Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Angela1967 schreef op 02-02-2023 om 20:10:

[..]

Het gaat erom dat je denkt/gelooft dat het werkt en bereid bent daar geld voor te betalen - sterker nog, dat mijn verzekeraar bereid is van mijn premie iets te betalen wat niet bewezen is. Dus het houdt iets in stand wat onder valse voorwendselen wordt verkocht.

Ik vind het namelijk prima als je ('de homeopatisch genezer' dus) uitlegt dat het weliswaar technisch geen genezing biedt (tegen kanker bijvoorbeeld) maar dat het op een andere manier helpt - placebo bijvoorbeeld. Dan is het gewoon een van de manieren waarop je kunt werken aan je geestelijk welzijn wat dan weer een positief effect kan hebben op je lijf. Ik heb er ook verder helemaal geen baat bij om het weg te zetten als niet-effectief op die manier.

Maar het feit dat er complete nonsens wordt verteld over eindeloze verdunningen door mensen die beter zouden moeten weten is echt serieus schadelijk voor de wetenschap. En slecht voor hun eigen reputatie, maar dat is dan hun probleem.

gr Angela

Angela, ik vind het prima als jij dat mijn huisarts/homeopaat wilt uitleggen. Ik hoef dat niet te doen, omdat ik de ervaring heb dat het werkt.

Bij mijn kind bijvoorbeeld, waarbij de reguliere geneeskunde geen resultaat had en het bij symptoombestrijding bleef. Die jaren met hetzelfde probleem samen met mij naar de huisarts ging en door de homeopaat binnen een half jaar klachtenvrij was.... Mijn kind heeft heeft nooit meer last gehad, en nee die hoefde er niet in te geloven wist niet eens wat een homeopaat was op een leeftijd van 4 jaar.... 

We gaan hier in discussie en dat is niet de bedoeling van dit topic, sorry voor wie zich eraan stoorde! 

duizel schreef op 02-02-2023 om 20:58:

[..]

Het bericht is inmiddels aangepast. Was dus inderdaad niet waar.

ohh fijn top! 

Een grap van een carnavalsvereniging uit Slagharen is verkeerd gevallen bij een inwoner van Meppel. De carnavalsvereniging bood 'gratis brandhout' aan, maar wie langskwam, kreeg een luciferdoosje. Er waren mensen die die grap wel konden waarderen, maar de Drentenaar kon er niet om lachen en wil dat zijn reiskosten worden vergoed.
Grap carnavalsvereniging Slagharen valt verkeerd: rekening van 529 euro (nos.nl)

Yumi schreef op 02-02-2023 om 23:59:

[..]

Angela, ik vind het prima als jij dat mijn huisarts/homeopaat wilt uitleggen. Ik hoef dat niet te doen, omdat ik de ervaring heb dat het werkt.

Bij mijn kind bijvoorbeeld, waarbij de reguliere geneeskunde geen resultaat had en het bij symptoombestrijding bleef. Die jaren met hetzelfde probleem samen met mij naar de huisarts ging en door de homeopaat binnen een half jaar klachtenvrij was.... Mijn kind heeft heeft nooit meer last gehad, en nee die hoefde er niet in te geloven wist niet eens wat een homeopaat was op een leeftijd van 4 jaar....

We gaan hier in discussie en dat is niet de bedoeling van dit topic, sorry voor wie zich eraan stoorde!

Het is geen discussie hoor, dat heeft geen nut. Het is feit tegenover ontkenning en dat is jammer van het geld.

Gr Angela 

Angela1967 schreef op 03-02-2023 om 00:07:

[..]

Het is geen discussie hoor, dat heeft geen nut. Het is feit tegenover ontkenning en dat is jammer van het geld.

Gr Angela

Angela dit lijkt mij niet het topic om erover door te gaan. Als je door wil praten hierover kun je misschien een ander topic openen?

https://nos.nl/l/2462278

Dat is weer wat anders dan spullen in een game kopen.

alhambra schreef op 03-02-2023 om 07:33:

https://nos.nl/l/2462278

Dat is weer wat anders dan spullen in een game kopen.

Oke, dus ze worden boos op een 6-jarig kind omdat vader te lui was om zijn zoontje bezig te houden 🤔

alhambra schreef op 03-02-2023 om 07:33:

https://nos.nl/l/2462278

Dat is weer wat anders dan spullen in een game kopen.

Wat ik me dan afvraag is of het jochie dacht dat hij een spelletje aan het spelen was. Er zijn wel spelletjes met restaurants tenslotte. In dat geval vind ik het wel flauw van de ouders dat ze zijn spaargeld afgepakt hebben.

Angela1967 schreef op 03-02-2023 om 00:07:

[..]

Het is geen discussie hoor, dat heeft geen nut. Het is feit tegenover ontkenning en dat is jammer van het geld.

Gr Angela

hou es op joh, door te drammen

Het is af en toe net een langspeelplaat  die blijft hangen

Schemerlampje schreef op 03-02-2023 om 07:49:

[..]

Wat ik me dan afvraag is of het jochie dacht dat hij een spelletje aan het spelen was. Er zijn wel spelletjes met restaurants tenslotte. In dat geval vind ik het wel flauw van de ouders dat ze zijn spaargeld afgepakt hebben.

Lijkt me dat zo'n kind dat echt nog niet snapt. Gelukkig  kon er nog een deel geannuleerd  en een deel ingevroren  worden. En toch aardig van dat bestelplatform, zo'n cadeaubon. En je kunt hier idd een leuke reclame campagne van maken.  Levert het toch nog iets op. Dat geld afpakken  vind ik inderdaad  niet netjes. Als het kind nu 12 ofzo was, dan snap ik het. Maar 6, die denken nog dat als je geld op is : dan haal je toch gewoon nieuw geld uit die muur? ( zei mijn oudste ooit) Op die leeftijd  hebben ze daar nog geen besef van.

Yumi schreef op 03-02-2023 om 00:07:

Een grap van een carnavalsvereniging uit Slagharen is verkeerd gevallen bij een inwoner van Meppel. De carnavalsvereniging bood 'gratis brandhout' aan, maar wie langskwam, kreeg een luciferdoosje. Er waren mensen die die grap wel konden waarderen, maar de Drentenaar kon er niet om lachen en wil dat zijn reiskosten worden vergoed.
Grap carnavalsvereniging Slagharen valt verkeerd: rekening van 529 euro (nos.nl)

Als er in dat luciferdoosje nog lucifers zaten dan is het "brandhout". Ze kunnen branden én zijn van hout. 

De carnavalsvereniging zal blij zijn met de aandacht. 

Hè ja, ga hier eens bespreken wie bij elkaar onder de negeer staat. 

Huisregel 1.3.

Foutje

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.