Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Yumi schreef op 19-01-2023 om 16:40:

[..]

Dat vind ik ook raar, vertrouwen op god dat het goed komt maar wel geld aannemen? Zo groot is dat vertrouwen dan ook niet, sorry, maar ik begrijp er niks van.

Ach, beetje vergelijkbaar met een oud-collega die niet meedeed aan €5 betalen voor een kadobon verjaardag collega, want Jehova-getuige, maar in de koffiepauze wel als 1e de traktatie van desbetreffende collega (taart) naar binnen schoof 🤮

Tickel schreef op 19-01-2023 om 17:29:

Bizar, een vrouw wordt bij een concert eruit gezet, rijdt dronken tegen huizen aan die door een ontploffing tegen de vlakte gaan, en ze klaagt de organisator voor de 15 miljoen schade.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/543613259/vrouw-klaagt-drankleverancier-aan-nadat-ze-dronken-voor-vijftien-miljoen-dollar-schade-maakt?

Ze denkt toch niet dat ze een vergoeding krijgt? Ze had het ook bij 2 drankjes kunnen houden hoor. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

19-01-2023 om 18:43

Treurniet schreef op 19-01-2023 om 17:42:

[..]

Ze denkt toch niet dat ze een vergoeding krijgt? Ze had het ook bij 2 drankjes kunnen houden hoor.

Los daarvan, hoe kun je in de gaten houden of iemand met OV, gebracht of eigen vervoer is als er duizenden mensen zijn bij een evenement. 

Schemerlampje schreef op 19-01-2023 om 16:54:

[..]

Maar de gemeente is Gods’ vertegenwoordiger hier op aarde. In de bijbel staat ook dat je voor elkaar moet zorgen.

Door iemand anders (jouw slachtoffer) potentieel op te zadelen met grote financiële schade, zorg je juist niet voor je naaste.

alhambra schreef op 19-01-2023 om 21:48:

[..]

Door iemand anders (jouw slachtoffer) potentieel op te zadelen met grote financiële schade, zorg je juist niet voor je naaste.

Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, vooral als het om schade aan anderen gaat. Nu is er volgens mij wel een soort waarborgfonds van de overheid (?) die de schade aan een gedupeerde uitkeert, maar de veroorzaker wordt dan wel geacht dit weer terug te betalen.

Ik sta achter de bar en bij de cursus sociale hygienne heb ik geleerd dat je eigenlijk iemand die al wat beschonken is geen drank meer mag verkopen. Dat werkt in de praktijk zo niet dus want anders zou er nooit meer iemand dronken uit een horecagelegenheid komen en drank verkopen is ook de verdienste van een cafe.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

19-01-2023 om 23:01

watertoren schreef op 19-01-2023 om 22:25:

Ik sta achter de bar en bij de cursus sociale hygienne heb ik geleerd dat je eigenlijk iemand die al wat beschonken is geen drank meer mag verkopen. Dat werkt in de praktijk zo niet dus want anders zou er nooit meer iemand dronken uit een horecagelegenheid komen en drank verkopen is ook de verdienste van een cafe.

In mijn oude stamkroeg werden door de barmensen altijd de autosleutels gevraagd van diegene waarvan ze zeker wisten dat die met de auto waren. En het parkeerterrein lag voor de deur, dus als er iemand besloot toch te gaan rijden dan werd er, na proberen tegen te houden, 112 gebeld.

Tickel schreef op 19-01-2023 om 23:01:

[..]

In mijn oude stamkroeg werden door de barmensen altijd de autosleutels gevraagd van diegene waarvan ze zeker wisten dat die met de auto waren. En het parkeerterrein lag voor de deur, dus als er iemand besloot toch te gaan rijden dan werd er, na proberen tegen te houden, 112 gebeld.

Dat autosleutels innemen heb ik ook geleerd bij sociale hygienne maar vaak weet je niet of iemand met de fiets of de auto is. Je kunt dat ook onmogelijk in de gaten houden als het druk is en je achter de bar staat. Het is ook gebeurd dat ik een taxi belde voor iemand en dat ik dacht dat hij buiten stond te wachten op de taxi en er toch met zijn auto vandoor ging, dan stond die taxi er voor niks. Je probeert het zo goed mogelijk te doen maar ik vind toch dat de echte verantwoording ligt bij die persoon zelf. 

watertoren schreef op 19-01-2023 om 23:16:

[..]

Dat autosleutels innemen heb ik ook geleerd bij sociale hygienne maar vaak weet je niet of iemand met de fiets of de auto is. Je kunt dat ook onmogelijk in de gaten houden als het druk is en je achter de bar staat. Het is ook gebeurd dat ik een taxi belde voor iemand en dat ik dacht dat hij buiten stond te wachten op de taxi en er toch met zijn auto vandoor ging, dan stond die taxi er voor niks. Je probeert het zo goed mogelijk te doen maar ik vind toch dat de echte verantwoording ligt bij die persoon zelf.

De wet ziet dat anders, mocht die persoon een ongeluk krijgen dan is de horecagelegenheid mede aansprakelijk. Ik heb geleerd dat je ervoor moet zorgen dat die persoon binnen blijft tot de taxi er is. Maar ik begrijp dat het in de praktijk moeilijk is (Heb horecapapieren maar nooit iets mee gedaan)

watertoren schreef op 19-01-2023 om 23:16:

[..]

Dat autosleutels innemen heb ik ook geleerd bij sociale hygienne maar vaak weet je niet of iemand met de fiets of de auto is. Je kunt dat ook onmogelijk in de gaten houden als het druk is en je achter de bar staat. Het is ook gebeurd dat ik een taxi belde voor iemand en dat ik dacht dat hij buiten stond te wachten op de taxi en er toch met zijn auto vandoor ging, dan stond die taxi er voor niks. Je probeert het zo goed mogelijk te doen maar ik vind toch dat de echte verantwoording ligt bij die persoon zelf.

Tja iemand kan netjes bij jou de sleutel afgeven en de reservesleutel op zak houden. Of zeggen dat hij te voet is (vanaf zijn auto om de hoek) dus je kunt het als barmedewerker niet 100 %in de gaten houden.

De meeste gelovigen verzekeren zich wel en doen ook mee aan ons sociaal systeem. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.