Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Daglichtlamp schreef op 15-09-2023 om 15:30:

https://www.ad.nl/binnenland/juf-neemt-15-leerlingen-uit-speciaal-onderwijs-stiekem-mee-naar-de-efteling-ontslag-op-staande-voet~a42d642a/

Goh, alleen al omdat je denkt dat het volkomen normaal is dat je leerlingen in een geheim plan betrekt, waar ze niet over mogen vertellen tegen hun ouders en andere volwassenen, is ontslag gerechtvaardigd. Hoe kom je erop dat dat een goed idee zou kunnen zijn? En daar dan ook nog twee andere volwassenen van kunnen overtuigen kennelijk? Heel wonderlijk!

Ik vind het ook onvoorstelbaar van die juf...

Mija schreef op 15-09-2023 om 15:45:

[..]

Goh, alleen al omdat je denkt dat het volkomen normaal is dat je leerlingen in een geheim plan betrekt, waar ze niet over mogen vertellen tegen hun ouders en andere volwassenen, is ontslag gerechtvaardigd. Hoe kom je erop dat dat een goed idee zou kunnen zijn? En daar dan ook nog twee andere volwassenen van kunnen overtuigen kennelijk? Heel wonderlijk!

Ik vraag me dan ook af wat de gevolgen waren voor de ib'er

Onderstaand nieuwsbericht hoort hier niet helemaal thuis. Ik vind het wel een opmerkelijk bericht    Omdat vele gezonde voeding wel belangrijk vinden, maar denken dat dit te duur is.

Het bericht gaat over gezonde voeding en het initiatief van Floris Visser die in Rotterdam een Volkskantine inricht. Vanaf januari kan je hier een voedzame maaltijd eten voor de prijs van een snackbarmaaltijd. De Volkskantine probeert kennis over gezonde voeding over te brengen. 

De openbare keuken is al open, bewoners kunnen met elkaar voor € 15,- een compleet weekmenu klaarmaken. 5 maaltijden voor een gezin van 5, dus € 0,60 per portie. Spotgoedkoop en een uitkomst als je wilt leren goedkoop en gezond te koken.
Gezond eten hoeft niet duur te zijn, 'maar het wordt wel lastig gemaakt' (nos.nl)

Ontslagen worden vanwege een display met een lbtq+ symbool is al absurd, maar als dat dan ook nog niet eens een lbtq+ symbool is, maar een autisme symbool dan is het ook nog eens super dom 🤦

https://www.washingtonpost.com/nation/2023/09/13/kansas-librarians-lawsuit-rainbow-autism/

“Op sociale media zijn berichten viraal gegaan waarin voornamelijk volwassen mannen verontrustende uitspraken doen over kwetsbare kinderen in de Marokkaanse rampgebieden. In Facebookgroepen wordt er opgeroepen om naar de getroffen dorpen te reizen en met jonge meisjes te trouwen, om hen te ‘redden van hun tragedies’. Verschillende mannen beschouwen dit als een ideale kans om te trouwen met wat ze beschrijven als ‘beïnvloedbare, vrome en bescheiden plattelandsmeisjes’. Dit soort acties ontlokken vervolgens weer woedende reacties van veel Marokkanen. Inmiddels zijn veel berichten verwijderd van sociale media.”

Wat zijn er toch een hoop smerige kerels op de wereld. 

HAHA!wait..what schreef op 17-09-2023 om 17:06:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5408090/tilapia-vis-ledematen-kwijt-operatie-amerika-californie?fbclid=IwAR3UR-EHDfmxpCR-e_751gsw5X9eb-dlnKg7g-mT6-M_3O3x6T_dQOS8ho8

Brr vreselijk! Het zal je maar gebeuren

En ik kan uit het bericht niet wijs worden of er een manier is om de bacterie te doden en/of infectie te voorkomen. Dat vind ik doodeng 

Martje80 schreef op 18-09-2023 om 15:59:

[..]

En ik kan uit het bericht niet wijs worden of er een manier is om de bacterie te doden en/of infectie te voorkomen. Dat vind ik doodeng

Mwah, de zware infectie die deze vrouw doormaakt door die bacterie is zeldzaam, aldus Wikipedia. Het gebeurt ook vooral bij immuntechnisch zwakke mensen. Je krijgt er meestal gewone buikpijn van. Je kan het voorkomen door geen slecht verhitte zee/schaaldieren te eten en niet met open wonden de zee in te gaan. Lijkt mij een prima deal. Als je het eenmaal hebt in deze mate is het geïnfecteerde weefsel wegsnijden de enige optie.

Om in dezelfde terrornieuwsbui te blijven, wist je dat er ook een "land" variant is die Streptococcus pyogenes heet?

Vliegtuig kwijt 🤷🏻‍♀️  Hoe dan?
https://nos.nl/l/2490893 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.