Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Friezinnetje schreef op 19-01-2023 om 13:02:

[..]

Wat ik niet snap, is waarom je je niet verzekeren kunt ivm geloof?

Volgens mij gaat het erom dat je volledig erop vertrouwt dat God voor je zorgt en je je zekerheid bij Hem zoekt en niet bij een verzekering. In de praktijk is de gemeenschap vaak een soort van verzekering. Dan komt er een extra collecte ofzo.

Schemerlampje schreef op 19-01-2023 om 13:06:

[..]

Volgens mij gaat het erom dat je volledig erop vertrouwt dat God voor je zorgt en je je zekerheid bij Hem zoekt en niet bij een verzekering. In de praktijk is de gemeenschap vaak een soort van verzekering. Dan komt er een extra collecte ofzo.

je gelooft het niet.. 

Friezinnetje schreef op 19-01-2023 om 13:02:

[..]

Wat ik niet snap, is waarom je je niet verzekeren kunt ivm geloof?

Iemand die streng gelovig is legt letterlijk alles in de handen van God. Google op gewetensbezwaren. Groep strenge gelovigen die niet meedoen aan het sociale systeem. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

19-01-2023 om 14:02

Schemerlampje schreef op 19-01-2023 om 13:06:

[..]

Volgens mij gaat het erom dat je volledig erop vertrouwt dat God voor je zorgt en je je zekerheid bij Hem zoekt en niet bij een verzekering. In de praktijk is de gemeenschap vaak een soort van verzekering. Dan komt er een extra collecte ofzo.

Ik las ook dat ze vaak geen zorgverzekering hebben. Bijzondere gang van zaken wel. 

Tickel schreef op 19-01-2023 om 14:02:

[..]

Ik las ook dat ze vaak geen zorgverzekering hebben. Bijzondere gang van zaken wel.

Dragen ook geen sociale premies af en doen dus geen beroep op WW of een arbeidsongeschiktheidsuitkering. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

19-01-2023 om 14:23

rebmaaviv schreef op 19-01-2023 om 14:06:

[..]

Dragen ook geen sociale premies af en doen dus geen beroep op WW of een arbeidsongeschiktheidsuitkering.

En de ziektekosten, ambulance en spoedgevallen tikken ze zo af?

Tickel schreef op 19-01-2023 om 14:23:

[..]

En de ziektekosten, ambulance en spoedgevallen tikken ze zo af?

Dat geld komt dan vaak uit de gemeenschap waar ze bij horen. En vaak sparen ze er zelf ook voor.

https://www.rijksoverheid.nl/wetten-en-regelingen/productbeschrijvingen/vrijstelling-verplicht-afsluiten-wa-verzekering

Je kunt zelfs vrijstelling aanvragen voor verplichte verzekeringen als gewetensbezwaarde. 

Ik vind het ook allemaal heel bijzonder. 

Verkeerde topic.

Schemerlampje schreef op 19-01-2023 om 14:31:

[..]

Dat geld komt dan vaak uit de gemeenschap waar ze bij horen. En vaak sparen ze er zelf ook voor.

Dat vind ik ook raar, vertrouwen op god dat het goed komt maar wel geld aannemen? Zo groot is dat vertrouwen dan ook niet, sorry, maar ik begrijp er niks van.

Yumi schreef op 19-01-2023 om 16:40:

[..]

Dat vind ik ook raar, vertrouwen op god dat het goed komt maar wel geld aannemen? Zo groot is dat vertrouwen dan ook niet, sorry, maar ik begrijp er niks van.

dan wordt het vertrouwen op de gemeenschap dat ze willen betalen

Yumi schreef op 19-01-2023 om 16:40:

[..]

Dat vind ik ook raar, vertrouwen op god dat het goed komt maar wel geld aannemen? Zo groot is dat vertrouwen dan ook niet, sorry, maar ik begrijp er niks van.

Maar de gemeente is Gods’ vertegenwoordiger hier op aarde. In de bijbel staat ook dat je voor elkaar moet zorgen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

19-01-2023 om 17:29

Bizar, een vrouw wordt bij een concert eruit gezet, rijdt dronken tegen huizen aan die door een ontploffing tegen de vlakte gaan, en ze klaagt de organisator voor de 15 miljoen schade.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/543613259/vrouw-klaagt-drankleverancier-aan-nadat-ze-dronken-voor-vijftien-miljoen-dollar-schade-maakt?

Friezinnetje schreef op 19-01-2023 om 13:02:

[..]

Wat ik niet snap, is waarom je je niet verzekeren kunt ivm geloof?

Ja, daarom begreep ik de titel al niet.


@Tickel, bedankt voor je uitleg 🙏

Schemerlampje schreef op 19-01-2023 om 16:54:

[..]

Maar de gemeente is Gods’ vertegenwoordiger hier op aarde. In de bijbel staat ook dat je voor elkaar moet zorgen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.