Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Nederlandse straffen op kindermisbruik zijn erg laag, zeker wanneer het de eerste misdaad is. 6 mnd tot 1 jaar en verpl8chte behandeling: veel meer zal het niet worden. 

rebmaaviv schreef op 17-01-2023 om 18:12:

Nederlandse straffen op kindermisbruik zijn erg laag, zeker wanneer het de eerste misdaad is. 6 mnd tot 1 jaar en verpl8chte behandeling: veel meer zal het niet worden.

Ik mag hopen dat ze TBS krijgen. Dat duurt vast een stuk langer. En wat ik erover lees, hebben ze die behandeling heel hard nodig. Wat een gestoorde mensen. 

Mija schreef op 17-01-2023 om 18:19:

[..]

Ik mag hopen dat ze TBS krijgen. Dat duurt vast een stuk langer. En wat ik erover lees, hebben ze die behandeling heel hard nodig. Wat een gestoorde mensen.

Eens, de Nederlandse hulpverlening gelooft in zijn vermogen om deze mensen te rehabiliteren, staan vaak sneller buiten dan iemand die kat heeft geschopt. 

rebmaaviv schreef op 17-01-2023 om 18:23:

[..]

Eens, de Nederlandse hulpverlening gelooft in zijn vermogen om deze mensen te rehabiliteren, staan vaak sneller buiten dan iemand die kat heeft geschopt.

Bij TBS is dat dus juist niet zo. Veel daders willen dat niet voor niks voorkomen, omdat ze weten dat ze dan een stuk langer zullen zitten dan bij een gevangenistraf.

TBS is maar 1 vorm van verplichte behandeling, onbeperkte tbs wordt voor dit soort misdrijven vrijwel nooit opgelegd. Het zal vooral liggen op het uit elkaar halen van deze 2 en dan ontstaat al snel het idee dat zij alleen niet gevaarlijk  zijn. 

oh wat vreselijk zeg.

Wat triest

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

19-01-2023 om 12:43



Half miljoen euro schade door botsing, familie 17-jarige bestuurder niet verzekerd vanwege geloof

https://www.ad.nl/binnenland/half-miljoen-euro-schade-door-botsing-familie-17-jarige-bestuurder-niet-verzekerd-vanwege-geloof~a8b34aa1/?

Tickel schreef op 19-01-2023 om 12:43:



Half miljoen euro schade door botsing, familie 17-jarige bestuurder niet verzekerd vanwege geloof

https://www.ad.nl/binnenland/half-miljoen-euro-schade-door-botsing-familie-17-jarige-bestuurder-niet-verzekerd-vanwege-geloof~a8b34aa1/?

Jammer, ik kan het niet lezen vanwege de betaalmuur. Heb je een korte samenvatting (in eigen woorden) misschien?

Wat een verschrikkelijk naar en triest bericht 
Een Iraans meisje van 17 jaar is onthoofd omdat ze was gevlucht. Haar man is veroordeeld tot 8 jaar cel vanwege eerwraak. 

Het meisje was gevlucht omdat hij haar mishandelde. Ze was op haar 12 al uitgehuwelijkt, en bevallen op haar 14de.
Iraanse man krijgt acht jaar cel voor onthoofden van zijn vrouw (17) uit eerwraak | Buitenland | NU.nl

Yumi schreef op 19-01-2023 om 12:52:

Wat een verschrikkelijk naar en triest bericht
Een Iraans meisje van 17 jaar is onthoofd omdat ze was gevlucht. Haar man is veroordeeld tot 8 jaar cel vanwege eerwraak.

Het meisje was gevlucht omdat hij haar mishandelde. Ze was op haar 12 al uitgehuwelijkt, en bevallen op haar 14de.
Iraanse man krijgt acht jaar cel voor onthoofden van zijn vrouw (17) uit eerwraak | Buitenland | NU.nl

Afschuwelijk dit soort verhalen en nóg meer dat uithuwelijken op 12-jarige leeftijd 🤮

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

19-01-2023 om 12:57

Kersje schreef op 19-01-2023 om 12:51:

[..]

Jammer, ik kan het niet lezen vanwege de betaalmuur. Heb je een korte samenvatting (in eigen woorden) misschien?

Het joch en de familie was niet verzekerd en nu hebben andere mensen een crowdfunding opgezet voor ze. Binnen 24 uur kwam er 80.000 binnen.

"Staphorst Helpt Staphorst

Voor de inzameling van een half miljoen euro werken de initiatiefnemers samen met Staphorst Helpt Staphorst. Die stichting werd in 2014 opgericht om Staphorsters uit de brand te helpen als zij niet of onvoldoende verzekerd zijn."


Wat ik dan niet begrijp, er waren donaties van 5000 euro. Waarom wel geld geven aan een ander maar datzelfde geld niet gebruiken om je te verzekeren. Misschien moeten het dan zo regelen als bij een levensverzekering, je betaalt de premie voor een ander en de ander weer voor jou.

Tickel schreef op 19-01-2023 om 12:43:



Half miljoen euro schade door botsing, familie 17-jarige bestuurder niet verzekerd vanwege geloof

https://www.ad.nl/binnenland/half-miljoen-euro-schade-door-botsing-familie-17-jarige-bestuurder-niet-verzekerd-vanwege-geloof~a8b34aa1/?

Wat ik niet snap, is waarom je je niet verzekeren kunt ivm geloof? 

Yumi schreef op 19-01-2023 om 12:52:

Wat een verschrikkelijk naar en triest bericht
Een Iraans meisje van 17 jaar is onthoofd omdat ze was gevlucht. Haar man is veroordeeld tot 8 jaar cel vanwege eerwraak.

Het meisje was gevlucht omdat hij haar mishandelde. Ze was op haar 12 al uitgehuwelijkt, en bevallen op haar 14de.
Iraanse man krijgt acht jaar cel voor onthoofden van zijn vrouw (17) uit eerwraak | Buitenland | NU.nl

vreselijk

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.