze overduidelijk nog aan de beademing ligt en daar dus geen toestemming voor kan hebben gegeven

Zou het zelf niet waarderen als patient zijnde.

Ze wordt non-invasief, dus via een masker, beademd. Dan ben je bijna altijd wakker. 

Loeki72 schreef op 19-09-2023 om 19:21:

[..]

Ze wordt non-invasief, dus via een masker, beademd. Dan ben je bijna altijd wakker.

Ja zou ze er wel toestemming voor hebben gegeven denk je? Ik hoop het

absor schreef op 19-09-2023 om 19:22:

[..]

Ja zou ze er wel toestemming voor hebben gegeven denk je? Ik hoop het

Het zou kunnen, ik hoop dat ze dat gedaan heeft. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.